Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 13:33
Troll
Troll is offline
Goeden dag.

Ik zoek een duidelijke uitleg over het spinnen van een drumstick. Ik weet dat er een boek over is gemaakt (DRUMSTICK SPINOLOGY) maar probeer toch even een gratis lesje te pikken.

Mocht jij kunnen spinnen, en wil jij dat aan mij uitleggen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 18:03
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik kan het zelf niet omdat ik het nooit geoefend heb. Maar mijn drummer legde het uit als dat je je vingers waartussen je draait heel strak tegen elkaar moet houden met de stok ertussen natuurlijk. En dan moest je een bepaalde beweging maken wat nog het meest leek op de twee vingers langs elkaar bewegen en dan moest het lukken...het lukte mij niet...
Oud 26-02-2005, 20:29
Carn
Carn is offline
nijpjes omscrhijft het vrij goed. in principe laat je de stok alleen "wiebelen", en door wat draaien met je pols gaat het kreng draaien.
Oud 27-02-2005, 00:10
DeadNation
DeadNation is offline
En dat is voor de show ofzo?
Oud 27-02-2005, 04:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 27-02-2005 @ 01:10 :
En dat is voor de show ofzo?
ja. net als het gros van de punk en hardcore muziek, wat net als drumstick spinning muzikaal gezien geen flikker voorstelt
Oud 27-02-2005, 07:36
DeadNation
DeadNation is offline
Sorry hoor, maar punk of hardcore klinkt toch een stuk stoerder dan..............................drumstick spinning.

Het doet me denken aan majorette. Vadsige kinderen die met stokjes gooien op een soundtrack gemaakt door een stel zwakzinnige drummers.

Oh maar wacht.....daarom drum je natuurlijk. Je bent gewoon zo'n dude met een snare op z'n buik en een splash ernaast die in een apenpakje over straat marcheert.
Oud 27-02-2005, 11:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 27-02-2005 @ 08:36 :
Oh maar wacht.....daarom drum je natuurlijk. Je bent gewoon zo'n dude met een snare op z'n buik en een splash ernaast die in een apenpakje over straat marcheert.
Euj nie fokken met het Gilde, ja!

Nee dat is gelukkig niet voor mij weggelegd
Oud 27-02-2005, 12:24
Troll
Troll is offline
Hm..dan toch maar dat boek bestellen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:42
Carn
Carn is offline
mjah beetje flauwekul lijkt me, volgens mij is er online genoeg over te vinden. je moet gewoon iemand hebben die het je n keer voordoet en de rest is oefenen.
Oud 27-02-2005, 13:02
Troll
Troll is offline
Citaat:
Carn schreef op 27-02-2005 @ 13:42 :
mjah beetje flauwekul lijkt me, volgens mij is er online genoeg over te vinden. je moet gewoon iemand hebben die het je n keer voordoet en de rest is oefenen.
Enige wat ik heb kunnen vinden is dit.
Kijk anders ook wel even bij de drumwinkels hier.

Thanks anyways.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:57
Flip!
Flip! is offline
Ik spin vaak genoeg.

Neemt Uwen slaghout tussen je wijs- en middelvinger. Ik hou hem meestal onderin, dus niet tussen mijn vingertoppen. Daarna beweeg ik om de beurt mijn wijs- en middelvinger naar voor en achter. Daarbij draai je ook een beetje mee met je pols.

Ach, het is een gewoon een kwestie van effe oefenen.
Oud 02-03-2005, 20:59
JCG
JCG is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 27-02-2005 @ 08:36 :
Sorry hoor, maar punk of hardcore klinkt toch een stuk stoerder dan..............................drumstick spinning.

Het doet me denken aan majorette. Vadsige kinderen die met stokjes gooien op een soundtrack gemaakt door een stel zwakzinnige drummers.

Ik zou zeggen probeer zelf eens met zo'n stukje te gooien. Zo'n trui persoon als jij moet dat zonder problemen kunnen
Oud 02-03-2005, 21:14
DeadNation
DeadNation is offline
Dude....ik typte dat stukje als reactie op Carn's post. Zie je de ?

Ik vind dat spinning verder vrij onzinnig, maargoed dat is wel meer.
Oud 02-03-2005, 21:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 02-03-2005 @ 22:14 :
Ik vind dat spinning verder vrij onzinnig, maargoed dat is wel meer.
hehe dat is het ook. Maar goed, als drummer kan je niet even wat wazige moves uitvoeren die je als gitarist wel kan.
Oud 03-03-2005, 15:07
Verwijderd
Bah, ik vind het dom showpikken gedoe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten