|
|
Bekijk resultaten poll: Ouders verantwoordelijk voor spijbelgedrag? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 4.05% |
Nee. |
43 | 58.11% |
Voor een belangrijk deel wel ja. |
28 | 37.84% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo'n strafrechtelijke aanpak waarbij het Openbaar Ministerie zich met notoire spijbelaars gaat bemoeien lijkt me toch meer op zijn plaats bij jongeren die echt dreigen af te glijden. Als een kind goed blijft scoren is de aanpak minder dringend vereist. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb je trouwens enig idee wat de consequenties van spijbelen kunnen zijn? geschorst worden? misschien zelfs van school vliegen? want voor de rest is het ook al niet bepaald een heilig boontje. denk je dat z'n toekomst dan niet helemaal in duigen ligt? daar maak ik me dus druk om. Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 17:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Denk je dat het je broertje goed doet als na zijn ouders zélfs zijn zus zich er tegenaan gaat bemoeien? Ik mag hopen dat je ouders meer gezag hebben dan jij. Ik zou me afzijdig houden (in beginsel). Als het dan echt verkeerd gaat dan zou ik praten ipv "het hem eens flink zeggen". Mocht het niet baten? Dan mag hij de consequenties dragen, simpel zat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar straks heb je een baas (de meesten althans) en die accepteert dat soort gedrag echt niet. Het is wel belangrijk dat je nu al leert dat je niet altijd voor jezelf kan bepalen wat wel en niet mag/kan. Maar goed, we dwalen af... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik vind dat het kind zelf verantwoordelijk is want die spijbelt...Mijn ouders zijn gescheiden, woon bij moeder en moeder werkt 40-uur per week. Ik ben de laatste die 's morgens weggaat en de eerste die weer thuis komt dus mijn moeder weet echt niet als ik een keertje zou gaan spijbelen ..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
ouders zijn niet verantwoordelijk voor spijbelgedrag.
Het is precies het zelfde met roken,drugs, drank, etc. Het mag niet dus dan is het tof. En er waarschijnlijk niemand die thuis op de bank blijft zitten en zegt,"ik heb gewoon niet zoveel zin in school. dusse ik ga niet."
||
Citaat:
|
Ik heb gestemd 'voor een belangrijk deel wel ja'.
Ik denk dat ouders voor een deel verantwoordleijk zijn voor het spijbelgedrag van een kind. Ouders zouden zijn als opvoeders in de positie om een kind te vormen, te sturen en te beïnvloeden. De mate waarin een kind tijdens zijn opvoeding leert discipline op te brengen en doorzettingsvermogen te tonen zullen mede het spijbelgedrag van een kind bepalen. Kinderen die om elk miniscuul dingentje ziek thuis mogen blijven, of geen lessen hoeven te volgen die in hun ogen (en die van hun ouders) nutteloos zouden zijn, worden hierdoor wel deels beïnvloed. Ouders horen hun kinderen het nut van onderwijs te leren, en te leren dat zij soms dingen moeten doen die minder leuk zijn of waar zij geen zin in hebben.
||
Citaat:
Heb trouwens zelf ook heel veel gespijbeld maar ik ben nog nooit geschorsd omdat ik a. goede cijfers haalde en b. ik mentale problemen had. Ik deed het niet voor m'n lol en toen mijn ouders er eindelijk achter kwamen ben ik altijd gewoon naar huis gegaan. Ik heb nooit tijdens het spijbelen leuke dingen gedaan, ben altijd maar ergens in een park gaan zitten nadenken. Ik spijbel nu haast niet meer maar ik meld me niet meer af omdat je dan je ouders moet bellen en daar heb ik in het verleden nare ervaringen mee gehad. Dat ik niet naar huis mocht enzo en dus ging ik maar zonder toestemming. Ik vind het nu heel moeilijk om toch me netjes af te melden ook al weet ik dat ik dan mijn probleem in het openbaar moet uitleggen wat ik nogal ongemakkelijk vind. Soms vinden m'n ouders het ook nog eens niet goed of zijn ze er niet en dan heb je ook weer moeilijkheden. Je kan beter zonder wat te zeggen naar huis gaan in mijn ogen (wat dus wel verkeerd is). Edit: ontopic: Ik ben redelijk netjes opgevoed en ik vond in het begin spijbelen heel erg fout. Ik voelde me heel schuldig en de eerste paar keren durfde ik haast niet maar heb het toch gedaan. Nu vind ik het nog steeds niet fijn maar je raakt eraan gewent. Ik heb zelf gekozen voor spijbelen, mijn ouders niet. Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 23:15. |
![]() |
||
Citaat:
Tot je 16e ben je leerplichtig, en tot je 18e hebben ouders iets te zeggen over hun kinderen. Tuurlijk lukt het in sommige gevallen niet om kinderen ervan te weerhouden om te spijbelen, en in dat opzicht zijn ouders niet 100% verantwoordelijk voor het gedrag van hun kind. Wel kunnen ouders door een goede opvoeding hun kinderen bij brengen wat hoort, en wat niet. Spijbelen hoort niet. Daarbij horen ouders hun kinderen hierop aan te spreken en sacties te verbinden aan spijbelgedrag, zodra zij op de hoogte worden van het spijbelen.
|
![]() |
|
|