Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 11:08
Koektrommel
Koektrommel is offline
Ik denk eraan om volgend jaar bestuurskunde of B&O te gaan doen.. Het lijkt mij zelf een erg boeiende studie.
Nou kreeg ik echter tijdje geleden te horen van een vriend van me(studeert eco) dat je met bestuurskunde eigenlijk geen ruk kan.. 'je wordt er een ambtenaartje mee in een of ander onbeduidende gemeente.. of met wat mzzl wordt je wethouder of heel misschien lid van een partij.. maar verder maak je weinig kans met je bestuurskunde-diploma'..
Ik ben zelf iets te sceptisch om hem daar zo in te geloven, maar toch, het heeft me wel aan het denken gezet.
Je krijgt bij je bestuurskunde helemaal geen economische vakken, dus in het bedrijfsleven zitten ze volgens mij helemaal niet op je te wachten.. (hoewel je misschien in je minor er wat bij kan doen, maar dat is misschien veel te weinig?)..

hoe denken jullie daarover? want het lijkt me een leuke studie, maar om dan mn leven te slijten als ambtenaar in roodeschool..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 21:18
Lente
Lente is offline
ik krijg bij bestuurskunde in Nijmegen wel economische vakken, alleen niet veel. er is veel ruimte voor keuzenvakken dus dan zou je economievakken kunnen volgen. maar als je het bedrijfsleven in wil kun je beter bijv. bedrijfswetenschappen gaan studeren. lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 07:53
Verwijderd
In de UU heb ik voorlichtingsronde erover gehad. En daar is het zo dat het vooral voorbereid op de publieke sector. Het bedrijfsleven kan je er dus stukken minder mee in. Dan zal je toch bedrijfseconomie, wetenschappen, kunde oid moeten doen.
Ik denk dat het niet zo saai is als jij het beschrijft maar dat je er wel ambtenaar mee wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:11
Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Ik wil B&O gaan doen in Utrecht, alleen nog wel de loting doorkomen. Ik heb verder nog geen alternatieve studie gekozen en ik weet ook niet precies wat je ermee kan worden, maar om het zo negatief te stellen dat je een lullig ambtenaartje wordt, vind ik ook wat foutief gesteld.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Onherkenbaar schreef op 25-03-2005 @ 15:11 :
Ik wil B&O gaan doen in Utrecht, alleen nog wel de loting doorkomen. Ik heb verder nog geen alternatieve studie gekozen en ik weet ook niet precies wat je ermee kan worden, maar om het zo negatief te stellen dat je een lullig ambtenaartje wordt, vind ik ook wat foutief gesteld.
in utrecht vond ik de loting trouwens wel een plus, het is namelijk selectie aan de poort. Wat beketent dat er niet alleen naar je cijfers wordt gekeken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:09
Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-03-2005 @ 19:07 :
in utrecht vond ik de loting trouwens wel een plus, het is namelijk selectie aan de poort. Wat beketent dat er niet alleen naar je cijfers wordt gekeken.
Ja, aan de ene kant wel een voordeel, aan de andere kant misschien wel nadeel. Als eindcijfer heb ik wel een 7.5 of hoger denk ik, dus alleen loting had ook al aardig gunstig geweest en nu zal iedereen wel heel erg z'n best doen om zichzelf zo goed mogelijk neer te zetten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Onherkenbaar schreef op 25-03-2005 @ 22:09 :
Ja, aan de ene kant wel een voordeel, aan de andere kant misschien wel nadeel. Als eindcijfer heb ik wel een 7.5 of hoger denk ik, dus alleen loting had ook al aardig gunstig geweest en nu zal iedereen wel heel erg z'n best doen om zichzelf zo goed mogelijk neer te zetten.
ja idd dat is wel weer waar
Ik daarentegen sta en 7 ofzo gemiddeld op mn eindexamen verwacht ik. Dus een selectie aan de poort zou voor mij een stuk beter uitkomen. En ze zien echt wel aan jou of je het graag wilt en kan of niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:29
Verwijderd
Ik keek op de website van de uu en daar zag ik alleen maar staan dat er een numerus fixus was en dus een loting maar niets over selectie aan de poort.

Opzich zou dat bij mij altijd beter uitkomen geloof ik
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 12:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Die vriend van je heeft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:24
Verwijderd
onderzoeker kun je er ook mee worden

of natuurlijk gewoon iets waarvoor je een 'academisch denkniveau' maar geen specifiek diploma voor nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-03-2005 @ 15:24 :
onderzoeker kun je er ook mee worden
Beste oplossing voor werklozen in een niet zo gewilde academische discipline, gewoon aio of junior onderzoeker worden

Citaat:
of natuurlijk gewoon iets waarvoor je een 'academisch denkniveau' maar geen specifiek diploma voor nodig hebt.
Ja, maar dan moet je op de arbeidsmarkt wel concurreren met alle mensen die een vage opleiding hebben (historici, filosofen, politicologen, et cetera). Want daar gaat het inderdaad niet om de specifieke vakinhoudelijke kennis, maar alleen om het 'academisch werk- en denkniveau'.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 15:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Volgens de laatste cijfers hebben sociale wetenschappers (waar bestuurskunde dus ook onder valt) gemiddeld hogere kansen op de arbeidsmarkt dan andere "vage" disciplines (de door Nare Man aangehaalde filosofen, historici etc etc). Hoe is dat te verklaren?

Ik kan mijn bewering trouwens niet staven, ik heb het boekje weggegooid. Neem maar van me aan datik dat heb gelezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten