Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Oja, TS check je inbox ![]()
|
hmm spijtig dat het niet zo makkelijk zal gaan blijkbaar...
maar mijn beste vriend, die zit in het TSO (volgens belgisch systeem, ik weet niet welk niveau het is volgens het nederlandse) kun je het eerste jaar wel goed mee... Het tweede jaar is wat anders naar t schijnt, maar ik wil het echt wel proberen... Ik probeer het. Wil het niet lukken, heb ik tenminste geprobeerd. Btw @ Margiet, ben bezig, heb Einstein's relativeringstheorie gehuurd in de bib en een boek over quantumfysica maar veel heb ik daar nog niet aan aangezien ik niet weet waarvoor die letters staan enzo. Nouja... Ik vind ze wel...
Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 18:07. |
![]() |
|
![]() |
Je kunt best een interesse voor natuurkunde hebben zonder goed in wiskunde te zijn. Je zult enkel de diepte, de elegantie, verbanden enzo missen.
|
Vandaag heb ik het fysicaboek van mijn beste vriend gekregen, ik mag het lenen, en het valt eigenlijk best wel mee... Tot hiertoe. Maar naar het schijnt is het eerste jaar best wel makkelijk, maar daarna niet meer... Ik zie wel, maar het boeit me wel
![]() Het is zo leuk om na zoveel tijd eindelijk eens wat anders vast te hebben... Het is een uitdaging... Hehe, dit forum heeft mijn interesse in fysica aangewakkerd. Dank u allen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld Feynmann's Lectures on physic's vol. 2 bij een eerstejaars vak gehad, en ik denk dat je zonder wiskunde niet verder dan het 1e hoofdstuk komt terwijl het toch een prima fysica boek is. Een ander boek over dit deel van de fysica (introduction to electrodynamics) is zelfs nog meer wiskunde dus het is wel redelijk onmisbaar. Maar TS, laat je er niet door ontmoedigen, alleen zou ik wel aaraden om met wat basis-wiskunde als calculus (met name integraal-/differentiaalrekening) en lineaire algebra te beginnen voordat je serieus met fysica aan de slag gaat |
![]() |
|
![]() |
Je kunt alle onderwerpen wel 'begrijpen' zonder te rekenen. Oke, je kunt zelf niets produceren omdat je niet kunt berekenen maar je kunt de hoofdlijnen gewoon volgen.
Ik zeg ook niet dat je een natuurkundeboek door kunt werken zonder te berekenen. Die dingen zijn natuurlijk geschreven met het idee dat de lezer ook zwaar aan de wiskunde gaat, zodat alles goed begrepen en doorzien wordt. Maar je kunt best een boek volschrijven zonder veel wiskunde te gebruiken. Je kunt zo bijna alle onderwerpen behandelen. Maar elk natuurkundetekstboek van niveau staat inderdaad vol met wiskune van iets boven VWO niveau.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tot hiertoe valt het nog mee...
Het boek dat ik gebruik is op TSO niveau, dus dat valt nog redelijk mee ![]() En ik ben ook niet van plan om alles op een deadline te zetten... Ik studeer het wanneer ik wil, waar ik het wil op mijn eigen tempo en dat bevalt me... ![]() Natuurlijk realiseer ik het me dat ik nooit dezelfde kennis zou kunnen vergaren als degenen die het op hoger niveau of op school krijgen, maar daar zit ik niet zo over in. Ik heb het niet echt nodig, die fysica. Het boeit me gewoon (haast mateloos)
|
Gebruik de boeken die ze ook op jou middelbares school gebruiken. Als je je echt intresseerd in de natuurkunde kan en wil één van de natuurkunde docenten op jou school je vast wel helpen en dan is het het makkelijkst voor hem/haar als je dezelfe methode gebruikt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
en wanneer je 't niet snapt kan je 't natuurlijk ook altijd nog vragen in het exactevakken-forum...
maar zoals mijn natuurkundeleraar altijd zei: 'natuurkunde is wiskunde wat ergens over gaat' dus zonder wiskunde kom je er niet.. maar k denk dat middelbareschool-natuurkunde wel redelijk te doen is als je tot kwadraten e.d. kan (bij mij nog wel iig)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Heeft iemand een idee voor een eindwerk fysica? valerke | 5 | 19-10-2019 17:27 | |
[NA] Elektrodynamica Fysica Hannes. | 3 | 23-09-2013 21:02 | |
[??] Fysica oefening uitleg? angel1995 | 2 | 17-05-2012 08:49 | |
Algemene schoolzaken |
Voor de belgen: ASO fysica xxceline | 1 | 24-04-2010 12:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Fysica] Lorduh | 4 | 31-10-2009 15:57 | |
t'is eigenlijk FYSICA dumpy | 1 | 12-03-2001 11:09 |