Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 21:49
¤ LunaBelle ¤
¤ LunaBelle ¤ is offline
Hebben jullie ook dat er altijd weleens iets fout zit bij kleding, qua maten?
Dat maat 38 goed zit, maar veel te kort is, en als je maat 42 probeert de lengte wel goed is maar veel te wijd zit?
Of dat je maat 38 aantrekt en het te strak zit bij je heupen maar weer veel te wijd is bij je taille?

Ik moet altijd wel iets vermaken als ik een kledingstuk gekocht heb (vooral bij broeken).
Ik heb ook 5 verschillende maten ofzo.
42/44 bij mijn heupen. 38 bij mijn taille, 42 op borsthoogte en bij broeken, lange jurken en rokken moet ik altijd wel 10 centimeter afhalen.
Ik word er ook niet bepaald vrolijker op, kleidng passen is echt een ramp!
Ben ik de enige?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 22:05
Verwijderd
dat ken ik wel ja, ik heb dat mijn armen en benen te lang zijn voor mijn breedte.

ik heb ook verschillende maten, 38 bij broek 36 taille, en bij bikini's moet ik maat 44/42 hebben ofzo.
En bij truitjes is t 38 omdat t anders boven te strak zit.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 22:29
Ninnoc
Ninnoc is offline
nou het is bij mij heel simpel, meeste kledingzaken beginnen pas bij broekmaat 34 en ik heb 28 breedte (of smalte dus) en 32/34 lengte.
Truitjes heb ik nooit een probleem heb meestal maat s, en dan past het meestal wel goed.
Oud 25-05-2002, 23:01
Verwijderd
Ik heb 30/34 broeken,
broeken zijn soms iets te kort, maar 36 is dan weer net iets te lang

maat m overhemden
daar heb ik nooit problemen mee

Vrijwel altijd slaag ik best adequaat.

Laatst gewijzigd op 25-05-2002 om 23:33.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 23:29
snoopy
snoopy is offline
JA! Vreselijk! Maar vooral dat ze mijn maat (kindermaat, behalve de borsten dan ) nergens hebben. Dan staat er ergens xs op, en dan is het nog heel groot. Vandaar dat ik vaak in kinderzaken snuffel, maar ja... dat is niet echt mijn smaak, eerlijk gezegd.
Oud 26-05-2002, 08:42
shanli
shanli is offline
Ik heb daar geen problemen mee,behalve als ik broeken wil passen dan 'spannen' ze nooit aan mijn dijbenen of mijn gat,da's niet zo heeeel belangrijk maar persoonlijk vind ik het mooier als het wel spant.
En bij t-shirtjes kijk ik bij de kinderafdeling of zo.
Oud 26-05-2002, 09:11
Blubje
Blubje is offline
bij truitjes nie zoown last mee, neem gewoon een s of m das altijd goed
broeken zijn egt een ramp! ik heb taille maat 32/34 maar heupen 36/38 dus heb altijd een 'open rug' in mun broek zegmaar en de lengte tja gewoon altijd te lang want ik heb zegmaar de lengte van maatje 164 van de kindermaatjes dus dur moet altijd zoown uhh 10 cm vanaf en dan is vaak t model nie meer mooj enso dus broeken zijn egt een ramp en heppik dus ook helemaal niet veel....terwijl broeken juist t leujkste zijn
Oud 26-05-2002, 10:16
Black Sugar
Black Sugar is offline
Meestal past alles mij wel, wat ik wel raar viond is dat ik in de ene winkel maat S heb en in de andere maat L, dan klopt er toch iets niet denk ik dan. Mischien zijn dat wel dames en meisjes maten ofzow
Ik heb vaak wel problemen met broeken ik heb namelijk broekmaat 32(taille)/32(lengte) en in veel winkels gaan ze niet verder dan 31/33 Dat past net niet.
Oud 26-05-2002, 10:33
the tourist
the tourist is offline
Nee, de verhoudingen van mijn lichaam kloppen volgensmij wel goed
Ik heb meestal voor broeken en truitjes 38 of m, in sommige winkels 36 (dat geldt dan ook voor broeken en truitjes)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 10:40
Alet
Alet is offline
Ik heb er over het algemeen geen problemen mee, ik heb alleen altijd een beetje ruimte over bij mijn heupen en middel. Dat gaat dan heel raar plooien of je kan er bij in kijken
Ik draag truitjes overigens maat 36, en broeken in maat 38.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 10:43
the reflecting god*
the reflecting god* is offline
Ik heb meestal broeken 38/40 maar die zijn wel vaak te kort ....dus meestal koop ik broeken paar maatjes groter en dan zakken ze een btje maar da maakt niet veel uit....ik draag trouwens ook niet veel broeken meer rokken/rokjes/jurken
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 10:44
Verwijderd
Ik heb er ook niet zon problemen mee.. alleen broeken zijn veel te lang altijd, maar die maak ik (nja, mn moeder ) gewoon korter..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 10:59
KazzZ
KazzZ is offline
kep zelden kleding dat mij als gegoten zit kep meestal maat 38... en lengte 29 ofzo. Ach, snap nix van al die maten
en truitjes gewoon S...
Oud 26-05-2002, 11:02
Secreet
Secreet is offline
Grrrr met broeken isset echt een ramp...heb laatst 46 moeten halen en hij is nog te kort...erg irri (vooral omdak riemen irri vind zitten)

truitjes is het minder moeilijk...
Oud 26-05-2002, 11:06
Roos
Roos is offline
Trruitjes etc. zitten altijd wel goed, broeken kopen gaat wat moeilijker.
Oud 26-05-2002, 11:18
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Truitjes pas ik over t algemeen wel goed, alleen heb ik nog vaak dat een s-je nogal 'flubbert'. Broeken zijn meestal moeilijker, k heb dan maat 26/nog iets. Vaak zit dat dan op m'n heupen nogal raar, alsof daar teveel stof is ofzo
Oud 26-05-2002, 11:32
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb er niet echt problemen mee. Ik ben niet echt lang (1.70) dus broeken zijn nooit te kort en truitjes zitten eigenlijk ook wel okee. Het is soms wel zo zo dat blousjes bij m'n armen goed zitten maar aan de voorkant te strak. Mjah ik moet niet zeuren maar dat is weleens lastig.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 12:58
heldin
heldin is offline
heb ik geen last van, ik ben wel in verhouding
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:02
hoeva
hoeva is offline
ik heb er eigenlijk oowk geen last van
mijn broeken zijn altijd wel te lang, maar dat moet juist bij mij
en truitjes heb ik oowk nooit problemen meej...
Oud 26-05-2002, 13:08
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
het enige is dat bij broeken bij mij de bovenkant altijd te wijd is. De taille dus. Maakt niet uit welke maat ik koop maar ja, meestal koop ik dus heupbroeken of broeken waar aan de bovenkant een touwtje ofzo in zit.

of rokken

met truitjes heb ik nooit problemen
Oud 26-05-2002, 13:12
feline
feline is offline
Ik heb gewoon een mini-maatje, is soms weleens lastig vinden.
Oud 26-05-2002, 13:27
Roxy
Roxy is offline
truitjes heb ik nooit problemen mee, het pas allemaal wel...
broeken is een ander probleem, ik heb 28 van breedte maar mijn lengte maat bestaat niet dus mijn moeder moet altijd knippen
Oud 26-05-2002, 13:52
AtHell
AtHell is offline
maten... owja.. mmz *beseft zich dat ik dr maar eens op moet gaan letten ofzo iig weten welke maten erzijn lijkt me wel fun*
Oud 26-05-2002, 14:51
beuk
beuk is offline
broeken kopen is nogal moeilijk, aangezien ik altijd verschillende maten heb
zelfs bij verschillende merken wisselt het heel sterk welke maat je moet hebben. meestal pak ik maar gewoon de halve stapel en neem die mee naar het pashokje...
Oud 26-05-2002, 15:53
Breg
Breg is offline
mijn broeken zijn echt altijd te lang. ik heb maat 36/38 en vaak zijn broeken dan wel 10 cm te lang, maar gelukkig is mijn tante handig met de naaimachine . Bij bikini´s heb ik ook wel eens dat ik voor het bovenstukje maat 36 moet hebben en bij het broekje maat 38, maar gelukkig krijg je steeds meer bikini´s die je zelf samen kunt stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2002, 16:13
~Feria~
~Feria~ is offline
Ik heb maatje 34.
Oud 26-05-2002, 16:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
~Feria~ schreef:
Ik heb maatje 34.
Haha, wie je ook bent, je maakt geweldige hap-klare reply's
Oud 26-05-2002, 16:34
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Jaaaaaa dat had ik laatst. Ik ging een leuke bikini kopen, dus ik pak gewoon een B uit het rek. passen, veel te strak ( knelde af aan de bovenkant waardoor het leek alsof ik 2 borsten boven elkaar had ) cup C hetzelfde verhaal. Cup D zat goed. Dat heb ik normaal dus niet!
Oud 26-05-2002, 18:38
Nuck
Nuck is offline
Nee, heb ik niet zo'n problemen mee. Volgens mij heb ik wel vrij standaard maten: broeken 28-29/32 en truitjes 36/38 of s/m.
Oud 26-05-2002, 18:42
boardbabe
boardbabe is offline
bij mn broeken hep ik dat altijd, ze zitten te strak om mn bovenbenen en te los om mn buik...draag ook altijd riemen
Oud 26-05-2002, 18:46
Verwijderd
Citaat:
boardbabe schreef:
bij mn broeken hep ik dat altijd, ze zitten te strak om mn bovenbenen en te los om mn buik...draag ook altijd riemen
Dan heb je waarschijnlijk een zandloperfiguur...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:48
CryperA
CryperA is offline
Mijn jurken moeten altijd ingekort worden onder maar dat was eigelijk wel het ergste.
Oud 26-05-2002, 18:57
Verwijderd
uhm broek is altijd 32 wijd das alles wat ik weet =]
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 12:14
damaetas
damaetas is offline
ja nogal irritant
bij broeken is lengte van 44 goed maar das koeien te breed (heb voor taille 40 of 42)
en voor t-shirtjes ofzo is M goed maar daar zijn de armen te kort van => L of XL maar die zitten dus nogal wijd soms

ergo: ik ga gewoon bij Zara winkelen, daar zijn de grote maten smaller maar niet korter
Oud 27-05-2002, 12:27
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Je bent absoluut niet de enige, maar dat helpt je natuurlijk niks...

bij mij passen broeken bij 36/38 al in de taille, maar ik moet wel maat 42 ofzo aan doen voordat ze bij m'n bovenbenen passen. Echt vreselijk. Ik heb ook zulke uiteenlopende maten. Taille 36/38, bovenwijdte 38/40 en heupen 40/42.
Broeken kopen lukt dus bijna nooit. Ik heb er nu één van Esprit die past... veel geluk mee gehad denk ik. Mijn moeder maakt zelf broeken voor mij, en dan past ze ze gewoon aan aan mijn extraordinaire maten Dat is wel heel handig.
Oud 27-05-2002, 13:20
Alet
Alet is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
Precies, dat heb ik ook.
Eerst moest ik ook altijd riemen dragen bij broeken, maar tegenwoordig is het een beetje 'bijgetrokken'
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 13:40
biertjehappen
biertjehappen is offline
Ik heb maat 33/34 en truien of M of L
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 13:51
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
mjah mijn broeken zijn ook altijd te lang, en die loop ik dus helemaal kapot, heb ook geen zin om ze korter te maken. truitjes tsja, ik heb een aardige borstpartij of ik ben daar gewoon breed en dan past L daar wel maar dan zit ie overal te wijd, en bijv M spant daar zo ernom aan dat ze geplet worden
Oud 27-05-2002, 19:51
Verwijderd
ik heb inderdaad ook heel vaak dat mijn broeken of te kort zijn of bovenaan te wijd
meestal maakt mijn moeder mijn broeken boven iets in of haalt ze de boord aan de onderkant (kan dat???) los zodat ie iets langer is
dan is het meestal wel goed
btw truitjes zitten meestal wel goed
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 09:20
TearSong
TearSong is offline
hmz ja daar heb ik ook nog wel eens problemen mee. Broeken zijn meestal maat 36 (28/32 van spijkerbroeken). Truitjes moeten altijd groter aangezien ze anders niet mooi zitten bij m'n borsten en te kort vallen....
Oud 28-05-2002, 13:42
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
gentleman schreef:

Dan heb je waarschijnlijk een zandloperfiguur...
jah en brede heupen/ stevige bovenbenen
Oud 29-05-2002, 14:29
¤ LunaBelle ¤
¤ LunaBelle ¤ is offline
*WOEI*
Heb zojuist een oplossing gevonden, dus voor mensen waarbij de broeken de neiging hebben om bij de bovenbenen te strak te zitten en je bij de rug teveel overhoud:
Maatje 188 zit ( bij mij) perfect!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 15:27
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
¤ LunaBelle ¤ schreef:
*WOEI*
Heb zojuist een oplossing gevonden, dus voor mensen waarbij de broeken de neiging hebben om bij de bovenbenen te strak te zitten en je bij de rug teveel overhoud:
Maatje 188 zit ( bij mij) perfect!
bedoel je 188 kindermaat? Mja, kan maar moeten er wel leuke kleren zijn
Oud 29-05-2002, 15:33
¤ LunaBelle ¤
¤ LunaBelle ¤ is offline
Bij de Otto...
Nouja, vind ik dan...smaken verschillen natuurlijk
Oud 29-05-2002, 17:15
Gwen.
Gwen. is offline
Met beha's heb ik altijd problemen. Geen enkele maat is goed want bij de een is de cup te klein, bij de ander te groot, dan zit hij aan de achterkant weer te strak, dan zijn de bandjes weer te kort, bah.
Oud 29-05-2002, 19:13
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Met beha's heb ik altijd problemen. Geen enkele maat is goed want bij de een is de cup te klein, bij de ander te groot, dan zit hij aan de achterkant weer te strak, dan zijn de bandjes weer te kort, bah.
heb ik ook wel last van, maar het ligt gewoon aan t model, maar ik ben ook altijd lang aan t zoeken voor ik de goede heb.
met broeken verschilt het dan heb ik weer s dan een m. maar de broeken zijn bijna altijd te lang, loop ze tot grote ergernis van mams kapot. truitjes enzo gewoon meestal s, hoewel ik het liever allemaal iets wijder heb, anders is het ook maar zo'n hele plet bedoeling.
Oud 29-05-2002, 19:44
Luca
Luca is offline
Ik heb te korte beentjes en te brede heupen. Met de bovenkant is verder niets mis.
Oud 29-05-2002, 20:17
PiNoW
PiNoW is offline
broeken zijn bijna altijd te lang, maar ik maak ze eigelijk nooit korter..
maarja, kben ook maar een klein meisje
Oud 29-05-2002, 20:44
LittleGirly
LittleGirly is offline
Alles is me altijd de wijd, niet dat ik zo dun ben ofzo maar ik heb gewoon niet zo'n breede heupen. Ik heb maat 24/25/26 vetc in de breedte en dat verkopen ze bijna nergens Bij Sunny & Jive dan wel maar daar klopt echt niks van de maten!! De eene maat 24 is veel te wijd en de andere maat 25 is veels te strak... Grrrr
Dussss ik draag de meeste broeken maar in leeftijdsmaten (maar die zijn ook vaak te wijd) of kindermaten (158, haha, maar die koop ik dan bij H&M en dan zijn ze nog te wijd, valt alleen niet zo op ) ik heb er ook 2 in maat 34 maar die zijn dus echt te wijd, die wat ik nu aan heb boeit niet zo want het lijkt of 't zo hoort (alleen bovenom dan niet) de ander valt een beetje raar maar ook niet extreem ofzo... achja.
Ik ben ook nog 's klein dus arghhhhh
Rokken zijn ECHT afschuwelijk, vooral spijkerrokken, die zijn allemaal zo wijd Ik moet echt heupen hebben... maarja
Truitjes heb ik niet zo veel problemen mee, xs of s.. Ik vin S niet zo mooi vallen maar ik heb best wel brede schouders en andes zit 't daar zo strak en dat ziet ook niet uit

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 07:28
Juliah
Juliah is offline
Spijkerbroeken: taille 28/30, heupen 30/32 oid en lengte 33 (mara dat is er niet, dus 34 omgeslagen... ). Andere broeken zijn nog verrotter, die slungelen altijd super om m'n benen, omdat ik ze anders niet om m'n heupen krijg... Truitjes meestal medium, soms small (maar dan kan weer nooit met m'n armen)...heel soms koop ik large.
Reageren

Regels voor berichten