Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 15:07
Type
Type is offline
Voor school gemaakt, opdracht heette "Het moet anders"

Ik vond dat het dag-nacht ritme anders moest. De nacht moet meer naar de dag komen, ze moeten versmelten.
Dus ik heb een 'nachtwezen' gemaakt, een onderwereldfiguur die ik in de bovenwereld, in de dag, heb geplaatst.

het kostuum zelf.

Het masker:

De losse onderdelen:

Het losmaken (aandoen en uitdoen kost in mijn eentje alles bij elkaar ongeveer 5 minuten elke keer, omdat ik telkens allerlei moertjes en boutjes vast moet schroeven)

Stats:
- Spijkers in de arm: 40
- Spijkers op de schouder: 24
- Spijkers in de handschoenen: 2 x 3
(totaal 70)
- Moertjes en boutjes: 30 boutjes, 25 gewone moertjes en 5 vleugelmoertjes (v-moertjes voor het dichtmaken van het masker)
- Mond van het masker: gaas (gaten in de stof gemaakt zodat er makkelijk geademd kan worden)
- Gebruikt leer: bijna 2 vierkante meter

En als totaalshot ziet het er wel eng uit:

En ik ga er nog 3 van deze 'serie' maken; een dame bij deze heer, een 'slangenmens' en een breedgeschouderde vechtersbaas.
Allemaal in deze cybergothic doom-style

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 15:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 15:45
Melifroon
Melifroon is offline
Ik vind je idee iig

Je materiaalkeuze vind ik ook goed, maar de afwerking vind ik hier en daar ietsje minder.
Wat ik leuk vind is dat je moeren gebruikt bij het masker en de handschoenen zijn

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de rest er uit gaat zien! En hoe ga je het 'slangenmens'-kostuum maken?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:01
botulismf
botulismf is offline
Ik vind het jammer dat het haar zichtbaar is, dat maakt het minder eng. Een soort kapuchon/hoed zou beter zijn, vind ik.

Maar verder goed hoor
Oud 13-03-2005, 16:10
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik vind het jammer van de spijkers...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:14
snarl
snarl is offline
ik vind het idee bestwel gaaf je uitvoering is hier en daar wat slordig of ziet er wat 'onprofessioneel' uit maar het lijkt me ook best moeilijk om zoiets te maken. dus. ik vind t vet.

ik zou wel hebben geprobeerd de opdracht iets minder voorspelbaar uit te voeren; je hebt een opdracht over de nacht en een zwart eng pakje is wel erg voor de hand liggend dan.

oja geef m een vette kraag ofzoiets, nu is de nek bestwel goed zichtbaar en dat is niet zo mooi (vind ik). en ik vind het jammer dat die spijkers zo regelmatig in de armstukken zitten, misschien beter 'groepjes' spijkers maken die de vormen van het lichaam volgen. of helemaal geen spijkers.
Oud 13-03-2005, 16:48
Antique
Antique is offline
Citaat:
botulism schreef op 13-03-2005 @ 17:01 :
Ik vind het jammer dat het haar zichtbaar is, dat maakt het minder eng. Een soort kapuchon/hoed zou beter zijn, vind ik.

Maar verder goed hoor
idem, zelfde geldt voor je nek, doe er des noods eenzwarte trui met capuchon bij aan waarvan je de mouwen afknipt
Oud 13-03-2005, 23:43
Type
Type is offline
LANGE REPLY!

Citaat:
Melifroon schreef op 13-03-2005 @ 16:45 :
materiaalkeuze vind ik ook goed, maar de afwerking vind ik hier en daar ietsje minder.
Citaat:
snarl schreef op 13-03-2005 @ 17:14 :
je uitvoering is hier en daar wat slordig of ziet er wat 'onprofessioneel' uit maar het lijkt me ook best moeilijk om zoiets te maken. dus. ik vind t vet. ]
De afwerking is wat minder omdat ik het nog niet zo goed kon.

Ik heb voor deze opdracht leren naaien, en alles is met de hand en met veel boerenverstand in elkaar gezet.
(zoals het masker, dat sluit nu onder de keel af, daarvoor heb ik uit moeten zoeken hoe ik dat precies mooi liet afsluiten)
Ik heb ook veel materiaal weg moeten gooien en dingen over moeten doen, heb er wekenlang elk tussenuur voor opgegeven.
>>
Het mag dan soms wel slordig zijn, maar ik ben er toch echt trots op...
<<

>>
Ik ben zelf ook nog niet geheel tevreden over het shirt, dat is te leeg...
<<

Citaat:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de rest er uit gaat zien! En hoe ga je het 'slangenmens'-kostuum maken?
De dame zal ik dadelijk nog gedeeltelijk beschrijven (als reactie op wat replies)

>>
Ik had hier beschrijvingen van de andere drie getypt, maar ik denk niet dat ik er zoveel over kwijt wil.
De andere pakken komen nog (eerst de dame, dan het slangenmens, dan de 'bewaker') en als ze af zijn zal ik ze zowel afzonderlijk als samen nog fotograferen. (En misschien zelfs meer...)

Maar de ideeën houd ik vooralsnog voor mezelf.
<<

Citaat:
botulism schreef op 13-03-2005 @ 17:01 :
Het is een krijger, een capuchon of hoed is dan niet practisch...

Van de dame wordt het hoofd wel bedekt, en de andere twee krijgen zelfs helemaal geen masker.

Citaat:
ik zou wel hebben geprobeerd de opdracht iets minder voorspelbaar uit te voeren; je hebt een opdracht over de nacht en een zwart eng pakje is wel erg voor de hand liggend dan.
Ja, klopt, maar het is haalbaar, het is zelf te maken.
En hoewel het misschien een clichebeeld is, is ieders eigen visie erop ook weer nieuw, toch?

>>
De opdracht ging niet per defenitie over de nacht trouwens. De opdracht was een t-shirt zo te bewerken dat als je het in de was gooide, dat of het t-shirt of de wasmachine kapot ging.
En de achterliggende gedachte die je had moest zijn 'Het Moet Anders'.
(als ander voorbeeld: een meisje in mijn klas vond dat we mileubewuster moesten zijn, en zij had een kostuum van een bosnymf gemaakt)
<<

Citaat:
oja geef m een vette kraag ofzoiets, nu is de nek bestwel goed zichtbaar en dat is niet zo mooi (vind ik).
Ik had nog zitten denken over het bedekken van de nek, maar dat wordt bij de dame ook al gedaan en dan zouden ze niet meer zo mooi zijn naast elkaar vond ik.
Daarnaast is het niet op een mooie manier te doen dat het nog steeds 'stoer' is imo...

Citaat:
en ik vind het jammer dat die spijkers zo regelmatig in de armstukken zitten, misschien beter 'groepjes' spijkers maken die de vormen van het lichaam volgen. of helemaal geen spijkers.
Helemaal geen spijkers is al geen optie, de spijkers horen er voor mij bij.
Het zijn er 70, voor het aantal alleen al zou je respect moeten hebben

Maar groepjes of met de vormen / aderen mee is wel een goed idee eigenlijk...

Hiermee zij nook Antique en wann beantwoord, behalve dan: wann, met plezier neem ik 'm mee en show ik 'm...

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:26
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Toen ik alles las werd ik hartstikke nieusgierig maar de foto's doen het niet hier .
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:17
Type
Type is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 14-03-2005 @ 17:26 :
Toen ik alles las werd ik hartstikke nieusgierig maar de foto's doen het niet hier .
Nu weer wel, staan op mijn eigen servertje maar mijn internet lag eruit.
Oud 14-03-2005, 18:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
jammer dat je je haar ziet, dat maakt het wat minder denk ik. verder vind ik 'm bij je ogen en hoofd ook niet echt denderend afgewerkt. de moertjes die je gebruikt vind ik wel fantastisch. en verder zat ik ook te denken aan die willekeurige spijkers ja, kijk eens wat je daarmee kan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:45
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Citaat:
Type schreef op 14-03-2005 @ 18:17 :
Nu weer wel, staan op mijn eigen servertje maar mijn internet lag eruit.
Idd ik zie ze . Stoer! knap gemaakt, en past goed in het thema onderwereld/nacht.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:31
no.26
no.26 is offline
of je zou misgien kunnen kijken naar een vervaning voor die spijkers, zoiets als studs ofzow. want die spijkers hebben zo ook niet echt een functie, tis niet zo dat ze erg stevig staan als ik dat zo zie, maar dat kan ook aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:59
Noddy
Noddy is offline
Ik vind hem erg mooi! alleen het doet me niet denken aan dag-nacht... Eerlijk gezegd alleen aan nacht... Maar dat is mijn mening.
Ik vind het erg knap gedaan, en die spijkers zo vind ik juist wel leuk.

@ no.26: die spijkers hoeven toch geen functie te hebben? Er zitten ook weleens knopen op andere kleren die geen functie hebben, of veters aan schoenen waar ook een rits aan zit, zodat die veters overbodig zijn.
Oud 16-03-2005, 14:16
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Type schreef op 14-03-2005 @ 00:43 :
Het is een krijger, een capuchon of hoed is dan niet practisch...
of anders een masker dat ook het haar bedekt?
Reageren

Regels voor berichten