Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 13:31
bracelance
bracelance is offline
Ik vind februari altijd een prettige maand om even te zitten en na te denken over de afgelopen tijd en wat er nog gaat gebeuren. Ik ben tot de conclusie gekomen dat kerstmis niet echt spannend was verlopen en het ingaan van 2005 had ook geen enorme gevolgen. Kortom... niet echt spannend.

En toen kwam carnaval, 4 dagen lang een raar pakje aantrekken en terwijl je bezig bent jezelf inwendig met alcohol te helen probeer je zo hard mogelijk met de muziek mee te zingen. Als dan je rekruten met hun fototoestel rondrennen probeer je een paar keer zo wazig mogelijk te kijken om de foto's enigsinds op te vrolijken. Enkele weken later zie je het resultaat en besef je dat je heel wazig kan kijken en schaamt jezelf. Nadat je zo sociaal bent geweest om mensen te vermaken met je slechte zangkunsten ga je een meisje selecteren die vervolgens de hele avond als danspaal moet functioneren. Ik op mijn beurt offer mij weer op om ook voor paal te staan en zo heeft de rest van de zaal ook iets leuks te zien. Helaas besef je altijd de volgende ochtend dat je WEL een sjaal om moest doen op de fiets en dat je NIET zo hard moet meezingen en ben je vervolgens een week ziek. Dat is niet stom, dat is traditie...

Vervolgens ben ik de week daarna uitgegaan, beter genoemd afkicken. Aangezien ik alweer ongeveer een jaar vrijgezel ben besloot ik na te denken over mijn openingszinnen. Sinds ik was overgestapt naar "eej, ik gebruik Axe" zijn er niet echt positieve veranderingen geweest in mijn liefdesleven dus besloot ik wat anders te proberen. De limburgse meisjes in de kroeg die Sven elke week weer lastig valt met zijn verhalen probeer ik uit hun lijden te verlossen en begin een gesprek. Nu had dat meisje deze keer een hoedje op, iets wat ik als man zijnde uiteraard niet begrijp. Ik loop naar haar toe en heb als openingszin: "heb jij gewoon een bad hairday of vind je dat hoedje leuk"! Ik kreeg de indruk dat ze het niet echt geslaagd vond en ik probeer me er uit te lullen met humor. Op dat moment schijnen vrouwen geen enkele vorm van humor te waarderen en besef ik wederom dat mijn openingszin gewoon fout was. Diep verzonken in mijn eigen gedachte over wat wel een geslaagde openingszin zou zijn drink ik mijn sprite verder op. Ik ga gewoon iets heel gewaagds doen, dus bestel ik een ijsthee, aangezien ik 'de bob' was kon ik niet stunten met drank, maar wel ijsthee bestellen ZONDER SCHIJFJE CITROEN. (voor de echte mannen)

De volgende ochtend zie ik op televisie iets over Maxima en dat ze weer zwanger is. Wederom gaan mijn hersenen weer tekeer en bedenk ik waarom ze een relatie heeft met Wim-Lex. De enige logisch reden die ik kon vinden was dat ze bang was om tijdens de hongersnood zonder eten te komen zitten (vrij logisch) en dan Wim-Lex wilde opeten, dan zou ze het zeker 3 maanden langer uithouden dan de rest van Nederland. Maar om dan gelijk kinderen van die persoon te baren vond ik wel ver gaan en bedacht me wat voor leven dat nieuwe kind zou krijgen. Zou ze net zo opgeblazen worden als Amalia a.k.a. Uw Koninklijke Vadzigheid? 1 ding was zeker, als ze eruit kwam had Amalia in ieder geval altijd iemand om mee te spelen, altijd iemand om te commanderen, altijd iemand om voor haar eten te halen... kortom Amalia zou er blij mee zijn. Nadat ik verder had gezapt kwam ik onvermijdelijk op call tv (of hoe het ook heet). Je hebt een blonde doos die mensen moet aansporen om te bellen en het woord te raden. Gewoonlijk zou ik doorzappen en me ergeren aan de slechte kwaliteit van het programma maar nu blijf ik kijken. Ik verwonder mezelf erover dat zo'n modepopje 2 uur lang kan praten als een kip zonder kop zonder 5 seconden stil te zijn. Ik weet dat zelfs ik dat niet voor elkaar krijg en begin waardering te krijgen voor haar... talent. Ik besluit maar weer mijn bed uit te komen en iets anders te gaan doen anders begin ik er nog verslaafd aan te raken.

En dan heb ik het nog niet eens over valentijnsdag gehad...
Oud 03-03-2005, 11:49
Sartre
Sartre is offline
Ik vind het niks, sorry...
Oud 03-03-2005, 16:51
bracelance
bracelance is offline
dat mag
Oud 03-03-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 03-03-2005 @ 12:49 :
Ik vind het niks, sorry...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 18:21
Tranzzam
Tranzzam is offline
Heerlijk loos stuk.
Geen moraal, geen diepe gedachten, gewoon slap gelul. Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:27
Anki
Anki is offline
hahaha dat laatste stuk....hm.. niet dus ...
Eerste stuk was wel leuk..maar dat laaste vond ik stom.
Oud 06-03-2005, 10:39
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het is, zoals Tranzzam dat prachtig verwoordt, slap gelul. Ik vind het ook niet meer dan dat. Tel daarbij op dat ik buiten de context zo ongeveer op elke zin wel commentaar heb, en je komt tot het gegeven dat ik er niet zo positief over ben.
Wat wil je eigenlijk bereiken met je column(s)?

Oja, dat laatste is dus gewoon een vraag, geen uiting van sarcasme. Ik wil dus eigenlijk gewoon een antwoord, that's all.
Oud 06-03-2005, 19:36
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Heb jij iets tegen Amalia ofzo? Ik vond het openingszinnenstukje wel grappig maar de rest niet zo...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:36
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 06-03-2005 @ 11:39 :
Het is, zoals Tranzzam dat prachtig verwoordt, slap gelul. Ik vind het ook niet meer dan dat. Tel daarbij op dat ik buiten de context zo ongeveer op elke zin wel commentaar heb, en je komt tot het gegeven dat ik er niet zo positief over ben.
Wat wil je eigenlijk bereiken met je column(s)?

Oja, dat laatste is dus gewoon een vraag, geen uiting van sarcasme. Ik wil dus eigenlijk gewoon een antwoord, that's all.
Ik wil de wereld verbeteren met mijn columns... nee tuurlijk niet, moet er een nut zijn dan?
Reageren

Regels voor berichten