Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 09:23
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik ben van plan van de zomer met de motor europa door te gaan.
Via zuid frankrijk italie in, vervolgens slovenie, kroatie, hongarije (sziget festival), tjeschie en verder staat het nog open.

Eigenlijk staat alles nog open. Iemand tips, ideen van mooie plaatsen in die conterijen, musea die de moeite waard zijn, wat dan ook?
Advertentie
Oud 16-02-2005, 10:24
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 16-02-2005, 12:12
Verwijderd
Ik zou het comomeer en lago maggiore niet overslaan in Italie
zo ben je iig niet te zuidelijk in italie, ik neem aan dat dat ook niet de bedoeling is om via Napels te reizen oid
Oud 16-02-2005, 12:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-02-2005 @ 13:12 :
Ik zou het comomeer en lago maggiore niet overslaan in Italie
zo ben je iig niet te zuidelijk in italie, ik neem aan dat dat ook niet de bedoeling is om via Napels te reizen oid
Nee, ik zat er aan te denken om misschien Carrara aan te doen. Ben er jaren terug ooit geweest en vond het echt een super stad. De marmer stad van italie zegmaar.

Ik ga eens wat zoeken over die meren, misschien is het wel wat Thanks anyway
Oud 16-02-2005, 12:21
Verwijderd

comomeer

maar je zou iig wel vanaf Venetie de boot kunnen pakken naar Kroatie, dan vanaf Kroatie naar Slovenie en Tsjechie etc
Oud 16-02-2005, 12:22
Verwijderd

lago maggiore
Oud 16-02-2005, 12:58
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Looks nice.

Vanaf venetie de boot pakken word beetje duur denkik. Ik ga op de motorfiets he. Boottripjes met motor mee is meestal gewoon prijs van een auto en da's best expensive geloof ik.

Ik zat eraan te denken om misschien nog even rome in te gaan. Staanse Trappen eens bekijken. Is dat de moeite waard?
Oud 16-02-2005, 13:02
Verwijderd
Nou om nou alleen naar rome te gaan voor de Spaanse Trappen is wel wat overdreven, maar een bezoek aan Rome is zeker wel de moeite waard. Al vind ik zelf het geheel van 'de streek Lazio met de steden Rome en Latina' geslaagder dan kun je net zo goed ook gelijk door naar Napels en als je dan toch bezig bent...

Sicilie! zo ongelofelijk mooi maar dan (als je vanaf Napels naar Sicilie rijdt) moet je wel via de allerergste snelweg die in Italie te vinden valt.
Oud 16-02-2005, 13:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-02-2005 @ 14:02 :
Nou om nou alleen naar rome te gaan voor de Spaanse Trappen is wel wat overdreven, maar een bezoek aan Rome is zeker wel de moeite waard. Al vind ik zelf het geheel van 'de streek Lazio met de steden Rome en Latina' geslaagder dan kun je net zo goed ook gelijk door naar Napels en als je dan toch bezig bent...

Sicilie! zo ongelofelijk mooi maar dan (als je vanaf Napels naar Sicilie rijdt) moet je wel via de allerergste snelweg die in Italie te vinden valt.
Dat is juist ook helemaal de bedoeling he. Heerlijk met de motor door de omgeving rijden en alles rustig bekijken

Ik was van plan om bv helemala langs de Po door italie te gaan. Makkelijk en mooi
Oud 16-02-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-02-2005 @ 14:25 :
Dat is juist ook helemaal de bedoeling he. Heerlijk met de motor door de omgeving rijden en alles rustig bekijken

Ik was van plan om bv helemala langs de Po door italie te gaan. Makkelijk en mooi

Oh ok, ik dacht eigenlijk dat je in Noord-Italie wilde blijven, al raad ik nog steeds lago di como en lago maggiore aan.

Als je dan toch tijd zat hebt dan: ga zeker via Napels naar Calabria en maak vanaf Calabria de oversteek naar Sicilie.
Calabria is prachtig, nog amper ontdekt door toerisme en lieve dorpjes en stadjes.
Sicilie is wat drukker maar ook interessanter, je kan naar Palermo, via het binnenland naar Caltagirone en Piazza Armarina. Dan via die 2 plaatsen naar het uiterste puntje om via Noto naar Siracusa te gaan, via Siracusa naar Taormina en de Etna. Via Taormina weer naar Catania (dit is allemaal niet zo erg ver) en na Catania terug naar Messina waar je de oversteek naar Calabria kan maken.

Dit vergt overigens wel heel heel heel veel tijd, je moet het maar hebben
Oud 19-03-2005, 17:13
BCR
BCR is offline
Elba

En Lago Maggiore is zeker mooi.
Oud 25-03-2005, 15:04
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-02-2005 @ 13:21 :
[afbeelding]

comomeer

maar je zou iig wel vanaf Venetie de boot kunnen pakken naar Kroatie, dan vanaf Kroatie naar Slovenie en Tsjechie etc
daar heb ik gesurft, op het comomeer, ik had daar met nog een gezin en mijn gezin een huisje. heel vet!

Ik zou als ik jou was naar barcelona gaan, enorm mooie stad!
Oud 26-03-2005, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Italie:
- Elba
- Siena
- Pisa (toch wel leuk om gezien te hebben vind ik)

Lago Maggiore kan ook goed vanuit Zwitserland (Locarno is best een leuke stad), ik weet alleen niet of je voor je motor ook een autobahnvignet moet hebben want anders is het wel duur en kan je beter vanuit Italie gaan.
Oud 26-03-2005, 21:54
miss Elise
miss Elise is offline
In zuid frankrijk vond ik montpeillier leuk, ook leuk om ff naar t strand te gaan dan

Italie:
Venetie
Rome
Florence!!
Cinque Terra
Siena is ook heel mooi, als je tijd over hebt
Pisa vond ik niet zo heel geweldig, wel leuk om die toren te zien

In hongarije ben ik in Budapest geweest, dat was wel heel leuk. Misschien ook leuk om een klein dorpje te bezoeken, gewoon om te kijken hoe dat dr uit ziet?

in Tjechie is praag super mooi, met het grote park (leuk om het boek 'de ondragelijke lichtheid van het bestaan' van milan kundera te lezen of om die film te kijken) en de kathedraal.
Oud 27-03-2005, 14:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De Provence is ook echt een aanrader maar vooral in het voorjaar.
Oud 30-03-2005, 15:56
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Er is ook een heel leuk zomerfestival in Avignon
Mooie stad en omgeving ook trouwens
Oud 01-04-2005, 15:19
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Rome mag je zeker niet missen!
En als je daar toch bent, zou ik ook een bezoekje aan Venetie brengen.
Oud 02-04-2005, 12:34
hasseltboy
hasseltboy is offline
Hasselt
Oud 06-04-2005, 07:59
Blenderhead
Blenderhead is offline
In Slovenie heb je de grotten van Pastonje (als ik dat goed spel) Dat vond ik erg gaaf (weliswaar bijna 10 jaar geleden maar toch).

Verder zit daar ook een enorm bruut waterparadijs in de buurt.

Regels voor berichten