Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 17:43
neardo
neardo is offline
Je moest een thema of onderwerp uit je boek kiezen en daarmee dan op een half A4-tje je eigen stukje schrijven. Dus even de meningen peilen voor ik het inlever.

VERWERKINGSOPDRACHT:

‘Nee Dave, ik doe het niet!’ Ik keek hem met waterige ogen aan. Hoe kon hij dit nou van me vragen? Dave was mijn eerste echte vriendje geweest… Met hem had ik… had ik hét voor het eerst gedaan, en nu verwachtte hij dat ik met één of andere vreemde kerel het bed ik zou duiken? ‘Vergeet het maar!’ beet ik hem toe. ‘Lieverd, luister nou naar me. Je weet toch dat ik je dit nooit zou laten doen als er een andere oplossing was.’ Dave sloeg zijn sterke arm over mijn rillende schouders. Zilte tranen rolden over mijn wangen. ‘Carla, niet huilen.’ Mijn handen trilden van de zenuwen. ‘Dave, ik wil echt ni..’ ‘NIET ZEIKEN! Ik zei toch dat het niet anders kan! Trek dat nieuwe lingeriesetje aan, hij kan hier ieder moment zijn.’ Hij pakte ruw mijn arm vast. ‘Haal je maar niks in je hoofd.’ Het enige wat ik op dat moment wilde, was me in een hoekje verschuilen, hopend op verlossing. Waarom had ik hem ooit vertrouwd? Ik had Dave ontmoet in de Up&Down. Toen mijn ogen de zijne voor het eerst kruiste, was ik meteen verkocht. Maakte liefde dan echt blind? De schok bracht me terug. Dave trok me overeind en duwde me richting de wc. ‘Schiet op, schat.’ Hij sprak het woord uit, met zoveel sarcasme, dat het voelde als een scheldwoord. Ik deed de deur op slot en kleedde me langzaam uit. Ik trok het setje aan wat Dave had gekocht. Het zag er hoerig en goedkoop uit. Toen ik mijn spiegelbeeld bekeek, herkende ik er mezelf nauwelijks meer in. Donkere wallen, een vale teint, eng dun. Het was angstaanjagend. Ik liet mezelf op de koude tegels zakken. Wat voor iemand, zou er straks komen? Een rijke jup, een uitgezakte oude vent? Ik had zoveel onbeantwoorde vragen. Ik sloeg mijn armen om mijn knieën heen en wiegde langzaam heen en weer. Alsof het de boze wereld buiten kon sluiten. Iemand bonsde op de deur, verschrikt keek ik op. ‘Wat ben je allemaal aan het doen? Kom naar buiten, je klant is hier!’ Ik slikte, mijn hand draaide de deurknop om en ik stapte de kamer binnen. Op de bank zat een man van midden dertig me hongerig aan te kijken. Ik slaakte een diepe zucht. ‘Hier is ze dan Marco. Nog nooit door iemand anders gebruikt. Behalve door mij natuurlijk.’ Zijn harde lach klonk als messensteken in mijn oren. Nog nooit had ik iemand zo gehaat als toen.
Oud 03-03-2005, 17:48
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
, en nu verwachtte hij dat ik met één of andere vreemde kerel het bed ik zou duiken?
ik = in

Voor de rest echt een prachtig stukje. Zeker inleverbaar.
Oud 03-03-2005, 17:51
dromendiefje
dromendiefje is offline
Ik vind het een erg mooi stuk. Het doet me denken aan het boek vals licht. Het leest vlot, en ik vind dat het goed in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:53
dromendiefje
dromendiefje is offline
Citaat:
Toen mijn ogen de zijne voor het eerst kruiste
Kruiste moet kruisten zijn
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:21
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Mooi, goed geschreven!

(ik zou alleen van 'voelde' in: Hij sprak het woord uit, met zoveel sarcasme, dat het voelde als een scheldwoord. 'aan-voelde' maken)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:32
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Die diepe zucht, vind ik niet mooi op zijn plaats. Verder had ik een beetje het idee van: Nee niet nog zo'n verhaal! Maar het is goed geschreven voor die categorie.

Verder wel aardig, niet heel erg mooi iig als hier boven wordt vermeld.

(o ja, wel erg goed bruikbaar voor een boekverslag!)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:37
I C U
I C U is offline
Goed geschreven, niets mis mee. Zeker goed voor zo'n boekverslag. Alleen komt die laatste zin naar mijn gevoel niet overeen met de rest van het verhaal.
Oud 04-03-2005, 21:39
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Poeh hée, wat voor onderwerpen staan er bij jullie in dat boek. Zoiets heb ik dus nooit hoeven doen...
Oud 04-03-2005, 21:46
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 04-03-2005 @ 22:39 :
Poeh hée, wat voor onderwerpen staan er bij jullie in dat boek. Zoiets heb ik dus nooit hoeven doen...
Waarschijnlijk bedoelt hij een thema of onderwerp uit het boek wat je moest lezen voor je literatuurlijst..

Prima verhaaltje, alleen inderdaad die laatste zin doet er een beetje afbreuk aan. Kan je misschien beter helemaal weghalen...
Oud 09-03-2005, 15:48
neardo
neardo is offline
nou, ik heb um terug gekregen en k heb een 8
Dus bedankt voor het dr uithalen van de fouten enzo
Oud 09-03-2005, 19:23
Roosje
Roosje is offline
Goedzo.
Reageren

Regels voor berichten