Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 14:33
Hydrogen
Hydrogen is offline
Voor het eerst ben ik het woord nieuwsgroepen tegengekomen? Hoe werkt het? Is het P2P? Is het snel?
Oud 06-03-2005, 14:38
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 06-03-2005 @ 15:33 :
Voor het eerst ben ik het woord nieuwsgroepen tegengekomen? Hoe werkt het? Is het P2P? Is het snel?
nee, het is geen P2P. Nieuwsgroepen zijn soort mailinglists, maar dan ala forum

ofwel, iemand post er een bericht, welke vervolgens door jan-en-alleman worden ondergespamt

Of het snel is hangt van de nieuwsgroep af

kijk ook 'ns hier

en hier

ag, gebruik zelf ff google, moet meer dan genoeg informatie zijn ^_^
Oud 06-03-2005, 14:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik las ergens van downloaden van nieuwsgroepen?
Oud 06-03-2005, 14:41
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 06-03-2005 @ 15:40 :
Ik las ergens van downloaden van nieuwsgroepen?
als je de 2e link had gelezen, hoefde ik je dit niet uit te leggen:

Citaat:
http://www.binaries4all.nl/beginners/ wrote:
Wat zijn binaries nieuwsgroepen?

Deze website gaat in z'n geheel over binaries nieuwsgroepen, maar wat zijn dat nou eigenlijk? Nieuwsgroepen bestaan al heel lang en ze zijn oorspronkelijk bedoeld als discussieplaats door middel van tekstberichten. De naam van de nieuwsgroep geeft aan wat het onderwerp van de groep is. Maar nieuwsgroepen kunnen ook gebruikt worden om binaries (dat is een algemene naam voor encoded data, bijvoorbeeld programma's of muziek) in te posten, wat met de opkomst van breedband verbindingen een stuk populairder is geworden. Een binaries nieuwsgroep herken je aan het woord binaries in de naam, bijvoorbeeld alt.binaries.nl.

Wat kan je dus op deze website leren? Op deze website vind je alle informatie die je nodig hebt om te kunnen werken met binaries nieuwsgroepen, door middel van duidelijke handleidingen. Hoe kan ik downloaden? Hoe kan ik posten? Wat is PAR? Hoe werkt WinRar? Wat is NZB? Het wordt allemaal behandeld!
Zijn binaries nieuwsgroepen een soort Kazaa?

Een veelgemaakte denkfout is dat binaries nieuwsgroepen net zoiets als Kazaa (of een ander P2P programma) zijn, maar er zitten fundamentele verschillen tussen, ook al kunnen ze beide gebruikt worden om te downloaden. Op Kazaa kan je zoeken en het aanbod is afhankelijk van de mensen die op dat moment met Kazaa verbonden zijn. Nieuwsgroepen werken anders: iemand post iets naar een binaries nieuwsserver. Vervolgens wisselen alle nieuwsservers de data met elkaar uit en op die manier kan iemand anders zijn nieuwsserver aanspreken om ervan te downloaden. Hoe lang de bestanden op een nieuwsserver beschikbaar zijn, is afhankelijk van de kwaliteit van de nieuwsserver. Sommige providers zien de nieuwsserver als een soort extraatje en besteden er weinig aandacht aan. Bij de meeste providers zijn de bestanden een dag of 3 te downloaden, oftewel een retentie van 3 dagen. Soms staan bestanden incompleet op de server. Ook dit heeft te maken met de kwaliteit van de nieuwsserver die je gebruikt. Er zijn echter ook payservers, waar een gepost bestand meer dan twee weken op te vinden is.

Voordelen van binaries nieuwsgroepen ten opzichte van Kazaa:

* Hogere snelheid, het is mogelijk om de volledige snelheid van je internetverbinding te halen.
* Groter aanbod.
* Niet afhankelijk van andere gebruikers om te kunnen downloaden.
* Minder zooi, Kazaa wordt overspoeld door neppe bestanden en virussen.

Nadelen van binaries nieuwsgroepen ten opzichte van Kazaa:

* Iets moeilijker en uitgebreider om te leren (maar daar heb je deze site juist voor )
* Je moet er wat sneller bij zijn, bestanden blijven niet oneindig op een nieuwsserver staan.
Oud 06-03-2005, 14:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
. Ben beetje ongeduldig.
Oud 06-03-2005, 14:47
dingokoning
dingokoning is offline
www.voordummies.nl

Hier staat alles in stappen uitgelegd, welke programmas je moet gebruiken en hoe je bijv. zelf iets kan posten enzo.
Oud 06-03-2005, 15:15
Verwijderd
Een groot nadeel is wel dat je voor sharing via een P2P-programma zoals Kazaa of seeding via het bittorrent-protocol niets hoeft te kunnen, terwijl je voor serieus posten op een nieuwsgroep wel even wat basisbeginselen onder de knie moet krijgen.

Niets is irritanter dan zo'n sukkel die 's nachts de groep volplempt met data zonder SFVs, zonder parities, via een kloterige server zodat uit elk article wel lines missen en die geen geldige verzoeken om reposts inwilligt, zeker als hij daarmee ook nog andere - goede - posts van de server afdrukt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:47
Verwijderd
Geweldige manier om nieuwe spellen te testen if they are worth the bucks, if you catch my drift Elke internetprovider heeft wel nieuwsgroepen bij het abonnement dacht ik zo maar meestal vallen deze nogal tegen. Ik heb daarom ook zelf een betaalde account afgesloten.

http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1014115

Staat een en ander aan informatie over goede newsservers.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 02:29
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 06-03-2005 @ 15:33 :
Niks te p2p.. Nouja, van de newsserver naar jou toe is het wel p2p natuurlijk..

zoals eerder gezegd: http://www.binaries4all.nl/beginners/

en dan FTD gebruiken he.
Oud 07-03-2005, 10:11
Verwijderd
P2P? De verbinding tussen een nieuwsserver en iemand die een binariesclient draait zou ik niet bepaald als 'peer to peer' willen omschrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten