Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2006, 16:29
Eenzaamheid
Eenzaamheid is offline
Hebben meerdere mensen dat? Bang zijn voor je baas... In de zin van hij is de baas de grotere en ik durf nu niets tegen hem te zeggen en als hij erbij staat terwijl ik aan het werk ben durf ik bijna niets meer te zeggen of te doen omdat ik zo bang ben dat ik iets fout doe?
Wat kan ik er aan doen? Heeft iemand tips hoe ik het gevoel aan de kant kan zetten?
Oud 12-04-2006, 16:54
Go
Go is offline
Hoe zien collega's van je dat? Komt het ook werkelijk vaak voor dat als hij erbij is, er iets fout gaat en hij vervolgens boos wordt? Of wordt hij niet eens boos, maar gaat het er meer om dat je je nogal lullig voelt tegenover hem?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:58
Eenzaamheid
Eenzaamheid is offline
Hij kan op een hele vervelende manier iets tegen je zeggen. Hij kan bijvoorbeeld heel erg gemeen het ene moment zeggen dat je iets heel erg goed doet, maar later op een "onopvallende" manier in een verhaal vertellen dat je het helemaal niet goed hebt gedaan... Vandaag vertelde hij weer dat ik eens wat meer moet lachen en wat vrolijker moet zijn... Ik lach ook echt en ben ook echt vrolijk, maar soms moet je ook serieus zijn... hij heeft ook al eens eerder gezegd dat ik enorm dominant ben en ik dit moet minderen... dus ben er erg druk mee bezig waardoor ik als hij erbij is niet teveel durf te zeggen of te doen zodat ik ook niet dominant overkom...
Dus vandaag zei ik dat ik ook wel lach en vrolijk ben... en toen zei hij nou ga jezelf dan maar eens evalueren dan kom je vanzelf achter de waarheid... Terwijl hij maar steeds 5 minuten binnen loopt in het lokaal waar ik werk...
Oud 12-04-2006, 17:09
flanke
flanke is offline
Jij kent jouzelf toch beter dan hij? Als jij vindt dat je vrolijk bent, dan is dat goed. Jezelf forceren om anders voor te komen, kan dikswijls leiden tot situaties waarin je jezelf niet goed voelt. Vraag misschien eens waarom hij je zo dominant vindt. Dat kan je misschien helpen om er in het vervolg op te letten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 17:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oftwel, je bent gewoon een luidruchtig type? Dat kan.
Oud 12-04-2006, 18:44
marrel
marrel is offline
Mijn baas is eerder een vriendin maar goed. Ik weet niet of je hem kunt zeggen dat je het niet prettig vind hoe hij commentaar levert, en misschien moet je eens nagaan of hij niet echt gelijk heeft. Anders moet je misschien proberen niet alles te serieus te nemen en het van je af te zetten. Niet je dag laten verpesten door 1 rotopmerking.
Oud 12-04-2006, 21:35
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zie mijn baas bijna nooit als ik op de werkvloer ben, ook daarbuiten niet trouwens.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:46
JaJ
JaJ is offline
Ik wordt een beetje moe van mijn baas, de enige manier die hij ziet om tot jongeren door te dringen, is intimideren, maar als je een beetje terug eigenwijs doet, kom je er gewoon mee weg, omdat je gewoon verstandiger bent dan hij. Sorry, beetje arogant eigenlijk, maar ja, ikw ordt zo moe van die mensen.
Oud 13-04-2006, 04:45
Eenzaamheid
Eenzaamheid is offline
Citaat:
marrel schreef op 12-04-2006 @ 19:44 :
Mijn baas is eerder een vriendin maar goed. Ik weet niet of je hem kunt zeggen dat je het niet prettig vind hoe hij commentaar levert, en misschien moet je eens nagaan of hij niet echt gelijk heeft. Anders moet je misschien proberen niet alles te serieus te nemen en het van je af te zetten. Niet je dag laten verpesten door 1 rotopmerking.
Ja, maar hoe doe ik dit? Ik weet dat hij niet gelijk heeft en in sommige dingen heeft hij weer wel gelijk, maar toch doet het me wat als hij dit zegt tegen me en kan ik inderdaad enorm negatief hierover gaan denken en dus mijn hele dag laten verpesten door 1 of 2 opmerkingen... hoe kan ik dit voorkomen?
Oud 13-04-2006, 16:09
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Eenzaamheid schreef op 12-04-2006 @ 17:29 :
Hebben meerdere mensen dat? Bang zijn voor je baas... In de zin van hij is de baas de grotere en ik durf nu niets tegen hem te zeggen en als hij erbij staat terwijl ik aan het werk ben durf ik bijna niets meer te zeggen of te doen omdat ik zo bang ben dat ik iets fout doe?
Wat kan ik er aan doen? Heeft iemand tips hoe ik het gevoel aan de kant kan zetten?
Ik herken het wel een beetje. Tips heb ik zo niet, maar dat ligt ook aan het gedrag van de baas. Bij mijn eerste baan had ik dan een fijne baas, dus na een tijdje was ik daar niet meer bang voor, maar bij de baan die ik daarna kreeg had ik meer zon beul die me dwong om dan langer te werken als afgesproken, zeg maar 2 uur langer van 7 tot 5 ipv 7 tot half 3. Daar durfde ik niet veel tegen te zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten