Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In het begin had ik wel wat moeite met het idee dat ik zou 'leven van zijn geld'. Maar ik heb nu gewoon de inbreng die ik kwijt kan en dat gaat prima zo. Plus dat ik over 2 jaar klaar ben met studeren en we dan tweeverdieners zijn. En dan kan ik gewoon een even grote bijdrage leveren, dat vind ik wel een relaxed idee ![]() Als ik in de situatie van jouw vriendin zou zitten, zou ik er best veel moeite mee hebben dat jij van mij verlangt dat ik evenveel inbreng. Gewoonweg omdat ik dat waarschijnlijk niet zou redden, zeker als ik hoor dat ze haar spaarrekening nu al helemaal aan het plunderen is... En dan kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze nu niet zomaar het geld heeft om erg dure dingen te gaan doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen ik nog samen was met mijn ex stond ik er vaak in het begin op dat ik ook wat zou betalen etc. Hij wilde weer betalen voor mij. Dat werkte dus niet helemaal. Toen heb ik me er bij neergelegd dat hij voor mij wilt betalen en hij dat ik ook wel voor hem wilde betalen. Dus hij betaalde veel en ik zei vaak van: ik betaal. Hij vond dat ook niet erg meer toen. Tussendoor kocht ik vaak wat, wat hij leuk vond bv. Wilde hij heel graag een dvd, maar wilde hij liever voor wat anders het geld opzij zetten, dan ging ik iets eerder de stad in en kocht die dvd voor hem. Ik stuurde hem ook regelmatig kaartjes en verraste hem met andere dingen dan dure cadeau's ofzo. Werkte prima. Kan me ook niet herinneren dat er ooit een probleem is geweest mbt het betalen van dingen, behalve in t begin dan het feit dat ik me schuldig voelde en ook van alles wilde betalen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik krijg een naar gevoel bij het 'dat ik al vanaf mijn 10e flink aan het sparen ben geweest en dit zou moeten delen met iemand die niets inbrengt.'. Blegh! Het is je vriendin hoor! Dan neem ik aan dat ze niet zomaar iemand voor je is.. |
![]() |
||
Citaat:
ze beperkt je, ze slokt al je spaargeld op... alsof ze een zware last voor je is.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja precies dan verzin je gewoon een activiteit die bij je budget past, en heb je niet dat je of gegeneerd tegen je vriendin moet zeggen dat zij wel s mag betalen odf dat je er een rotgevoel aan overhoud omdat je zelf ineens blut bent door iets, je weet altijd waar je aan toe bent ![]() als de een de ander vaker meevraagt, is het zowiezo niet echt n leuke relatie, lijkt mij......... |
![]() |
||
Citaat:
En wat een gezeur om wat euro's zeg.
||
Ik vind het eigenlijk heel logisch wat TS zegt. Je kunt wel gaan roepen 'ja, maar het is logisch dat hij meer betaalt, want zij heeft geen geld', maar waarom zou dat logisch moeten zijn?!! Is het logisch dat de één van de ander profiteert? Zo werkt m.i. een relatie niet. Laat haar werk gaan zoeken. En als het niet in één keer lukt, laat haar harder zoeken. Ik vind het echt érg kortzichtig van mensen hier, om maar te zeggen dat TS alles moet betalen, omdat 'zij zo zielig is omdat ze geen geld heeft'.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 11:38. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan denk ik: als jij zo graag een duur uitje wilt moet je rekening houden met het feit dat de ander niet zoveel geld te besteden heeft. Dan heb je drie opties: 1. je gaat niet 2. je gaat zonder hem/haar 3. je betaalt (of dat nou een deel is of alles) voor de ander... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nu komt het meer over op mij als een beetje profiteren... Ik vind gewoon dat je 50/50 moet doen en ik snap ook heel goed dat je je irriteert aan dat geldgebrek. Relatie ok, maar je bent niet meteen verantwoordelijk voor iemand hoor!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP! Isabelleputs | 30 | 25-11-2012 21:40 | |
Werk, Geld & Recht |
afvalstoffenheffing Verwijderd | 25 | 26-03-2009 13:00 | |
Werk, Geld & Recht |
IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal. robser | 68 | 06-08-2008 18:22 | |
Werk, Geld & Recht |
Pony verkocht, koper kan niet betalen. Rechten? stoepkrijtje | 21 | 26-06-2008 19:42 | |
Werk, Geld & Recht |
Betaal jij (in de toekomst) kostgeld? suusch | 51 | 21-05-2005 01:12 | |
Werk, Geld & Recht |
Betaling weigeren wegens te goed bij de verkoper Verwijderd | 3 | 04-10-2004 20:22 |