Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 13:33
mzzlman
mzzlman is offline
Hallo,

Vaak hoor je dat het normaal is dat de jongen alles betaalt bij etentjes e.d. Zelf vind ik dit een ouderwetse opvatting, de man was vroeger altijd de kostwinner en zodoende ook de beheerder van het geld. Maar volgens mij is het tegenwoordig heel anders, vrouwen kunnen immers ook prima aan het werk.

Ik probeer mijn vriendin zoveel mogelijk mee te laten betalen. Zij werkt niet en is haar spaarrekening aan het opmaken. Vanaf aanstaande juni heeft ze weer een baantje, maar dat is maar 1 dag in de week. Ze denkt dat ze te weinig werkervaring heeft om aan een ander bijbaantje te beginnen, maar dat is ook niet helemaal onjuist want ze is al een paar keer afgewezen bij sollicitaties.

Ik werk mij helemaal kapot: stage, af en toe in de weekenden en vaak doordeweeks 's avonds. Er komt bij mij ook redelijk wat geld op de plank.

Aan haar reacties merk ik dat ze graag wil dat ik wat meer voor haar betaal. Nu betaalt zij zo'n 30% en ik 70%. Wat mij betreft zou dit 50/50 mogen worden.

Soms word ik ook beperkt door haar geldgebrek. Dan heb ik zin in het weekend 's wat leuks te doen maar dan heeft zij 'weer eens geen geld'. Een keertje naar snowplanet o.i.d. lijkt me harstikke gaaf, maar dat kost voor haar een vermogen.

Verder vind ik het een benauwend idee dat ik al vanaf mijn 10e flink aan het sparen ben geweest en dit zou moeten delen met iemand die niets inbrengt, als we over een paar jaar zouden gaan trouwen...

Hoe denken jullie hierover? Ben ik gemeen tegen haar dat ik niet alles voor haar betaal of betaal ik juist te veel voor haar?
Oud 16-02-2005, 13:37
Verwijderd
Ik vind dat je voor een zeer groot deel gelijk hebt.. Misschien moet je dat tegen haar zeggen? Of heb je dat al gedaan?
Zo ja, wat antwoordde ze daarop?
Ikzelf zou het trouwens niet leuk vinden als mn vriend alles zou betalen..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:41
luchtballon
luchtballon is offline
Ik vind dat zowel man als vrouw moeten betalen, maar als de een veel verdient en de ander niks vind ik het ook normaal dat degene met geld meer betaald. Zij wil werken en momenteel ben jij toch de kostwinner, ik vind best dat je een groter deel dan zij mag betalen ja.
Oud 16-02-2005, 13:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik vind dat je moet betalen naar draagkracht.
Mijn vriend werkt en ik leef op mijn studiefinanciering, dus het komt er uiteindelijk op neer dat hij meer betaalt dan ik. Ik vind dit niet meer dan logisch
Soms doen we het 50/50 (bv met uit eten als we beiden niet veel geld hebben ). Of bij de bios betaalt hij de kaartjes en ik de popcorn en het drinken.

Ik vind dat jij je nu nog niet druk kunt maken mbt later. Als jullie gaan trouwen zal zij wel een fulltime job hebben. Dan maak je gewoon een huishoudpotje naar draagkracht. Jij verdiend bv 2000 euro en zij 1000 euro, doe jij er 800 euro in en zij 400 euro.

Als jij zo graag wilt snowboarden zou je dat (deels) voor haar moeten betalen. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze niet wil omdat ze geen geld heeft. Er zijn trouwens nog zat leuke dingen te doen, ook als je geen geld hebt, vooral in de zomer
Oud 16-02-2005, 13:42
leucomelas
leucomelas is offline
als zij niet veel verdient *of dit niet kan* kan ze natuurlijk nooit zoveel geld inbrengen als jij... dan heeft zij haar hele maandsalaris uitgegeven en jij maar een klein deel van je geld... dat klopt natuurlijk ook niet...
maar ben het wel met je eens dat mannen niet alles moeten betalen, vind het onzin. vrouwen kunnen net zo goed werken. en ja, als je geld wilt ga je dat doen, en laat je niet alles van je vriendje afhangen.
zelf betalen mijn vriend en ik ongeveer gelijk. als we naar een festival gaan ieder eigen kaartje. met uitgaan soms van mijn geld, soms van zijn geld maar over het algemeen met boodschappen enzo *wiet, shaq, vloei* betaalt hij meer. hij heeft er totaal geen problemen mee, vind het idd juist dat ik iets minder dan hem betaal omdat hij zoveel meer verdient.... en daar kan ik me ook wel in vinden.
ik vind het goed van je dat je voor haar niet alles betaalt. dan ziet ze misschien wel in dat ze wel moet gaan werken... want dat ze denkt dat ze geen baan kan vinden/krijgen... ja dan gebeurd er natuurlijk nooit iets en verder: praat erover met haar of heb je dat al gedaan?
Oud 16-02-2005, 13:44
Verwijderd
Gelukkig ken ik alleen meisjes die dat achterhaald vinden, tenzij het gaat om een traktatie, bijvoorbeeld wanneer je iemand uit eten neemt ivm. verjaardag of diploma behalen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:48
Qamra
Qamra is offline
Wat doet zij nog meer? School? Of gewoon, niets?

En trouwens, het is JOUW keuze om zoveel te werken hoor. Daar mag zij niet de dupe van worden. In principe moet je leven naar het laatste inkomsten. Ook handig voor later, als je samen woont Moet je eens zien hoe snel je dan kunt sparen.

Plus; hoe kan je nu al stellen dat jij later degene bent die álles gaat betalen en dat zij niets inbrengt. Wie weet gaat zij wel 2 keer zoveel verdienen als jij. En dan?

Ow en daarnaast voel ik me schuldig als hij alles voor me zou betalen, dus daar weiger ik ook aan mee te doen

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 14:45
Experiment
Experiment is offline
Hehehe ik ben nogal ouderwets. Mijn vriendje betaalt vrij veel voor mij. Tsja, ik ga niet moeilijk doen als hij met portemonnee in de hand vraagt wat ik wil drinken. En ik weet dat hij het ook geen probleem zou vinden om mijn te onderhouden, later. Romantisch

Mja, jullie wonen niet samen ofzo? Ik vind het eigenlijk logisch dat jij meer betaalt dan zij. Zij is haar spaargeld aan het opmaken, over een tijdje heeft ze dus niets meer. En een baantje van 1 dag per week maakt je ook niet rijk. Als zij wel haar best doet om werk te vinden lijkt het me logisch dat jij veel betaalt. Tenzij je geld belangrijker vindt dan je relatie.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 14:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ze mag wel rekening houden met het feit dat jij ook nog gewoon een student bent. Je kunt natuurlijk wel een bioscoopje betalen voor d'r, maar blijkbaar is het iets meer dan dat, af te lezen aan je reactie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:05
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-02-2005 @ 14:42 :
Mijn vriend werkt en ik leef op mijn studiefinanciering, dus het komt er uiteindelijk op neer dat hij meer betaalt dan ik. Ik vind dit niet meer dan logisch
Inderdaad, voor mijn vriend en mij geldt precies hetzelfde. Alleen in het huishoudpotje leggen we evenveel in.

In het begin had ik wel wat moeite met het idee dat ik zou 'leven van zijn geld'. Maar ik heb nu gewoon de inbreng die ik kwijt kan en dat gaat prima zo. Plus dat ik over 2 jaar klaar ben met studeren en we dan tweeverdieners zijn. En dan kan ik gewoon een even grote bijdrage leveren, dat vind ik wel een relaxed idee

Als ik in de situatie van jouw vriendin zou zitten, zou ik er best veel moeite mee hebben dat jij van mij verlangt dat ik evenveel inbreng. Gewoonweg omdat ik dat waarschijnlijk niet zou redden, zeker als ik hoor dat ze haar spaarrekening nu al helemaal aan het plunderen is... En dan kan ik me ook heel goed voorstellen dat ze nu niet zomaar het geld heeft om erg dure dingen te gaan doen.
Oud 16-02-2005, 15:08
underthabridge
underthabridge is offline
Hm... ik betaal eigenlijk gewoon zoveel mogelijk voor mijn lief en al helemaal als het mijn idee is. Vind het nogal dom dat jij voorstelt om te gaan skiën met zijn tweetjes en dan vervolgens niet gaat, omdat zij niet kan betalen. Als ik mijn plannetjes heb, dan zorg ik ook dat ik dat betaal, dat hoort in mijn ogen gewoon. En als je het niet kan betalen, dan doe je toch iets anders, dat minder kost...?
Als zij geen geld heeft kan ze het ook niet betalen, dus dan zal jij moeten bedenken of je de activiteit nog wel de moeite vind van al het geld. Maar zou er maar eens met haar over praten, dat lijkt me effectiever...
Oud 16-02-2005, 15:13
someone17
someone17 is offline
Mijn vriend zou dit gelukkig nooit op het forum plaatsen haha ik ben het volledig met experiment eens. Mijn vriend betaald ook vrij veel voor me. Natuurlijk laat ik niet alles betalen en betaal ik ook wel eens, maar hij heeft hier nog nooit moelijk over gedaan. Je lijkt mij niet echt een smoorverliefde jongen als je hierover al in gaat zitten.
Oud 16-02-2005, 15:33
Sartre
Sartre is offline
Ik denk dat je als jongen bij de eerste dates gewoon moet zorgen dat je genoeg geld bij je hebt om in ieder geval te kunnen aanbieden om te betalen. De meeste vrouwen van tegenwoordig zijn wel geemancipeerd en zullen de volgende keer eens betalen of gewoon zeggen van 'we zijn toch samen, dan betalen we ook samen'. Maar hier kan je helaas nooit vanuit gaan. Sommige meisjes vinden het nou eenmaal heerlijk als alles voor hun gedaan en betaald wordt.
Oud 16-02-2005, 15:37
Verwijderd
Ik vind het meebetalen naar draagkracht wel een goed idee. Zelf schiet ik mijn vriend wel eens dingen voor, of betaal ik dingen voor hem en andersom, maar over het algemeen betalen wij de dingen allemaal samen, ook omdat we allebei studeren. Als hij afgestudeerd is dan wordt het misschien anders, maar dat zien we dan wel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 15:39
fractuur
fractuur is offline
Zelf vind ik betalen naar draagkracht logisch. Ten slotte zit zij ook met een geldprobleem als zij onevenredig meer betaald dan jij. Maar over het algemeen ben ik voor 50-50, omdat ik toch redelijk onafhankelijk wil zijn altijd. En dan moet ik de negatieve gevolgen er ook maar van dragen.
Oud 16-02-2005, 16:01
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Over het algemeen ben ik gewoon voor 50-50 als dat mogelijk is. Maar je kan het ook overdrijven (als je een keertje bij iemand komt eten vindt ik niet dat je mee moet betalen aan de boodschappen ofzo). Zeker als op een eerste date wat gaat drinken vindt ik wel dat de jongen mag betalen, het gaat dan om een klein bedrag en een leuk gebaar. Maar verder ben ik gewoon voor samsam, en je elkaar ook weleens trakteren.

Als jij dure dingen wilt doen, dan kan je niet van haar eisen dat ze het geld daarvoor heeft. Dan moet je of gewoon met iemand anders gaan, of ja voor haar betalen. Tuurlijk jij werkt ook voor je geld maar niet iedereen wilt/kan dat doen. Ik werk ook niet, omdat ik het al druk met dingen heb zodat als ik ook nog zou gaan werken ik helemaal geen tijd voor mezelf zou hebben, en dat heb ik wel gewoon nodig. En als jij vindt dat je kapot werkt, dan moet je dat misschien eens niet doen. Dan is het hele probleem opgelost, dan hebben jullie allebei niet zo heel veel geld.

Je hoeft toch ook altijd dure dingen te doen? Ofwel het hoeft helemaal geen probleem te vormen. Huur een film en ga die lekker thuis zitten te kijken, ipv duur naar de bioscoop te gaan etc. etc.. Je moet gewoon rekening met haar houden, ook wat financien betreft.

Misschien moet je geld ook niet belangrijk vinden, dat zou ook weleens het hele punt kunnen zijn.
En je mag ook wel wat voor je vriendin overhebben, je wordt er toch ook gelukkiger van ?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:08
Balance
Balance is offline
Als jij wil dat ze de helft gaat betalen, dan moet je daarin ook rekening houden met de uitjes die jij kiest.
Het is logisch dat zij niet evenveel kan betalen als jij, wanneer jij ervoor kiest om naar snowplanet te gaan. Ik vind dit geen 'beperking door haar' maar rekening houden met elkaar.
Wat betreft later zou ik me al helemaal niet druk maken. Later werkt zij vast niet slechts 1 dag in de week. Tenzij jullie d'r voor hebben gekozen dat zij thuis blijft (bij kinderen oid) en jij werkt, maar dan is het nog altijd een gezamenlijke keuze.

Ik vind dus niet dat je je aansteldt, maar ik vind wel dat je (als je dus wil dat jullie uitgaven gelijk worden) rekening moet houden met hoeveel zij te besteden heeft. Heb jij de behoefte aan duurdere uitjes, dan zul je de situatie toch moeten houden zoals ie nu is.
Oud 16-02-2005, 16:10
Verwijderd
In dit soort dingen ben ik vrij ouderwets. Ik betaal, maar ik vind het wel leuk als meisjes het in ieder geval aanbieden om de helft te betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:25
Verwijderd
Ik vind dat degene betaalt die de ander meeneemt. Dus als jij voorstelt naar snowplanet te gaan betaal jij, je kunt haar moeilijk dwingen boven haar budget te gaan, en als zij op het idee komt om met jou naar de film te gaan, dan betaalt zij.

50-50 vind ik stom en een hoop gedoe, ieder-voor-zich alleen iets voor als je met een grote groep bent.

Dit is trouwens wel alleen handig als je ongeveer even vaak iets bedenkt

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-02-2005 @ 18:25 :
Ik vind dat degene betaalt die degene meeneemt. Dus als jij voorstelt naar snowplanet te gaan betaal jij, je kunt haar moeilijk dwingen boven haar budget te gaan, en als zij op het idee komt om met jou naar de film te gaan, dan betaalt zij.

50-50 vind ik stom en een hoop gedoe, ieder-voor-zich alleen iets voor als je met een grote groep bent.
Oud 16-02-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat degene betaalt die degene meeneemt. Dus als jij voorstelt naar snowplanet te gaan betaal jij, je kunt haar moeilijk dwingen boven haar budget te gaan, en als zij op het idee komt om met jou naar de film te gaan, dan betaalt zij.

Hier sluit ik me bij aan.

Toen ik nog samen was met mijn ex stond ik er vaak in het begin op dat ik ook wat zou betalen etc. Hij wilde weer betalen voor mij. Dat werkte dus niet helemaal. Toen heb ik me er bij neergelegd dat hij voor mij wilt betalen en hij dat ik ook wel voor hem wilde betalen. Dus hij betaalde veel en ik zei vaak van: ik betaal. Hij vond dat ook niet erg meer toen. Tussendoor kocht ik vaak wat, wat hij leuk vond bv. Wilde hij heel graag een dvd, maar wilde hij liever voor wat anders het geld opzij zetten, dan ging ik iets eerder de stad in en kocht die dvd voor hem.
Ik stuurde hem ook regelmatig kaartjes en verraste hem met andere dingen dan dure cadeau's ofzo. Werkte prima.

Kan me ook niet herinneren dat er ooit een probleem is geweest mbt het betalen van dingen, behalve in t begin dan het feit dat ik me schuldig voelde en ook van alles wilde betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:41
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt, maar wat doet ze voor opleiding en wat is ze van plan met haar leven? Als ze nu bijv. studeert en daarnaast 1 dag een bijbaantje heeft dan is dat volkomen normaal.. en ook logisch dat ze niet zoveel geld heeft.
Waarom denk je nu al dat ze over een paar jaar ook "niets zal inbrengen"?
Zolang ze niet van jou verwacht dat je allerlei dure dingen voor haar gaat betalen is er toch geen probleem?

En ja, het heeft z'n beperkingen.. nu kun je bijv. niet naar snowplanet. Dat is idd behoorlijk duur. Maar als je het dan zó graag wil, waarom betaal jij het dan niet? Dat begrijp ik dan weer niet.. Je werkt veel, je hebt veel geld, maar je bent te krenterig om het uit te geven aan iets leuks, alleen maar omdat je uit principe per sé wil dat zij het ook betaalt..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:42
Verwijderd
ik zou je buitenschuppen als ik je vriendin was.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
mzzlman schreef op 16-02-2005 @ 14:33 :
Verder vind ik het een benauwend idee dat ik al vanaf mijn 10e flink aan het sparen ben geweest en dit zou moeten delen met iemand die niets inbrengt, als we over een paar jaar zouden gaan trouwen...
Hallo? Wie zegt dat je over een paar jaar gaat trouwen? Dat over een paar jaar de situatie hetzelfde is? En als jij zo graag naar snowplanet wilt met haar, dan neem jij haar mee als ze het niet kan betalen? Je wilt het heel graag of niet.
Ik krijg een naar gevoel bij het 'dat ik al vanaf mijn 10e flink aan het sparen ben geweest en dit zou moeten delen met iemand die niets inbrengt.'. Blegh! Het is je vriendin hoor! Dan neem ik aan dat ze niet zomaar iemand voor je is..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-02-2005 @ 18:47 :
Ik krijg een naar gevoel bij het 'dat ik al vanaf mijn 10e flink aan het sparen ben geweest en dit zou moeten delen met iemand die niets inbrengt.'. Blegh! Het is je vriendin hoor! Dan neem ik aan dat ze niet zomaar iemand voor je is..
idd. zo kwam het ook op mij over.
ze beperkt je, ze slokt al je spaargeld op... alsof ze een zware last voor je is.
Oud 16-02-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-02-2005 @ 18:50 :
idd. zo kwam het ook op mij over.
ze beperkt je, ze slokt al je spaargeld op... alsof ze een zware last voor je is.
Ja idd.. Een relatie heb je niet omdat het moet..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:53
Verwijderd
Ja.. ik moet ook zeggen.. je ergert je wel héél veel aan je vriendin (ook wat ik in het vorige topic al zag ).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:57
Verwijderd
Vind het niet normaal dat de jongen alles zou betalen, maar jij hebt wel te respecteren dat je vriendin minder geld heeft, en daarom minder leuke dingen met je wil doen. Je kan haar moeilijk dwingen om altijd maar veel geld uit te geven, terwijl ze dat geld helemaal niet heeft.

Verder denk ik dat als je je hier al zo boos over kan maken, ik me afvraag of je je vriendin nog wel echt leuk genoeg vindt (ik heb verder niet zoals alicia in andere topci gelzen dat je negatief over je vriendin zou praten, maar ik vind het gewoon niet echt aardig om zo over iemand te denken...)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:24
Parrhasis
Parrhasis is offline
Mijn vriend verdient veel meer geld dan ik en betaalt haast alles voor me. Bijna al mijn zakgeld en kleine bijverdienste gaan op aan treinkaartjes naar hem en ik heb in een maand echt geen geld over om extra dingen te doen. Hij betaalt ze dan voor mij, niet dat ik daar om vraag, maar gewoon omdat hij weet dat ik het geld niet heb. Hij heeft een fulltime baan, ik zit gewoon op school, maar ik denk dat van mijn inkomsten zo'n 80% naar 'ons' gaat, terwijl dat voor hem nog geen tiende is. In euro's betaalt hij veel meer dan ik, maar hij kan het veel makkelijker missen. Ik vind het dan ook niet raar dat hij meer betaalt, hij kan meer missen. Als hij me mee vraagt naar een concert oid weet hij van te voren dat ik daar geen geld voor heb en dat als hij daar met mij heen wil, hij dat dan voor me moet betalen.
Als je vriendin haar spaarrekening al op maakt zou ik zeker niet van haar vragen meer te betalen...

Ik vind het zelf soms trouwens wel lastig: ik voel me weleens bezwaard als hij voor de zoveelste keer voor mij betaald, maar zolang hij er niet mee zit... Bovendien kan ik op dit moment ook echt niet aan meer geld komen, ik ben (langdurig) ziek dus kan niet werken.

Hij noemt het maar investeren in de toekomst, na mijn studie ga ik volgens hem veel meer verdienen dan hij en hij kan dan mooi van mij profiteren
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:17
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Ik vind dat degene betaalt die de ander meeneemt. Dus als jij voorstelt naar snowplanet te gaan betaal jij, je kunt haar moeilijk dwingen boven haar budget te gaan, en als zij op het idee komt om met jou naar de film te gaan, dan betaalt zij.

Dit is trouwens wel alleen handig als je ongeveer even vaak iets bedenkt

ja precies dan verzin je gewoon een activiteit die bij je budget past, en heb je niet dat je of gegeneerd tegen je vriendin moet zeggen dat zij wel s mag betalen odf dat je er een rotgevoel aan overhoud omdat je zelf ineens blut bent door iets, je weet altijd waar je aan toe bent

als de een de ander vaker meevraagt, is het zowiezo niet echt n leuke relatie, lijkt mij.........
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken het wel. Ik studeer nu en mijn vriend zit nog op school maar hij werkt en ik niet. Hij betaalde vrij veel dingen voor me maar op een gegeven moment wilde ik dat helemaal niet meer. We betalen nu denk ik 50/50 hoewel hij ook wel eens iets voor mij betaald maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik denk dat we allebei ongeveer hetzelfde te spenderen hebben alleen geeft hij het veel makkelijker uit dan ik. Het is ook wel zo dat we niet altijd alles doen wat we willen maar zo ben ik ook niet opgevoed. Ik hoef niet altijd alles wat ik wil.
Oud 16-02-2005, 20:58
MB
MB is offline
Ik vind het wel een beetje ongemakkelijk om aan een meisje te vragen of ze mee wilt betalen als we uit eten zijn, maar gelukkig hebben ze het tot nu toe uit zichzelf gedaan. Ik zorg dus altijd dat ik alles kan betalen mocht het allemaal op mij aankomen. Er eventueel over praten kan altijd thuis nog.
Oud 16-02-2005, 21:10
waves
waves is offline
mijn vriendje is op dit moment n beetje blut, ik heb wel wat geld dus momenteel betaal ik meer dan hij. Toen hij nog wel geld had betaalde hij wat meer dan ik. Zolang de verhoudingen niet heel scheef zijn is t niet zo'n probleem.

maar als jij er zo'n probleem mee hebt: zeg dat dan tegen haar.
Oud 16-02-2005, 21:11
Verwijderd
uitgaan kan ze best zelf betalen enzo. Ik deel meestal alles. Ik verdien ook meer denk ik, maar ik geef ook meer uit. Ik mag niet eens alles betalen en dat doe ik ook niet. We kijken gewoon wat we willen en of het kan.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:11
Eazy E
Eazy E is offline
wij betaalden altijd 50/50.. hij wou juist vaak voor mij betalen, maar dat wou ik liever niet... Vind het wel zo eerlijk om evenveel te betalen..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 10:02
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
mzzlman schreef op 16-02-2005 @ 14:33 :
Hallo,

Vaak hoor je dat het normaal is dat de jongen alles betaalt bij etentjes e.d. Zelf vind ik dit een ouderwetse opvatting, de man was vroeger altijd de kostwinner en zodoende ook de beheerder van het geld. Maar volgens mij is het tegenwoordig heel anders, vrouwen kunnen immers ook prima aan het werk.

Ik probeer mijn vriendin zoveel mogelijk mee te laten betalen. Zij werkt niet en is haar spaarrekening aan het opmaken. Vanaf aanstaande juni heeft ze weer een baantje, maar dat is maar 1 dag in de week. Ze denkt dat ze te weinig werkervaring heeft om aan een ander bijbaantje te beginnen, maar dat is ook niet helemaal onjuist want ze is al een paar keer afgewezen bij sollicitaties.

Ik werk mij helemaal kapot: stage, af en toe in de weekenden en vaak doordeweeks 's avonds. Er komt bij mij ook redelijk wat geld op de plank.

Aan haar reacties merk ik dat ze graag wil dat ik wat meer voor haar betaal. Nu betaalt zij zo'n 30% en ik 70%. Wat mij betreft zou dit 50/50 mogen worden.

Soms word ik ook beperkt door haar geldgebrek. Dan heb ik zin in het weekend 's wat leuks te doen maar dan heeft zij 'weer eens geen geld'. Een keertje naar snowplanet o.i.d. lijkt me harstikke gaaf, maar dat kost voor haar een vermogen.

Hoe denken jullie hierover? Ben ik gemeen tegen haar dat ik niet alles voor haar betaal of betaal ik juist te veel voor haar?
Gezien het feit dat jij meer geld hebt dan haar lijkt het me niet onredelijk om ook meer te betalen.
En wat een gezeur om wat euro's zeg.
Oud 17-02-2005, 10:23
KiMZz
KiMZz is offline
Ik vind het niet meer dan normaal dat vrouwen ook hun deel betalen, maar als de man meer verdient dan de vrouw, vind ik het ook niet meer dan normaal dat de man meer betaalt. Bij mijn vorige relatie was IK degene die geld verdiende, mijn vriend had geen werk. Toen heb ik veel betaald. Nu heb ik meer een soort van "aanbidder/lover" die fulltime werkt en altijd rondkomt terwijl ik leef van mijn studiefinanciering en bijbaantje, maar waarvan een groot deel opgaat aan collegegeld. Ik sta vaak rood of heb weinig geld, en dan vind ik het niet meer dan normaal dat als hij leuke dingen wil doen, hij dan meer betaalt... En als ik dan weer meer geld heb, betaal ik weer es wat..

Toch..?
Oud 17-02-2005, 10:23
Stinatje
Stinatje is offline
Ik betaal over het algemeen meer als mijn vriendin, maar dat is ook heel normaal gezien zij een maand moet werken voor wat ik ongeveer in een dag krijg.

Zij vind het overgens niet leuk alsk aanbied om weer eens ergens voor te betalen, vaak voelt ze zich een beetje schuldig erover als ik iets betaal. Maar dat zelfde heb ik ook als zij iets voor mij betaald.

Uitgaan is trouwens ieder voor zich, af en toe een drankje voor elkaar kopen is normaal.. dat doe je ook wel eens voor vrienden. maar ik ga niet heel haar avond betalen (zou ze ook niet eens willen)

Vind het wel goed zo, al zou ik af en toe wel wat meer willen betalen als ik kijk hoe hard en veel ze moet werken voor een paar centen @ de supermarkt.

Dus ik ga met de paar mensen mee die betalen naar draagkracht.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 11:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het eigenlijk heel logisch wat TS zegt. Je kunt wel gaan roepen 'ja, maar het is logisch dat hij meer betaalt, want zij heeft geen geld', maar waarom zou dat logisch moeten zijn?!! Is het logisch dat de één van de ander profiteert? Zo werkt m.i. een relatie niet. Laat haar werk gaan zoeken. En als het niet in één keer lukt, laat haar harder zoeken. Ik vind het echt érg kortzichtig van mensen hier, om maar te zeggen dat TS alles moet betalen, omdat 'zij zo zielig is omdat ze geen geld heeft'.

Citaat:
roekoek schreef op 16-02-2005 @ 16:13 :
Mijn vriend zou dit gelukkig nooit op het forum plaatsen haha

Je lijkt mij niet echt een smoorverliefde jongen als je hierover al in gaat zitten.
En dít vind ik echt wel de allerbelachelijkste übertrieste k*t-reactie uit dit topic.

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 11:46
Verwijderd
50/50 elke keer precies vind ik een beetje gezeur. maar dat alleen de man moet betalen is nogal achterhaald inderdaad. als jij haar mee uit eten neemt lijkt het mij logisch dat je betaald maar als jullie samen besloten hebben om uit eten te gaan en geen van beide bied aan om te trakteren ofzo, betaal je toch gewoon 50/50, als is dat wel veel moeite. dan betaald de een toch de ene keer en de ander de volgende keer? je moet het idd wel een beetje eerlijk verdelen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:14
waves
waves is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 12:35 :
Ik vind het echt érg kortzichtig van mensen hier, om maar te zeggen dat TS alles moet betalen, omdat 'zij zo zielig is omdat ze geen geld heeft'.
dat wordt door vrijwel niemand hier gezegd.
Oud 17-02-2005, 12:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
waves schreef op 17-02-2005 @ 13:14 :
dat wordt door vrijwel niemand hier gezegd.
Met andere woorden wel.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:23
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2005 @ 14:44 :
Gelukkig ken ik alleen meisjes die dat achterhaald vinden, tenzij het gaat om een traktatie, bijvoorbeeld wanneer je iemand uit eten neemt ivm. verjaardag of diploma behalen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:25
bokky
bokky is offline
Bij mij is het zo dat ik werk heb en mijn vriendje momenteel niet meer. Hij moet er echter nog erg aan wennen dat ik nu er op sta dat ik meer dingen betaal ipv 50/50. Zal wel iets van mannelijke trots zijn ofzo

Maar ik zie het altijd maar zo, als ik zin heb om iets te doen, dan wil ik het niet laten omdat de ander niet genoeg geld heeft. Dan moet ik er voor zorgen dat ik de ander zijn budget aan kan vullen zodat we de leuke dingen alsnog kunnen doen..

En ik vind het zo leuk om dingetjes voor hem te kopen

Maar gelukkig betaalt mijn vriendje ook genoeg dingen wanneer hij wel geld heeft
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:29
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik vind niet dat de TS "alles" moet gaan betalen voor haar. Laat haar maar lekker werk zoeken hij doet dat iig ook. Zelf hou ik er niet van als me vriend voor me gaat betalen, ik wil niet het gevoel geven en hebben dat ik op zijn geld teert en denkt van ohh dat hoef ik neit te kopen want dat doe hij wel ff voor me, die heeft immers geld zat.

Ik heb zelf ook al vanaf me hele leven gespaard en ik denk ook aan van stel dat ik een vriend krijg die nooit gepspaard heeft en alles maar op maakt. Dat geeft me ook een benauwend gevoel.

en als ze werkt heeft en hij verdient bijv meer dan haar vind ik ook wel dat de degene die meer verdient ook wel wat meer bij kan leggen, maar iig wel samen betalen.

Zoals ik altijd deed bijv naar bios ofzo betaalde ik de kaartjes en hij de drinken etc en de andere keer dat we gingen betaalde hij de kaartjes en ik het drinken. Ik wil iig niet afhankelijk zijn van me vriend wat geld betreft.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:41
Konijn
Konijn is offline
Ik wil graag dat we allebei betalen (niet 50-50 uitrekenen ofzo, gewoon ene keer de één, andere keer de ander, of ongeveer..)
Maar hij wil graag voor mij betalen.. Het komt nu wel ongeveer neer op 50-50 denk ik, misschien 60-40, maar bij hem komen er wel elke week treinkaartjes naar mij bij.. en daar wil hij niks voor hebben ofzo.

En in het geval van de ts, als zij al bezig is om haar spaargeld voor je op te maken, vind ik niet dat je haar moet voorstellen om bv naar Snow Planet te gaan. Als jij er van baalt dat zij dat niet kan qua geld, moet je of met vrienden gaan ofzo, of voor haar betalen.. ik vind het niet normaal dat zij al haar geld aan jou uitgeeft. Ik zeg zeker niet dat ik vind dat jij alles moet betalen hoor, maar jullie kunnen er allebei rekening mee houden door goedkopere dingen te doen.. dvd huren ipv bios ofzo..
En als je dan zo af en toe toch wil, kan ze ervoor sparen of kun jij haar uitnodigen (=jij betaalt).

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 17-02-2005 @ 13:29 :
Ik heb zelf ook al vanaf me hele leven gespaard en ik denk ook aan van stel dat ik een vriend krijg die nooit gepspaard heeft en alles maar op maakt. Dat geeft me ook een benauwend gevoel.
Het ligt er maar net aan waaraan hij of zij het opmaakt? Bedoel: wat nou als hij maar weinig verdient, jij veel meer en dat alles opgaat aan jullie (uitjes, eventuele treinreizen etc)? Jij kunt je dan misschien wat duurdere dingen en uitjes veroorloven terwijl de ander al zn centen moet tellen..
Dan denk ik: als jij zo graag een duur uitje wilt moet je rekening houden met het feit dat de ander niet zoveel geld te besteden heeft. Dan heb je drie opties:
1. je gaat niet
2. je gaat zonder hem/haar
3. je betaalt (of dat nou een deel is of alles) voor de ander...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 15:36
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 16-02-2005 @ 14:42 :
Dit vind ik dus echt onzin. Ze doet niet eens haar best om een bijbaantje te krijgen omdat ze DENKT dat ze niet genoeg ervaring heeft Als ze nou echt er iets voor deed en het lukt niet dan was ht idd wel zielig.
Nu komt het meer over op mij als een beetje profiteren...

Ik vind gewoon dat je 50/50 moet doen en ik snap ook heel goed dat je je irriteert aan dat geldgebrek.

Relatie ok, maar je bent niet meteen verantwoordelijk voor iemand hoor!
Oud 17-02-2005, 15:37
Neiu
Neiu is offline
Je betaalt, zoals je het verhaal nu vertelt, vrij veel voor haar naar mijn mening. Nou had dat niet uitgemaakt als jij daar geen problemen mee hebt. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij graag wilt dat jullie de kosten 50/50 delen. Volkomen logisch, iedereen moet voor zichzelf bepalen hoe hij/zij de kosten wil delen, 50/50 of naar draagkracht zijn daarbij de meest logische opties.
Wat betreft dat zij jou zou beperken door haar geldgebrek, dat vind ik onzin. Je weet dat ze geen geld heeft, dan vind ik het raar om dan van haar te eisen mee te doen aan dure dingen (zoals idd je voorbeeld van snowplanet). Wat dat laatste betreft sluit ik me aan bij de post hierboven van Loontjuh. Je kunt dergelijke dingen ook best met iemand anders gaan doen of daarop trakteren in het geval van iets bijzonders.
Oud 17-02-2005, 15:51
jeas
jeas is offline
Vrouwen kunnen heel veel geld kosten.

Ik betaalde bijna alles voor mijn ex.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten