Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 16:36
Dopamine
Dopamine is offline
Dit soort dingen komen hier ongetwijfeld vaker voorbij maar ik moet het echt even kwijt en advies zou erg fijn zijn:

Ik ben 2 jaar samen met een heel lieve jongen die er goed uit ziet, heel veel van me houdt en mijn steun en toeverlaat is. Weinig te klagen dus, het enige is; er is totaal geen spanning in onze relatie te vinden. Elke week ziet er voor ons hetzelfde uit; school, werk en de zondag samen. Ik vind het best moeilijk om hiermee om te gaan en heb het ook al een aantal keren aangegeven maar hij zegt me dan dat er niet veel aan te doen valt. Om eerlijk te zijn heeft hij ook wel gelijk, want school is gewoon heel belangrijk (voor ons) en werk kunnen we allebei niet missen ivm geld. Maar ook al kunnen we niet veel aan deze situatie veranderen, voor mij werkt het gewoon niet.

Nu wil het geval dat ik vrij veel met mijn huisgenoot omga, we eten vaak samen en we kijken films of we trutten wat met elkaar. Eerst was het gewoon 'normaal', om wat gezelligheid op te zoeken en langzamerhand ontdekten we dat we het heel goed kunnen vinden met elkaar. Het wordt echter steeds gezelliger en we worden ook wat vrijer met elkaar. Ik vind bij hem de afwisseling die ik bij mijn vriend mis en denk ik dat ik verliefd aan het worden ben.
Aan de ene kant vind ik het heel leuk en spannend maar aan de andere kant wil ik het helemaal niet omdat ik natuurlijk wel heel veel van mijn vriend hou. Ook weet ik helemaal niet wat hij van mij vind (ook al gonst het hele huis wel van de geruchten), en zijn we twee totaal verschillende personen.
Wat moet ik hier nou mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 16:46
Verwijderd
Je kan niet van ons verwachten dat we een keuze voor je gaan maken, dat zul je toch echt zelf moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:47
The0
The0 is offline
Besluiten of je liever met je vriend of met die andere jongen verder wil.. Als je nu al 2 jaar met je vriend samen bent is het natuurlijk ook wel te verwachten dat de meeste spanning er een beetje af is, maar zoals jij (vooral de manier waarop) het beschrijft klinkt het alsof je het een beejte te veel huisjeboompjebeestje vind. Het is niet zo dat je verplicht bij je huidige vriend moet blijven ofzo? Niet meer leuk is niet meer leuk.

Denk dat ik de keuze wel in 2 stappen zou maken: is huidige vriend nog leuk genoeg als vriend en is nieuwe mogelijk vriend leuk genoeg als nieuwe vriend. Succes.
Oud 10-03-2005, 16:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Tja, ik ben zegmaar 'die huisgenoot' geweest.
Heb uiteindelijk relatie met haar gehad. Maar ik kan naar waarheid zeggen dat ik echt vind dat ik beter bij haar pas dan hij dat deed...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:34
igfy
igfy is offline
De situatie is natuurlijk voor iedereen anders. Maar ik denk dat je misschien moet kiezen of je nog op deze voet verder wil met je vriendje. Ik kan me voorstellen dat het na een tijdje saai wordt, dat hebben alle relaties natuurlijk wel.

verder lijkt het me niet ideaal een relatie met je huisgenoot te hebben. Maarja dat ben ik natuurlijk..
Oud 10-03-2005, 18:51
elledc
elledc is offline
Ik ben al meer dan 2 jaar samen met mijn vriend en er is nog steeds evenveel spanning (aantrekking) tussen ons, dus het is niet omdat je al 2 jaar met iemand samen bent dat ongetwijfeld de spanning verminderd
Conclusie: zoek spanning op, doe dingen, doe wat anders samen
of ... kies dan voor 'n ander.

Verder ben jij en alleen jij diegene die kan beslissen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:48
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik zit in precies zo'n situatie, en ik kan je eigk ook geen tips geven want ik weet het zelf ook niet..
het ligt idd niet aan de lengte van de relatie, maar ik denk dat het gewoon een sleur begint te worden, dat je toe bent aan iets nieuws, gewoon nieuwe ervaringen. Dat is iig wat ik zelf heel erg heb. Bij mn vriend is alles zo vertrouwd, zo gewoon en bij een anders is het nieuw en spannend.

Suc6 ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten