Dit soort dingen komen hier ongetwijfeld vaker voorbij maar ik moet het echt even kwijt en advies zou erg fijn zijn:
Ik ben 2 jaar samen met een heel lieve jongen die er goed uit ziet, heel veel van me houdt en mijn steun en toeverlaat is. Weinig te klagen dus, het enige is; er is totaal geen spanning in onze relatie te vinden. Elke week ziet er voor ons hetzelfde uit; school, werk en de zondag samen. Ik vind het best moeilijk om hiermee om te gaan en heb het ook al een aantal keren aangegeven maar hij zegt me dan dat er niet veel aan te doen valt. Om eerlijk te zijn heeft hij ook wel gelijk, want school is gewoon heel belangrijk (voor ons) en werk kunnen we allebei niet missen ivm geld. Maar ook al kunnen we niet veel aan deze situatie veranderen, voor mij werkt het gewoon niet.
Nu wil het geval dat ik vrij veel met mijn huisgenoot omga, we eten vaak samen en we kijken films of we trutten wat met elkaar. Eerst was het gewoon 'normaal', om wat gezelligheid op te zoeken en langzamerhand ontdekten we dat we het heel goed kunnen vinden met elkaar. Het wordt echter steeds gezelliger en we worden ook wat vrijer met elkaar. Ik vind bij hem de afwisseling die ik bij mijn vriend mis en denk ik dat ik verliefd aan het worden ben.
Aan de ene kant vind ik het heel leuk en spannend maar aan de andere kant wil ik het helemaal niet omdat ik natuurlijk wel heel veel van mijn vriend hou. Ook weet ik helemaal niet wat hij van mij vind (ook al gonst het hele huis wel van de geruchten), en zijn we twee totaal verschillende personen.
Wat moet ik hier nou mee?