Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ga mooi voor een 2e hands desktopje anders?
|
Dit is wel mooi
Voor €550. Mooi geprijst, alleen nadeel is het is S754. Dat platform komen geen nieuwere cpu's meer uit, er zijn er wel nog genoeg.
||
Citaat:
![]() Je zou ook hier eens kunnen kijken: http://www.tweakers.net/reviews/560/2 Helemaal nieuw met TFT 750 euro, alleen geen verzend kosten. Athlon had alleen vroeger een slechtere naam omdat hij niet zo bekend was, hij was altijd een stuk goedkoper en presteerde daarom ook slechter dan een 200 gulden/euro duurdere Pentium. Geen slechte cpu's hoor, zowel de Athlon XP als de Ahtlon 64, waarbij de Athlon 64 een van de betere is, de beste prijs/kwaliteits verhouding.
|||
Citaat:
En ik heb al een tijdje ervaring met Delletjes, (via werk van mijn pa/ma) die dingen maken een tering herrie hoor. Wel cheap sommige dingen, maar allemaal een addertje onder het gras, of een el cheapo cpu, of shared vga. Je hebt niet eens fatsoenlijke uitbreidings mogelijkheden. Citaat:
Laat maar eens zien dan ![]()
|||
Citaat:
Heb daarin tegen ook een Athlon XP pctje gehad, 2 zelfs, die waren een stuk stiller, kwam mede door 120 mm fan voeding en stillere cpu koeler. Maar jah het geluid van een pc ligt niet aan de cpu maar aan de koelers ![]() Citaat:
1024 mb is geen overbodige luxe hoor, vooral niet met veel processen. Hardeschijf minimaal 120 of 160 Gb kost niet meer zoveel, liefst SATA. USB hebben de meeste moederborden onboard, gewoon een kast uitzoeken met meer dan 4 usb poorten, vaker zitten er 4 usb poorten op een moederbord. Videokaart maakt niks uit, of niet zo veel, omdat je toch gamed op je Playstation 2. Zelf zou ik nooit en te nimmer voor HP gaan, heb namelijk een hekel aan voorgebouwde dingen, ze stoppen er allemaal rotzooi want je toch niet gebruikt, daar integen betaal je voor de software die erop zit en natuurlijk je uren die die knappe jongens daar bij elkaar uit hun neus staan wreten om mensen weer wat aan te smeren. (no offence tegen pc verkopers hoor)
Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 21:43. |
![]() |
||
Citaat:
Afgezien van het geluid dan (wat bij mij dus reuze meevalt) ben ik zeer tevreden over Dell, ik heb nog zo'n pc die na 8 jaar nog steeds goed werkt en mijn vader heeft er ook een en die doet het ook goed enzo ![]()
||
Citaat:
En ze naaien je ook daar, mijn vader had een extra hdd besteld, sata nog wel, wat doen ze de andere IDE. Kan ik fluiten naar Raid. Als je weinig geld te besteden hebt, is een Dell prima, mits het aan je eisen voldoet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Dat is het grote nadeel van een Dell, upgrade mogelijkheden zijn er bijna niet, dus als je meer schijfruimte wilt, andere pci kaartjes heb je een probleem. Dat is voor mij de reden waarom ik geen dell wil, ik weet namelijk nooit wat er weer gebeurd op computer gebied en wat ik dan toevallig nodig heb. Maar nu genoeg over Dell!, mits de TS meer informatie/ ervaringen wilt van verschillende Dell gebruikers.
||
Citaat:
![]() En als je voor 100 euro meer een 2x beter systeem hebt, waarom dat niet doen dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Omdat je er niets aan hebt. Waarom 100 euro besteden aan iets dat je niet gebruikt? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Zal ik dat eens uitleggen, stel je besteed nu 100 euro meer, dan hoef je ook niet een nieuwe cpu te kopen, jij weet ook dat een Athlon XP/Sempron niet gelijk presteert als een Athlon 64. Ow en nog een voordeel, namelijk 64 bits instructie, het wordt misschien wel intressant, als Windows Xp- 64 eenmaal uit is en de kinder ziektes er uit zijn, nu kan je wel zeggen, dan koopt madam wel een nieuwe pc of nieuw moederbord/cpu/men config. Misschien wil ze er wel weer 7 jaar op vooruit kunnen. Ik blijf bij mijn standpunt: 'Als een computer koopt doe het in een keer goed, anders blijf je bezig' Ik heb me namelijk vaak genoeg aan dezelfde steen gestoten, wegens net een lager model te kopen, en jah hoor moest ik weer iets anders kopen, of fout geimformeerd. Maar nu heb ik iets waarmee ik ook een tijdje vooruit kan. Offtopic: Je lijkt Enlight wel die nog altijd voorborduurd op haar 'Duronnetje' (no offence ![]() ![]()
|
ik had me vergist: het was niet athlon, maar celeron die slecht schijnt te zijn... vraag me niet waarom ik die twee door elkaar haal
![]() ![]() www.informatique.nl heeft er iemand ervaring met de "huismerk" computer van hen? Ik wil misschien wel wat onderdelen van hun merk ![]() P.S. Ik wil geen standaart model. Niet alleen omdat daar allemaal zooi inzit die ik nooit zal gebruiken (zoals een modem, deze dame wil alleen een netwerkkaart zodat ze kan internetten op kosten van paps ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik heb daar eens rondgekeken en je kan voor 800 euro een hele mooie PC op maat laten maken. Bijv.: Behuizing: AOpen QF50C, 300W voeding, zwart-zilver Moederbord: Asus A8V-E Deluxe Processor: AMD Athlon 64 3000+ S939 Harddisk: Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA Geheugen: 1x Kingston Dual-Channel 1GB Kit, 2x512MB, PC3200 Videokaart: XFX Geforce 6200 TurboCache 16MB (128) PCI-E CD-Rewriter: Pioneer DVR-109, zwart Meer heb je volgens mij niet nodig (rest had je al?), zit je incl. assemblagekosten op 735 euro. Heb je een hele stoere computer, weliswaar niet zo'n goede videokaart maar je speelt er tenslotte ook geen spellen mee. En mocht je dat wel van plan zijn, voor af en toe een spelletje is die kaart wel goed. Verder, netwerkkaart en geluid zit allemaal op het moederbord dus hoef je niet apart te kopen.
Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 20:04. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Informatique is duur ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar een ding wil je je pc nu kopen of kan je nog een maand wachten?Er zou namelijk een nieuwe Amd Core aankomen, genaamd 'Venice' die heeft SSE 3 instructies en een betere Memory controller. Je kan natuurlijk ook later upgraden als het nodig zou zijn. Overgins een Athlon 64 S939 3200+ kost al gauw 140 euries..en loopt op 2,0 Gigahertz.
|
Ik zou het persoonlijk (als ik naar mezelf kijk) zonde vinden als ik een mooie, nieuwe, snelle pc zou hebben en nog m'n oude 15" schermpje zou gebruiken. 15" is echt best wel klein. Ga naar een computerbeurs (zie bijv. www.pcdiscount.nl) en koop een 17" scherm voor 50 euro of minder (je hebt ze ook voor 25 euro die goed genoeg zijn, bijna al mijn schermen heb ik tweedehands gekocht). Prima schermen, niet tft, maar dat hoeft ook echt niet. Maar 17" zou ik zelf wel een vereiste vinden, zeker als je kijkt naar de programma's die je gebruikt (voor alleen word heb je dat niet nodig, maar voor die andere dingen wel).
Maar goed, dat is mijn mening, ik vind het iig een hele verademing om een groot scherm te hebben (ik heb er overigens 2, dat is al helemaal relaxed). En informatique is een goed shopje, ook aardige mensen trouwens.
Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 20:16. |
![]() |
|
ik zat hieraan te denken:
http://shop.informatique.nl/cgi-win/...=OS1&O=O100001 er zijn wat opties waar je aan kan "sleutelen", ik weet wel wat van processors maar van al die andere dingenzoals verschillende merken moedermoards e.d. weet ik helemaal niets ![]() P.S. Ik kan daar wel alleen kiezen uit celeron zooi en ik heb toch liever ADM/pentium (moet ik nog es goed over denken, ik kan overigens echt geen maand wachten), zouden ze er erg moeilijk over doen als ik ze bel en vraag of dat geregeld kan worden? je kan ook je PC helemaal zelf samenstellen dus het lijkt me toch geen punt... P.S. Ik ben verliefd op deze monitor: Iiyama LS704UBK 17''CRT Visionmaster 1403 ik waag me liever niet aan TFT, heb geen zin in geklooi met dode pixels en het maak mij niet uit dat deze niet plat is ![]()
Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 21:40. |
![]() |
|
Naja ik zal het wel eens uitleggen, samengevat:
Als eerste had je een Athlon XP die tegen de Intel Pentium 4 moest opnemen, dat verloor hij bijna altijd, laten we zeggen hij won het 40 a 50% van alle benchmarks, het topmodel koste wel maar 120 euro, het top model van Intel koste al gauw, 300+ euro. Ging je de Athlon XP vergelijken met een prijs genoot, dan won hij zeker ![]() Toen kwam zijn grotere broer de Athlon 64 serie uit, de opvolger, zowel S754 als socket 939. Daar wint hij ongeveer in 70 ~80% van alle benchmarks, een paar zijn geoptimaliseerd voor een paar instructie sets van Intel, c.q intel is er beter in. Intel heeft alleen een goede naamsbekend hij, men dacht eerst dat de Athlon serie slecht was, etc. Maar nu komt hij goed terug mits je voor S939 kiest, rest is verouderd. Is hetzelfde bij Intel, s478 is niet meer veel. Al wint misschien de Pentium in Adobe photoshop met 1 seconden, de overal performance van een Athlon 64 (S939) 3200+ of 3000+ ligt toch net iest hoger, zie ook hier: Cpu Charts Toms Hardware Xbitlabs Sockte 939 review
||
Citaat:
![]() 140 ben je kwijt voor een 3000+. 180 voor een 3200+ 250 voor een 3500+ Ik weet niet hoe het zet met mevrouw of het perse bij informatique wil bestellen, maar bij www.pczaak.nl hebben ze hele leuke acties zoals dit: http://www.pczaak.nl/catalog/product...oducts_id=2619 En gratis assemblage ![]()
Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 11:39. |
![]() |
|
|