Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 21:25
niempje..
niempje.. is offline
ik heb gemerkt dat mensen me veel toevertrouwen.
als er iemand van mijn vrienden bv een minder dagje heeft gehad, weet ik vaak wel hoe dat komt. de meeste vrienden gaan me dus vaak vertellen wat er met hen scheelt of wat ze hebben gehoord van iemand anders.
op zich is dit natuurlijk super positief.. ze vertrouwen mij en ze vragen eventueel om raad.

alleen ben ik soms wat in de knoop. als een vriendin me bv vertelt waarom ze zo droevig is hou ik dat natuurlijk voor mij. maar als er nu een andere vriendin mij uit bezorgdheid vraagt of ik soms weet wat er met haar scheelt , weet ik vaak niet wat zeggen. ik voel me hier eigenlijk slecht door, ik heb het gevoel dat ik zo fake overkom..
wat zouden jullie doen in zo'n situaties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2005, 21:42
yapo
yapo is offline
Doe wat het beste is voor die vriendin. Als je denkt dat je haar helpt door het te vertellen dan zou ik dat doen, anders moet je het voor jezelf houden. Maak zelf die afweging, maar je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je het wel weet maar dat je beloofd hebt niets te zeggen. Als jij bekend staat als vertrouwenspersoon dan zullen mensen dat wel respecteren.
Oud 19-03-2005, 21:55
Verwijderd
Ligt eraan wie die vriendin is. Ik heb twee vriendinnen die in principe alles van me weten, en je kunt er vanuit gaan dát die uiteindelijk ook alles te weten komen, behalve als iemand me specifiek vertelt dat het geheim moet blijven (of als ik het alleen van míj acht, óf als het gesprek er gewoon niet op komt). Maar mijn vrienden weten dat ook, dus als ze het er niet bij zeggen, neem ik aan dat ik ook met andere vrienden mag overleggen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 22:04
Lane
Lane is offline
Probeer te doen wat juist voelt. Je kunt idd gewoon vertellen dat je het niet mag zeggen. Als ze dan blijft aandringen, dan weet je dat die vriendin alleen nieuwsgierig is naar details, en niet naar om wat er aan de hand is.

Ik heb zo'n soort situatie eigenlijk ook nu. Maar dan tussen mijn beste vriendin en haar vriendje, we zijn allemaal klasgenoten. Maar ik weet niet of ik sommige dingen die haar vriendje mij vertelt die over haar gaan aan haar moet vertellen en vice versa.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 22:11
-(L)-
Ik vind dat als iemand je iets in vertrouwen verteld, je dat dan ook voor je moet houden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 22:51
Sketch
Sketch is offline
Tja, als je vriendin niet wil dat je het aan iemand vertelt zou ik dat niet doen (hele speciale gevallen daargelaten), en aan je andere vriendinnen zeggen dat zij niet wil dat jij het hun vertelt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 00:07
Balance
Balance is offline
Eerlijk zijn. En daaronder valt ook 'Sorry, ik heb beloofd het aan niemand te vertellen.'
Oud 20-03-2005, 09:51
WolterB
WolterB is offline
Ligt eraan hoe de relatie is tussen die twee mensen.

Als mij dingen in vertrouwen verteld worden, zal ik die absoluut nooit doorspelen. Dan schaad ik het vertrouwen van één van mijn vriend(inn)en en dat vind ik absoluut niet kunnen.

Wanneer één van mijn vriend(inn)en aan me vraagt wat er met die en die is, dan kan ik wel zo oppervalkkig het één en ander vertellen, maar als ze met concrete vragen komen, dan zal ik ze naar die vriend(in) doorverwijzen. Het is aan hem of haar om het te vertellen en niet aan mij om alles wat me verteld is door te spelen.
Oud 20-03-2005, 09:57
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 19-03-2005 @ 23:11 :
Ik vind dat als iemand je iets in vertrouwen verteld, je dat dan ook voor je moet houden.
Citaat:
Balance schreef op 20-03-2005 @ 01:07 :
Eerlijk zijn. En daaronder valt ook 'Sorry, ik heb beloofd het aan niemand te vertellen.'
idd.

En ik zou eventueel ook als diegene het echt wil weten gewoon vragen aan die andere vriendin of ze 't goed vind dat die ene vriendin het weet of niet.

Of in geval als je 't zelf al over wilt hebben met bepaalde vriend(inn)en op voorhand al vragen of je 't misschien wel met die en die over mag hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten