Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 09:22
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 06-04-2020 om 11:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 09:31
Verwijderd
Niet zo heel erg extreem. Ik heb wel een soort van omslag gehad waarin ik toch wel voor mezelf duidelijk had gemaakt dat ik nu positief moest gaan doen, omdat ik anders straks iedereen kwijt zou zijn, zou blijven zitten en weet ik veel wat voor dingen nog meer zou doen. Sja, de knop om. Nouja, dat werkte wel, want het gaat nu beter. Ik ben er nog niet, maar het begin is opgezet. Dus. Een positieve houding werpt natuurlijk uiteindelijk zijn vruchten af.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:33
Yerli
Yerli is offline
Hmmmm.. nee, dat zou ik niet kunnen.. als zoiets me overkomt doet dat me eigenlijk niet zo veel, meestal dan

Best raar eigenlijk, als ik er nu over na denk..

Fijn in ieder geval, dat alles goed is gekomen
Oud 25-03-2005, 13:13
Verwijderd
Citaat:
****** schreef op 25-03-2005 @ 10:22 :
Ik heb een tijdje gehad dat het allemaal wat minder ging op school, m'n vrienden m'n vrienden niet meer waren, alles liep gewoon minder. Toch ben ik er doorheen gekomen, stomweg door van alles de positieve kant in te zien (tot in extreme mate).

Zo had ik bijvoorbeeld een keer een 2 voor frans. Toen zag ik als positief punt dat ik dan voor het volgende proefwerk minstens een 8 moest halen, en dat ik daar lekker aan kon leren (ik weet het, het klinkt een beetje ziek). Maar ik had wel een 9,5 voor het volgende proefwerk!

Het probleem met m'n 'vrienden' (wat dat waren ze inmiddels al niet meer) heb ik ook op een soortgelijke manier opgelost. Ik zag gewoon als positief punt dat ik dan nieuwe vrienden kon gaan zoeken. Toen heb ik contact gezocht met iemand met wie ik op de basisschool had gezeten, en daar heb ik nog steeds goed contact mee. Verder heb ik nou ook op school een hele 'gang' waarmee ik allemaal leuke dingen doe als naar de film gaan, uitgaan, enz. Gewoon door het positieve van alles in te zien.

Dit allemaal heeft mijn leven wel een stuk leuker gemaakt. Het is zoals Adriaan (van Bassie en Adriaan ) t altijd zegt: "Altijd blijven lachen, wat er ook gebeurt!"

Wie van jullie heeft een zelfde soort 'levensinstelling'? Ik wil graag weten of ik niet de enige ben die op zo'n (toch wel absurde manier) het beste uit het leven probeert te halen.
ja...dat heb ik ook...ik heb het een tijd minder gehad, maar vroeger en nu wel. Dan kreeg ik straf van m'n moeder en moest ik op m'n kamer zitten en dan zei ik: 'fijn, dan kan ik lekker lezen '
En tegenwoordig heb ik dat ook weer, dat ik gewoon van alles het positieve in zie!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:30
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
ik zie niet echt iets extreems hoor... dat je daar down van raakt
Oud 25-03-2005, 14:52
-(L)-
Ik heb dat eigenlijk ook. 'Na regen, komt zonneschijn', is mijn motto eigenlijk. Ik heb ook een hele moeilijke periode gehad met oa:
1 problemen met vriendinnen
2 overspannen moeder
3 ouders die in scheiding lagen
4 slechte cijfers op school met verschillende oorzaken
5 ik voelde me niet prettig in m'n vel
6 ik was heel erg ongelukkig
etc. etc. etc.

Ik heb echt heel lang in een dip gezeten, totdat ik ging inzien dat ik er op deze manier toch niet uit zou komen. Toen heb ik mezelf zeg maar bij elkaar geraapt, en heb geprobeerd, net als jij, overal de positieve kant van in te zien. En ja, soms ook op 't extreme af. Inmiddels zijn alle problemen met vriendinnen opgelost (ik heb net als jij, nieuwe gezocht, gelukkig), met m'n moeder gaat het weer goed, m'n ouders zijn uiteindelijk niet gescheiden (maar dat is weer een ander verhaal), op school ging 't beter (ik ben dan wel een keer blijven zitten door alle problemen, maar nu heb ik alleen maar 8en en 9ens en gaat het dus heel goed ), ik kan mezelf inmiddels ook weer accepteren zoals ik ben. Ik ben meer tevreden met m'n uiterlijk etc. En ja, alles bij elkaar voel ik me nu ook een stuk gelukkiger.

Zo, meteen een verklaring van m'n nick
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:24
Verwijderd
Ik ben niet altijd zon positieveling, maar de laatste maanden gaat dat een stuk beter. Ook ik heb een paar jaar flink in de problemen gezeten met mezelf, maar in januari kreeg ik ineens weer wat meer energie en het is inderdaad of er een knop is omgegaan. Ik wil wat van mijn leven maken, niet wegkwijnen in de psychiatrie. en daarom houd ik mij groot. eerst probeerde ik dat ook wel, maar had ik er de energie niet voor. joost mag weten waar dat ineens vandaag gekomen is, maar ik ben er blij mee! Echt veel vrienden heb ik niet, niet zoveel als vroeger iig maar ik heb me nu aangemeld voor een weekend in drenthe met allemaal natuurliefhebbers, zo hoop ik weer wat meer mensen te leren kennen. ik vind het doodeng, maar ik durf het tenminste weer!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Theo Maassen:
"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist."
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou als ik jou was de cabaretvoorstelling 'Kijk mij' van Thomas van Luyn maar eens bekijken!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 25-03-2005 @ 15:52 :
Ik heb dat eigenlijk ook. 'Na regen, komt zonneschijn.'
Niet al tijd gehad en nog steeds niet altijd en vaak meer op de "lange termijn", maar het is er zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:59
LieFfieJ
LieFfieJ is offline
Een vriendin van mij is echt de grootste optimist die ik ken!! Dankzij haar kan ik meestal toch nog een positief iets bedenken uit de shit die ik soms meemaak. Aan de andere kant geloof ik heel sterk in het feit dat vervelende dingen gebeuren zodat je er sterker uit kan komen.. bij mij is dat cker van toepassing

Nog een sterke: 'Het is nooit zo donker of het wordt weer licht'
Dat is min of meer mijn levensmotto geworden.

Enne ****** ik heb echt bewondering voor hoe je het hebt aangepakt
Oud 25-03-2005, 20:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
****** schreef op 25-03-2005 @ 20:23 :
is die te downloaden ergens?
Helaas niet. Twee fragmentjes uit die show zijn te zien op variatee.vara.nl , maar die zijn niet heel kenmerkend voor z'n show.

Het komt een beetje neer op het volgende:

"Je hoort mensen wel eens zeggen: 'Het leven is kort'. Is niet waar, het leven is niet kort. Het leven is láng! Is láng, het leven! Jézus, wa's het leven lang! Je zult in je hele leven niéts tegenkomen wat lánger duurt dan je leven! Moet je eens nagaan... Hoe lang je hier al rondloopt. Hoe veel je al hebt meegemaakt. Je hebt heel veel geleden. Je draagt heel veel verdriet met je mee. Dat voel ik wel. Moet je nou eens nagaan hoe lang je nog moét! Hoeveel narigheid je nog te wáchten staat! Hoeveel pijn, hoeveel veredriet, hoeveel nare ziektes, slechte sex, genante momenten... Gaat gebeuren!"

Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:28
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 20:40 :
Niet al tijd gehad en nog steeds niet altijd en vaak meer op de "lange termijn", maar het is er zeker wel.
Bij mij kwam de 'zonneschijn' er ook pas over een langere termijn
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee ik denk niet positief
en dat zou best een beetje mogen veranderen
maar jouw manier van denken vind ik absurd jah
gewoon stom eigenlijk
soms gebeurt er iets dat klote is
life goes on
maar dat betekent niet dat ik dan net moet gaan doen alsof het leuk is
Oud 26-03-2005, 11:53
-(L)-
Citaat:
Freestyler* schreef op 25-03-2005 @ 22:37 :
nee ik denk niet positief
en dat zou best een beetje mogen veranderen
maar jouw manier van denken vind ik absurd jah
gewoon stom eigenlijk
soms gebeurt er iets dat klote is
life goes on
maar dat betekent niet dat ik dan net moet gaan doen alsof het leuk is
Als je jezelf er *** door wil gaan voelen dan is dat je eigen keuze. Als je probeert 't positieve er van in te zien (al is 't maar klein), en je voelt jezelf dan een stuk beter, dan kun je toch beter voor dat laatste kiezen?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 13:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Na regen komt... nog méér regen' en 'Achter de wolken... schuilen nóg meer wolken'.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 13:16
Ruudje
Ruudje is offline
Nee, ik ben over het algemeen vrij pessimistisch.

Citaat:
Zo had ik bijvoorbeeld een keer een 2 voor frans. Toen zag ik als positief punt dat ik dan voor het volgende proefwerk minstens een 8 moest halen.
Op faalangsttraining werd me geleerd om het niet zo te doen
Dat wekt allemaal spanningen op. Je kunt beter zeggen 'de volgende keer haal ik wel hoger' of 'ik kan best wel hoger scoren' of iets dergelijks. Leg de lat bij jezelf niet te hoog, anders kom je er op een gegeven moment niet meer overheen. Blijf realistisch
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 13:32
Wither
Wither is offline
Tjah ik weet niet hoor. Als je echt van alles het positieve probeert in te zien, ook al zijn die positieve kanten eigelijk lang niet zo positief, stomp je jezelf alleen maar af en geef je je idealen op.

Ik ben op het moment nogal labiel, en daarom ben ik hier ook, maar ik weet dat het uiteindelijk overgaat. Ik ben dan ook geen onrustige depresieveling. Ik zit hier nou een beetje te balen van de mooie dagen die ik verspil en een beetje deprimerende muziek te luisteren. Maar ik weet dat een depressie niks anders is dan een leermoment waarop je even zoekende bent naar een nieuwe pad om te bewandelen. En dat je er gewoon stabieler uitkomt. He werkt therapeutisch om er even in te blijven hangen. Volgens mij is het echt ongezond om jezelf geen verdriet toe te staan.

Ik weet niet hoor, maar als je overal het positieve van in probeert te zien, leg je dan de lat niet steeds lager? "Gosh, m'n ijsje is in de hondenpoep gevallen, maar nu heb ik tenminste ene schepje om het op te ruimen". Ben je dan gelukig, of dwaal je steeds verder af?
Oud 26-03-2005, 14:53
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik ben ook een geboren pessimist en het ging daardoor vorig jaar niet echt goed met me. Sindsdien ben ik toch wel heel anders naar het leven gaan kijken. Nu zie ik bijna overal wel wat positiefs in (Al zijn er natuurlijk altijd wel negatieve dingen waar je niet omheen kunt). Ik ben relaxter geworden en maak me veel minder druk om dingen. Ik kijk niet meer vooruit in de toekomst en ook niet meer naar het verleden. Daardoor ben ik veel vrolijker, zelfverzekerder, blij met wie ik ben en kan ik echt overál wel om lachen. En al denk ik nog steeds veel na over dingen, dat doe ik nu veel minder. Als er nu iets kuts gebeurt dan kan ik dat veel sneller accepteren, achter me laten en verder gaan met m'n leven. En als er wat leuks gebeurt blijf ik daar langer in hangen. Mn opleiding en dat ik op een nieuwe school zit met mensen die me wél liggen hebben me ook enorm geholpen. Toch weet ik dat ik altijd een pessimist zal blijven. Ik weet alleen nu hoe ik er mee om moet gaan. Maar zoals jij écht alles van het positieve kan zien zou ik niet kunnen hoor, denk dat dat ook niet goed is. Sommige gevoelens moet je nou eenmaal niet onderdrukken en kun je niet veranderen in iets postiefs volgens mij. Maar als jij het kan..
Oud 26-03-2005, 14:58
-(L)-
Citaat:
Ruudje schreef op 26-03-2005 @ 14:16 :
Nee, ik ben over het algemeen vrij pessimistisch.

Op faalangsttraining werd me geleerd om het niet zo te doen
Dat wekt allemaal spanningen op. Je kunt beter zeggen 'de volgende keer haal ik wel hoger' of 'ik kan best wel hoger scoren' of iets dergelijks. Leg de lat bij jezelf niet te hoog, anders kom je er op een gegeven moment niet meer overheen. Blijf realistisch
Daar zit wat in. Maar een 8 is niet geheel onrealistisch, het is makkelijk te doen, vooral als het allemaal letterlijk is, en niet op inzicht aankomt (en dat is bij Frans toch wel meestal 't geval).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:04
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-03-2005 @ 15:58 :
Daar zit wat in. Maar een 8 is niet geheel onrealistisch, het is makkelijk te doen, vooral als het allemaal letterlijk is, en niet op inzicht aankomt (en dat is bij Frans toch wel meestal 't geval).
Dat is iets persoonlijks
Ik heb heel wat inzicht(bij Wiskunde/Natuurkunde is dat wel handig), maar heb heel veel moeite met theoretische dingen leren.
Frans heb ik afgelosten met een 4,9
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:32
-(L)-
Citaat:
Ruudje schreef op 26-03-2005 @ 16:04 :
Dat is iets persoonlijks
Ik heb heel wat inzicht(bij Wiskunde/Natuurkunde is dat wel handig), maar heb heel veel moeite met theoretische dingen leren.
Frans heb ik afgelosten met een 4,9
Ik heb ongeveer 't zelfde hoor (WI, NA & SK zijn m'n beste vakken, ik sta voor alle 3 een 9 of hoger gemiddeld).
Maar ondanks dat kan ik ook theorie leren. Woordjes leren is ook probleem, maar zodra het op inzicht bij talen aankomt (bv grammatica), dan snap ik er niks van.
Maar ik geef je gelijk, het ligt er natuurlijk ook helemaal aan om wat voor toets 't ging, of je goed uit je hoofd kunt leren of niet.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 23:34
Daboman
Daboman is offline
Ik ben altijd al voor de instelling die een groots filosoof me vroeger altijd vertelde geweest:

"wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen".

En ik heb ook een hele positieve instelling en als ik dat niet had gehad dan eeeh.... nja dat weet ik niet. Maar ik heb genoeg meegemaakt
Oud 28-03-2005, 10:22
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
****** schreef op 25-03-2005 @ 19:23 :

Ik zou dan ook tegen iedereen willen zeggen: "Altijd blijven lachen, wat er ook gebeurt!"
ik zal eraan denken als er nog ns iemand overreden wordt of zelfmoord pleegt ... t is misschien ook wel een goeie tip voor alle mensen in afrika
Oud 28-03-2005, 18:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
****** schreef op 28-03-2005 @ 18:13 :
ik heb zo'n hekel aan die irritante mensen die altijd maar positief willen blijven en daarom alle negatieve dingen maar negeren ofzo

ook al weet ik natuurlijk niet of TS ook zo is, maar ik zou het niet uit willen sluiten
Oud 28-03-2005, 18:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-03-2005 @ 19:08 :
ik heb zo'n hekel aan die irritante mensen die altijd maar positief willen blijven en daarom alle negatieve dingen maar negeren ofzo

ook al weet ik natuurlijk niet of TS ook zo is, maar ik zou het niet uit willen sluiten
Hat-se-flats!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 18:47
Fainne
Fainne is offline
Ik werk zelf ook heel erg aan mn positief zelfbeeld en kijk op het leven, het maakt alles vele makkelijker. Natuurlijk gaat dat niet altijd en bij een sterke tegenslag krijgt dat positieve een deuk, maar ik doe dan wel mjn best het zo snel mogelijk weer beter te maken.

Maar ik heb een vriendin van me, die doet de hele dag niets anders dan steen en been klagen over alles en op voorhand alles hatelijk te vinden, en rond zo'n persoon vind ik het ectra moeilijk om positief te blijven.

Maar alles is heel langszaamaan beter geworden in mn leven, na een periode waarin alles verloren aanvoelde. Nu ben ik zelfs gelukkig, en ik geloofde nooit in geluk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 19:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-03-2005 @ 19:08 :

dat
en een hekel aan mensen die replyen met slechts smileys die totale onbegrip uiten jegens een redelijk aanneembaar standpunt
Oud 28-03-2005, 19:45
Skilly
Skilly is offline
at TS: vindt het erg knap hoe jij zo alles aan de positieve kant bekijkt

Ik kijk wel vaak aan de positieve kant maar niet zo extreem. Ik ga juist piekeren als ik een 2 voor iets zou halen .

Maar ja zo lijdt je ook minder stress als je altijd dingen aan de positieve kant bekijken. Vergeet je niet de waarheid onder ogen te zien?
Oud 28-03-2005, 20:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 28-03-2005 @ 20:30 :
dat
en een hekel aan mensen die replyen met slechts smileys die totale onbegrip uiten jegens een redelijk aanneembaar standpunt
Oew ja! Dát, datdatdat, dát is irritant!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 02:21
Shitonya
Shitonya is offline
hm nee positief denken is niet echt voor me weggelegd
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 16:54
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
****** schreef op 29-03-2005 @ 16:59 :
gezien je ava en je sig kan ik daar iets in vinden

edit: en je naam klinkt ook niet egt vrolijk
Dat is nog maar het begin
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tijdje gehad dat het allemaal wat minder ging op school, m'n vrienden m'n vrienden niet meer waren, alles liep gewoon minder. Toch ben ik er doorheen gekomen, stomweg door van alles de positieve kant in te zien (tot in extreme mate).

Zo had ik bijvoorbeeld een keer een 2 voor frans. Toen zag ik als positief punt dat ik dan voor het volgende proefwerk minstens een 8 moest halen, en dat ik daar lekker aan kon leren (ik weet het, het klinkt een beetje ziek). Maar ik had wel een 9,5 voor het volgende proefwerk!

Het probleem met m'n 'vrienden' (wat dat waren ze inmiddels al niet meer) heb ik ook op een soortgelijke manier opgelost. Ik zag gewoon als positief punt dat ik dan nieuwe vrienden kon gaan zoeken. Toen heb ik contact gezocht met iemand met wie ik op de basisschool had gezeten, en daar heb ik nog steeds goed contact mee. Verder heb ik nou ook op school een hele 'gang' waarmee ik allemaal leuke dingen doe als naar de film gaan, uitgaan, enz. Gewoon door het positieve van alles in te zien.

Dit allemaal heeft mijn leven wel een stuk leuker gemaakt. Het is zoals Adriaan (van Bassie en Adriaan ) t altijd zegt: "Altijd blijven lachen, wat er ook gebeurt!"

Wie van jullie heeft een zelfde soort 'levensinstelling'? Ik wil graag weten of ik niet de enige ben die op zo'n (toch wel absurde manier) het beste uit het leven probeert te halen.
Niet zo extreem als die van jou, leven moet altijd zijn ups en downs hebben. Maar ik ga nu ook veel meer uit etc sinds ik nieuwe mensen heb leren kennen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 09:39
JJ13
JJ13 is offline
ik heb dat niet echt. de enige positieve instelling die ik op dit moment heb, is dat het allemaal beter wordt over een tijdje.
Oud 30-03-2005, 12:21
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-03-2005 @ 18:26 :
Theo Maassen:
"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist."
Bah. Veel te negatief Als je maar genoeg zeikt wordt je vanzelf depressief. Of een pessimist

Mja, van bepaalde dingen kan ik wel het positieve inzien. Bovendien bekijk ik alles graag van de positieve kant
Oud 30-03-2005, 12:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
El Kim schreef op 30-03-2005 @ 13:21 :
Bah. Veel te negatief Als je maar genoeg zeikt wordt je vanzelf depressief. Of een pessimist

Mja, van bepaalde dingen kan ik wel het positieve inzien. Bovendien bekijk ik alles graag van de positieve kant
Dan is een cabaretvoorstelling van Thomas van Luyn al helemaal niks voor jou!

Alhoewel ik moet zeggen dat ik net zo kan genieten van het negativisme van Van Luyn als van het positivisme van Toon Hermans.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten