Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 10:11
aapje
aapje is offline
De sneeuw heeft me voorgelogen,
dacht ik dat ik veilig stond
daar zak ik door het ijs
jij hebt mijn zicht bedrogen.

Jij bent mijn sneeuw met zijn leugen
maar soms ben je smetteloos wit
dan ban ik het weer uit mijn geheugen
want nare dingen zijn zo makkelijk te vergeten.

als ik weer verdrink in jou leugen
wil ik niet weten
dat ik hem zelf verbannen heb.

morgen trap ik
jouw witte sneeuw
zwart.

Hmm het is nog niet helemaal zoals ik het wil. Ik wil dat het duidelijk word dat ik steeds in iemand leugen trap en vanaf nu van plan ben dat niet meer te doen.
Heeft iemand misschien wat tips ofzo?

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 10:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2005, 12:55
aapje
aapje is offline
of zou het mooier er zijn als ik het einde zo maak:

morgen trap ik jouw
witte sneeuw
zwart.
Oud 08-03-2005, 18:50
Reem
Reem is offline
Hm je schept wel een mooi beeld, vind ik, hoewel je verwoordingen sterker hadden gekund. Je tweede suggestie voor het einde vind ik beter, dan komt het contrast wit - zwart mooier uit. Verder vind ik het cursieve/dikgedrukte een beetje overbodig: zonder staat het er net zo goed en zou ik me er niet aan storen.
Oud 08-03-2005, 20:32
Verwijderd
Hm, ik sluit me in ieder geval bij Re3m aan, ik vind die tweede versie ook mooier. Al stoor ik me dan wel weer een klein beetje aan morgen trap ik jouw omdat dat dan net een spelfout lijkt zo.Maar ja. (bij jou leugen mis je trouwens wel een w)

Verder vind ook ik dat je mooie beelden schept. Ik vind vooral de eerste en de laatste strofe mooi. Die andere twee vind ik qua verwoording iets minder, en ik struikel daar ook een beetje over het ritme.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 07:49
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
het doel van je gedicht komt er iig duidelijk genoeg uit, mss zelfs te duidelijk. je eerste 2 strofes vind ik wat minder. de eerste is eigenlijk te duidelijk, de tweede vind ik als geheel taalkundig en inhoudelijk niet zo denderend. ik zou proberen wat mooiere bewoordingen te zoeken, origineel, aansprekend, iets van jouzelf. ik denk dat je dat best kan! je laatste 2 strofes vind ik daarentegen zeker wel mooi. daar klim je eigenlijk weer helemaal op, je beelden worden aansprekender. vooral je laatste strofe is ook erg afsluitend. nog even wat re3m al aanhaalde, het cursieve en vetgedrukte vind ik ook op zich wat overbodig, maar dat moet je natuurlijk zelf bekijken .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 08:33
Verwijderd
Citaat:
aapje schreef op 08-03-2005 @ 13:55 :
of zou het mooier er zijn als ik het einde zo maak:

morgen trap ik jouw
witte sneeuw
zwart.
Morgen trap ik
de witte sneeuw
helemaal zwart.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 08:53
aapje
aapje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-03-2005 @ 08:49 :
het doel van je gedicht komt er iig duidelijk genoeg uit, mss zelfs te duidelijk. je eerste 2 strofes vind ik wat minder. de eerste is eigenlijk te duidelijk, de tweede vind ik als geheel taalkundig en inhoudelijk niet zo denderend. ik zou proberen wat mooiere bewoordingen te zoeken, origineel, aansprekend, iets van jouzelf. ik denk dat je dat best kan! je laatste 2 strofes vind ik daarentegen zeker wel mooi. daar klim je eigenlijk weer helemaal op, je beelden worden aansprekender. vooral je laatste strofe is ook erg afsluitend. nog even wat re3m al aanhaalde, het cursieve en vetgedrukte vind ik ook op zich wat overbodig, maar dat moet je natuurlijk zelf bekijken .
Ok dank jullie wel, ik laat het nu gewoon maar even rusten denk ik en dan kijk ik er over een paar weken nog eens naar!Meestal lukt het dan wel om het te verbeteren.
Reageren

Regels voor berichten