Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 21:30
lotto
hey

moet je nou toch eens lezen;
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52044

Als de muis menselijk gedrag vertoont, zoals toename van het geheugen of wanneer de muis problemen beter kan oplossen, zal het tijd zijn om op te houden."

Lijkt me wel cool een muis waar je mee kunt praten, want als ze mensenhersens hebben, dan kan je ze natuurlijk ook leren praten.

jah de muizen gaan de wereld veroveren, niet dus, maar een praat muis is wel leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 21:39
Sketch
Sketch is offline
Muizen kunnen niet praten, hun stembanden zijn daar niet voor ontwikkeld.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 21:50
Verwijderd
Hey Brain, what do you want to do this night?

'The same as every night Pinky, try to take over the world!'

Narf.

Dat hun hersenen eigenlijk mensenlijke hersenen zijn zegt toch nog niet zo heel veel, het gaat toch vooral om de grootte ervan? (en dan doel ik op de grote van de delen die niet voor 'besturing' van je lichaam worden gebruikt)

Citaat:
Sketch schreef op 10-03-2005 @ 22:39 :
Muizen kunnen niet praten, hun stembanden zijn daar niet voor ontwikkeld.
Wij 'praten' nu toch ook met elkaar, zonder stembanden?
Misschien was 'communiceren op niveau' een betere omschrijving geweest ja, maar get the point.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 22:18
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Olafant schreef op 10-03-2005 @ 22:50 :
Hey Brain, what do you want to do this night?

'The same as every night Pinky, try to take over the world!'

Narf.

Dat hun hersenen eigenlijk mensenlijke hersenen zijn zegt toch nog niet zo heel veel, het gaat toch vooral om de grootte ervan? (en dan doel ik op de grote van de delen die niet voor 'besturing' van je lichaam worden gebruikt)

Wij 'praten' nu toch ook met elkaar, zonder stembanden?
Misschien was 'communiceren op niveau' een betere omschrijving geweest ja, maar get the point.
Pinky

Ja, I get the point, maar je hebt zo vaak van die mensen die denken dat dieren meteen kunnen praten als ze slim zouden zijn, idioten...

Ik geloof ook dat het voorla om de grootte gaat ja, maar misschien heeft het ook te maken met de manier waarop de cellen met elkaar samenwerken, en is dat bij mensencellen anders? Ik zeg ook maar wat.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 10-03-2005 @ 23:18 :
Pinky

Ja, I get the point, maar je hebt zo vaak van die mensen die denken dat dieren meteen kunnen praten als ze slim zouden zijn, idioten...

Ik geloof ook dat het voorla om de grootte gaat ja, maar misschien heeft het ook te maken met de manier waarop de cellen met elkaar samenwerken, en is dat bij mensencellen anders? Ik zeg ook maar wat.
Misschien dat in mensenhersenen meer onderlinge verbindingen worden gelegd ja, but I ain't touching that with a twelve feet stick, ik heb daar geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 07:31
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Sketch schreef op 10-03-2005 @ 23:18 :
Pinky

het is meer de verhouding hersenmassa/lichaamsgewicht die belangrijk is, zo heeft een olifant veel grotere hersenen dan een mens, maar heeft ook meer nodig om zijn lichaam te beheersen.

onze 'hogere' eigenschappen komen voort uit het feit dat onze neocortex veel groeven heeft waardoor het oppervlak groter word en er meer verbindingen gelegd kunnen worden tussen de zintuiglijke waarnemingseenheid en de verwerkingseenheid. (inderdaad verbindingen dus)

heel in het kort dan.
Reageren

Regels voor berichten