Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2005, 10:09
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Eej luitjes van dit Forum. Ik vind zelf dat ik me vriendin een beetje weinig zie in de week . 1x per week en soms 2x in de week en meestal is dit maar een middagje of avondje. Maar wat is nou eigelijk normaal hoe vaak zie jij je vriend of vriendin? Wat is te weinig en wat is teveel want dat kan natuurlijk ook nog

Alvast bedankt,

Fixion
Oud 10-02-2005, 10:16
Bell
Bell is offline
je zou het er met haar over hebben... dan kun je misschien betere afspraken ofzo maken...
ik zag mijn ex dagelijks en ik kan je vertellen dat ik me op een gegeven moment écht aan m irriteerde en dat wanneer hij voor de deur stond ik dacht: "ownee daar heb je hém weer"
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:16
Konijn
Konijn is offline
Dit is pas nog geweest, gebruik de zoekfunctie even zou ik zeggen.
Oud 10-02-2005, 10:18
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Citaat:
Bell schreef op 10-02-2005 @ 11:16 :

ik zag mijn ex dagelijks en ik kan je vertellen dat ik me op een gegeven moment écht aan m irriteerde en dat wanneer hij voor de deur stond ik dacht: "ownee daar heb je hém weer"
Kijk en dat is precies het voorbeeld van elkaar TEVEEL zien
Oud 10-02-2005, 10:19
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
het liefst natuurlijk elke dag, maar dat kunnen mijn ouders iet zo waarderen
meestal 2x per week bij hem eten en dan tot 9uur daar blijven (moet nog half uur in de bus zitten) en dan meestal hij 1x naar mij.. en dan het liefst int weekend nog 1 nacht bij hem slapen..
Oud 10-02-2005, 10:19
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Citaat:

Kijk en dat is precies het voorbeeld van elkaar TEVEEL zien
Oud 10-02-2005, 10:20
Verwijderd
meestal 2 keer, dan wel met blijven slapen. In vakanties enzo wat vaker.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik en mijn vriend zien elkaar zo'n 3 á 4 keer per week, en eigelijk bevalt me dat wel. Dagelijks lijkt me gewoon teveel, heeft niets met hem te maken.. maar ik wens gewoon ook nog een soort van "eigen" leven te hebben, waarin ik gewoon alleen kan ondernemen.

Mijn exvriend zag ik 1 á 2 keer per week, en dit vond ik ook veels te weinig. Kwam voornamelijk omdat hij zo'n 65 uur in de week werkte en hij naast mij ook nog heel wat andere hobby's had, gewoon tijdgebrek dus.

Waarom zien jij en je vriendin elkaar maar 1 á 2 keer per week btw? Geen tijd om vaker af te spreken? Geen zin van haar kant? Ouders die in de weg staan?
Oud 10-02-2005, 10:37
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Hoe vaak je elkaar ziet is vooral een zaak van de betrokken mensen. Sommige mensen vinden het fantastisch om elkaar elke dag te zien en sommige willen juist een hele vrije relatie. Heeft denk ik ook te maken met hoe druk jou en je partners sociale leven is. Als je niet zoveel vrienden hebt of die vrienden hebben allemaal een vaste relatie dan is het makkelijker om vaker bij elkaar te zijn, dan als je bergen vrienden en kennissen hebt, die allemaal nog vrijgezel zijn en je een hele hechte band hebt.

Maar dit is nog buiten het feit of het ook wenselijk is om elkaar vaak te zien. Verliefd zijn of van iemand houden dat is 1 ding, maar elke dag samen zijn en dan ervoor zorgen dat het niet saai wordt of je jezelf niet aan de ander gaat irriteren dat is een hele andere zaak. Daarom vind ik: gewoon rustig beginnen en als je merkt dat hij/zij ‘het helemaal is’ dan kan je altijd nog de frequentie verhogen, maar dat gaat meestal vanzelf.

Ik ben sowieso niet zo van de ‘elke-dag-elkaar-zien-relaties’ in vind dat verstikkend, ik doe ook graag me eigen dingen (studie, vrienden) en vind het belangrijk dat mijn vriendin dat ook doet. Als de relatie goed is maak je vanzelf wel vrij voor elkaar.

Maar als je er per se een frequentie aan wil koppelen, dan is voor mij een dag/middag/avond/nacht of 2/3 per week wel leuk, waarvan 1 keer blijven slapen ofzo?? Maar ik probeer daar niet zoveel over na te denken als ik een relatie heb, het komt zo onnatuurlijk over als je een relatie gaat plannen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 10:39
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Citaat:
HvJ schreef op 10-02-2005 @ 11:35 :

Waarom zien jij en je vriendin elkaar maar 1 á 2 keer per week btw? Geen tijd om vaker af te spreken? Geen zin van haar kant? Ouders die in de weg staan?
Helderziend? beide 3 dingen zijn spelen mee de ene x zijn het haar ouders die moeilijk doen de andere geen tijd en de andere x weer geen zin..
Oud 10-02-2005, 10:52
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Fixion XXL schreef op 10-02-2005 @ 11:39 :
Helderziend? beide 3 dingen zijn spelen mee de ene x zijn het haar ouders die moeilijk doen de andere geen tijd en de andere x weer geen zin..
*knuffelt*geeft kusje*
Heel herkenbaar voor mij, tenminste.. als ik terugdenk aan voorgaande relaties. Ik ben er zelf nooit uitgekomen, maar zolang je de keren dat je elkaar wél ziet het gewoon lekker naar je zin hebt en plezier kan maken, kan het toch nog voor lange tijd heel plezierig zijn, gelukkig. Leuk is anders.
Oud 10-02-2005, 10:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
Elke dag, maarja we wonen dan ook samen

En nee, dat vind ik niet te veel. We werken allebei gewoon fulltime, dus we zitten elkaar niet 24 uur per dag op de lip. Bovendien hebben we allebei ook nog zo onze eigen dingetjes, waar we elkaar ook de ruimte voor geven.
Voorheen zagen wij elkaar alleen in de weekenden (maar dan wel een heel weekend, van donderdag tot zondag), omdat we ver van elkaar vandaan woonden. En dat vond ik wel eens jammer. De weekenden waren helemaal van ons samen, maar door de week hadden we allebei een eigen leven, waar je de ander nauwelijks in kon betrekken. Als je elkaar verspreid over de week een aantal keer zou zien, zou dat al makkelijker gaan. Maar goed, dat probleem hebben we nu lekker niet meer.

@ TS: Maar als jij je vriendin maar 1 of 2 keer in de week ziet en je geeft aan dit jammer te vinden, waarom heb je dan soms geen zin om haar te zien? En waar doen haar ouders moeilijk over dan?
Oud 10-02-2005, 10:57
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Citaat:
HvJ schreef op 10-02-2005 @ 11:52 :
*knuffelt*geeft kusje*
Heel herkenbaar voor mij, tenminste.. als ik terugdenk aan voorgaande relaties. Ik ben er zelf nooit uitgekomen, maar zolang je de keren dat je elkaar wél ziet het gewoon lekker naar je zin hebt en plezier kan maken, kan het toch nog voor lange tijd heel plezierig zijn, gelukkig. Leuk is anders.
Precies en de meeste keren dat we elkaar dan zien is het dan ook helemaal geweldig! Ik heb het er wel eens met haar over gehad dat ik haar zo mis en danzegt ze ook wel: "maar als we elkaar dan na een tijdje zien is het helemaal geweldig!".maar na zo'n geweldig midagje of avondje komt het lange misse weer en dat is jammer...
Oud 10-02-2005, 10:59
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-02-2005 @ 11:53 :

@ TS: Maar als jij je vriendin maar 1 of 2 keer in de week ziet en je geeft aan dit jammer te vinden, waarom heb je dan soms geen zin om haar te zien? En waar doen haar ouders moeilijk over dan?
Geen zin van haar kant... niet van mij kant..
Oud 10-02-2005, 11:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Fixion XXL schreef op 10-02-2005 @ 11:57 :
Precies en de meeste keren dat we elkaar dan zien is het dan ook helemaal geweldig! Ik heb het er wel eens met haar over gehad dat ik haar zo mis en danzegt ze ook wel: "maar als we elkaar dan na een tijdje zien is het helemaal geweldig!".maar na zo'n geweldig midagje of avondje komt het lange misse weer en dat is jammer...
Ach daar heeft ze een punt, maar elkaar 2 á 3 keertjes per week zien maakt het er niet zo snel minder om hoor. Ach soms zit het mee, soms zit het tegen.. Misschien moet je het er toch nog maar eens met haar over hebben of het werkt is weer wat anders
Oud 10-02-2005, 11:07
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-02-2005 @ 11:20 :
meestal 2 keer, dan wel met blijven slapen. In vakanties enzo wat vaker.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 11:20
luchtballon
luchtballon is offline
meestal 2 keer, alleen een avond of stukje middag erbij. Ik vind het weinig, en hij zou me ook best meer willen zien al heeft hij er denk ik minder problemen mee dan ik. Maar het kan niet tenzij hij z'n studie voor mij zou verkloten.
in de vakanties wel meer
Oud 10-02-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 10-02-2005 @ 12:07 :
Ja.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:04
Mucky
Mucky is offline
2 à 3 keer per week.. In de vakantie praktisch elke dag, tenzij hij aan de zee zit...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:23
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
2 soms 3 keer per week, maar 2 vind ik perfect.
Oud 10-02-2005, 12:23
Hagel
Hagel is offline
de ene week 1xtje maar dan blijft ie een nachtje slapen, de andere week kan het zo zijn dat hij over de hele week wel 4 keer komt slapen. We zien elkaar meestal vanaf smiddags een uur of 4/5 (uit school, hij woont 2.5 uur reizen hier vandaan) en dan tot de volgende ochtend als hij/ik weer naar school moet. Als er een dagje vrij is blijft hij dan meestal ook.
Oud 10-02-2005, 12:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Dat had ik ook met een ex, ja.

ontopic: Wat Sarah zegt.
Oud 10-02-2005, 13:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zie hem 5 x in de week, best veel dus. maar ik zie hem doordeweeks alleen 's avonds, omdat we niet bij elkaar op school zitten. en dat vind ik helemaal niet erg! niet dat ik hem niet wilt zien ofzo, maar ik denk dat het 's avonds dan niet meer zo leuk zou zijn. En in de vakanties zie ik hem wel elke dag. en dat wordt echt niet saai, maar wij maken ook echt altijd van alles mee
Oud 10-02-2005, 13:49
Verwijderd
Ik zie hem elke dag, want we wonen samen. En daarvoor zag ik hem ook bijna elke dag. We wilden dat allebei en nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 16:01
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Doordat we het allebei vrij druk hebben (studie, sociale dingen etc. etc.) en hij alleen door de weeks in hier is (hij zit op kamers) zien we elkaar niet zo heel erg veel. Meestal komt het erop neer dat we elkaar twee keer per week zien (waarvan soms wel lang omdat ik dan blijf slapen, dat moet ik erbij zeggen). En we zijn lid bij dezelfde studentenvereniging dus daar zie ik hem ook nog wel eens, maar dat is toch anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2005, 16:40
Firefly182
Firefly182 is offline
hij werkt 5 dagen per week, van 's ochtends tot 's avonds laat. En dat heeft me vooral in het begin erg dwars gezeten. ik zag hem idd 2 avonden per week ofzo en meer niet.

En na een aantal keer daar grondig over gepraat te hebben, maakt hij zelf nu ook wat meer tijd voor me. Hij weet hoe jammer en erg ik het vind als ik hem amper zie.
Als hij vroeger klaar is, komt hij even langs en we blijven in het weekend meestal een nachtje bij elkaar slapen.

Dus nu ongeveer 2/3/4(bij 4, dan alleen een paar uurtjes op een avond) keer per week.
Oud 10-02-2005, 17:16
Gammaray
Gammaray is offline
Vaak ik woon bij haar in totdat we een huis toegewezen krijgen.
Oud 11-02-2005, 11:43
waves
waves is offline
scheelt, soms 2 keer per week,soms 4 keer (waarvan 1 keer meestal wel logeren is)... elke dag lijkt me eerlijk gezegd ook wel wat veel op het moment. We moeten met vrienden en zo kunnen doen.
Oud 11-02-2005, 12:04
KiMZz
KiMZz is offline
Ik zag mijn ex elke dag! Konden niet zonder elkaar!
Oud 11-02-2005, 14:50
Yurgentje
Yurgentje is offline
ik zie mijn vriendin 3 weekenden per maand. dat zijn ongeveer 7 dagen, maar gelukkig wel bij elkaar blijven slapen. zal ook wel lastig zijn als dat niet kan als je 130 km(2uur treine) bij mekaar vandaan woont. we vinden t allebei te weinig maar meer lukt ook haast niet. maar gezien de reacties hier heb ik het nog niet eens zo slecht.
Oud 11-02-2005, 15:06
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 11-02-2005 @ 13:04 :
Ik zag mijn ex elke dag! Konden niet zonder elkaar!
Oud 11-02-2005, 16:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als we allebei gewoon naar school moeten enzo zien we elkaar een weekend (van vrijdag tot zondag) om de twee weken dus twee weekenden in de maand ongeveer. Als we gelijk vakantie hebben zijn we zo vaak mogelijk bij elkaar.
Oud 11-02-2005, 17:30
Verwijderd
3x in de week ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 23:41
Verwijderd
Door de week bijna dagelijks, maar dan doen we meestal eigenlijk niet zo veel - we zien elkaar later op de avond en slapen samen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 00:11
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Fixion XXL schreef op 10-02-2005 @ 11:09 :
Eej luitjes van dit Forum. Ik vind zelf dat ik me vriendin een beetje weinig zie in de week . 1x per week en soms 2x in de week en meestal is dit maar een middagje of avondje. Maar wat is nou eigelijk normaal hoe vaak zie jij je vriend of vriendin? Wat is te weinig en wat is teveel want dat kan natuurlijk ook nog

Alvast bedankt,

Fixion
er zijn meer slachtoffers....
Oud 12-02-2005, 12:22
Verwijderd
1 a 2 uur per week een paar uurtjes als ik geluk heb. Ik vind dat ik haar te weinig zie, zij haalt er blijkbaar genoeg voldoening uit
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:50
Mitsuko
Mitsuko is offline
Mmmm.. Ik heb al enkele maanden geen relatie meer, maar uit mijn ervaringen denk ik dat een relatie het langste duurt als je elkaar 1-2-hoogstens 3 keer per week ZIET (voor de rest dagelijks msn- of telefonisch contact kan geen kwaad hoowr)

Samen een film bekijken is wel chill (als ie goed is) (maar dan ook daadwerkelijk bekijken, niets anders tussendoor)

Samen een fuifje doen is ook leuk, maar als je da te vaak doet steekt da wel tegen.

Of samen wat rondhangen in de stad ofzo.. (t'is te zien hoe oud je bent he )
Oud 12-02-2005, 15:38
ssjpan
ssjpan is offline
Elke dag zien we elkaar wel. We zitten dan ook bij elkaar in de klas en we wonen dicht bij elkaar!
Oud 12-02-2005, 17:04
Chosen
Chosen is offline
Mjah ik zie dr bijna elke dag. We zitten bij elkaar op school enzo dus vandaar. Maar we zijn denk ik 3 a 4 keer per week echt samen. We maken op maandag en dinsdag altijd samen huiswerk (ik zit een klas hoger, dus ik help dr best vaak als ze iets niet snapt. Maak ik mezelf nog nuttig ook ) en op vrijdag en/of zaterdag gewoon samen iets doen.... film kijken, uitgaan whatever.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:00
Verwijderd
Ik zie mijn vriend eigenlijk bijna elke dag. Dat komt omdat we op dezelfde school zitten en omdat we altijd in het weekend afspreken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:08
Verwijderd
Ik heb wel eens gehad dat ik al blij was als ik haar binnen een maand weer zag.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:12
stout!
stout! is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-02-2005 @ 00:41 :
Door de week bijna dagelijks, maar dan doen we meestal eigenlijk niet zo veel - we zien elkaar later op de avond en slapen samen.
Ja, overdag leiden we pretty much ons eigen leventje maar over het algemeen komen we elkaar 's avonds wel weer ergens tegen . Bij hem of bij mij thuis, maar ook vaak in de kroeg .

Offtopic: Maar we zijn net 3 dagen achter elkaar samen geweest in het huis van mijn ouders en het was heeeeerlijk. Kunnen we dus ook.

Laatst gewijzigd op 12-02-2005 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 13:33
alanis
alanis is offline
Eigenlijk elke dag wel.

Het is al erg als we een keer een nachtje alleen slapen...

BTW: wij zijn nog niet eens drie maanden samen...
Oud 13-02-2005, 13:36
Envy
Envy is offline
Alleen in het weekend, vanwege de afstand.
Anders zou het wel vaker zijn.
Oud 14-02-2005, 17:32
Experiment
Experiment is offline
Soms een heel weekend, van vrijdagmiddag tot zondagavond.
Vaak nog dingen ertussen dat een van ons iets heeft.
Ik vind het toch wel het fijnst als ik hem het hele weekend zie... en dan zaterdag in de stad nog wat vriendinnen zien, en hij vrienden van hem. Mja, er komt een drukke periode aan, het zal wel weer even duren voor we zo'n weekend hebben
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 13-02-2005 @ 14:36 :
Alleen in het weekend, vanwege de afstand.
Anders zou het wel vaker zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 18:02
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
schimmel schreef op 11-02-2005 @ 16:06 :
What's so funny?
Oud 15-02-2005, 09:30
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik zie mijn vriendje vrijwel elke dag.. Soms ook een dag niet, omdat ik bij een vriendin ben of hij bij iemand ofzo... Is op zich niet zo'n ramp, dan zie k m de volgende dag weer
Oud 15-02-2005, 18:51
Mindfields
Mindfields is offline
Meestal zo'n 3 dagen in de week (2 dagen doordeweek en 1 in het weekend), soms vaker, soms minder vaak. Het liefst ben ik het hele weekend bij hem (wel dat we uitgaan enzo).
Oud 15-02-2005, 18:53
Mindfields
Mindfields is offline
Maar dit ligt niet aan het feit dat ik hem niet vaker wil zien, maar gewoon omdat ik ook school heb en dingen met vriendinnen.
Reageren

Regels voor berichten