Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 10:40
puk_666
puk_666 is offline
ik heb laatst een erg leuke jongen leren kennen die ook intresse heeft in mij. We hadden een paar dagen over msn gesproken en toen hadden we iets afgesproken was heel gezellig en we willen elkaar nu vaker zien..
maar mijn ouder zijn erachter gekomen wie hij is en hij is niet bepaald de ideale schoonzoon hij is nl uit huis geplaatst. en hij is gestopt met zijn opleiding. mijn ouders vinden deze jongen dus helemaal niet goed voor mij. we hebben hier nu al een week ruzie over en mijn ouders hebben mij verboden hem te zien. dus nu spreken we wel stiekem af maar ik zou graag willen dat me ouders hem accepteren. ik kan hem helaas niet mee naar huis nemen want dan zouden me ouders helemaal moeilijk gaan doen. ik vind dit zo jammer want ik vind hem echt leuk. en hij mij ook. weet iemand hoe ik mijn ouders kan overhalen hem toch te accepteren of te laten zien dat hij de moeite waard is???
Oud 10-03-2005, 10:50
noewkie
noewkie is offline
hoe oud istie? heeftie baan? heeftie crimineel verleden?
dat zijn dingen die je ouders zich dus afvragen ik snap het wel een ebetje je wilt als ouders altijd het beste voor je kind zeker op relatie gebied.

En ik snap jouw ook ik bedoel verliefd is verliefd of iemand nou op school zit of werkt of wat dan ook.
Ik zou hem toch proberen mee naar huis te nemen, laat hem zich amar bewijzen aan je ouders dat kan jij niet voor hem doen. vertel hem bijvoorbeeld van te voren wat weetjes over je ouders baan, hobbies.

Als je ouders hem neit over de vloer willen kan je hem ook een brief laten schrijven aan je ouders waarin die wat over zichzelf verteld.

Als nou blijkt datie daar geen moeite voor wil doen dan zou ik eens heel goed na denken of hijz elf dan wel de moeite waard is.

Nou veel sucses en ik hoop voor je datie diep van binnne toch de idiale schoonzoon blijkt te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:26
Stefanie
Stefanie is offline
Het is niet slim dat jouw ouders zo doen. Zo zorgen ze er alleen maar voor dat ze jou van zich af 'duwen'. Het is misschien niet mister perfect in hun ogen, maar als jij hem écht leuk vindt moeten ze dat gewoon accepteren. Je bent nu 17 en (lijkt mij) oud en wijs genoeg om zelf de keuze te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:40
Smobbo
Smobbo is offline
Beste oplossing lijkt me om samen met je ouders en je vriend een x om de tafel te gaan zitten, dan kan hij je ouders 'overtuigen' dat hij hun dochter wel waard is.
Het is begrijpelijk dat je ouders wat moeilijk over een relatie met hem doen, maar ze moeten ook begrijpen dat verliefd verliefd is, en daar euh... kan je niets aan doen (heerlijke woordkeuze i know).
Oud 10-03-2005, 20:04
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
puk_666 schreef op 10-03-2005 @ 11:40 :
ik heb laatst een erg leuke jongen leren kennen die ook intresse heeft in mij. We hadden een paar dagen over msn gesproken en toen hadden we iets afgesproken was heel gezellig en we willen elkaar nu vaker zien..
maar mijn ouder zijn erachter gekomen wie hij is en hij is niet bepaald de ideale schoonzoon hij is nl uit huis geplaatst. en hij is gestopt met zijn opleiding. mijn ouders vinden deze jongen dus helemaal niet goed voor mij. we hebben hier nu al een week ruzie over en mijn ouders hebben mij verboden hem te zien. dus nu spreken we wel stiekem af maar ik zou graag willen dat me ouders hem accepteren. ik kan hem helaas niet mee naar huis nemen want dan zouden me ouders helemaal moeilijk gaan doen. ik vind dit zo jammer want ik vind hem echt leuk. en hij mij ook. weet iemand hoe ik mijn ouders kan overhalen hem toch te accepteren of te laten zien dat hij de moeite waard is???
Hhm, is het soms een Marokkaan?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:27
juno
juno is offline
Hij moet laten zien door handelingen dat het wel een goeie jongen is. Een knul zonder opleiding kan later niet voor brood op de plank zorgen, en dat vinden ouders geen prettig idee, dus als hij daar nou eens mee begon? Back to school!

Uithuisgeplaatst...dat komt netzozeer door zijn ouders als door hem, maar als hij samen met de kinderbescherming eens hard ging werken aan een redelijke verstandhouding met zijn ouders?

Hij heeft nu een goede motivatie om iets aan zijn leven te doen: jij. En jij kunt hem erbij steunen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 22:15
Deedo Writer
Deedo Writer is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 10-03-2005 @ 21:04 :
dat is idd de enige logische verklaring
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 22:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 10-03-2005 @ 21:04 :
Aan haar nick, avatar en sig te zien denk ik eerder een alto.
Oud 11-03-2005, 01:08
pipimädchen
pipimädchen is offline
Als satanist moet je niks van je ouders aantrekken.
Oud 11-03-2005, 01:50
Verwijderd
Dumpen en iemand zoeken die wel een toekomst heeft. Verliefdheid is geen reden om je zoveel problemen op de hals te halen, het gaat wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 11-03-2005 @ 02:50 :
Dumpen en iemand zoeken die wel een toekomst heeft. Verliefdheid is geen reden om je zoveel problemen op de hals te halen, het gaat wel weer over.
Precies. Ik geef die ouders groot gelijk
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 10-03-2005 @ 12:26 :
Het is niet slim dat jouw ouders zo doen. Zo zorgen ze er alleen maar voor dat ze jou van zich af 'duwen'. Het is misschien niet mister perfect in hun ogen, maar als jij hem écht leuk vindt moeten ze dat gewoon accepteren. Je bent nu 17 en (lijkt mij) oud en wijs genoeg om zelf de keuze te maken.
Mee eens.
Je ouders maken het er op deze manier zelf naar dat je dingen achter hun rug om gaat doen. Ik snap nooit dat ouders dat niet doorhebben..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:30
yapo
yapo is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-03-2005 @ 12:09 :
Mee eens.
Je ouders maken het er op deze manier zelf naar dat je dingen achter hun rug om gaat doen. Ik snap nooit dat ouders dat niet doorhebben..
Omdat zo'n relatie nu eenmaal niet standhoudt. Op een gegeven moment valt dan toch de keuze tussen ouders en vriend en 99% kiest voor de ouders.
Oud 11-03-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 11-03-2005 @ 12:30 :
Omdat zo'n relatie nu eenmaal niet standhoudt. Op een gegeven moment valt dan toch de keuze tussen ouders en vriend en 99% kiest voor de ouders.
Nee, de meesten blijven achter de rug van hun ouders om toch contact houden met hun vriend(in).. ik geloof er niks van dat 99% van de mensen die geen contact meer mag hebben met z'n vriend(in) zich daaraan houdt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:01
donkeypunch
donkeypunch is offline
Ik neem aan dat je zeker weet dat je van die jongen houdt en dat je het serieus met hem wil proberen. In dit geval zou ik een brief schrijven naar je ouders en alles nog eens precies uitleggen. Vooral veel schrijven over hoe je je nu voelt en begrip tonen voor hun al-dan-niet extreme reactie. Succes
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:42
yapo
yapo is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-03-2005 @ 12:36 :
Nee, de meesten blijven achter de rug van hun ouders om toch contact houden met hun vriend(in).. ik geloof er niks van dat 99% van de mensen die geen contact meer mag hebben met z'n vriend(in) zich daaraan houdt.
nee, natuurlijk houdt (bijna) niemand zich daaraan, dacht je dat de ouders dat niet snappen? Maar uiteindelijk wil je toch meer met een relatie dan elkaar stiekem zien, en zolang dat vanuit het ouderlijk huis verboden is heb je dus de keuze om op jezelf (of bij je vriend(in)) te gaan wonen, of de relatie te verbreken en er één te beginnen die de ouders wel zien zitten. Op jonge leeftijd wordt doorgaans voor dat laatste gekozen, simpelweg omdat het andere niet mogelijk is.
Als je de relatie wil, zul je toch echt de ouders moeten overtuigen en ze laten merken dat het met de liefde supergoed zit.
Reageren

Regels voor berichten