Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 15:28
MeKKeR
MeKKeR is offline
Vreemd verhaal.

Mijn vriendin is netjes aan de pil (Microgynon 30) en slikt deze trouw. Nu heeft ze bij afgelopen menstruatie amper bloedverlies gehad (klein beetje maar).

We hebben 4 dagen na de menstruatieweek een test gehaald en gedaan (avondurine). 2 dagen later herhaald met ochtendurine. Beide tests waren NEGATIEF (Merk tests : Predictor, goed spul dus). Niets aan de hand zou je zeggen

Mijn vriendin zit het echter niet lekker. Ze gelooft de tests niet.

Ik heb haar aangeraden even naar de huisarts te gaan. Ze heeft daar zelf weinig zin in, omdat ze die huisarts niet vertrouwt. Hoe nu te handelen? Waar kan ik met haar heen?

Wat is de kans na 2 negatieve tests op een zwangerschap (volgens mij <1%)? Ik bedoel maar, het zwangerschapshormoon hCG is er wel of niet, toch?

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 15:33.
Oud 15-03-2005, 15:31
MeKKeR
MeKKeR is offline
Tests zijn overigens netjes uitgevoerd volgens de handleiding.

Ik denk dat het aan stress ligt, heeft ze al eens eerder last van gehad. Maar goed, ik word ook onzeker door haar onzekerheid!

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 15:34.
Oud 15-03-2005, 15:47
Verwijderd
Ze gebruikt de pil, werd ongesteld, en twéé zwangerschapstest gaven een negatief resultaat? Knap als ze dan nog zwanger is...
Maar als zij pas gerust is, als een arts het heeft gezegd, dan kan ze best naar haar huisarts gaan; dan weet ze het tenminste nóg zekerder.
Oud 15-03-2005, 15:59
Verwijderd
Zeg je vriendin dat ze zich niet zo moet aanstellen

De kans is volgens mij gewoon niet aanwezig, sowieso omdat ze de pil slikt, maar ook omdat ze 2 zwangerschapstesten gedaan heeft.
Oud 15-03-2005, 16:11
MeKKeR
MeKKeR is offline
Tsjah, ze zei dat de 'menstruatie' NIETS voorstelde. Er kwam wel iets uit, maar dat was verwaarloosbaar volgens haar...
Oud 15-03-2005, 16:13
Qamra
Qamra is offline
Lekkere dokter dan, als hij niet even uitgelegd heeft dat je lichaam van slag kan zijn, het eerste halfjaar dat je een pil bent

Ze moet blij zijn
Oud 15-03-2005, 16:15
MeKKeR
MeKKeR is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-03-2005 @ 17:13 :
Lekkere dokter dan, als hij niet even uitgelegd heeft dat je lichaam van slag kan zijn, het eerste halfjaar dat je een pil bent

Ze moet blij zijn
Ze is al meer dan 1 jaar aan de pil overigens.
Oud 15-03-2005, 16:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had dat ook afgelopen maand: de hele strip netjes geslikt, niets vergeten volgens mij en ook nog seks gehad met condoom (maar omdat ik de pil slik niet opgelet of onze handen altijd schoon enzo waren) maar ik ben ook amper ongesteld geweest en toch twijfel ik heel erg. Ik ga geen zwangerschapstest doen omdat de kans eigenlijk verwaarloosbaar is. Ik wacht denk ik gewoon mijn volgende menstruatie ff af. Hopelijk heb ik dan meer duidelijkheid.
Oud 15-03-2005, 16:28
Verwijderd
Soms kan je gewoon heel erg veel minder ongesteld zijn dan normaal (of heel veel erger dan normaal) dat hoort een beetje bij de pil, geloof ik. Maar goed, als zij die pil telkens goed heeft geslikt, niet heeft overgegeven binnen vier uur na het slikken van de pil, én ze is een klein beetje ongesteld geweest én twee tests geven aan dat ze niet zwanger is... dan denk ik dat ze níet zwanger is. Die kans is zó enorm klein, dat het onmogelijk is, imo.

Maar goed, als ze het niet vertrouwd; zeg dat ze naar een andere dokter moet gaan, of tanden op elkaar en naar haar eigen dokter. Dan weet ze het zeker.

(Ik heb wel eens dat ik soms helemaal niet ongesteld wordt, en dan lijkt het een maandje later alsof mijn lichaam het in moet halen en word ik het veel erger.)
Oud 15-03-2005, 16:36
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1062543

Naar de Rutger Stichting kun je volgens mij altijd...en eventueel ook wel naar een andere huisarts, iets wat me sowieso verstandig lijkt als ze haar huisarts niet vertrouwt.
Topic gesloten

Regels voor berichten