Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 22:39
vampiro
vampiro is offline
Hallo,

ik vermoed dat chello bepaalde poorten knijpt (zon beetje alles boven de 1024) maargoed dat is de discussie niet...

Wil ik nu online een filmpje bekijken (waarin het opent weet ik niet precies, iig niet media player, en het opent gewoon in de browser zelf) dan word de streaming dus geknepen. Zover ik kan zien komt de stream binnen op port 2613.

Bij Mirc is het makkelijk de poorten anders in te stellen waardoor ik daar gewoon volledige snelheid heb, maar hoe doe je zoiets bij een probleem als dit? omdat ik niet direct weet waar ik zoiets in moet stellen...

Bedankt

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 23:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2005, 07:17
Verwijderd
De stream downloaden naar je hardeschijf als vast .avi of .wmv bestand mischien? Maar dat is alleen een tijdelijke oplossing neem ik aan die je niet continu wilt gebruikenn voor streams
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 20:49
LB06
LB06 is offline
De poorten die je bij mirc in stelt zijn waarschijnlijk voor incoming connections, terwijl het bij streaming media gewoon outgoing connections zijn. Outgoing poorten zijn bijna nooit in te stellen. Incoming is een ander verhaal ivm port forwards en firewalls e.d.

Volgens mij knijpt Chello geen poorten, en zeker geen outgoing lijkt me. Er zou ooit sprake van zijn geweest dat Chello outgoing ftp-connecties kneep op sommige plaatsten in NL, maar dat is lang geleden en je hoort er tegenwoordig niks meer over.

Bovendien knijpen ze poorten aan de hand van hun destination port (de incoming port op de server), maar volgens mij gaat dat streaming gedoe gewoon via (dest) poort 80, en daarvan kun je met redelijke zekerheid zeggen dat die niet is geknepen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 21:23
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
LB06 schreef op 11-03-2005 @ 21:49 :
De poorten die je bij mirc in stelt zijn waarschijnlijk voor incoming connections, terwijl het bij streaming media gewoon outgoing connections zijn. Outgoing poorten zijn bijna nooit in te stellen. Incoming is een ander verhaal ivm port forwards en firewalls e.d.

Volgens mij knijpt Chello geen poorten, en zeker geen outgoing lijkt me. Er zou ooit sprake van zijn geweest dat Chello outgoing ftp-connecties kneep op sommige plaatsten in NL, maar dat is lang geleden en je hoort er tegenwoordig niks meer over.

Bovendien knijpen ze poorten aan de hand van hun destination port (de incoming port op de server), maar volgens mij gaat dat streaming gedoe gewoon via (dest) poort 80, en daarvan kun je met redelijke zekerheid zeggen dat die niet is geknepen.
hmm chello knijpt wel degelijk poorten

zoals ikz ei wanneer Mirc download op poorten boven de 1024 gaat dit een tienvoud langzamer als wanneer je dit doet op een poort onder de 1024. Neem eens een kijkje op chelloo underground dan blijkt toch dat een hele hoop mensen hier nog last van hebben onder andere met zoals je zegt FTP maar ook Mirc en Bittorent. (met name FTP is weer gesprek van de dag)

Ik ben verder niet zo enorm bekend met ingoing, outgoing, poorten enzow maar het leek mij toch dat een stream die je afspeelt een inkomende stream is? (incoming?) en volgens een port analyzer gebeurd dit meestal op poorten rond de 4200.

Port 80 is inderdaad verder ook niet geknepen.
Reageren

Regels voor berichten