Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2008, 23:12
igfy
igfy is offline
Ik heb sinds vrijdagmiddag last van diarree en ernstige buikkrampen. In het weekend heb ik ook koorst gehad. Toen ik de huisartsenpost belde, werd me verteld dat ik niets kon doen en dat ik maar weer terug moest bellen als het veel erger werd, als ik ging overgeven of als ik bloed in mijn ontlasting had.

Die nacht werd het veel erger. Ik had in een paar uur tijd ongeveer 6 keer diarree en op een gegeven moment voelde ik me zo zwak dat ik dingen begon te zien/horen die er niet waren. Ook moest ik overgeven. Dus ik weer bellen. Ze konden er nog steeds niets aan doen want mijn lichaam moest het zelf maar oplossen, dus ik kreeg de opdracht om stil te liggen en een keer per 5 minuten een theelepel water te nemen. Iedere keer als ik meer dronk kreeg ik accuut weer diarree, en eten durf ik al helemaal niet meer.

De nacht van maandag op dinsdag was ik volledig leeg. Mijn diarree zag er uit als urine. Sindsdien voelde ik me weer iets beter en begon ik langzaam iets grotere slokjes te drinken en ook voorzichtig te eten. Vanavond is het hele gedoe echter weer opnieuw begonnen na het eten van een geraspte appel. Alles wat ik heb gegeten/gedronken is er bijna weer uit en ik heb dus het gevoel dat ik de afgelopen dagen netto te veel vocht heb verloren.

ORS werkt heel slecht omdat ik daar nog accuter diarree van krijg dan van water.

Inmiddels voel ik me niet bepaald lekker. Maar ik heb het idee dat als ik weer hulp zoek bij de dokter, ik met een kluitje in het riet word gestuurd. Dat ik pas over een aantaal dagen weer terug mag komen en dat ik het toch echt zelf op moet lossen en dergelijke.

Ik vraag me dus af of er genoeg reden is om naar de dokter te gaan en of iemand deze klachten misschien herkent?

Toen ik diarree kreeg was ik sinds 12 dagen terug uit de VS, kan dat er iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt...
Oud 04-09-2008, 07:42
Pluis
Pluis is offline
Ik zou toch maar naar de dokter gaan. Hier op een forum kunnen we natuurlijk niet beoordelen of je uitgedroogd bent of hoe ziek je eruit ziet. En dat is erg belangrijk bij het beoordelen van patiënten.
De huisartsenpost wil in het weekend het liefst zo min mogelijk werk, omdat het daar altijd zo vreselijk druk is dat ze eigenlijk alleen tijd hebben voor de spoedgevallen. (en vanwege het normale beloop van diarree is het niet zo heel gek dat ze je dit weekend niet wilden helpen)
Diarree hoort alleen, zeker als het zo heftig is, niet zo lang te duren. En als ORS niet helpen/een nadelig effect hebben moet je toch echt even naar de dokter. Wie weet wat je hebt opgelopen in de VS...

Ofwel: hop naar de dokter, en heel veel beterschap gewenst.
Oud 04-09-2008, 08:41
Verwijderd
Ik zou ook naar de huisarts gaan, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 18:25
igfy
igfy is offline
ben idd maar gegaan. Ik heb een antibioticakuur gekregen en voel me nu al wat beter. In ieder geval is staat om vocht binnen te houden...

Regels voor berichten