Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 16:25
heavinly
heavinly is offline
Ik vroeg me af hoe het de eerstejaars allemaal afgaat, wie er al heeft besloten te stoppen of wie is juist superenthousiast? Vertel er ook even bij welke studie je doet.

Ikzelf ben begonnen aan de studie Media en Entertainment Management in Rotterdam en het bevalt me wel. Ik moet wel heel erg wennen aan het groepswerk, omdat ik op de middelbare school altijd zelfstandig heb moeten werken, maar ik hoop me wat dat betreft zo snel mogelijk aan te passen.
De studie zelf is leuk, ik vind het wel interessant en er zijn gezellige mensen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 16:29
rodina
rodina is offline
Docentenopl beeldende kunst en vormgeving aan de ahk, geweldig. Leuke sfeer, enthousiaste docenten, medestudenten, hele leuke opleiding
Oud 31-10-2004, 16:36
Gordijn
Gordijn is offline
Eertejaars communicatie;

klas; kut.
Studie; kut.

Ik ga er ook mee ophouden.
Oud 31-10-2004, 16:37
Briseïs
Briseïs is offline
Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie. Ik vind het erg leuk, interessante studie, erg leuke medestudenten. Ik heb het idee dat de ontwikkelingssociologie meer wat voor mij is, ook al hebben we daar nog bijna niets van gehad. Ik weet alleen niet of dit precies is wat ik wil, maar dat zie ik wel weer.

Ik moet er alleen wel even inkomen dat ik thuis ook echt daadwerkelijk iets doe, want dat wil nog niet helemaal lukken
Oud 31-10-2004, 16:41
Verwijderd
Ik zit nu in het tweede jaar, vorig jaar beviel me alles echt enorm, maar dit jaar slaat de twijfel toe. Het is zo druk en telkens meer van hetzelfde, ik ben de kleine klas een beetje zat en wil meer dan wat ik nu doe. Hmmm... maar ik zet wel door...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:42
Balance
Balance is offline
Pedagogische wetenschappen. Leerstof erg interessant, maar of dit nou mijn studie is weet ik niet. Mis de uitdaging en toepassing van wat ik leer nog heel erg. Maar voorlopig ga ik nog gewoon door hoor
Oud 31-10-2004, 16:52
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Commerciele economie aan de HvU

school: slecht
mede studenten: tof!
studentenstad: goeddd
studie: sommige vakken wel interessant, andere wat minder..vind die flexibele propedeuse in ieder geval maar niks!

Ik ga er voorlopig wel mee door in ieder geval..ga begin 2005 wel even kijken of ik in staat ben het te halen...anders stop ik iig..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 17:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe biomedische wetenschappen in Leuven. De studie bevalt me wel goed maar de vakken zijn nog vrij veel hetzelfde als wat ik vorig jaar had (natuurkunde met inleiding tot de wiskunde, scheikunde en vergelijkende biologie), alleen anatomie is nieuw en superinteressant. Ik heb wel hele leuke mensen bij mijn studie dus dat is super. Het is wel erg wennen dat het zulke lange dagen zijn (vier dagen van half negen tot vijf en een van acht tot half een) en als je thuiskomt moet je dan nog zelf koken enzo dus dat is wel zwaar. Ik moet denk ik nog even mijn ritme vinden in studeren, huishouden en ontspanning maar tot nu toe bevalt het goed en ga ik zeker door.
Oud 31-10-2004, 17:08
Flærynn
Flærynn is offline
Uni op zich bevalt me erg goed vanwege de kleinschaligheid en daarmee de de informele sfeer tussen leraren en studenten. De studie zelf is op dit moment zwaar, en de vakken van de eerste twee periodes vind ik niet interessant genoeg om in door te gaan, maar rond Januari komen de leuke vakken en ik ben dan ook van plan om gewoon door te gaan
Wel heel veel moeite met het bijhouden van huiswerk trouwens.. ik heb wel betere dingen te doen
Oud 31-10-2004, 17:26
thunder110
thunder110 is offline
Universiteit (VU) is niet echt denderend, saai gebouw, weinig koffieautomaten ( ). Medestudenten zijn wel oke. En tot nu toe heb ik alles wel gehaald, het is ook niet echt moeilijk..
Oud 31-10-2004, 17:33
swie
swie is offline
Ik verveel mij dood alles is herhaling tot nu toe buiten een paar vaken biologie en fysiologie, en ethiek en maatschapelijkvorming, natuurkunde(is moeilijker wiskundiger) is nieuw. Ik doe biomedische laboratoriumtechnologie aan de katholieke hogeschool Leuven. Ben ook een Belg
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 17:33
KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Eerstejaars Fysiotherapie op HvU! Bevalt allemaal heeeel erg goed.. Hele leuke klas, stof is af en toe beetje saai, maar ook wel weer interessant
Oud 31-10-2004, 18:24
Gothic
Gothic is offline
rechten in utrecht... leuke medestudenten, opzich leuk opgezet, straks met kerst 2 maanden vrij , lekker...
Oud 31-10-2004, 18:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Eerstejaars geneeskunde in Rdam.
Op zich bevalt de studie me wel, de stof is erg interessant. Medestudenten zijn ook wel ok (het kan altijd beter, laat ik het zo zeggen), alleen zijn het er zoveel (iets van 400). Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik het beste alle stof kan aanpaken, het is zoveel . Maar ik hou sowieso niet van schoolachtige dingen (waar het woord verplicht valt, of dat het de bedoeling is dat ik er ben daar hou ik niet van).
En het studentenleven op zich is echt super , niet te veel contacturen (gemiddeld 11 colleges in de week, en 3 VO's (practica) van 2 uur). Ik ben ook lid geworden bij een vereniging en daar ben ik ook nog steeds blij om . Alleen schiet de studie zelf er nog weleens bij in, en ik heb nu al een chronisch slaaptekort opgebouwd .
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 18:36
loes appelmoes
loes appelmoes is offline
Ik ben begonnen met journalistiek in Tilburg, heel leuk tot nu toe!!! Moet alleen nog wel ff leren alles beter te plannen, loop een beetje achter met de lesstof lezen.. maar gaat goedkomen!
Oud 31-10-2004, 19:07
Verwijderd
Ik ben begonnen met International Economics & Business aan de RUG maar ik ga er zo snel mogelijk mee stoppen. Het is veel te veel wiskunde, statistiek en economie en dat is niet echt mijn ding is gebleken. Ook het engelstalige valt behoorlijk tegen. Ik ga nog wel door met de managementvakken, omdat ik dat wel echt leuk vind. Dus nu op zoek naar een andere studie, waarschijnlijk Internationale Organisaties en Betrekkingen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:03
Yolcu
Yolcu is offline
Interculturele Communicatie aan de UvT.
De opleiding bevalt me goed; vooral de veelzijdigheid vind ik erg leuk. Sommige vakken zijn minder maar ik kijk nu al uit naar het tweede semester waarin ik een paar superinteressante vakken krijg. Ik heb net m'n eerste tentamens achter de rug en die gingen op zich best goed, ik heb nu een beter beeld van wat ik moet doen om de studie te halen.
De uni bevalt me ook goed, het is best kleinschalig en vooral de letterenfaculteit is erg klein, waardoor je snel mensen leert kennen. Ik heb leuke medestudenten (er zijn maar 11 eerstejaars dus die leer je snel kennen) en ik woon sinds kort op kamers, dat bevalt ook super.

Ik ben dus zeker niet van plan om te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:56
PV
PV is offline
mag ik ook reageren ondanks dat ik vierdejaars ben? ik heb het nu helemaal gehad met school en zou eigenlijk het liefst willen stoppen en fulltime gaan werken. Ik besef wel dat dat erg stom zou zijn, want "tegenwoordig" is een diploma noodzakelijk om een fatsoenlijke baan te krijgen. Maar (ik loop nu stage) ik zie er echt tegenop om weer terug naar school te gaan over een maand. Weer in die duffe bankjes naar duffe leraren luisteren en duffe opdrachten maken die toch niet belangrijk zijn
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:56
Saycheese
Saycheese is offline
Ik studeer Biologie aan de UU.
Ik vind het ontzettend leuk, ik heb mijn plek helemaal gevonden. De studie is tot nu toe heel interessant, ook al hebben we nu een vak dat mij niet zo ligt, ik vind het nog steeds best interessant. Mijn medestudenten zijn heel erg leuk, ben eigenlijk nog geen onaardige mensen tegengekomen. Laatst hadden we het Eerstejaarsweekend, de afsluiting van de introductie, wat ontzettend leuk was en waar ik heel veel mensen heb leren kennen.
Het studeren zelf gaat ook aardig goed. Er zijn vrij veel contacturen, waardoor je min of meer gedwongen wordt je stof bij te houden. Als je het niet doet, spreekt niemand je daar op aan, maar je merkt gewoon dat je bij de practica essentiele kennis mist die nodig is om het practicum goed en vlot uit te voeren. Dus dan doe je het uit jezelf wel. Het eerste vak heb ik zo met gemak gehaald, en dat is meteen 12 ECTS, dus daar ben ik behoorlijk blij mee.
Al met al heb ik een goede keuze gemaakt.
Oud 31-10-2004, 22:21
alpha
alpha is offline
Ik doe hogere informatica aan Windesheim in Zwolle.
Het is wel leuk maar ook heel moeilijk en zwaar op het moment. Mij is verteld dat het volgende blok makkelijker wordt, daar hoop ik maar op!
Oud 31-10-2004, 22:37
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Ik doe de opleiding MBRT in Eindhoven.

Ik vind de stof op zich wel interessant, maar het zijn zo weinig uren. Ik zit meer in de trein dan op school. Verder mis ik nog een beetje het practicum, maar dat komt waarschijnlijk in het volgende blok.

Morgen heb ik me eerste toets over het hele blok, ik ben benieuwd of ik het een beetje goed heb aangepakt, want de stof was best veel. Ach, we zullen zien
Oud 31-10-2004, 22:57
Apomes
Apomes is offline
Regentaat Handel Burotica & Geschiedenis (leraren opleiding).

School (Khlim) is wel leuk, klas is supper (buiten 2 studenten) en de docenten zijn ook echt cool (buiten eentje ).
De leerstof valt reuze mee, ik vind het voorlopig iets te gemakkelijk maar we hebben wel bergen vol taken .
Oud 31-10-2004, 23:27
INViCTuS
INViCTuS is offline
CMV - Nijmegen

Wel prima. Leuke mensen en een afwisselende opleiding met niet zo gek veel theorie tot op heden.
Oud 31-10-2004, 23:27
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
het is kalm an
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 23:43
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 01-11-2004 @ 00:27 :
het is kalm an
[afbeelding]
hoe gaat het met cijfers enzo dan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 23:45
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 01-11-2004 @ 00:43 :
hoe gaat het met cijfers enzo dan ?
het gaat me voor de wind, je kent me toch

Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 00:38
lucy48
lucy48 is offline
Ik studeer Nederlands aan de vu. Het is wel leuk, alleen wel ontzettend wennen om weer verplicht allerlei leerwerk te doen, na een jaar er tussenuit te zijn geweest
Oud 01-11-2004, 08:43
miro
miro is offline
Ik studeer organisatiewetenschappen universiteit van Tilburg. STudie vind ik echt megainteressant, leuk enz. De hoeveelheid valt me wel tegen, of ja had ik wel verwacht maar vind ik toch moeilijk om mee om te gaan. Maar de studie is dus echt wat voor mij.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 08:57
Verwijderd
Onderwijskunde aan de UU, de universiteit is leuk, goedgeregeld ook, de studie bevalt op zich wel, maar net als Balance weet ik niet of het echt wat voor mij is. Verder heb ik heel weinig college op zich dus ik red het allemaal wel.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:58
Sasz
Sasz is offline
ik ben met communicatie begonnen aan de HAN in Arnhem.
op dit moment krijg ik nog veel eco wat niet bij mn opleiding hoort, dus dat valt ff tegen.
maar de school op zich (iig de faculteit) is heel erg leuk, en mn klas is echt heel tof!
dus ik ga nog wel ff door met mn opleiding!
Oud 01-11-2004, 12:11
Verwijderd
Ik doe Gezondheidswetenschappen in Maastricht.

Leuke studie, nog leuker dan ik verwacht had. De manier van werken bevalt me ook erg goed. Je kunt het allemaal af laten hangen van je medestudenten (maar dan haal je je tentamens dus nooit) of zelfstandig werken, en dat gaat echt heel goed.
Alles leuk dus, al viel het eerste tentamen een beetje tegen...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:56
Smin
Smin is offline
Ik ben dit jaar begonnen met Psychologie aan de UU. De leerstof is best interessant en sommige colleges zijn best leuk, maar de werkgroepen vind ik tegenvallen. De dingen die behandeld worden zijn makkelijk of slaan gewoon nergens op. Ik heb zo'n 12 uur les per week waarvan 4 uur verplichte werkgroep en de rest colleges.
Soms heb ik het gevoel dat psychologiestudenten als halve debielen behandeld worden.
Oud 01-11-2004, 17:30
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik ben begonnen aan de PABO in Helmond

School is mooi, vakken interessant

Klas wat minder helaas. We hebben een grote klas (27 mensen) en je ziet het typische 'groepsgedrag'

Eigenlijk zit ik op een sociaal gerichte opleiding maar van dat sociale is niet altijd wat te zien.. soms loopt men elkaar gruwelijk af te bekken en jah.. mij ook

Jammer dat het zo moet.. dat zorgt er wel voor dat je niet altijd zin hebt om naar school te gaan

Maar jah voor die mensen die zo dom doen zou je eigenlijk niet weg moeten blijven
Oud 01-11-2004, 17:51
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 01-11-2004 @ 00:45 :
het gaat me voor de wind, je kent me toch

[afbeelding]
wijs hoor
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:08
Balance
Balance is offline
Grappig hoe iedereen zegt dat ze nog moeten leren plannen.

Hebben wij niet allemaal de Tweede Fase doorlopen?
Oud 01-11-2004, 18:34
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-11-2004 @ 19:08 :
Grappig hoe iedereen zegt dat ze nog moeten leren plannen.

Hebben wij niet allemaal de Tweede Fase doorlopen?
In de tweede fase leerde je niet echt plannen . Je werd er alleen maar lui van.
Oud 01-11-2004, 18:50
LittleLucille
LittleLucille is offline
Ben nu tweede jaars doktersassistente..
eerste jaar beviel me goed, laatste periode was wat lastiger..
gebouw ik wel oke.. lararen ook wel..
ben wel van plan deze opleiding af te maken..
Oud 01-11-2004, 21:47
Verwijderd
Internationale Bedrijfskunde aan de EUR

Behoorlijk saai en redelijk makkelijk. Van de vijf vakken (Introduction to International Business, Informatics, Mathematics, English for Business en Skills Training) is er maar één echt economisch.

Politicologie begint op dit moment steeds meer te trekken, maar het tweede trimester belooft leuker te worden
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:00
annetjuh
annetjuh is offline
ik doe ergotherapie en het echte studentenleven bevalt me prima...
Oud 01-11-2004, 22:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Copycat schreef op 01-11-2004 @ 19:34 :
Dat bedoel ik.
Eén van de grootste doelen van de Tweede Fase is om te zorgen dat leerlingen leren plannen. En wat geeft iedereen massaal aan niet te kunnen...? Juist

Ik ben er ook zo één hoor
Oud 05-11-2004, 20:47
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool Zuyd..

erg leuk, echt de richting die ik op wil, een paar dingen die ik niet had verwacht (fotografie, leuk! programmeren, minder..)
alleen de tentamens waren minder (uiteraard) en ook het terugkrijgen van punten is minder (uiteraard)
we zijn nu aan de eerste case bezig ( = grote eindopdracht) en das wel wennen.. qua planning enzo
en de opleiding staat er een beetje om bekend dat niet alles even strak geregeld is..
maar erg leuke mensen!
Oud 05-11-2004, 20:48
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
mee eens mee eens.. en dat begint me nu tegen te werken
Oud 05-11-2004, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Idd, ik zit hier tussen de Belgen die geen Tweede Fase gehad hebben en die hebben allemaal een stuk meer discipline dan ik
Oud 05-11-2004, 21:15
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-11-2004 @ 23:16 :
Dat bedoel ik.
Eén van de grootste doelen van de Tweede Fase is om te zorgen dat leerlingen leren plannen. En wat geeft iedereen massaal aan niet te kunnen...? Juist

Ik ben er ook zo één hoor
hier nog 1! leuk joh zo'n 2e fase....
nou was t bij de meeste oude leraren bij mn school niet echt 2e fase stijl, maar goed..
Oud 06-11-2004, 20:03
Roos
Roos is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-10-2004 @ 19:35 :
Eerstejaars geneeskunde in Rdam.
Op zich bevalt de studie me wel, de stof is erg interessant. Medestudenten zijn ook wel ok (het kan altijd beter, laat ik het zo zeggen), alleen zijn het er zoveel (iets van 400). Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik het beste alle stof kan aanpaken, het is zoveel . Maar ik hou sowieso niet van schoolachtige dingen (waar het woord verplicht valt, of dat het de bedoeling is dat ik er ben daar hou ik niet van).
En het studentenleven op zich is echt super , niet te veel contacturen (gemiddeld 11 colleges in de week, en 3 VO's (practica) van 2 uur). Ik ben ook lid geworden bij een vereniging en daar ben ik ook nog steeds blij om . Alleen schiet de studie zelf er nog weleens bij in, en ik heb nu al een chronisch slaaptekort opgebouwd .
Wie is je mentor? (ik ben zelf ook mentor van 10 eerstejaars )
Oud 06-11-2004, 21:01
Angel
Angel is offline
Ik ben eerstejaars psychoplogie studente aan de UU. Vind de studie echt zwaar tegenvallen. Te veel biologie en wiskunde. Vind het niet zo interessant en zie mezelf absoluut nog niet als psycholoog. En mn medestudenten, sommige wel aardig, vele raar en heel veel meisjes. [gelukkig ben ik lid van een superleuke studentenvereniging] Misschien ga ik de organisatie psychologie kant uit. Of ik stop en ga bestuurs en organisatie wetenschappen of rechten volgend jaar doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:40
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-11-2004 @ 21:03 :
Wie is je mentor? (ik ben zelf ook mentor van 10 eerstejaars )
Van welke groep ben je mentor?

Ontopic: ook eerstejaars geneeskunde in Rotterdam. De stof is super interessant, de manier waarop de opleiding gegeven wordt (colleges, vaardigheidsonderwijs, zelfstudie) bevalt me ook erg goed. Mijn studiegenoten zijn ook erg gaaf. Het is tot nog toe wel redelijk zwaar, dus ik moet ook nog ff de goede balans uitvogelen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 16:58
Verwijderd
ben dit jaar aan communicatie begonnen Opleiding is leuk, niet echt zwaar, moet alleen (net als een heleboel las ik al ) nog even goed leren plannen. Tentamens beginnen morgen en had behoorlijk tijdsgebrek. Medestudenten zijn ontzettend leuk, studentenleven bevalt (te) goed waardoor ik af en toe nogal ernstig slaapgebrek heb Zit ook bij een ontzettend leuke studentenvereniging, maakt het allemaal nog leuker

Kortom: het bevalt allemaal erg goed!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 22:50
Verwijderd
Ik ben ook zo'n slecht opgeleid-tweedefasetype
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:35
zeep007
zeep007 is offline
Maatschappelijk werk en dienstverlening aan de hanze in Grunn.

leuke mensen , opleiding ietwat saai, planning is lut, heb niks gedaan de hele tijd en nu vet druk

nouja, ik zie zometeen wel of het nog steeds leuk blijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten