Advertentie | |
|
![]() |
|
dit kan je doen met sibelius 2. zelf gemaakt, dus het klinkt belachelijk. maar het geeft wel een ideetje van wat voor soort muziek je er gemakkelijk mee kan maken.
je hebt de scores plugin nodig om het te kunnen afspelen, die is te downloaden door de link onderaan de pagina te openen. of door hier heen te gaan, en dan steeds op ja klikken. Laatst gewijzigd op 28-03-2003 om 19:17. |
![]() |
||
Citaat:
jij bedoelt sonatevorm dat is expositie: mann thema, brug (met modulatie), vr thema (bij gr t tl in dominant, bij kl t tl in de paralelle), codetta. doorwerking: verwerking thematisch materiaal en vele modulaties behalve in de hoofdtoonaard reëxpositie: mann thema, brug (gn modulatie), vr thema in hoofdtoonaard Coda |
![]() |
|
![]() |
Dat is inderdaad zo ongeveer de Sonata-allegro vorm. Alleen is re-expositie niet echt een goed woord, je bedoelt er vaak wat anders mee. Het thematische materiaal uit de expositie wordt niet altijd hergebruikt. Meestal keert er wel een thema terug, maar dat kan ook het tweede thema uit de expositie zijn, of een thema uit de doorwerking. Belangrijk is wel de terugkeer naar de hoofdtoonsoort.
Veel sonata's wijken op een punt wel van de standardstructuur af. Dit topic is meer dan twee jaar oud. Als iemand nog vragen heeft dan hoor ik het wel. Trouwens vraag ik me af hoeveel mensen de afkortingen van Red Lion kunnen volgen....
|
|