Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Is de straf die Inter gekregen heeft terecht?
ja 7 25.00%
nee, te licht 18 64.29%
nee, te zwaar 3 10.71%
nee, de club verdient geen straf voor het gedrag van zijn fans. 0 0%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 00:44
Supersuri
Supersuri is offline
Is de straf die Inter opgelegt is van 6 thuis wedstrijden zonder publiek en 200.000 euro boete terecht?

Ik vind van niet, te licht, had wel een jaar uitsluiting moeten zijn. Het is niet het eerste incident in italie en het waren wel erg veel vuurpeilen door veel fans en dat betekent wel dat het foulieren niet goed gaat enzo. Dus toch wel de schuld van de club. 1 of 2 vuurpeilen kan je niet altijd voorkomen maar dit wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 01:17
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vind de straf te licht! Het is een feit dat de spelers op het veld er niets aan kunnen doen, maar het beeld van "voetbal een feest" is voor heel europa weer eens omzeep gebracht. In BE , NL wordt er meer aan veiligheid gedaan tijdens een gewoon competitie wedstrijd, dan tijdens een kwartfinale in de CL...
Oud 16-04-2005, 07:23
AirRaid
AirRaid is offline
straf is veel te licht.

Ajax kreeg jaren geleden vanwege het staafincident een jaar uitsluiting van europees voetbal. en toen zat er maar 1 idioot op de tribune.

nu heb je een vak vol en dan komt de club er nog zo goed meer weg.
en je kan me echt niet wijsmaken dat er bij de ingang gefouilleert is

zo zie je maar weer dat de UEFA clubs van grote(re) voetbal landne toch voortrekt, als het een club was geweest van een klein(er) voetbal land had de UEFA een zwaardere straf geëist.
Oud 16-04-2005, 08:27
WolterB
WolterB is offline
Te licht.

Ik had gehoopt op een uitsluiting van een x aantal jaren.
De spelers zijn neit schuldig, maar de organisatie des te meer. De organisatie van de club bedoel ik dan. Zij hadden op hun vingers na kunnen tellen dat dit mogelijk was.
Je kan blijkbaar ongemerkt ontzettende grote hoeveelheden vuurwerk binnenkrijgen in het stadion. Omdat er ook nog eens geen netten achter de doelen hangen, kan dit ongestraft op het veld gegooid worden, met dit als resultaat.
Oud 16-04-2005, 08:34
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
te licht

had zwaarder moeten zijn, maar van die 6 wedstrijden zonder publiek zijn er 2 voorwaardelijk dus eigenlijk blijven er maar 4 over
Oud 16-04-2005, 10:00
Verwijderd
wat is die voorwaarde dan? als er tijdens één van de wedstrijden zonder publiek toch met vuurwerk gegooit wordt of gaat die voorwaarde over langere tijd?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind de straf wel goed. We moeten het ook niet gaan overdrijven. 200.000 euro, als je dat vergelijkt met de 7.000 die NEC moest betalen na de wedstrijd tegen Wisla, is het zelfs best een hoge straf.
Oud 16-04-2005, 11:08
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ken de regels van de UEFA niet. Op het eerste oog lijkt het misschien wat licht. Maar op deze manier straf je wel de fans, die hebben het uiteindelijk gedaan. (Hoewel het maar een heel klein deel van de supporters is natuurlijk) Het lijkt mij beter om bijvoorbeeld eisen te stellen aan de veiligheid in het stadion. Dat is een veel duurzamere oplossing.

Ik ben niet zo voor uitsluiting. Wat heb je daar nou aan?
Oud 16-04-2005, 11:09
Gimme more beer
4 - 6 Wedstrijden betekent wel even dat ze minstens 2/3e van de groepsfase al zonder publiek moeten spelen. Is best pijnlijk hoor...
Oud 16-04-2005, 12:09
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
K vind kut voor de diehard fans.. Het is toch een vreemd gevoel om thuis te zitten als je club speelt.. en het ziet er zo zielig uit op de televisie als er niemand in het stadion zit terwijl het belangrijke wedstrijd is..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 12:21
Gimme more beer
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 16-04-2005 @ 13:09 :
K vind kut voor de diehard fans.. Het is toch een vreemd gevoel om thuis te zitten als je club speelt.. en het ziet er zo zielig uit op de televisie als er niemand in het stadion zit terwijl het belangrijke wedstrijd is..
Het lijkt mij juist wel leuk om de uitsupporters dan wél in het uitvak te zetten
Oud 16-04-2005, 13:54
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-04-2005 @ 13:21 :
Het lijkt mij juist wel leuk om de uitsupporters dan wél in het uitvak te zetten
Dat is in de Nederlandse competitie wel gebeurd bij Ado. Mochten er geen supporters van de thuisclub maar wel van de uitclub komen.

Msg moet de uefa dat idee inderdaad overnemen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Te licht.
Oud 17-04-2005, 21:09
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 16-04-2005 @ 13:09 :
K vind kut voor de diehard fans.. Het is toch een vreemd gevoel om thuis te zitten als je club speelt..
Of in een supporters-corridor. Ervaring mee trouwens?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:20
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-04-2005 @ 12:05 :
Ik vind de straf wel goed. We moeten het ook niet gaan overdrijven. 200.000 euro, als je dat vergelijkt met de 7.000 die NEC moest betalen na de wedstrijd tegen Wisla, is het zelfs best een hoge straf.
Die boete is een schijntje voor een club als Inter.
Waarschijnlijk koopt Adriano pindakaas van dat bedrag.
Ik vind het beleid van de zogenaamde uitvoerende machten heel erg wispelturig.
Vooraf maakt het niet zo gek veel uit wat je doet, want de strafmaat wordt pas achteraf bekend gemaakt en schijnbaar maakt het dan wel degelijk verschil of je een topclub uit een corrupt land bent of een Europese subtopper uit het noorden van Europa.
Bovendien is dit niet het eerste geintje van Inter en al helemaal niet van Italiaanse clubs.

Het is maar net waar je de fout neer wilt leggen.
De supporters die vuurwerk meenemen van huis om foute dingen mee te doen.
Of de mensen die voor de veiligheid moeten zorgen die liever een tijdschriftje lezen als ze eigenlijk moeten fouilleren.
Vooral wat dat laatste aspect betreft vind ik dat de club Inter wel zwaar gestraft mag worden, omdat de clubleiding kennelijk ook niets aan de veiligheid doet.

Bovendien mag Inter wat mij betreft niet zwaar genoeg gestraft worden. Kan Berlusconi niet een bijbaantje bij de UEFA krijgen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:41
one.
one. is offline
Citaat:
AGH schreef op 17-04-2005 @ 22:20 :
Ik vind het beleid van de zogenaamde uitvoerende machten heel erg wispelturig.
Vooraf maakt het niet zo gek veel uit wat je doet, want de strafmaat wordt pas achteraf bekend gemaakt en schijnbaar maakt het dan wel degelijk verschil of je een topclub uit een corrupt land bent of een Europese subtopper uit het noorden van Europa.
Bovendien is dit niet het eerste geintje van Inter en al helemaal niet van Italiaanse clubs.

Het is maar net waar je de fout neer wilt leggen.
De supporters die vuurwerk meenemen van huis om foute dingen mee te doen.
Of de mensen die voor de veiligheid moeten zorgen die liever een tijdschriftje lezen als ze eigenlijk moeten fouilleren.
Vooral wat dat laatste aspect betreft vind ik dat de club Inter wel zwaar gestraft mag worden, omdat de clubleiding kennelijk ook niets aan de veiligheid doet.

Bovendien mag Inter wat mij betreft niet zwaar genoeg gestraft worden. Kan Berlusconi niet een bijbaantje bij de UEFA krijgen?
En daarmee alle Itialaanse ploegen!
Oud 18-04-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 17-04-2005 @ 22:20 :
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:55
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Kreeg Ajax niet een heel jaar uitsluiting van deelname aan Europese wedstrijden na het 'staaf-incident'? Dan vind ik dat dat hier mee te vergelijken is en dus de straf best mild is
Reageren

Regels voor berichten