Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 21:13
Poesket
Poesket is offline
Hallo,
Ik wil graag snel op mezelf. Kamer, etage, huisje. Waarschijnlijk met mijn vriend samen.
We staan alletwee nergens ingeschreven. Daarom onze vraag waar moeten we ons inschrijven ed?
Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen,.
Oud 16-03-2005, 21:34
krootenkoker
krootenkoker is offline
ik zou het is bij de elfsteden tocht proberen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:43
PV
PV is offline
Uhm tussen een kamer en een huis zit nogal een verschil, zoek eerst eens uit wat je precies wilt en of je dat kunt betalen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 01:08
Verwijderd
Het kan niet dat je nergens ingeschreven staat, tenzij je hier illegaal bent. Dat moet je trouwens doen bij het gemeenteloket burgerzaken. Je kan het ook per post doen. Kopie van huurcontract of koopcontract meesturen en kopie van je paspoort.

Aan een huurhuis is bijna niet aan te komen, daarvoor moet je vaak jaren ingeschreven staan bij een woningcorporatie.
Een kamer of appartement vinden is ook redelijk moeilijk en het laatste is erg duur. Kijk voor een kamer in de 4 grote steden niet raar op van 300 euro voor 10 m2.
Maarre, wat had je eigenlijk voor ogen?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 07:27
Verwijderd
Ik denk dat ze bedoelt dat ze niet bij de woningbouwvereniging oid ingeschreven staan.

Eerst uitzoeken wat je wilt is idd handig, dan kun je naar aanleiding daarvan gaan kijken waar je je in wilt schrijven. Bij de woningbouwvereniging/woningcoorperatie is idd vaak een lange wachttijd, maar inschrijven kan geen kwaad (voor een tweede keer dat je iets zoekt oid ) en particuliere verhuurbedrijven kun je ook proberen.

Een appartement is in verhouding vaak goedkoper dan een kamer en de prijs van een appartement valt soms best mee, je moet alleen een beetje mazzel hebben en vaak is het exclusief en ben je dus ook nog wat kwijt aan gas/water/licht/elektriciteit ed. Maar als je met z'n tweeën wilt wonen, dan heb je veel meer aan een appartement (plus dat je de kosten dan kunt delen). Ik zou niet met z'n tweeën op één kamertje gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Eerised schreef op 16-03-2005 @ 22:13 :
Ik wil graag snel op mezelf.
krant openslaan, internet afzoeken, iedereen die je kent vragen.

ik weet niet waar je op zoek bent (welke stad/dorp) maar via instanties krijg je nooit snel een woonruimte
Oud 17-03-2005, 16:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb ook een vraag wat dit betreft: Mijn vriend en ik willen over ongeveer 2 tot 3 jaar gaan samen wonen (dan is hij klaar met studeren). Is het dan slim om ons nu alvast in te laten schrijven bij een woningbouwvereniging (woonstede bijv.)?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-03-2005 @ 17:01 :
Ik heb ook een vraag wat dit betreft: Mijn vriend en ik willen over ongeveer 2 tot 3 jaar gaan samen wonen (dan is hij klaar met studeren). Is het dan slim om ons nu alvast in te laten schrijven bij een woningbouwvereniging (woonstede bijv.)?
JA.

(In hoofdletters om duidelijk te zijn. Het is zeker verstandig je nu in te schrijven bij een woningbouwvereniging, zeker als je in een wat grotere stad wilt wonen (maar anders ook). De wachttijd is vaak langer dan 2/3 jaar.)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-03-2005 @ 08:27 :
Ik denk dat ze bedoelt dat ze niet bij de woningbouwvereniging oid ingeschreven staan.
Ik dacht al
Kijk anders op marktplaats.nl
worden vaak ook wel app aangeboden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten