Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 21:31
Anathema
Anathema is offline
Mijn band heeft overtijd op een klein festival opgetreden en het is gefilmd geweest. Hier zijn enkele fragmenten van ons nummer Consciousness of the Seraph:

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=511999&T=7979

Sorry voor de slechte kwaliteit, en dat het nummer niet volledig is, maar daar kan ik niets aan doen. Tis maar om een idee te krijgen over hoe het geweest is.

Topic heeft waarschijnlijk weinig nut, maar mensen met teveel tijd weten nu wat ze te doen hebben.

Wat ik er nog heb op aan te merken is de stage presence, die voor het moment niet echt denderend is. Vooral onze zanger staat er een beetje... raar bij. Iemand een idee wat hij kan doen om wat meer overtuigend over te komen?

Comments zijn welkom.
Oud 16-03-2005, 22:34
Verwijderd
Oe, beetje suffe bende idd. Vooral jullie bassist (?, iig 2e van links) staat er bij als een zoutzak. Laat iig merken dat je het zelf ook leuk vindt wat jullie doen, zeker als jullie ook nog eens een pit veroorzaken (zelfs), staat et raar als jullie zelf nog gewoon op de bus staan te wachten. Zo breng je ook niet echt snel energie over op je publiek.
Verder is ook het songmateriaal nogal... langdradig. Op zich lekker riffje, strakke drums, maar die zanglijn die uit twee verschillende noten bestaat is wel erg saai na drie keer horen.

Klinkt ms beetje negatief, mja.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:40
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-03-2005 @ 23:34 :
Oe, beetje suffe bende idd. Vooral jullie bassist (?, iig 2e van links) staat er bij als een zoutzak. Laat iig merken dat je het zelf ook leuk vindt wat jullie doen, zeker als jullie ook nog eens een pit veroorzaken (zelfs), staat et raar als jullie zelf nog gewoon op de bus staan te wachten. Zo breng je ook niet echt snel energie over op je publiek.
Verder is ook het songmateriaal nogal... langdradig. Op zich lekker riffje, strakke drums, maar die zanglijn die uit twee verschillende noten bestaat is wel erg saai na drie keer horen.

Klinkt ms beetje negatief, mja.
Ach, met positieve commentaar kom je toch niet veel verder

Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt. Het probleem is dat we niet juist weten hoe je dit laat merken. Zeker als bijvoorbeeld zanger. Ik als gitarist kan uiteraard flink headbangen, op monitors gaan steunen bij solo's en uiteraard in de "rock pose" gaan staan... Kortom, ik weet wel wat ik kan doen om wat overtuigender over te komen (en heb dat ook wel in meeste nummers gedaan).
Maar als zanger is het - volgens mij - niet altijd even makkelijk om even te gaan headbangen (zeker als je kort haar hebt ). Dansen is nu ook niet echt een optie...
Suggestions anyone?

Maar bon, toch bedankt voor de reply! Ik denk dat we beter eens met de band samen naar wat Live-DVD's kijken.
Oud 17-03-2005, 19:56
Haligh
Haligh is offline
de zanger moet wat meer aan zijn dance moves doen.
Reageren

Regels voor berichten