Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en ik neem aan dat ze veel om hem geeft anders had ze er niet zo mee gezeten. Dus zo gemakkelijk gaat dat niet. Maar je hebt wel gelijk, je eigen problemen eerst, dan kun je anderen pas echt helpen.
||
Citaat:
![]() Zelf heb ik de diagnose/naamplaat/nummerbord BPS en dysthyme. En ik merk steeds vaker hoe erg vooroordelen van mensen mijn leven beginnen te beïnvloeden. "Ach, kom op, daar zet je je wel even over heen!" "Zo was je eerst helemaal niet!" "Je stelt je aan." Veelal onbegrip, want het valt ook niet uit te leggen. Maarja, vroeger heeft mijn broer me vaak geslagen/mishandeld (ook weer zo'n groot woord) en daardoor stond ik altijd onder hem, maar nu staat hij opeens onder mij. Ik heb hem vaak in mijn macht en kan hem daardoor heel erg kwetsen. Ik merk wel, dat sinds mijnouders veel aandacht geven aan zijn 'weigeringen' hij het steeds vaker gaat doen. Ik weet niet waarom, maar het valt me op. Hij vraagt de aandacht op een verkeerde manier en soms voel ik me gewoon te veel thuis. Mijn ouders hebben al zoveel leed van mijn broer en naja, ze verwachten dat na alles het met mij wel beter gaat, maar dat gaat het lang niet. De dingen op mijn 15de en 16de en 17de en 18de waren allemaal voorproefjes. Het lijkt wel of de borderline een stuk erger is geworden. Ik merk wel dat het thuis niet echt bevorderlijk is, maar dat is het nooit geweest. Eerst was het de broer die sloeg, nu is het de broer die totaal in de knoop zit. Ik heb al een keer geprobeerd om uit huis te gaan, maar dat is totaal uit de hand gelopen en sindsdien is eigenlijk die borderline een stuk erger (misschien vanwege het trauma?). Maarja, ik heb ook niet alle energie om dag in dag uit te blijven vechten. Ook al zegt iedereen dat ik niet hoef te vechten, ik blijf het automatisch doen ![]()
||
Citaat:
![]() En mijn moeder is 2x langdurig ziek geweest en toen moest ik alle verantwoordelijkheid thuis dragen. Mijn broer moest begeleiding hebben, mijn vader zat dag en nacht te mopperen en mijn moeder reageerde alles op mij af, omdat ik terug reageer.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
[IQVANEENPAD] vertel nou eens waarom die regel er is! McMotion | 122 | 09-02-2005 20:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Spijt, een nieuw begin. Ingetjuhh | 13 | 16-07-2004 16:23 | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic! #4 Gothic | 499 | 22-05-2004 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: te simpel Ieke | 0 | 31-01-2004 14:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Psychologie |
Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder? Miracle | 33 | 05-01-2003 21:56 |