Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 17:37
Kaydee
Kaydee is offline
Ik vind voetbal een stuk minder leuk als vroeger.
Vroeger was het veel spannender.
Dan bedoel in bv 1998 en de jaren er voor
voetbal is in de laatste jaren mee om geld gaan draaien alle clubs met veel geld hebben topspeler kijk maar bv naar real madrid,ac milan, en vooral chelsea

ik vind het echt zonde wat jullie?
Oud 09-03-2005, 17:39
USPalermo
USPalermo is offline
Dat is al jaren zo, niet 'sinds 1998' maar al járen daarvoor.

I.d.d. het voetballen heeft zijn charme verloren, maar clubs 'moeten' wel om de kop boven water te kunnen houden.
Oud 09-03-2005, 17:42
Kaydee
Kaydee is offline
ja oke maar als de mensen het minder leuk gaan vinden is dat een slecht zaak profvoetbal is toch eigenlijk entertainment
Oud 09-03-2005, 17:48
Verwijderd
in de jaren 80 en begin 90, dat was pas voetbal en beleving... helaas kon ik pas vanaf 1992 naar het voetballen..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:51
Kaydee
Kaydee is offline
maar denken jullie dat het voetballen voor geld minder gaat worden of niet
ik denk juist dat het helaas alleen maar meer gaat worden tegenwoordig is iedereen op geld uit best jammer maar ja
Oud 09-03-2005, 18:16
Cola
Cola is offline
ik zou zeggen vooral real madrid....
Zidane, Ronaldo, Owen, Beckham, Raul, Roberto Carlos,
Oud 09-03-2005, 18:16
Cola
Cola is offline
en nog presteren ze het om geen landskampioen te worden
Oud 09-03-2005, 18:40
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 09-03-2005 @ 19:16 :
ik zou zeggen vooral real madrid....
Zidane, Ronaldo, Owen, Beckham, Raul, Roberto Carlos,
Trouwens, nu je het over Real hebt, wat te denken van Woodgate. Voor iets van 22 miljoen gekocht van Leeds, maar nog nooit gespeelt. Stond pas in AD-sportwereld.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:31
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 09-03-2005 @ 19:40 :
Trouwens, nu je het over Real hebt, wat te denken van Woodgate. Voor iets van 22 miljoen gekocht van Leeds, maar nog nooit gespeelt. Stond pas in AD-sportwereld.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, het draait inderdaad bijna alleen maar voor geld. Steeds meer commercie etc. Maja jammer, niets aan te doen verder.
Oud 10-03-2005, 18:52
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Haha ja Woodgate, dat is een mooi verhaal

kochten ze voor 22 mil, maar hij had nog 'een kleine blessure' die duurde iets langer dan geplant. Vervolgens doen ze nog een hele scan, blijkt dat ie een extreem zware blessure heeft en nu vrezen ze zelfs voor het einde van zijn loopbaan

Medische Keuring?
Oud 10-03-2005, 19:39
Verwijderd
Het is inderdaad een stuk commercieler geworden, maar dat moet helaas wel omdat clubs anders niet zouden overleven.
Verder kan ik weinig zeggen over "vroeger" aangezien ik pas rond mijn 8e naar het voetbal ben gaan kijken.

offtopic: Voetbal minder leuk DAN vroeger..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:24
Marloeske
Marloeske is offline
voetbal minder leuk DAN vroeger

Maar verder;
Mee eens. Als ik naar PSV kijk tenminste.. Veel te zakelijk. Maar ach. als ze daarmee weer een feestje op 't stadhuisplein kunnen houden, vind ik 't best
Vind AZ veel leuker om naar te kijken. Er altijd voor willen gaan, ook al sta je al met 3-0 voor. De meeste clubs stoppen dan met het aanvallende spel, maar AZ gaat gewoon door.

Ik vind op dit moment AZ een van de weinige leuk voetballende ploegen uit de ere-divisie. Jullie?
Oud 12-03-2005, 21:28
Cola
Cola is offline
Az wil echt kampioen worden
ze vechten er echt voor en dat vind ik mooi om te zien
Oud 13-03-2005, 10:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
AZ voetbalt erg mooi, maar ik vind de club nog steeds geen uitstraling hebben die een voetbaclub moet hebben.
Oud 13-03-2005, 11:19
Ome Joop
Ome Joop is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-03-2005 @ 11:30 :
AZ voetbalt erg mooi, maar ik vind de club nog steeds geen uitstraling hebben die een voetbaclub moet hebben.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De supportersgroep is té klein (met alle respect) om van een mooie club te spreken. Wat dat betreft zou het Nederlandse voetbal zich beter in het buitenland presenteren als FC Twente of FC Utrecht het zo goed zal doen als AZ. Die heben er simpelweg nu ook al de capaciteiten voor in het stadion en die aanhang staan veel meer bekend als fanatiek dan de aanhang van AZ.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:11
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Wedstrijd Chelsea - Barcalona kon ik anders nog flink van genieten.

Frans voetbal is ook wel leuk om te zien, veel vechtlust.
Oud 14-03-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 14-03-2005 @ 22:11 :
Wedstrijd Chelsea - Barcalona kon ik anders nog flink van genieten.
true, true.. beide wedstrijden..schitterend.. die mourinho

Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 13:15
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
vijf schreef op 14-03-2005 @ 23:42 :
true, true.. beide wedstrijden..schitterend.. die mourinho

Daar ben ik het ook mee eens, het is wel een misselijke kwal maar aan de andere kant hij zorgt voor sensatie. Prachtig een figuur dat eens een koude oorlog uitlokt.

Kleurrijke figuren moeten we hebben, grijze muizen zijn er zat. Ik kon altijd wel van die misselijke Romario genieten, wat een eikel zeg en
Oud 16-03-2005, 11:07
Pikey
Pikey is offline
Ach dat valt wel mee, vroeger waren er gewoon minder financieele mogelijkheden, en nu lijkt het of het zo ontzettend zakelijk is geworden. Het niveau is ook omhoog gegaan he, iedereen word beter

Dus ik denk dat je het niet echt kunt vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:26
AGH
AGH is offline
Citaat:
Ome Joop schreef op 13-03-2005 @ 12:19 :
Daar ben ik het helemaal mee eens. De supportersgroep is té klein (met alle respect) om van een mooie club te spreken. Wat dat betreft zou het Nederlandse voetbal zich beter in het buitenland presenteren als FC Twente of FC Utrecht het zo goed zal doen als AZ. Die heben er simpelweg nu ook al de capaciteiten voor in het stadion en die aanhang staan veel meer bekend als fanatiek dan de aanhang van AZ.
Gelukkig hebben we ook nog Heerenveen in Europa gehad!
Goed voor de uitstraling!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:47
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Juist die amateuristische dingen zijn het leukste van het profvoetbal, maar juist die dingen zijn de afgelopen 10 jaar steeds minder geworden.

Het is toch veel leuker als spelers elkaar haten, dan dat ze elkaar telkens vriendschappelijk een handje geven. Is toch geweldig als supporters in hekken hangen, vuurwerk afsteken, liederen zingen, en de tegenstanders opjagen. Rumoer op de tribunes verhoogt toch meteen de aantrekkelijkheid van de wedstrijd?!

Neem de Champions League, zijn nog maar weinig wedstrijden waar ik voor ga zitten, meerendeel zap ik na 20 minuten weg. Zelfde geldt voor Studio Sport, het spontane lijkt allemaal verdwenen.

Als van der Herik zegt dat het een schande is dat spelers niet eens normaal een corner kunnen nemen, zeg ik op mij beurt dat een schande zou zijn als jongens als Frank de Boer met een gerust hart wel die bal voor de pot krijgen!

Hoe clichématig ook, voetbal is emotie, en daar blinkt de amusementwaarde van goede wedstrijden ook in uit.
Vriendschappelijke potjes zijn niets voor niks de saaiste op voetbalgebied.

Al vind ik het wel jammer dat de voorbereiding wel altijd zo kort duurt!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:48
S.C. Feijenoord
En trouwens vroeger was alles beter!

Ze hadden alleen last van scheurbuik, en met je 28ste was je oude lul!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:52
S.C. Feijenoord
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-03-2005 @ 11:30 :
Geen uitstaling? Moet je is in de buurt van de BEN-side gaan zitten, en dan juichen voor je eigen cluppie! Zeker weten dat dan wel 2 jongens op staan, met schuim op de bek, en zeggen dat je moet wegwezen!
Veel benauwdere uurtjes zal je niet meemaken in Nederland!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:54
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 17-03-2005 @ 17:52 :
Geen uitstaling? Moet je is in de buurt van de BEN-side gaan zitten, en dan juichen voor je eigen cluppie! Zeker weten dat dan wel 2 jongens op staan, met schuim op de bek, en zeggen dat je moet wegwezen!
Veel benauwdere uurtjes zal je niet meemaken in Nederland!
Oud 17-03-2005, 16:56
S.C. Feijenoord
Overigens zag ik gisteren Remkes en Kesler na elkaar aan het woord. Wist het meteen, dit gaat nóóóóóit over voetbal..

Enge mannetjes!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:04
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 12-03-2005 @ 22:28 :
Az wil echt kampioen worden
ze vechten er echt voor en dat vind ik mooi om te zien
ik neem aan dat elke ploeg vecht voor zijn overwinning, het echt niet zo dat AZ denkt; goh PSV halen we toch niet meer in, laten we het maar rustig aan doen de komende wedstrijden...
Oud 17-03-2005, 17:11
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 17-03-2005 @ 17:47 :
Juist die amateuristische dingen zijn het leukste van het profvoetbal, maar juist die dingen zijn de afgelopen 10 jaar steeds minder geworden.
Dat amateuristische hebben wij nog steeds hoor! Vooral op het veld.
Citaat:
Neem de Champions League, zijn nog maar weinig wedstrijden waar ik voor ga zitten, meerendeel zap ik na 20 minuten weg. Zelfde geldt voor Studio Sport, het spontane lijkt allemaal verdwenen.
Ik kijk eerst altijd even op teletekst om te kijken in welke minuten er gescoord is. Vervolgens ga ik hopen dat er gescoord is voor de goal waar het uitvak zich bevind. Helaas verdwijnen de meeste uitvakken tegenwoordig naar de dertiende ring, ergens in een rare hoek die nooit in beeld kan komen.
Wedstrijden voor de Champions League staan vaak alleen op als kamervulling en om zo heel af en toe met een schuin oog te kijken als je heel eventjes geen gespreksstof hebt.
Citaat:
Al vind ik het wel jammer dat de voorbereiding wel altijd zo kort duurt!!
Heerlijk hè; die potjes die de sleur doorbreken.
Gewoon de hele middag in de kantine hangen bij één of andere onbekende amateurclub, mooi weer, eindelijk eens een mogelijkheid op drie punten (vaak ook niet) en spelers die je nog kunnen horen. Wedstrijden voor de beker vind ik vaak ook al leuk!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 17:13
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 17-03-2005 @ 17:56 :
Overigens zag ik gisteren Remkes en Kesler na elkaar aan het woord. Wist het meteen, dit gaat nóóóóóit over voetbal..

Enge mannetjes!
Prachtig hoe ze altijd maar blijven discussiëren over de veiligheid in de stadions; zo’n beetje de enige plek in Nederland waar nooit iets gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:59
tinus11
tinus11 is offline
Citaat:
Kaydee schreef op 09-03-2005 @ 18:37 :
Ik vind voetbal een stuk minder leuk als vroeger.
Vroeger was het veel spannender.
Dan bedoel in bv 1998 en de jaren er voor
voetbal is in de laatste jaren mee om geld gaan draaien alle clubs met veel geld hebben topspeler kijk maar bv naar real madrid,ac milan, en vooral chelsea

ik vind het echt zonde wat jullie?
dat is pure onzin. in de jaren '70 was er maar 1 land dat aanvallend voetbalde: nederland.
Dat was een revolutie in het voetbal: totaalvoetbal zelfs! de rest van de toplanden hadden 1 superspits en daar werden dan ballen naartoe gerost...
in de jaren daarna was het niet anders, de topploegen hadden gouden verdedigers, superkeepers en 1 topspits.

dus eigenlijk is er niks veranderd...
Oud 17-03-2005, 21:17
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 17-03-2005 @ 21:59 :
dat is pure onzin. in de jaren '70 was er maar 1 land dat aanvallend voetbalde: nederland.
Dat was een revolutie in het voetbal: totaalvoetbal zelfs! de rest van de toplanden hadden 1 superspits en daar werden dan ballen naartoe gerost...
in de jaren daarna was het niet anders, de topploegen hadden gouden verdedigers, superkeepers en 1 topspits.

dus eigenlijk is er niks veranderd...
wat een bullshit
Oud 17-03-2005, 21:50
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
In de jaren zeventig werd geweldig voetbal gespeeld en er werd alles behalve gedomineerd door de Nederlanders. De Pele-lichting van Brazilie, Duitsland met Beckenbauer, Muller etc. Engeland met Charlton.. En tijdens de finale van 78 was wel te zien dat het Argentinie was dat fantastisch aanvallend combinatievoetbal liet zien.
Oud 18-03-2005, 16:02
tinus11
tinus11 is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 17-03-2005 @ 22:50 :
In de jaren zeventig werd geweldig voetbal gespeeld en er werd alles behalve gedomineerd door de Nederlanders. De Pele-lichting van Brazilie, Duitsland met Beckenbauer, Muller etc. Engeland met Charlton.. En tijdens de finale van 78 was wel te zien dat het Argentinie was dat fantastisch aanvallend combinatievoetbal liet zien.
net als nu dus: nederland en brazilie spelen mooi voetbal. duitsland werkt wel maar kan niet voetballen en engeland heeft een spits als owen / rooney.

het verschil is dat je nu alle wedstrijdan ziet, van chelski - barca tot statua - viareal
vroeger zag je alleen maar de mooie wedstrijden: de EK's en WK's en dan alleen nog maar de finale en de Nederlandse wedstrijden.
als je nu alleen maar een EK en WK zag en de grote wedstrijden als chelski - barca dan was het voetbal ook veel mooier...
Oud 18-03-2005, 17:04
one.
one. is offline
Citaat:
Pikey schreef op 16-03-2005 @ 12:07 :
Ach dat valt wel mee, vroeger waren er gewoon minder financieele mogelijkheden, en nu lijkt het of het zo ontzettend zakelijk is geworden. Het niveau is ook omhoog gegaan he, iedereen word beter

Dus ik denk dat je het niet echt kunt vergelijken.
Ja.
Oud 18-03-2005, 21:03
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 18-03-2005 @ 17:02 :
net als nu dus: nederland en brazilie spelen mooi voetbal. duitsland werkt wel maar kan niet voetballen en engeland heeft een spits als owen / rooney.
Nederland wil wel mooi voetbal spelen maar dat zie ik er echt nog niet van af. Brazilie is niet meer het team dat de afgelopen jaren het voetbal domineerde (evenals Frankrijk)

Engeland is juist wel een compleet team, ik weet niet of namen als Gerrard, Lampard, Terry, Campbell, Ferdinand, Cole of Beckham je wat zeggen maar dat zijn echt geen spitsen...
Oud 21-03-2005, 12:22
tinus11
tinus11 is offline
dus het voetbal is gewoon even leuk gebleven alleen is de speelstijl veranderd...
Oud 21-03-2005, 17:03
S.C. Feijenoord
Het spel zal ook niet veel veranderen. Al vind ik wel dat bepaalde randzaken (commercie, geld etc.) het voetbal toch minder spectaculair maken, het wordt teveel naar bepaalde landen en clubs "gestuurd' ..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:11
number9
number9 is offline
Vroeger liet je ene man normaal gaan als ie je voorbij was of pakte je ze shirtje. Tegenwoordig krijg je gewoon een rotschop.
Typische tekortkomingen van spelers
Oud 24-03-2005, 20:27
AGH
AGH is offline
Citaat:
number9 schreef op 22-03-2005 @ 00:11 :
Vroeger liet je ene man normaal gaan als ie je voorbij was of pakte je ze shirtje. Tegenwoordig krijg je gewoon een rotschop.
Typische tekortkomingen van spelers
Of we zijn met z'n allen gefrustreerd.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:30
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 21-03-2005 @ 13:22 :
dus het voetbal is gewoon even leuk gebleven alleen is de speelstijl veranderd...
ja wat is je punt dan?
Reageren

Regels voor berichten