Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En zodra je doodgaat, gaat je "ziel" ook weg. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als ik me niet vergis zijn mensen in de loop der tijd geest en ziel door elkaar gaan gebruiken. De geest is voor mij inderdaad de benaming voor hoe de hersenen werken, de emoties, de gedachten enzovoort. Niets meer dan wat ingewikkelde chemische en fysiologische processen, die verdwijnen als we sterven. De ziel is echter veel meer. Gevoelens horen bij de ziel, maar zijn heel anders dan emoties. Persoonlijk denk ik dat onze ziel niet bereikbaar is, althans, voor de meeste van ons niet. Net als het voelen van ware gevoelens. Dat kunnen er slechts enkele. Ik denk dat we te snel geneigd zijn om iets ziel te noemen (net als ware liefde om maar een voorbeeld te noemen). Onze ziel is veel groter dan dat en ook veel meer verborgen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een neurose ontstaan uit de angst voor de dood. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
of bedoel je dat niet? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Om maar enkele voorbeeldjes te noemen van wat we weten: De werking van drugs in de hersens en de gevolgen die je er door ervaart, hersenbeschadiging dat zal leiden tot persoonlijkheidsveranderingen, de functies van de verschillende gedeeltes van onze hersens, etc. Men kan tegenwoordig zelfs het verschil zien in je hersenactiviteit tussen wanneer je aan een plaats of aan een persoon denkt. Volgens sommige religies hebben mensen zielen. Maar nog nooit heeft iemand een ziel kunnen waarnemen, of zelfs maar een aanwijzing gevonden voor het bestaan van de ziel. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind je argumentatie een beetje slap. Ik ben van mening dat er minstens zo veel aanwijzingen zijn voor het wél bestaan van een ziel.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ook zou ik graag enkele van die aanwijzingen van u vernemen? En met bewustzijn bedoel ik de persoonlijke ervaring die een organisme heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
vermogen tot besef, tot weten en erkennen van het bestaan van zichzelf en van de wereld Citaat:
||
Citaat:
![]() Je hersenen hebben te maken met in ieder geval een gedeelte van het bewustzijn, maar we weten eigenlijk nog maar heel weinig over bewustzijn, hersenen, etc, alhoewel die kennis wel snel groeit.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jij defineert em gelijk en beoordeelt jouw definitie ervan dat werd niet gevraagd kortom antwoord ontopic
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Reïncarnatie Verwijderd | 72 | 29-08-2010 12:49 | |
Psychologie |
waar ga je heen als je dood bent.... Cookie | 122 | 11-04-2005 20:33 | |
Wat is kracht? @kie | 58 | 28-03-2005 19:55 | |
Wat is het Bewustzijn? Blitzkrieg Bop | 93 | 27-07-2004 15:55 | |
Verhalen & Gedichten |
nachtgedachten d'moi waarin chaos toeslaat, vraag me niets tacidvs | 1 | 14-01-2003 13:03 | |
eeuwige ziel?? punk mae | 19 | 09-03-2002 22:09 |