Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 22:50
Chaucus
Chaucus is offline
Bij prijzen boven 454 euro wordt kansspelbelasting ingehouden....maar hoe zit dat als je bij 5 trekkingen 100 euro per keer wint?
Oud 30-03-2005, 00:02
SaisPas
SaisPas is offline
per prijs zit je onder de € 454 dus ik zou denken dat je dat niet hoeft te betalen. En anders, bij zo'n relatief klein bedrag zal het vast niet veel zijn.

Maar hoezo, heb je € 500 gewonnen dan?
Oud 30-03-2005, 08:07
Wawl
Wawl is offline
Stelregel is inderdaad dat over prijzen die een waarde hebben van meer dan € 454,- kansspelbelasting moet worden betaald. Als je dus 10 keer minder dan dat bedrag wint dan hoef je geen belasting te betalen. Wel heb ik het gevoel dat er dan iets niet in de haak is. Hoeveel heb je gewonnen dan en op welke manier?
Oud 30-03-2005, 09:49
ganralph
ganralph is offline
als jij op 5 loten 100 euro per stuk wint, heb je gewoon 5 x minder dan 454, dus geen probleem. (je kunt toch op 5 verschillende momenten je geld gaan innen)

als je op 1 lot meerdere prijzen wint (zoals kan bij de Staatsloterij, maar das dan weer belastingvrij, afijn) dan wordt het volgens mij WEL opgeteld tot een totaalbedrag. het lot is dan niet 5x100 maar 1x500 waard en dan betaal je dus wel belasting. dit geldt overigens voor 1 trekking.

heb jij met 1 lot aan meerdere trekkingen deelgenomen? ik weet niet bij welke loterij dit kan, maar dan zou ik zeggen dat je ook 5 losse prijzen hebt (je zou in principe tussen twee trekkingen door je geld van de eerste trekking kunnen gaan innen)

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:52
Chaucus
Chaucus is offline
Nee, ik heb niets gewonnen in geen enkele loterij. Maar ik las deze regel op de pagina van de toto.
Toen vroeg ik me af hoe dat zat....want het lijkt wat krom dat iemand met 1*454 euro wel moet betalen en iemand met bijvoorbeeld 6*100 euro niet.

Het is een hypothetische situatie
Oud 30-03-2005, 14:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 30-03-2005 @ 14:52 :
Nee, ik heb niets gewonnen in geen enkele loterij. Maar ik las deze regel op de pagina van de toto.
Toen vroeg ik me af hoe dat zat....want het lijkt wat krom dat iemand met 1*454 euro wel moet betalen en iemand met bijvoorbeeld 6*100 euro niet.

Het is een hypothetische situatie

ach ja. Ook leuk als je een auto wint. Mag je dus kansspelbelasting gaan betalen over de waarde van die auto.
Oud 30-03-2005, 14:31
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-03-2005 @ 15:09 :
ach ja. Ook leuk als je een auto wint. Mag je dus kansspelbelasting gaan betalen over de waarde van die auto.
Precies, het is trouwens belasting, het lijkt me dus logisch dat je op je aangifte het totaal aan gewonnen prijzen moet optellen net als met alles.
Oud 30-03-2005, 14:38
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
iamcj schreef op 30-03-2005 @ 15:31 :
Precies, het is trouwens belasting, het lijkt me dus logisch dat je op je aangifte het totaal aan gewonnen prijzen moet optellen net als met alles.
Ehm...Waar zou je dat eigenlijk moeten aangeven? ik kan me neit herinneren zoiets te hebben gezien toen ik mn gegevens invulde...alleen vakje waar je moest invullen of er al kansspelbelasting was ingehouden...
Reageren

Regels voor berichten