![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() beter voor jou dat jij dat niet hoeft, wil je dat gaan doen ![]() 'k denk trouwens dat hier bijna niemand/niemand zit die dat heeft gedaan. Want volgens mij mag 't pas vanaf je achtiende. etc. EDIT: dat klopt dus.. maar je kan 't natuurlijk altijd proberen ![]() Laatst gewijzigd op 25-05-2002 om 17:59. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, ik had het al eens aan mijn oogarts gevraagd, paar jaar geleden. Hij raadde het mij sterk áf omdat mijn beide ogen een nogal afwijkende vorm hebben is het volgens hem erg moeilijk zo'n operatie blijvend te laten slagen (waarschijnlijk zou ik gewoon later weer terugvallen op mijn huidige sterkte).
|
![]() |
||
Citaat:
2) klopt, maar dat is bij alles 3) hoe zit dat precies? en wat is de kans daarop?
||
Citaat:
Offtopic: de kans dat je doodgaat, die kan niet mislukken ![]() Unexplained schreef: 1) duur..ach...het is een investering in mijzelf klopt 2) klopt, maar dat is bij alles vrijwel alles ja...maar das et leve he... 3) hoe zit dat precies? en wat is de kans daarop? geen idee, zou je moeten informeren bij de oogarts, lijkt mij.
|
Verwijderd
|
een vriendin van m'n moeder heeft dat laten doen.
Maar bij haar werd het vergoed omdat ze 1 plus-oog en 1 min-oog had. Volgens mij is het bestwel een routine operatie met over het algemeen dus positieve resultaten. Of je na een tijdje slechter gaat zien weet ik niet. Maar het risico van de operatie zelf is iig niet zow groot. M'n moeder wou misschien ook zoiets, alleen komt zij er niet echt voor in aanmerking omdat ze een netvliesloslating heeft gehad en nu -9 en -11 heeft. |
![]() |
|
Poeh
![]()
||
![]() |
Citaat:
ik ben van -2.75 naar -2.25 gegaan maar dat zijn gewone lenzen die ik heb
||
![]() |
Citaat:
Zo'n operatie is voor altijd, het kan niet dat dit maar voor 2 jaar is. Kan toch niet als je weet dat het zo'n +/-50 000 BEF (= 1 239,47 €) per oog kost. De slaagkansen zijn ook heel groot, tenminste dat zei de dokter die dat doet die bij mijn moeder in het ziekenhuis werkt. Ik denk er over na het te laten doen, ik heb aan het ene oog -7.75 en het andere - 8. En ik ben die lenzen grondig beu ![]() X-je
|
![]() |
Ja ik zag laatst die Vera Mann op tv, die het liet doen. Dat zag er echt ranzig uit, werden die ogen met van die haken helemaal opengehouden. Maar ik hoorde dat zo'n behandeling €5000 kost, en dan voor beide ogen, maar ja ik kan het ook fout hebben. Het lijkt me idd een heel goed alternatief alleen jammer dat de verzekering het niet vergoed, daardoor zou ik het dus nooit kunnen betalen, maar misschien later. Maar als je ogen zeg maar gelaserd zijn, dan kunnen ze daarna wel weer gewoon achteruit gaan hoor heb ik gehoord. Dus tsjah moet je ook wel een beetje geluk hebben, maar het lijkt me heerlijk om eindelijk van die lensen verlost te zijn!
|
![]() |
|
Risico is volgens mij groot, maar als je het er voor over hebt en je lenzen ook nog te lastig vindt, tja, dan hou ik niemand tegen...
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wil dit ook al een aantal jaren erg graag. Ik heb een vrij grote oogafwijking én een cilinder (-7 en -6). Op het strand zie ik he-le-maal niets en moet ik vaak 10 minuten zoeken naar m'n handdoek of m'n vrienden.
Ik wil gewoon kunnen zien, kunnen kijken vanaf het moment dat ik op sta. Je doet je ogen open en je *ziet* je kamer gewoon, je ziet wat voor weer het buiten is, je ziet je vriendje naast je liggen. Ik ga douchen en ik zie wat ik pak, waar ik sta, waar de handdoek ligt, waar het zeepje heen is. Daar heb ik echt veel voor over. Zodra mijn ogen helemaal zijn uitgegroeid, ga ik serieus meer informatie zoeken over deze laserbehandeling. Zo duur is het niet.
||
![]() |
Citaat:
tis wel niet zo goed voor je ogen omdat die lenzen 30dagen aan je ogen zitten en ze moeten eigenlijk 'lucht' hebben ofzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
5% van de patienten word na de operatie aan één of beide ogen blind. (Voorgoed.)
Reden genoeg voor mij om het niet te doen... Ben tevreden met m'n bril (+3 ofzo). ![]() Bovendien... ik HAAAAT operatie's... alleen als het echt een levensbedreigende situatie betreft, of een groot gevaar... maar een puur cosmetische ingreep waarbij ze in m'n ogen gaan zitten snijden? ![]() Nog liever een harttransplantatie dan dát... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (Bron: mdlinx.com) Héél goed als je snel van je ogen af wilt, want voor oogkanker is de enige behandeling het oog eruit halen... En 6% is een érg groot risico. Die zachte lenzen zijn HEEL slecht voor je ogen. Neem liever dan gewone, harde lenzen, of een bril. ![]() |
![]() |
|
ik heb ooit een lange reportage over dat soort behandelingen gezien... in eerste instantie leek alles prima te gaan, maar een hoop mensen konden daardoor andere dingen niet meer zien, ze werden nachtblind en langzaam konden ze niet meer van dichtbij zien... ik zou hier goed over nadenken, want heb je het eenmaal gedaan kan het niet meer veranderd worden... althans niet meer zoals het was...
||
![]() |
Citaat:
lijkt me heel onwaarschijnlijk |
![]() |
||
Citaat:
|
pim je leeft nog!!!
okay, om dan even op je opmerking over de vergoeding door verzekering in te gaan, een vriend van me gaat de luchtmacht in en omdat je met bijv parachutespringen geen bril op kan, of lenzen in mag worden zijn oogjes volledig vergoed gelaserd. misschien een ideetje? |
![]() |
|
|