Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 11:49
hopla16
hopla16 is offline
ik probeer al weken bruin te worden door onder de zonnebank te gaan, maar het lukt niet. ik heb zwart haar, zwarte wenkbrouwen en donker bruine ogen. in andere topics staat dat je dan goed bruin moet kunnen worden. ik heb al olijfolie geprobeert en zo'n spul van de drogist (zonneolie). ik blijf gewoon spierwit. weet iemand hiervan de oorzaak?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:56
Verwijderd
Onder wat voor zonnebank ga je? Van zo'n zonnestudio of thuis?

En hoe vaak en hoe lang ga je?

En waarom olijfolie...? Waarom niet gewoon zonnebrandcrème, liefst speciale voor als je onder de zonnebank gaat.

En heb je ook aan anderen gevraagd of ze verschil zien?
Met citaat reageren
sgaapje
sgaapje is offline
Er zijn toch wel meer (spier)witte mensen met jouw haar & oog kleur? Misschien heb je gewoon geen aanleg om bruin te worden.
Met citaat reageren
leucomelas
leucomelas is offline
hoevaak ga je onder de zonnebank? scrub je je vantevoren?
Oud 24-03-2005, 12:12
hopla16
hopla16 is offline
thuis, wij hebben een "riho 1200 c.i.s." zonnebank en "turbo power 100W" lampen. en olijfolie omdat dat in andere topics stond dat dat hielp. scrubben? wat is dat? helpt dat?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:14
hopla16
hopla16 is offline
oh ja en 1 keer per dag ga ik eronder. ik woon in zeeland en daar zijn geen zonnestudio's
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:16
annetjuh
annetjuh is offline
olie, vergroot het licht. netzoals glas, en water dat je op je huid hebt.
Oud 24-03-2005, 12:17
Verwijderd
ik heb hetzelfde probleem, alleen weet ik het nog niet uit ervaring in de zon word ik ook niet bruin (tenzij je bruine sproetjes meetelt ), dus ik neem aan dat een zonnebank daar weinig verandering in kan brengen maar tóch ga ik binnenkort eens een zonnebankkuurtje doen je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:19
hopla16
hopla16 is offline
ik wordt trouwens alleen in mijn gezicht NIET bruin. de rest wel. sproeten krijg ik wel een klein beetje. maar wat is dat 'scrubben' dan?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:27
Verwijderd
(ik ben trouwens wel een blondje, dus wat dat betreft komt ons probleem niet overeen: bij mij is het 'normaal' dat ik niet goed bruin word )

scrubben is de dode huidcellen verwijderen. een beetje hetzelfde als 'peeling'. dat kan je doen met een scrub-handschoen of met speciale crèmes met kleine korreltjes.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:31
Verwijderd
Scrub je huid zacht

Als je je huid regelmatig scrubt, leg je de ideale basis voor beschermende en verzorgende producten. Met een scrubbehandeling verwijder je namelijk alle dode huidcellen en onzuiverheden. Daardoor wordt je huid heerlijk zacht en soepel, waardoor bodylotions en crèmes ook beter hun werk kunnen doen. Bij de drogist of supermarkten heb je tegenwoordig heel veel keuze in scrubproducten.

dode huidcellen verwijderen

Elke dag bereiken nieuwe huidcellen het oppervlak van je huid. De oude huidcellen sterven af en blijven 'liggen'. Door deze dode huidcellen te verwijderen, krijgt je huid een mooie en gezonde uitstraling. Scrubben heet ook wel 'exfoliëren' of je huid een 'peeling' geven.

Het resultaat dat je bereikt door te scrubben bestaat uit twee delen:

* door scrubben worden dode huidcellen verwijderd en zo wordt de celvernieuwing gestimuleerd. Dat geeft een frisse teint
* een nieuwe huid wordt onthuld, met een direct zichtbaar en voelbaar resultaat: je huid voelt zacht en glad aan

goede redenen om te scrubben

Een scrubproduct wordt gemaakt van een verzorgend bestanddeel, zoals een crème of een gel, met daarbij het werkende deel van de scrub. Dat kan bestaan uit gemalen vruchtenpitjes, zout of zelfs suiker. Hoe meer de korreltjes gemalen zijn, hoe zachter de scrub is. Het is op zich al lekker om je huid te scrubben, maar hier volgen nog een paar redenen waarom scubben goed is voor je huid:

- verzorgingsproducten worden na het verwijderen van de dode huidcellen beter door de huid opgenomen
- na het scrubben word je egaler en sneller bruin
- ben je al bruin, dan zorgt regelmatig scrubben ervoor dat je teint langer blijft zitten en mooi blijft
- ingegroeide haartjes krijgen nauwelijks een kans als je regelmatig scrubt
- heb je last van kleine vetpukkeltjes op je armen, benen en billen? Scrubben helpt!
- bij een droge huid helpt een keer in de week scrubben om de droge schilfertjes te verwijderen. Heb je een vette huid, dan zorgt scrubben ervoor dat puistjes en meeëters minder kans krijgen
- bruin-zonder-zon-producten echt egaal aanbrengen, gaat alleen op een huid waarvan de droge huidschilfers zijn weggescrubd
- na het scrubben is de doorbloeding verbeterd, waardoor een grauwsluier verdwijnt en je huid gaat stralen

hoe moet je scrubben?

Scrubben doe je door je huid te masseren met een scrubproduct. Je maakt ronddraaiende bewegingen zodat de bloedcirculatie in je huid ook verbetert. Na afloop spoel je je huid af met warm water. Eventueel kun je daarna een douchegel gebruiken met een vochtinbrengend bestanddeel. Het is goed voor je huid als je zo’n twee keer in de week scrubt. Dit geldt zowel voor je gezicht als voor je lichaam. Als je vaker scrubt, scrub je te veel van je huid weg en kan je huid geïrriteerd raken. Als je op bepaalde plekken last hebt van couperose, scrub daar dan liever niet. Dat belast je huid namelijk extra. Ook rond je ogen, op je lippen en je tepels is je huid te gevoelig en kwetsbaar om gescrubt te worden.

soorten scrub

Er liggen heel wat verschillende scrubs in de schappen van de drogist en de supermarkt. De meest voorkomende scrub is de scrubcreme. Deze is vaak fijn van structuur en is daardoor geschikt voor zowel gezicht als lichaam. Deze scrub kun je het beste nemen als je nog niet zo vaak gescrubt hebt. Daarnaast heb je ook de douchescrub en scrubgel. Deze zijn net even wat grover en wat minder vettig. Vaak zijn deze producten alleen voor je lichaam geschikt. Speciaal voor je gezicht zijn er scrubmaskertjes en speciale gezichtscrubs verkrijgbaar. De maskertjes hebben een dubbele werking: je scrubt er de dode huidcellen mee weg, waardoor het verzorgende deel van het masker extra goed werkt.
Behalve deze smeerseltjes heb je natuurlijk ook de bekende scrubhandschoenen en -sponzen. Deze zijn vaak wel vrij grof, dus vooral geschikt voor de ervaren scrubber. Bij deze handschoenen of sponzen hoef je geen scrubproducten meer te gebruiken.

gauw even van het internet geplukt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:31
hopla16
hopla16 is offline
ohzo. helpt dat echt goed? of is dat net als alle andere 'wondermiddeltjes' bijgeloof?

ff iets anders: WORDT je bruin je tijdens het zonnen of er na?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:33
Verwijderd
ik heb het nog nooit gedaan, dus geen flauw idee ik denk het wel hoor.

ik denk ernà pas, omdat de pigment-dingetjes in je huid die kleur moeten aanmaken... dénk ik
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 12:52
Linda1985
Linda1985 is offline
zijn de lampen van je zonnebank nog wel goed??
Ik heb ooit gehoord dat die ook verslijten en dus minder goed werken

Voor de rest, zelf zie je vaak niet dat je bruin wordt...misschien dat dat t is ?
Oud 24-03-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Linda1985 schreef op 24-03-2005 @ 13:52 :
zijn de lampen van je zonnebank nog wel goed??
Ik heb ooit gehoord dat die ook verslijten en dus minder goed werken

Daar zat ik ook aan te denken, vandaar dat ik vroeg of ze thuis of in een zonnestudio ging.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 24-03-2005 @ 13:14 :
ik woon in zeeland en daar zijn geen zonnestudio's
http://www.capitalsports.nl/goes/ind...on=18&page=163

En ook in Vlissingen zijn zonnebanken te vinden.

En zo zullen er ongetwijfeld nog meer dingen te vinden zijn in Zeeland.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 13:18
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 24-03-2005 @ 13:19 :
ik wordt trouwens alleen in mijn gezicht NIET bruin. de rest wel. sproeten krijg ik wel een klein beetje. maar wat is dat 'scrubben' dan?
De huid van het gezicht is wat moeilijker meestal. En scrubben van tevoren is mij bij de studio altijd sterk AF geraden. Op zn minst een dág van tevoren. Scrub je vlak voor je naar de zonnebank gaat dan heb je een grote kans te verbranden.

En nee, ik heb het nooit uitgeprobeerd.

Hoe lang ga je al, bouw je wel goed op, de 1e tijd moet je frequent gaan pakweg om de 2 dagen. Neem af en toe eens een bank met meer gezichtsbruiners om het gezicht gelijk te trekken met het lichaam etc.

Neem een vochtinbrengende creme, met van die vitaminen, beschermd en bruint sneller. Koop je meestal gewoon bij de studio.

En uiteraard, zorg dat je "verse" lampen hebt of ga het best bij een studio.
Oud 24-03-2005, 13:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 24-03-2005 @ 13:31 :
ohzo. helpt dat echt goed? of is dat net als alle andere 'wondermiddeltjes' bijgeloof?
het is geen wondermiddel: je bent nu niet spontaan wél bruin na het zonnen. Maar het helpt wel wat inderdaad. Dat is ook de reden waarom je op het strand vaak bruiner wordt dan aan het zwembad: zandkorrels hebben ook een scrubbende werking.
Overigens, als je al bruin bent haal je d'r ook weer een stukje bruin vanaf, dus zodra je lekker gekleurd bent zou ik niet meer gaan scrubben.
Oud 24-03-2005, 14:23
joyceie
joyceie is offline
Hee.. ik heb wel aanleg om bruin te worden maar in de winter ben ik nogal wit.. ik gebruik zelfbruiningscreme van garnier.. en ik zal zeggen dat helpt goed!

xx joy
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:24
joyceie
joyceie is offline
Citaat:
abcdefghijklmno schreef op 24-03-2005 @ 13:14 :
oh ja en 1 keer per dag ga ik eronder. ik woon in zeeland en daar zijn geen zonnestudio's
ik wou net zeggen in zeeland zijn die dus wel..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten