Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 19:27
TRXD
TRXD is offline
Enkele jaren terug heb ik met school een een bezoek gebracht aan Edinburgh voor een week. In deze week hebben we verschillende dingen bezocht in de stad maar hebben we ook veel gezien van de natuur ten noorden van de hoofdstad van Schotland. We zijn in de Midlands geweest en ik vond het daar heel mooi. Anderhalf jaar terug ben ik nog eens in Glasgow geweest maar toen zijn we niet uit deze stad gekomen. Graag wil ik Schotland nog eens bezoeken en vooral het Noorden en de Highlands van het land lijken me fantastisch. Misschien dat iemand tips, ervaringen etc heeft. Ik houdt van natuur maar een pilsje op z'n tijd gaat er ook wel in. Als iemand wat informatie heeft lees ik het graag. Ook over vervoer (treinen, bussen etc.). Ik wil alles zelf regelen en dus niet met een georganiseerde reis mee.
Advertentie
Oud 15-03-2005, 19:53
Fruitcake
Fruitcake is offline
Volgens mij lijkt dat zeker te doen, ik heb ooit voor school eens een soort van werkje daarover moeten maken. Ik heb ze dan van Glasgow naar Edinbrugh dan naar Dundee, Perth, Inverness laten reizen. (niet in die volgorde) Die reis is wel niet echt gemaakt maar dat is wel een mooie rondreis. Misschien doe je hier wat ideetjes van op
Oud 15-03-2005, 20:10
TRXD
TRXD is offline
Heb je die reis nog en was het serieus en goed in elkaar gezet? Misschien is het wel goed te gebruiken?
Oud 16-03-2005, 11:36
Fruitcake
Fruitcake is offline
Ik heb die nog ja. Maar ik heb die wel drie jaar geleden samengesteld, dus ze staat niet echt meer op punt en er zullen dingen zijn die niet meer kloppen. Maar misschien kan je er wel wat ideetjes van opdoen
Oud 16-03-2005, 12:24
TRXD
TRXD is offline
Fruitcake: misschien dat ik 'm toch eens kan zien. Zou leuk zijn. PM me anders maar als je wilt.
Oud 17-03-2005, 16:44
Experiment
Experiment is offline
De Highlands zijn echt super inderdaad: prachtig bergachtig landschap, meren, groen, verlaten: geweldig!
Ik heb vorig jaar een rondreis van drie weken gemaakt en ben dus in alle gebieden wel geweest (alleen niet alle eilanden). Het echte noorden kan ik alleen niet echt aanraden, dat vond ik dan weer een vrij eentonig gebied. Wel erg mooi was het gebied rond Ullapool aan de westkust. Ook een heel schattig badplaatsje is dat trouwens
Oud 18-03-2005, 09:21
TRXD
TRXD is offline
Experiment: bedankt voor je reactie! Over Ullapool heb ik ook weleens wat gelezen, de Buiten-Hebriden die je vanaf daar met de boot kan bezoeken zijn schijnbaar ook heel mooi. Heb je die ook bezocht?

Hoop nog wat van je te lezen (zie PM ook aub).
Oud 19-03-2005, 19:29
_Moby_
_Moby_ is offline
ik heb afgelopen jaar een rondreis gemaakt door schotland, met de trein. Als je vraagjes hebt of tips wilt hebben, moet je me maar ff toevoegen op msn.

Mijn route: Glasgow, Fort William (Ben Nevis beklommen), Malaig, Skye: o.a. Portree (echte aanrader) en Uig (veel gefietst), Inverness (Great Glen Cycle Route gefietst en boottocht op Loch Ness gemaakt), Stirling (mag je ECHT niet missen!!), Edinburgh, Glasgow.

we zijn toen met opzet niet naar het noorden of Dundee/Aberdeen geweest. Voor m'n gevoel heb ik het grootste deel van Schotland wel gezien. Youth Hostels zijn over het algemeen heel goed verzorgd en schoon, daar heb ik ook nog bakken met informatie over. Vooral het Youth Hostel in Stirling is subliem. Als je rijk bent ga je natuurlijk naar B&B's . Dat heb ik in Fort William gedaan. Nooit zal ik vergeten met hoeveel warmte ik bij dat lieve oude vrouwtje thuis werd ontvangen. Schotten zijn voor mij de meest gezelligste en aardigste mensen die er zijn. Ga in de grotere steden trouwens 'ns een pub in en vraag de dronkaards wat ze van Engeland vinden, je zult niet meer bijkomen van het lachen. Schotse humor is geweldig. Nadeel van Schotland: het weer. Het is een schitterend land, maar het is nog veeel mooier als de zon schijnt.
Oud 21-03-2005, 09:12
TRXD
TRXD is offline
_Moby_ : bedankt voor je reactie! Ik heb je toegevoegd aan msn en spreek je daar dan nog wel!
Oud 28-03-2005, 13:11
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
TRXD schreef op 18-03-2005 @ 10:21 :
Experiment: bedankt voor je reactie! Over Ullapool heb ik ook weleens wat gelezen, de Buiten-Hebriden die je vanaf daar met de boot kan bezoeken zijn schijnbaar ook heel mooi. Heb je die ook bezocht?

Hoop nog wat van je te lezen (zie PM ook aub).
Sorry, ik check mijn PM nooit Late reactie dus.

Ik ben niet op de Hebriden geweest, wel op Skye en ook dat is (zie Moby) echt een aanrader. Je moet er wel rekening mee houden dat je voor de brug naar Skye een vrij hoge tol moet betalen. Verder kun je op Skye ontzettend leuk (berg)wandelen, en de hoofdstad, Portree, is een schattig havenstadje met 1500 inwoners.
Advertentie

Regels voor berichten