Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 21:58
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 21:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2005, 22:03
CSN
CSN is offline
Ik vind het erg origineel! Leuke rijm, over het algemeen loopt het fijn. Er zijn misschien nog wat kleine dingen, bijvoorbeeld 'onzichtbare druppels, dat' .. 'dat' vond ik raar, waar slaat het op terug als het niet op druppels terugslaat? En 'kleinere vormpje' is volgens mij niet goed. Maar verder leuk .
Oud 31-03-2005, 13:20
Verwijderd
bedaarD

Naar meervouden verwijzen is altijd die. Die druppels, die hoogtes, niet zo bijzonder moeilijk. Vrouwelijk en mannelijk (de) altijd die. Die stoel, die zon, die vrouw. Onzijdig (het) altijd dat. Dat kind, dat meisje, dat gedoe...

Je uitleg achter kleinere vind ik ronduit flauwekul, sorry dat ik het zo zeg, maar je speelt voor de rest niet met de mogelijkheden van woorden, dan zou je het hier plots wel doen? Het ziet er gewoon uit als een fout. Maak er dan kleinere vorm van, verkleinwoorden zijn toch al zo ieuw.

Het onderwerp vind ik wel best leuk gevonden al is smeltende sneeuw wel een bekend beeld.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 08:25
Verwijderd
Als je niet echt gevoel voor taal hebt, dan vraag ik me altijd af waarom iemand wil dichten. Dichten is met taal bezig zijn, maar bon.

Serieus verantwoord hoeft niets, maar als je niet fatsoenlijk kan en wil schrijven, dan doe je bij voorbaat gewoon je al belachelijk maken. Kijk, typfouten sluipen altijd wel ergens in, dat is te begrijpen, maar als je gaat dichten, doe dan op zijn minst de moeite de regels van de Nederlandse taal te kennen. Om tegen die regels te schoppen moet je ze ook eerst kennen.

Ik weet dat het over ijspegels gaat, ik had het over het vrij originele beeld, maar dat smelten aan het einde van de winter/begin lente van sneeuw of andere dingen wel vrij bekend is.
Hoe creatiever te zijn. Bedenk eens wat je zou kunnen weglaten, wat je aan de fantasie van de lezer kunt overlaten, zoek synoniemen, wat dubbelzinnig is enz enz.

Ik vind trouwens
'Ten gronde door de lentezon' een hele leuke titel ^^.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten