Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je koopt zo'n blok: in stukjes snijden (blokjes of reepjes) en een kwartiertje marineren. Ik maak meestal een marinade van een ui, paar teentjes knoflook, zoute en zoete ketjap, wat chilisaus en het liefst ook nog een rode peper. Lekker (en) pittig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Dan maar meteen iets fout hier weghelpen. Eigenlijk 2 dingen. Vleesvervangers bestaan niet. Vlees hoef je niet te vervangen. Maar goed alles wat men eet als vlees look a like noemt men dan wel vleesvervanger. Tofu ook soms. Maar tofu bestaat al zo lang, dat het helemaal een schande is dat men het een vleesvervanger of alternatief noemt. Tofu werd duizenden jaren geleden al gebruikt in china enzo. Tofu is een product waar je veel dingen mee kan doen en is niet bedoeld om vlees te vervangen, want het is een product omdat het een product is wat men al erg lang gebruikt. Citaat:
2) Ik eet tofu omdat het lekker is en op 1001 manieren is te gebruiken. Het kan geroerbakt worden en bij de groenten gegooid worden. Je kan er 'mayonaise' van maken. En je kan het op vele manieren laten smaken. Plus dat er vele soorten tofu zijn 3) 1 tot 3 keer per week eet ik tofu en/of producten met tofu er door heen 4) Welke het lekkerste is? Er zijn zoveel verschillende. Tofu word veel gebruikt omdat het de smaak opneemt van waar je het in bakt. en marineert. De tofu in de winkel die gekruid is is maar 'een smaak'. Het gaat erom dat je van tofu zelf iets lekkers maakt. Haal een plak tofu (gewone) en snij het blokjes. Gooi er sojasaus over, kruiden etc... en je kan je eigen smaken maken.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je kippenblokjes in een gerecht vervangt is het eigenlijk ook niet echt vervangen. Je maakt er gewoon een ander gerecht van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die worden al slecht opgenomen, dus vlees is sowieso nooit een goede bron. Dus hoef je deze ook niet te vervangen. Er is niks te vervangen. Als men constant loopt te zeuren dat tofu een vleesvervanger is krijgt dit ook dat imago en dat vind ik niet echt juist. Gelukkig dat men nu tofu ook op de schijf van 5 heeft gezet. Als je veel ijzertekort hebt zou je veel vitamine c bij je eten moeten hebben. Dus bij je brood (volkoren/bruin) gewoon sinaasappelsap drinken. Dit bevordert de opname. B12 tekort moet toch wel opgelost worden door vitamine pillen. Solgar heeft vegetarische/veganistische.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik eet geen tofu omdat ik geen vervanger voor vlees nodig heb. En hiermee zijn alle andere vragen overbodig, misschien er nog een paar bij doen voor niet -vegetariers? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Tofu is niet lekker (zo vind ik het zelf ook wel te eten, maar andere nie), maar maak je lekker ![]()
||
Citaat:
dus had t gekruid met kipkruiden en ik had een soort ja tagliatelli en k had een groentepakket met taugé en ik had een heel lekker rood stroganoff sausje ![]() ![]() bah bah bah.......gauw weer kip gedaan de volgende x ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
I've been Saaimon Amstell #338 Uice | 500 | 05-09-2008 21:24 | |