Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 14:19
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik heb zondag met wat vrinden onze handtekening gezet voor het gebruiken van biologisch vlees bij fastfood ketens.
Ik vind het een goede zaak

(.. wat is je punt, ja weet ik veel, ik vind het gewoon goed dat daarvoor handtekeningacties worden gehouden )
Oud 12-04-2005, 14:26
Verwijderd
Ha, stoer. Dat vind ik ook een goed idee. Waar kan ik mijn handtekening kwijt?

(je topicvraag zou kunnen zijn 'wat vind jij hiervan?')
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:30
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Pff euhm, ik weet het niet

Ik liep de duinenmars (in den haag is dat) enneuh daar stonden ze langs de route. Volgens mij van de dierenbescherming ofzo.
Oud 12-04-2005, 21:49
Roos
Roos is offline
Alsof ze dat ooit gaan doen.
Oud 12-04-2005, 21:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-04-2005 @ 22:49 :
Precies. Overgrote deel klanten maakt het toch geen ene reet uit, als 't maar lekker goedkoop blijft. En goedkoper wordt 't niet met biologisch vlees.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:53
Verwijderd
Als de prijs van de milieuvervuiling etc die de bio-industrie veroorzaakt, door de veeboeren zou betaald worden die het zouden doorberekenen in de prijs van hun vlees, zou biologisch vlees goedkoper zijn dan bio-industrie-vlees

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 07:20.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-04-2005 @ 22:49 :
Nee inderdaad, dan wordt de kwaliteit te goed.
Oud 12-04-2005, 22:06
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het zal me een spreekwoordelijke worst zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 01:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 12-04-2005 @ 23:04 :
Nee inderdaad, dan wordt de kwaliteit te goed.
Oud 13-04-2005, 08:31
Verwijderd
hahaha naief.

mijn hamburger smaakt alleen lekker als er extra hormonen en zooi inzit....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 08:33
miekmuis
miekmuis is offline
Aangezien daar zo debiel veel vlees in omgaat zou het me heel goed lijken als daar biologisch vlees voor gebruikt zou worden. Maar helaasch, ik zie mac en bk dat nog niet doen.
Oud 13-04-2005, 11:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 22:53 :
Als de prijs van de milieuvervuiling etc die de bio-industrie veroorzaakt, door de veeboeren zou betaald worden die het zouden doorberekenen in de prijs van hun vlees, zou biologisch vlees goedkoper zijn dan bio-industrie-vlees
"Als.."

Dat gebeurt niet, weet jij net zo goed.

Betekent trouwens niet dat ik 't niet goed zou vinden als ze biologisch vlees zouden gebruiken, zou ik wel mooi vinden. Het gebeurt alleen gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:46
Miracle
Miracle is offline
Ik zou het een goed idee vinden. Of het liefste dan meteen een verbod op niet-biologisch vlees.
Als het niet mega veel duurder wordt zou ik het wel kopen.
Oud 13-04-2005, 14:31
Verwijderd
Als ze biologisch vlees willen gebruiken voor die enorme hoeveelheden die ze verbruiken bij de mac dan wordt de biologische industrie straks net weer als de bio industrie omdat er zoveel vraag naar is beginnen ze de dieren weer rotvoedsel te geven en in kleine hokjes te proppen, vet te mesten blabla.

wat ze wel kunnen doen is gewoon een biologische burger erbij nemen in het assortiment, voor de mensen die dat liever willen. Alleen ik zou het dan nooit vertrouwen want je weet niet of er een mongool werkt die de pakketjes niet kan lezen oid.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Danique schreef op 13-04-2005 @ 15:31 :
Alleen ik zou het dan nooit vertrouwen want je weet niet of er een mongool werkt die de pakketjes niet kan lezen oid.
Dat weet je wel, bij de McMickey's werken veelal analfabeten.
Oud 13-04-2005, 22:01
Skilly
Skilly is offline
Ik vindt het knap. Je komt uit voor je principes. Ga zo door zal ik zeggen
Oud 16-04-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 13-04-2005 @ 13:46 :
Ik zou het een goed idee vinden. Of het liefste dan meteen een verbod op niet-biologisch vlees.
Als het niet mega veel duurder wordt zou ik het wel kopen.
jaaaa laten we alle dingen die niet ideeel zijn maar verbieden.....
Heerlijk onnadenkend: ook arme mensen ( en studenten ) lusten een kipje of een koetje, als die dure biologische zooi het enige is, wat er in de winkel en bij de mac te krijgen is, kunnen ze dat ook niet betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 09:35
Verwijderd
als al het vlees biologisch wordt geproduceerd wordt de belasting dus lager vanwege het feit dat de staat minder geld uitgeeft aan de milieudingen enzo, dan ben je dus goedkoper uit.

Daarbij maakt AH echt belachelijk veel winst op biologische dingen. Het produceren van een biologische kipfilet is zo'n 15 ct duurder dan het produceren van een niet-biologische, maar reken er maar op dat een biofilet 1 euro duurder is. Op ecodingen maken ze gewoon meer winst dan op de bio-industrie dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-04-2005 @ 10:35 :
als al het vlees biologisch wordt geproduceerd wordt de belasting dus lager vanwege het feit dat de staat minder geld uitgeeft aan de milieudingen enzo, dan ben je dus goedkoper uit.

Daarbij maakt AH echt belachelijk veel winst op biologische dingen. Het produceren van een biologische kipfilet is zo'n 15 ct duurder dan het produceren van een niet-biologische, maar reken er maar op dat een biofilet 1 euro duurder is. Op ecodingen maken ze gewoon meer winst dan op de bio-industrie dingen.
Ik werk in een natuurwinkel, maar voor mijn baas is het geen vetpot hoor.
Oud 16-04-2005, 17:17
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 16-04-2005 @ 09:55 :
jaaaa laten we alle dingen die niet ideeel zijn maar verbieden.....
Heerlijk onnadenkend: ook arme mensen ( en studenten ) lusten een kipje of een koetje, als die dure biologische zooi het enige is, wat er in de winkel en bij de mac te krijgen is, kunnen ze dat ook niet betalen.
Neem toch niet alles zo serieus. Natuurlijk weet ik wel dat dat niet gebeurt, maar ik zou het wel goed vinden. Dan worden er ook meer mensen vegetarisch etc, maar voor arme mensen die ontzettend van vlees houden is het niet leuk nee.
Oud 16-04-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 16-04-2005 @ 18:16 :
Ik werk in een natuurwinkel, maar voor mijn baas is het geen vetpot hoor.
\ik weet niet hoe het met natuurwinkels zit, ik had het specifiek over de albert heijn
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:24
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-04-2005 @ 18:22 :
\ik weet niet hoe het met natuurwinkels zit, ik had het specifiek over de albert heijn
Ja, dat snap ik. Misschien dat zij het vlees goedkoper kunnen krijgen dan wij...
Oud 17-04-2005, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 16-04-2005 @ 18:17 :
Neem toch niet alles zo serieus. Natuurlijk weet ik wel dat dat niet gebeurt, maar ik zou het wel goed vinden. Dan worden er ook meer mensen vegetarisch etc, maar voor arme mensen die ontzettend van vlees houden is het niet leuk nee.
nee, en ik denk aan meer mensen dan alleen die met een dikke portemonnee. Rijke mensen denken zelf niet al teveel na over anderen, ik doe dat wel.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 16-04-2005 @ 18:24 :
Ja, dat snap ik. Misschien dat zij het vlees goedkoper kunnen krijgen dan wij...
Ah koopt natuurlijk véél meer tegelijk in he
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 17:33
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 17-04-2005 @ 09:59 :
nee, en ik denk aan meer mensen dan alleen die met een dikke portemonnee. Rijke mensen denken zelf niet al teveel na over anderen, ik doe dat wel.
Wat een vooroordelen weer.
Ik ben zelf niet super gek op vlees, dus daarom denk ik niet aan mensen met weinig geld die gek zijn op vlees. Dat heeft niks met mijn 'rijkdom' te maken.
Enne, zoals ik al zei, voel je niet zo aangevallen door mijn posts, nergens voor nodig.
Oud 17-04-2005, 20:36
Verwijderd
Ik vind vier euro voor een Double Whopper meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
BK is dan ook niet te vreten.

Geef mij maar Colonel Sanders' KFC
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 17-04-2005 @ 18:33 :

Enne, zoals ik al zei, voel je niet zo aangevallen door mijn posts, nergens voor nodig.
lieve schat, jij bent de enige die hier posts serieus neemt.....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 01:22
Verwijderd
Al het vlees van de Mac en BK biologisch lijkt me haast onmoogelijk.
Wat iemand anders al zei, er is dan veel meer vraag dan aanbod, en dat gaat gewoon niet werken.
Maar idd, een biologische burger zouden ze er best in mogen doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten