Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 08:12
GetchaGood
GetchaGood is offline
Ik kom net van de dokter af, en ik ben doorverwezen naar een psycholoog, de dokter had het over het "spel" ?

Ik heb een telefoon nummer gekregen dat ik moet bellen, en daarna doen ze een intake, zodat ze kunnen bepalen bij welke spel psycholoog terecht zal komen.

Iemand ervaring met spel? Ik weet trouwens niet of het met een L is of dubbel L.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2005, 08:53
Verwijderd
Het spel.... of Het spell ....

Meestal als je naar een doktor gaat vertelt hij je wat er mis is. En daarbij vertelt hij ook waarom je naar een psycholoog toe moet. Waarschijnlijk heeft hij het jou uitgelegd maar waarom luister je dan ook niet?

(Mocht hij het niet vertelt hebben kon jij het altijd nog vragen !)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:03
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
svleur schreef op 30-03-2005 @ 09:53 :
Het spel.... of Het spell ....

Meestal als je naar een doktor gaat vertelt hij je wat er mis is. En daarbij vertelt hij ook waarom je naar een psycholoog toe moet. Waarschijnlijk heeft hij het jou uitgelegd maar waarom luister je dan ook niet?

(Mocht hij het niet vertelt hebben kon jij het altijd nog vragen !)
Eehm, heb jij weleens zo'n gesprek gehad? Ik heb dan dat ik helemaal vol zit met wat me allemaal vertelt is en wat er op me afkwam, dat ik niet alles kan onthouden. Vaak vraag ik me af wat hij nou precies over iets gezegd had.. Zo vreemd is dat niet..
Wat is hier dan raar aan?

@TS, sorry ik weet het niet..
Oud 30-03-2005, 17:22
elledc
elledc is offline
als ik jou was zou ik toch eens goed nadenken want naar een psycholoog gaan is niet altijd zo'n goede oplossing. natuurlijk doen vele dokters dat, dan hoeven zij zich niet meer te bekommeren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:29
-Flip-
-Flip- is offline
dat is onzin natuurlijk, een dokter stuurt je niet voor niets naar een psycholoog. En ik kan begrijpen dat je er niet toe in staat was om tijdens dat gesprek uitleg te vragen over 'het spel'. Het lijkt me heel verstandig om dat nog even na te vragen, toch handig om te weten wat het inhoud denk ik zo

succes!
Oud 30-03-2005, 19:24
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je zou het makkelijkst gewoon even kunnen bellen. Zij weten waarschijnlijk precies wat de bedoeling is, mogelijk zelfs nog beter dan de huisarts. Ik zou bijvoorbeeld bij god niet weten wat je met 'spel' bedoelt (of tenminste, wat je dokter ermee bedoelde). Het zou misschien iets van speltherapie kunnen zijn, maar hoe en wat weet ik niet. Ik ben alleen een beetje bekend met speltherapie voor kinderen, maar dat is iets heel anders.
Oud 30-03-2005, 20:30
martijn1985
martijn1985 is offline
Misschien dat wij iets verder komen als je verteld waarom je naar de dokter bent geweest, of waarom hij je doorverwezen heeft.
Oud 30-03-2005, 20:51
GetchaGood
GetchaGood is offline
Ik ben naar de dokter geweest omdat ik niet weet hoe ik contacten leg en onderhoudt, ik wil tegelijkertijd heel veel aandacht, maar als ik het krijg kan ik er niet mee omgaan.

Ik heb vanmiddag het telefoonnummer gebeld, maar ze zeiden verder niets over spel. Misschien heet die instelling wel zo.

Ik heb het wel aan de dokter gevraagd, maar voelde me heel ongemakkelijk en verdrietig, dus ik heb maar amper geluisterd, ik was meer bezig hoe ik zo snel mogelijk weer weg kon komen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:47
martijn1985
martijn1985 is offline
Als jouw probleem dus op het sociale vlak ligt dan zou ik me voor kunnen stellen dat je dokter iets gezegd heeft over een rollenspel. Wat er dan gebeurt is dat de psycholoog jouw een bepaalde vaardigheid aanleert en dat hij/zij die vaardigheid met jou gaat oefenen in een rollenspel, waarbij de psycholoog dan jou gesprekspartner zal spelen.

Dit is natuurlijk maar een wilde gok, maar het is wel een therapie die voor dit soort dingen veel gebruikt wordt.
Oud 31-03-2005, 07:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
svleur schreef op 30-03-2005 @ 09:53 :
Waarschijnlijk heeft hij het jou uitgelegd maar waarom luister je dan ook niet?
Ergo, het is bij jou niet bekend dat van alle vertelde informatie maar 10% blijft hangen?! Zeker wanneer iemand erg emotioneel is, kun je je tegelijkertijd moeizaam focussen op een gesprek.
Oud 31-03-2005, 09:05
Verwijderd
als je moeite hebt te onthouden wat een arts zegt, is het misschien een idee om aantekeningen te maken of een taperecorder mee te nemen. Je hebt artsen die het raar of zelfs beledigend vinden als een patient dat doet, maar als je het gewoon aan ze uitlegt dan zullen ze er wel begrip voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:42
-Flip-
-Flip- is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2005 @ 10:05 :
als je moeite hebt te onthouden wat een arts zegt, is het misschien een idee om aantekeningen te maken of een taperecorder mee te nemen. Je hebt artsen die het raar of zelfs beledigend vinden als een patient dat doet, maar als je het gewoon aan ze uitlegt dan zullen ze er wel begrip voor hebben.
yeah, right, zie je het voor je??? een taperecorder mee nemen naar een afspraak met je huisarts.
Oud 31-03-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
-Flip- schreef op 31-03-2005 @ 12:42 :
yeah, right, zie je het voor je??? een taperecorder mee nemen naar een afspraak met je huisarts.
Ja, zo kan de huisarts dus ook reageren, want huisarstsen zijn ook wel eens bekrompen. Bedankt voor je illustratie van mijn post.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:58
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
-Flip- schreef op 31-03-2005 @ 12:42 :
zo'n raar idee is dat nou ook weer niet. Je hebt van die hele klein taperecorders, die kun je heel makkelijk meenemen...ik zie het probleem niet..
Oud 31-03-2005, 13:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 31-03-2005 @ 08:23 :
Ergo, het is bij jou niet bekend dat van alle vertelde informatie maar 10% blijft hangen?! Zeker wanneer iemand erg emotioneel is, kun je je tegelijkertijd moeizaam focussen op een gesprek.
Het Latijnse bijwoord ergo betekent dus, derhalve of bijgevolg, en kan dus niet worden gebruikt op de manier zoals jij hier doet.
*quot erat demonstrandum... *
Oud 31-03-2005, 13:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 31-03-2005 @ 14:29 :
Het Latijnse bijwoord ergo betekent dus, derhalve of bijgevolg, en kan dus niet worden gebruikt op de manier zoals jij hier doet.
*quot erat demonstrandum... *
Ik ben onthutst en ontroostbaar
Reageren

Regels voor berichten