Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 08:38
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Ik heb al 16 maanden met mijn vriend. Ik hou ontzettend veel van hem maar sinds een tijdje ben ik niet echt meer verliefd op hem. Er komen ook steeds jongens in mijn leven die ik ook wel erg leuk vind maar ik ben al bezet. Nu is er dan ook een jongen die zegt mij dat ik precies het goeie meisje voor hem ben en hij maakt me af en toe gek met wat hij zegt en doet.
Ik stoor de laatste tijd me ook aan me vriend bij dingen wat hij doet. Maar dan bedenk ik me als ik bij hem ben dat ik van hem hou en hem neit kwijt wil. Als mijn vriend en ik er over praten word ik altijd verdrietig. Hij voelt precies hetzelfde zoals ik.
Ik weet niet wat ik moet doen, uitmaken en verder rond kijken naar andere jonges, dus ook die jonge die belangstelling voor mij heeft of blijven bij mijn huidige vriend.
Oud 18-05-2005, 08:41
Verwijderd
Die jongens zijn nu even interessant, maar als je echt van hem houdt zou ik bij hem blijven. Verliefdheid gaat vaak over... Dat is geen slecht iets, maar je kunt weer proberen spanning in je relatie te krijgen, zodat het weer een uitdaging en leuk wordt..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 08:44
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
ja sommige zeggen dat de verliefdheid overgaat in houden van, maar er is dus helemaal geen spanning meer in onze relatie. Mijn vriend is 5 maanden jonger dan ik. Af en toe wil ik is wat een wat volwassenere jongen. Die dingen voorstelt om te doen en mij verrast door onverwachts is te bellen of te smsen.
Oud 18-05-2005, 08:47
yapo
yapo is offline
Dat komt wel al is ie wat ouder is. Zolang t met de liefde goed zit hoef je je geen zorgen te maken. Blijf gewoon bij hem en geniet van jullie momenten samen. Pas als ie echt vervelend wordt of er echt iets mis is in de relatie kan je erover gaan denken om het uit te maken. Lang niet iedere jongen is altijd romantisch en/of attent, zeker niet op die leeftijd.
Oud 18-05-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 18-05-2005 @ 09:47 :
Dat komt wel al is ie wat ouder is. Zolang t met de liefde goed zit hoef je je geen zorgen te maken. Blijf gewoon bij hem en geniet van jullie momenten samen. Pas als ie echt vervelend wordt of er echt iets mis is in de relatie kan je erover gaan denken om het uit te maken. Lang niet iedere jongen is altijd romantisch en/of attent, zeker niet op die leeftijd.
Daarnaast kun je het ook gewoon aangeven in een gesprek.
En verras hem eens een keer met wat leuks, doe eens wat onverwachts en laat hem zien dat jij bijzonder bent en dat hij bijzonder is..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:26
snoopy
snoopy is offline
Ik ben het eigenlijk wel eens met wat er allemaal al gezegd is. Het enige wat mij een beetje terughoudend maakt is je leeftijd. Is hij je eerste (serieuze) vriendje? Want dan lijkt het me heel gezond als het een keer uitgaat, eerlijk gezegd. De kans dat je je hele leven bij de jongen blijft die als sinds je 15e je vriend is...

Als je een jaar of 20 zou zijn, zou ik ook zeggen: liefde is belangrijker dan verliefd zijn, en maak werk van je relatie etc. Maar nu...
Oud 18-05-2005, 09:41
Smobbo
Smobbo is offline
Zeg (of laat het duidelijk merken) dat je het leuk vindt om verrast te worden of dat ie gewoon spontaan iets liefs/leuks zegt.
Niet té subtiel zijn, volgens mij snapt ie dat (nog) niet helemaal .
En, in tegenstelling tot wat snoopy zegt, mag je er nu ook al werk van maken!
Oud 18-05-2005, 09:48
Nuck
Nuck is offline
Meid, je bent 16, ga toch lekker rondsletten
Oud 18-05-2005, 09:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Nuck schreef op 18-05-2005 @ 10:48 :
Inderdaad. Je bent nog jong en nieuwsgierig. Je wilt experimenteren, dingen uitproberen, je eigen keuzes maken en fouten maken. Dag mag op die leeftijd, dat is een heel gezonde ontwikkeling. En dus ook in de liefde.

Als jij merkt dat je je niet meer helemaal prettig voelt bij die relatie en dat je aandacht ook door anderen getrokken kan worden, dan is dat helemaal niet erg. Ik wil nu niet zeggen dat je het dus maar uit moet maken, maar wel dat het een heel normale ontwikkelig is dat relaties uit gaan, omdat je verder wil kijken dan dat wat je nu hebt. Ervaren of je met iemand anders ook weer op dat niveau kunt komen, of misschien wel een niveau hoger. Ervaring opdoen met relaties is vaak alleen maar positief, van elke relatie kun je leren, ook als je uiteindelijk merkt dat je een foute keuze hebt gemaakt.
Oud 18-05-2005, 10:06
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Nuck schreef op 18-05-2005 @ 10:48 :
--------------------------------------------------------------------------------

Inderdaad. Je bent nog jong en nieuwsgierig. Je wilt experimenteren, dingen uitproberen, je eigen keuzes maken en fouten maken. Dag mag op die leeftijd, dat is een heel gezonde ontwikkeling. En dus ook in de liefde.

Als jij merkt dat je je niet meer helemaal prettig voelt bij die relatie en dat je aandacht ook door anderen getrokken kan worden, dan is dat helemaal niet erg. Ik wil nu niet zeggen dat je het dus maar uit moet maken, maar wel dat het een heel normale ontwikkelig is dat relaties uit gaan, omdat je verder wil kijken dan dat wat je nu hebt. Ervaren of je met iemand anders ook weer op dat niveau kunt komen, of misschien wel een niveau hoger. Ervaring opdoen met relaties is vaak alleen maar positief, van elke relatie kun je leren, ook als je uiteindelijk merkt dat je een foute keuze hebt gemaakt.
Helemaal mee eens, dit is niet houdbaar. Als jij echt om je vriend zou geven en je relatie is goed dan vind je niet constant andere jongens leuk en dan zouden ze je zeker niet gek moeten maken. Bovendien hebben jullie pas kort, als jullie nu al in een sleur raken dan zit er toch iets niet goed.

En dan vraag ik me sowieso af of je echt wel van iemand kan houden na een paar maanden. De verliefdheid zou nog moeten gieren door je lichaam, als dat nu al over is..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 10:07
Verwijderd
Waarom zou ze nu heel makkelijk sletten en als ze 20 is niet? Waarom kan ze zich nu niet inzetten voor een serieuze relatie.

Ze zal in mijn ogen moeten kijken wat ze nog uit haar relatie kan halen en onderzoeken of ondervinden wat het is wat die andere jongens bij haar losmaken. Is het maar omdat de eerste verliefdheid weg is of is het echt serieuze interesse voor andere jongens..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 10:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-05-2005 @ 11:07 :
Waarom zou ze nu heel makkelijk sletten en als ze 20 is niet? Waarom kan ze zich nu niet inzetten voor een serieuze relatie.

Ze zal in mijn ogen moeten kijken wat ze nog uit haar relatie kan halen en onderzoeken of ondervinden wat het is wat die andere jongens bij haar losmaken. Is het maar omdat de eerste verliefdheid weg is of is het echt serieuze interesse voor andere jongens..
Ohja, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik wil ook laten zien dat er nog een heel andere kant is, en dat de ontwikkeling daarin heel normaal is.

Wij kunnen vanaf deze afstand natuurlijk nooit een oordeel vormen over de relatie die zij nu heeft, over hoe serieus die is en wat zij daar mee zou moeten doen. Wij kunnen dus ook niet zeggen welke beslissing zij zou moeten nemen en dat kan zij dus ook niet van ons verwachten. Daar is het internet gewoon geen middel voor. Maar wij kunnen wel onze ervaringen en meningen met haar delen en haar verschillende kanten van dergelijke dingen laten zien, zodat zij wellicht een breder beeld van situaties krijgt.
Oud 18-05-2005, 10:19
yapo
yapo is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 18-05-2005 @ 09:38 :
Maar dan bedenk ik me als ik bij hem ben dat ik van hem hou en hem neit kwijt wil. Als mijn vriend en ik er over praten word ik altijd verdrietig. Hij voelt precies hetzelfde zoals ik.
zolang dat nog zo is moet je 't niet overhaast uitmaken, spijt komt altijd achteraf. Weeg met elkaar de goede en slechte dingen uit jullie relatie tegen elkaar af als je echt twijfelt, maar nogmaals, hij verandert wel, wordt ook ouder en gaat telkens meer aan jullie relatie hechten.
Oud 18-05-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 18-05-2005 @ 11:06 :
Helemaal mee eens, dit is niet houdbaar. Als jij echt om je vriend zou geven en je relatie is goed dan vind je niet constant andere jongens leuk en dan zouden ze je zeker niet gek moeten maken. Bovendien hebben jullie pas kort, als jullie nu al in een sleur raken dan zit er toch iets niet goed.

En dan vraag ik me sowieso af of je echt wel van iemand kan houden na een paar maanden. De verliefdheid zou nog moeten gieren door je lichaam, als dat nu al over is..
Een paar maanden? Ik lees er toch echt 16...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 10:49
Sprinkle
Sprinkle is offline
Doe wat je hart zegt is mijn advies.
Oud 18-05-2005, 12:20
gurl19
gurl19 is offline
ik lees heel veel reacties van 'ga lekker rondsletten' Maar ik denk dat je je dan wel moet bedenken wat je kwijtraakt. Ik denk niet dat je huidige vriend je dan nog ooit terug wil.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
gurl18 schreef op 18-05-2005 @ 13:20 :
ik lees heel veel reacties van 'ga lekker rondsletten' Maar ik denk dat je je dan wel moet bedenken wat je kwijtraakt. Ik denk niet dat je huidige vriend je dan nog ooit terug wil.
Haar huidige vriend voelt het toch ook 'zo'?
Als je er allebei hetzelfde idee over hebt, dat het wel 'prima' is zo, maar er geen spanning en geen uitdaging meer is zou ik op onderzoek uit gaan.
Zoals hier boven als gezegd werd je bent nog jong blabla
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 13:40
Multilot
Multilot is offline
houden van... Ik vraag me nog steeds af wat dat nou precies is..

Ontopic: In jouw situatie zou ik het uitgemaakt hebben. Ga eens kijken wat er verder nog rondloopt.
(o wat heb ik een hekel aan het woord 'rondsletten')
Oud 18-05-2005, 15:17
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Sophie schreef op 18-05-2005 @ 14:07 :
Haar huidige vriend voelt het toch ook 'zo'?
Als je er allebei hetzelfde idee over hebt, dat het wel 'prima' is zo, maar er geen spanning en geen uitdaging meer is zou ik op onderzoek uit gaan.
Zoals hier boven als gezegd werd je bent nog jong blabla
Oud 18-05-2005, 20:46
Anaïs
Anaïs is offline
Ik zou alleszinds niet bij hem blijven in afwachting tot er iets 'beters' langskomt, lijkt me een beetje oneerlijk...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 22:39
ST*R
ST*R is offline
ik heb ong t zelfde meegemaakt. had al heel lang een leuke vriend, maar omdat we al zo lang hadden ging ik me steeds vaker af vragen hoe het met een andere jongen zou zijn (hij was mn eerste). daar kwam nog eens bij dat ik hem ook minder leuk vond, en ik wel een andere leuke jongen tegen kwam. dus heb ik het uitgemaakt, omdat ik sowieso al twijfelde.
als je echt voelt dat je minder (niet genoeg) van hem houdt zou ik het zeker uitmaken. als het echte liefde is komen jullie vast wel later weer bij elkaar, als jullie wat ouder zijn en wat meer ervaring op liefdesgebied enzo hebben.
maar als je nog niet heel erg die behoefte aan andere jongens hebt, zou ik nog voor je relatie met hem vechten!
(zo zou ik het allemaal doen)
succes!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 13:03
deurbel
deurbel is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 18-05-2005 @ 23:39 :
ik heb ong t zelfde meegemaakt. had al heel lang een leuke vriend, maar omdat we al zo lang hadden ging ik me steeds vaker af vragen hoe het met een andere jongen zou zijn (hij was mn eerste). daar kwam nog eens bij dat ik hem ook minder leuk vond, en ik wel een andere leuke jongen tegen kwam. dus heb ik het uitgemaakt, omdat ik sowieso al twijfelde.
Ik heb ook zoiets meegemaakt, maar heb het veel te lang aan gehouden waardoor het uiteindelijk veel pijnlijker was om het uit te maken. Vandaar dat ik vind dat je zo niet door moet gaan.

Misschien kun je een tijdje een pauze inlassen ofzo, gewoon elkaar een tijdje niet zien? Als je hem mist en de spanning komt weer terug kunnen jullie dan alsnog bij elkaar blijven. Maar als je hem niet mist of zelfs verliefd wordt op een ander lijkt het me duidelijk..
Oud 19-05-2005, 21:41
Inges
Inges is offline
Maar ja, het gras is altijd groener aan de overkant. Het kan ook zijn dat je het uitmaakt voor een ander en hem dan onwijs gaat missen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten