Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2005, 18:05
xineof
xineof is offline
'Hallo daar, neem je me mee?'

Zo kwam het dat ik, liftend langs de rand,
al balancerend even instapte.
Het duurde uiteind'lijk wat langer.

Voordat je me vertrapte,
was het leuk met hem erbij.
Ach, toen brak er iets, het knapte;
ik haat je, haat je mij?

In liefde reis ik verder,
en klap mijn ogen even dicht.

________

Een simpel gedichtje, ik denk niet dat de boodschap eruit te halen valt, het gaat ook niet over mezelf maar over een random beeld wat ik in mijn hoofd had. Ik wil jullie even aankondigen dat ik op vakantie ga. Wat het forum betreft komt me dat niet goed uit, en wel om de volgende reden. Sinds afgelopen week ben ik weer, zoals ik het zelf noem, terug van weggeweest. Het ging een tijdje niet zo goed, vorig jaar was er hetzelfde aan de hand en toen heb ik me zoveel mogelijk beziggehouden met allerlei dingen, dat ging op een gegeven moment mis, dit keer heb ik dat niet gedaan en gaat het nu weer hartstikke goed. Het spijt me dat ik het niet heb verteld, maar ik kon mezelf er niet toe aanzetten en was bang voor eventuele vragen. Eigenlijk vind ik dat ik al te open ben geweest, vergeef me .

Ik ga nu twee weken op vakantie, ben dan even thuis en ga daarna weer twee weken op vakantie. Dit verhaaltje is trouwens niet om op te reageren hoor, maar ik vond dat ik jullie wat uitleg verschuldigd was, en dit was er wel het moment voor. Als ik terug ben van vakantie ben ik weer geheel aanwezig. Tot dan!
Oud 07-07-2005, 18:15
Paris
Paris is offline
Dan ben ik de eerste om te zeggen dat ik je gedicht erg mooi vindt. Ik snap 'm nog niet helemaal, maar dit is ook een gedicht wat ik over blijf lezen. Ik vind je gebruik van een schuingedrukt stukje en een klein stukje leuk en voor mijn gevoel voegt het ook wat toe aan het gedicht. Hij loopt goed met als uitschieter de tweede strofe, want die loopt gewoon erg fijn.
Dit stukje vind ik vooral erg leuk:
'Zo kwam het dat ik, liftend langs de rand,
al balancerend even instapte.'
En het gebruik van de engelse uitdrukking 'being in love' vind ik ook leuk. Tenminste, zoals ik het lees bedoel je 'in liefde' op die manier?
Maar, ik vind 'm erg leuk, inderdaad wel wat simpel, maar wel mooi.

Offtopic: Het verhaaltje was niet om op te reageren, maar ik wou je toch even een hele fijne vakantie wensen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:32
Verwijderd
Hallo daar, neem je me mee?'

Zo kwam het dat ik, liftend langs de rand,
al balancerend even instapte.
Het duurde uiteind'lijk wat langer.

vind ik leuk. Verder is het simpel ja, maar dat mag ook wel, het is toch een leuk gedichtje Lief en ondanks zijn simpelheid toch ook origineel verwoord, vind ik.

En lastig hoor, zo'n verhaaltje waar je niet op hoeft/mag reageren. Maar een fijne vakantie, en leuk als je daarna weer een beetje terug van weggeweest zult zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:37
Verwijderd
Ikreageerniet,lijktmaarzo. Fijne vakantie, klinkt alsof je daar wel aan toe bent

Gedichtje is erg on-xineof achtig, maar dat geeft niets voor een keer Het is lief, leuk, simpel maar niet te.

Het leest lekker weg, er zitten subtiele dingen in die maken dat het lekker loopt, zonder dat het stoort. Jep, hijs leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:48
Bowser
Bowser is offline
iemand schreef ooit: een schizofreen is nooit alleen.

neen, bowser vindt dit gedicht oké olé olé. het zou zo in de Rails kunnen, vindt bowser.
Oud 07-07-2005, 22:49
Not for Sale
Not for Sale is offline
Het leest prettig, het -apte-rijm is heel vloeiend . En ik vind het beeld van de reis ook wel leuk.
Met de kleine en cursieve tekst heb ik daarentegen weer weinig op. Geen favoriete regel o.i.d. ook, maar in het geheel gewoon fijn.

Waarom trouwens reizer i.p.v. reiziger?
Oud 08-07-2005, 00:39
Verwijderd
Met plezier gelezen. Origineel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten