Ik zit hier met een Microsoft Natural Multimediatoetsenbord (Belgisch Azerty) en dat vertoont kuren. Op deze lay-out zou AltGr+9 een linkse accolade ( { ) moeten geven, maar dat doet hij niet. Hij geeft niets.
Ik begrijp echt niet wat er mis is; dit toetsenbord heeft altijd gewerkt en ik heb zojuist onder Linux geprobeerd en daar lukt het wel. In Windows gebruik ik de Intellitype-drivers om gebruik te kunnen maken va de Play-knop etc., ik heb werk ook normaal met de F-Lock patch ( voor de 2e generatie toetsenborden van MS waarbij het mijne hoort, deze heb ik weggedaan omdat ik dacht dat het daaraan lag) en ik heb ook geprobeerd om manueel het toetsenbord te remappen met de "Microsoft Keyboard Layout creator". Op de desbetreffende toets zegt windows wel dat hij klopt, ook in het schermtoetsenbord geeft hij het weer maar op geen enkele manier kan ik de toets gebruiken in Windows: niet via het virtueel toetsenbord, niet in Layout Creator (in de testmodus) en niet via het echte toetsenbord.
Die toets is echt wel belangrijk voor mij omdat ik vaak met LaTeX en dergelijke bezig ben (en de accolades worden het vaakst gebruikt). Ik heb wel eventueel een noodoplossing bedacht (de AltGr+O en AltGr+P remappen tot { en } ), maar toch zou ik liever gewoon AltGr+9 en AltGr+0 gebruiken voor mijn accolades.
Mijn vraag nu: weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen of beter zelfs: kent iemand een oplossing (behalve dan Windows opnieuw installeren, want dan zal ie waarschijnlijk wel werken).
Ik heb dit bericht hier ook maar gepost, op GoT heb ik nog geen respons gehad maar misschien heeft iemand hier wel een antwoord??