Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 11:41
THC1
THC1 is offline
Vechtpartij Venray na ingooien ruiten moskee

Uitgegeven: 3 april 2005 02:30

VENRAY - De politie in Venray is nog heel de nacht extra waakzaam naar aanleiding van een vechtpartij tussen enkele tientallen mensen eerder op de avond. De mensen raakten slaags, nadat de ruiten van een moskee ingegooid waren.

Volgens getuigen raakte zaterdagavond een groep van ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst slaags met een twintigtal zogenoemde 'Lonsdale-jongeren'. Zij dragen kleding van het merk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met de racistische White Power-beweging.

De politie wist de vechtjassen te scheiden, waarop de Lonsdalers zich terugtrokken in een café, maar het bleef onrustig. Bij de gevechten raakte een persoon gewond. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.

Uitgaanscentrum

De politie zette de ME in om de orde te handhaven, bevestigde een woordvoerster van de politie zaterdagavond. De helft van de ingezette ME'ers patrouilleerde door het uitgaanscentrum, de andere helft werd uit voorzorg achter de hand gehouden.

Het extra toezicht in het centrum leidde tot de aanhouding van een 21-jarige man uit Zwolle. Hij was in het bezit van een wapenstok. Het is onduidelijk of de man bij de vechtpartij betrokken was.

Conflict

Venray was al eerder het toneel van schermutselingen tussen rechts-radicale 'Lonsdale-jeugd' en allochtonen. De politie probeert door gesprekken het langslepende conflict te deëscaleren.

Vooral in de driehoek Venlo-Helden-Venray wonen veel plattelandsjongeren met rechts-radicale en xenofobe sympathieën, bleek eerder uit een onderzoek door politie en justitie.

www.nu.nl/ teletekst nos

Alweer de muliculturele samenleving zuigt
Advertentie
Oud 03-04-2005, 11:45
Pikey
Pikey is offline
Not again...

Krijgen we nu weer zo'n moslims - rechts-extremisten discussie?

Dit is natuurlijk nooit te toleren. Maarja die lonsdalegozers hebben vaak een IQ van een pinda dus dat kan je zo ook niet zo kwalijk nemen

Waarom ''gooien'' we die lonsdalemensen niet het land uit Naar hen felbegeerde Duitsland

Oud 03-04-2005, 11:47
one.
one. is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 12:41 :

Uitgegeven: 3 april 2005 02:30

VENRAY - De politie in Venray is nog heel de nacht extra waakzaam naar aanleiding van een vechtpartij tussen enkele tientallen mensen eerder op de avond. De mensen raakten slaags, nadat de ruiten van een moskee ingegooid waren.

Volgens getuigen raakte zaterdagavond een groep van ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst slaags met een twintigtal zogenoemde 'Lonsdale-jongeren'. Zij dragen kleding van het merk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met de racistische White Power-beweging.

De politie wist de vechtjassen te scheiden, waarop de Lonsdalers zich terugtrokken in een café, maar het bleef onrustig. Bij de gevechten raakte een persoon gewond. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.

Uitgaanscentrum

De politie zette de ME in om de orde te handhaven, bevestigde een woordvoerster van de politie zaterdagavond. De helft van de ingezette ME'ers patrouilleerde door het uitgaanscentrum, de andere helft werd uit voorzorg achter de hand gehouden.

Het extra toezicht in het centrum leidde tot de aanhouding van een 21-jarige man uit Zwolle. Hij was in het bezit van een wapenstok. Het is onduidelijk of de man bij de vechtpartij betrokken was.

Conflict

Venray was al eerder het toneel van schermutselingen tussen rechts-radicale 'Lonsdale-jeugd' en allochtonen. De politie probeert door gesprekken het langslepende conflict te deëscaleren.

Vooral in de driehoek Venlo-Helden-Venray wonen veel plattelandsjongeren met rechts-radicale en xenofobe sympathieën, bleek eerder uit een onderzoek door politie en justitie.

www.nu.nl/ teletekst nos

Als de Lonsdalers de ruiten van de moskee niet hadden ingegooid, dan was er niks gebeurd. Je ziet moslims toch ook niet ruiten van kerken ingooien?
Oud 03-04-2005, 11:59
Verwijderd
Ruiten ingooien van moskees is stout.

Naar buiten rennen en mensen gaan slaan omdat ze ruiten ingooien is ook stout.
Oud 03-04-2005, 11:59
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Reverend schreef op 03-04-2005 @ 12:59 :
Ruiten ingooien van moskees is stout.

Naar buiten rennen en mensen gaan slaan omdat ze ruiten ingooien is ook stout.
Nogal een logische oorzaak-gevolgreactie.
Oud 03-04-2005, 12:03
Joostje
Joostje is offline
Nou lijkt het me ook niet dat die lonsdalers een knokpartijtje uit de weg gaan; het kan net zo goed zijn at zij zijn begonnen met matten.

Oja, en als er eentje uit Zwolle bij was was het een vantevoren opgezette actie
Oud 03-04-2005, 12:14
THC1
THC1 is offline
wist niet dat er in de hoek venlo-helden-venray zoveel rechtsextremistische jongeren woonden
Oud 03-04-2005, 12:16
Verwijderd
Puur toeval natuurlijk als je je als zwollenaar met een wapenstok en een lonsdale outfit bij een matpartij naast een moskee in venray begeeft.

Dat kan de beste overkomen joh.
Oud 03-04-2005, 12:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 03-04-2005 @ 13:16 :
Puur toeval natuurlijk als je je als zwollenaar met een wapenstok en een lonsdale outfit bij een matpartij naast een moskee in venray begeeft.

Dat kan de beste overkomen joh.
is mij ook al eens gebeurd, maar de politie wou maar niet geloven dat ik er noiks mee te maken had
Oud 03-04-2005, 12:22
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 12:41 :

www.nu.nl/ teletekst nos

Fantastische conclusie..
Oud 03-04-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 03-04-2005 @ 13:22 :
Fantastische conclusie..
Ik wilde net zeggen..
Oud 03-04-2005, 12:31
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:14 :
wist niet dat er in de hoek venlo-helden-venray zoveel rechtsextremistische jongeren woonden
Jij weet wel meer niet.
Oud 03-04-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:30 :
wat is er zo fantastich aan ?
Hoe idioot kun je overkomen!

Je trekt een stomme conclusie, heb je dat zelf niet door dan?
Oud 03-04-2005, 12:34
THC1
THC1 is offline
Daar is niks stoms aan
Oud 03-04-2005, 12:35
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 13:31 :
Jij weet wel meer niet.
jij wel dan ?
Oud 03-04-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:34 :
Daar is niks stoms aan
Oké, leg mij dan eens uit wat er zo zuigt aan de multiculturele samenleving, nav dit incident..
Oud 03-04-2005, 12:36
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:34 :
Daar is niks stoms aan
De Paus vindt van wel.
Oud 03-04-2005, 12:37
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:35 :
jij wel dan ?
Meer dan jij.
Oud 03-04-2005, 12:37
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
S. schreef op 03-04-2005 @ 13:35 :
Oké, leg mij dan eens uit wat er zo zuigt aan de multiculturele samenleving, nav dit incident..
Zit die arme jongen toch niet zo te plagen
Oud 03-04-2005, 12:38
THC1
THC1 is offline
moet ik dat nou NOG een keer uitleggen??
Op een paar hardnekkig politiek-correcte linkse-kerkgangers en aanhangers van Groen-Links die hier een beetje rondhangen na lijkt iedereen in Nederland die niet met oogkleppen oploopt er nu wel van overtuigd te zijn dat de multiculturele samenleving een mislukking is geworden. Als je dat nu nog niet door hebt ..
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 13:37 :
Zit die arme jongen toch niet zo te plagen

Ik ben enkel benieuwd naar zijn redenering
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:14 :
Even een oude quote:
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 19:42 :
er schijnt een driehoek te zijn van het gebied waar vaker dergelijke incidenten gebeuren (zo zeiden ze in het journaal):
Den Bosch - Eindhoven - Venlo
En nu spreekt men dus over de driehoek Venlo-Helden-Venray.

Je zou haast gaan denken dat er iets goed mis gaat onder de grote rivieren...maar het zal wel weer onder de noemer "kattenkwaad" geschoven worden.

De essentie van dit probleem is gewoon: het ontbreken van respect voor elkaar. Meer niet.
Oud 03-04-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:38 :
Op een paar hardnekkig politiek-correcte linkse-kerkgangers en aanhangers van Groen-Links die hier een beetje rondhangen na lijkt iedereen in Nederland die niet met oogkleppen oploopt er nu wel van overtuigd te zijn dat de multiculturele samenleving een mislukking is geworden. Als je dat nu nog niet door hebt ..
Wie viel hier wie lastig?

Héb je uberhaupt zelf het stukje wel gelezen...nou?
Oud 03-04-2005, 12:41
THC1
THC1 is offline
Citaat:
S. schreef op 03-04-2005 @ 13:39 :
Wie viel hier wie lastig?

Héb je uberhaupt zelf het stukje wel gelezen...nou?
Daar gaat het niet om, het gaat hier om een vechtpartij tussen 2 groepen, en wat er precies speelt weten we hier niet op dit forum, hier kan iedereen alles wel roepen. Aan die 2 groepen ontbreekt respect en je weet waartoe dat allemaal kan leiden ?

en ik ben een v , geen m
Oud 03-04-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Kankeren op wat er misgaat kan iedereen. Ik denk niet dat je op deze manier constructief bezig bent.
Advertentie
Oud 03-04-2005, 12:45
THC1
THC1 is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 03-04-2005 @ 13:43 :
Kankeren op wat er misgaat kan iedereen. Ik denk niet dat je op deze manier constructief bezig bent.
Ja, dat is ook juist wat iedereen doet, inclusief het kabinet. wil je zeggen dat zij wel constructief bezig zijn ?
Oud 03-04-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 13:41 :
Daar gaat het niet om, het gaat hier om een vechtpartij tussen 2 groepen, en wat er precies speelt weten we hier niet op dit forum, hier kan iedereen alles wel roepen. Aan die 2 groepen ontbreekt respect en je weet waartoe dat allemaal kan leiden ?

en ik ben een v , geen m
Lonsdalers verveelden zich, en dachten laten we ons nou eens nuttig maken voor ons multiculturele samenleving! Zo kwamen ze terecht bij een moskee, iets wat de moskeegangers niet tolereerden, overigens erg logisch, en zo ontstond er een vechtpartij tussen beide 'groepen'.

En jij geeft de schuld aan de multiculturele samenleving??

Dus als er geen moskee was, zouden zij zich ook niet hebben verveeld en waren er geen moskeeruiten ingegooid?
Oud 03-04-2005, 13:02
JH
JH is offline
Ach, de ene groep kan de andere niet uitstaan en dan gaan ze een beetje matten en heibel zoeken, en natuurlijk volgt daar weer een reactie op.
Het zijn allemaal van die gasten met het IQ van een half ons plankton en ze zoeken zoiets als een zondebok voor alle problemen. Mijn idee zou zijn om al die enge zeer extremistische gasten gewoon op te pakken en te steriliseren, lange termijn oplossing maar je krijgt resultaat.
Oud 03-04-2005, 13:02
Verwijderd
Laffo
Oud 03-04-2005, 13:03
Verwijderd
Ik ben het uiteraard niet eens met de houding van het kabinet.

Lui zoals Geert Wilders plukken de vruchten van de overheersend negatieve sfeer. Is dat bevorderend? Nee denk ik. Met uitspraken als: "hoofddoekjes lust ik rauw" toont hij ook totaal geen respect voor anderen.

Aan de andere kant: een school waar Mohammed B. als held vereerd wordt door kinderen tussen 6 en 12 jaar oud, is natuurlijk ook zo fout als het maar zijn kan.

bron:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003743.html

Ook hier gaat het om opvoeding en respect. Deze kinderen zijn nog jong en onschuldig, maar worden nu al gekneed voor een bepaald gedachtengoed.

Ik weet wel dat Theo van Gogh mensen enorm choqueerde, maar dat is in de kunstwereld niet vreemd. Het is aan de toeschouwer om te reageren daarop. Zonder kunstenaars zou er geen vernieuwing zijn in de maatschappij.

Respect hebben voor anderen begint bij opvoeding en bij jezelf. De maatschappij, dat ben jij.
Oud 03-04-2005, 13:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tuig.
Oud 03-04-2005, 13:19
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Wat een geweldig onderbouwd standpunt, je hebt me overtuigt
Oud 03-04-2005, 13:19
THC1
THC1 is offline
Citaat:
S. schreef op 03-04-2005 @ 13:56 :
Lonsdalers verveelden zich, en dachten laten we ons nou eens nuttig maken voor ons multiculturele samenleving! Zo kwamen ze terecht bij een moskee, iets wat de moskeegangers niet tolereerden, overigens erg logisch, en zo ontstond er een vechtpartij tussen beide 'groepen'.

En jij geeft de schuld aan de multiculturele samenleving??

Dus als er geen moskee was, zouden zij zich ook niet hebben verveeld en waren er geen moskeeruiten ingegooid?
nee, nog een keer, het gaat gewoon om het probleem van 2 totaal verschillende groepen. Dat dit nu gebeurt is toch een gevolg van de multiculturele samenleving, of het nou domme boeren zijn of niet.
Oud 03-04-2005, 13:20
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
JH schreef op 03-04-2005 @ 14:02 :
Ach, de ene groep kan de andere niet uitstaan en dan gaan ze een beetje matten en heibel zoeken, en natuurlijk volgt daar weer een reactie op.
Het zijn allemaal van die gasten met het IQ van een half ons plankton en ze zoeken zoiets als een zondebok voor alle problemen. Mijn idee zou zijn om al die enge zeer extremistische gasten gewoon op te pakken en te steriliseren, lange termijn oplossing maar je krijgt resultaat.
Eeuh ja..
Oud 03-04-2005, 13:21
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 14:19 :
Wat een geweldig onderbouwd standpunt, je hebt me overtuigt
snap je iets niet? zit je ergens mee? leef je in een andere wereld? zeg het maar hoor . je komt een beetje over.
zeg eens hoe jij er over denkt dan, wat doe je niet
Oud 03-04-2005, 13:22
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 14:21 :
snap je iets niet? zit je ergens mee? leef je in een andere wereld? zeg het maar hoor . je komt een beetje over
Nee, ik wacht nog steeds op een geweldig beargumenteerd betoog van jou, waarin staat dat onze multiculturele samenleving zuigt.

Want ik snap het verband niet helemaal.
Oud 03-04-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 14:19 :
nee, nog een keer, het gaat gewoon om het probleem van 2 totaal verschillende groepen. Dat dit nu gebeurt is toch een gevolg van de multiculturele samenleving, of het nou domme boeren zijn of niet.
Dit gebeurt ook echt regelmatig joh!

En verder: wat wilde je aan de multiculturele samenleving doen? Afschaffen?
Oud 03-04-2005, 13:26
Pikey
Pikey is offline
Er moeten allemaal kleine landen zijn, waar maar 1 bevolkingsgroep leeft, volgens THC1.
Oud 03-04-2005, 13:29
THC1
THC1 is offline
Citaat:
S. schreef op 03-04-2005 @ 14:25 :
Dit gebeurt ook echt regelmatig joh!

En verder: wat wilde je aan de multiculturele samenleving doen? Afschaffen?
zie de programmapunten van Wilders:
terreur hard aanpakken, (welke groep danook), immigratie stoppen, onafhankelijk blijven. En zorgen dat de mensen die zoals jij denken ook eens wakker worden
Oud 03-04-2005, 13:31
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 14:29 :
terreur hard aanpakken, (welke groep danook), immigratie stoppen, onafhankelijk blijven. En zorgen dat de mensen die zoals jij denken ook eens wakker worden
Oh, een wilders-fanaat, het word steeds leuker.

Maar jij zegt dus, dat we allemaal in kleine aparte landjes moeten leven ,waar maar 1 bevolkingsgroep leeft.
Oud 03-04-2005, 13:33
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 14:31 :
Oh, een wilders-fanaat, het word steeds leuker.

Maar jij zegt dus, dat we allemaal in kleine aparte landjes moeten leven ,waar maar 1 bevolkingsgroep leeft.
jonge denk toch eens na je komt echt dom over zo, heb je mij dat horen zeggen ?
Oud 03-04-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 14:29 :
En Nederland omtoveren tot een politiestaat...

Als inspiratie gebruikt Wilders trouwens de VS.
Oud 03-04-2005, 13:41
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
Maar als we allemaal in een homogene cultuur leven, dan krijgen we nog conflicten tussen totaal verschillende persoonlijkheden en dan moeten we de hele samenleving afschaffen.
Oud 03-04-2005, 13:44
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 14:33 :
jonge denk toch eens na je komt echt dom over zo, heb je mij dat horen zeggen ?

Citaat:
Tja..

Wie komt er dom over?
Oud 03-04-2005, 13:47
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 14:44 :
Tja..

Wie komt er dom over?
ik denk jij jij noemt allerlei dingen die totaal onhaalbaar zijn, en bovendien onnodig.
Oud 03-04-2005, 13:53
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 14:47 :
ik denk jij jij noemt allerlei dingen die totaal onhaalbaar zijn, en bovendien onnodig.
Heb ik dingen genoemd, die totaal onhaalbaar genoemd? Nergens.

Ik weet wel zeker, dat Wilder dingen roept, die WEL totaal onhaalbare dingen noemt, en alles afschuift op de zogenaamde ''multiculturele samenleving'' dat slaat nergens op.
Oud 03-04-2005, 14:04
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 14:53 :
Heb ik dingen genoemd, die totaal onhaalbaar genoemd? Nergens.

Ik weet wel zeker, dat Wilder dingen roept, die WEL totaal onhaalbare dingen noemt, en alles afschuift op de zogenaamde ''multiculturele samenleving'' dat slaat nergens op.
Wie heeft het over 1 groep per landje ? snap je mijn mening niet? dat soort opmerkingen vind ik een beetje dom, maarja dat zal wel aan mij liggen dan.

Wilders is degene die tenminste PROBEERT er iets aan te doen, dat valt van de linkse politiek niet te zeggen, die vinden alles goed zolang ze zelf maar in een mooie wijk wonen waar amper allochtonen wonen. Ze moeten de realiteit nu eens een keer onder ogen zien, voor het echt te laat is.
Oud 03-04-2005, 14:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Vertel me als ik het misheb maar lonsdalers zijn toch gewoon Hollanders?
Oud 03-04-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 03-04-2005 @ 15:04 :
Ze moeten de realiteit nu eens een keer onder ogen zien, voor het echt te laat is.
bangerik
Oud 03-04-2005, 14:25
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-04-2005 @ 15:23 :
Vertel me als ik he misheb maar lonsdalers zijn toch gewoon Hollanders?
Hoeft niet. Je hebt ook turkse Lonsdalers. en laatst in de NRC stond een Irakese Lonsdalers die andere Irakesen bedreigde.
het zijn gewoon randdebielen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten