![]() |
|
Vechtpartij Venray na ingooien ruiten moskee
Uitgegeven: 3 april 2005 02:30 VENRAY - De politie in Venray is nog heel de nacht extra waakzaam naar aanleiding van een vechtpartij tussen enkele tientallen mensen eerder op de avond. De mensen raakten slaags, nadat de ruiten van een moskee ingegooid waren. Volgens getuigen raakte zaterdagavond een groep van ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst slaags met een twintigtal zogenoemde 'Lonsdale-jongeren'. Zij dragen kleding van het merk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met de racistische White Power-beweging. De politie wist de vechtjassen te scheiden, waarop de Lonsdalers zich terugtrokken in een café, maar het bleef onrustig. Bij de gevechten raakte een persoon gewond. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis. Uitgaanscentrum De politie zette de ME in om de orde te handhaven, bevestigde een woordvoerster van de politie zaterdagavond. De helft van de ingezette ME'ers patrouilleerde door het uitgaanscentrum, de andere helft werd uit voorzorg achter de hand gehouden. Het extra toezicht in het centrum leidde tot de aanhouding van een 21-jarige man uit Zwolle. Hij was in het bezit van een wapenstok. Het is onduidelijk of de man bij de vechtpartij betrokken was. Conflict Venray was al eerder het toneel van schermutselingen tussen rechts-radicale 'Lonsdale-jeugd' en allochtonen. De politie probeert door gesprekken het langslepende conflict te deëscaleren. Vooral in de driehoek Venlo-Helden-Venray wonen veel plattelandsjongeren met rechts-radicale en xenofobe sympathieën, bleek eerder uit een onderzoek door politie en justitie. www.nu.nl/ teletekst nos Alweer ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je trekt een stomme conclusie, heb je dat zelf niet door dan? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben enkel benieuwd naar zijn redenering ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Je zou haast gaan denken dat er iets goed mis gaat onder de grote rivieren...maar het zal wel weer onder de noemer "kattenkwaad" geschoven worden. ![]() De essentie van dit probleem is gewoon: het ontbreken van respect voor elkaar. Meer niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Héb je uberhaupt zelf het stukje wel gelezen...nou? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en ik ben een v , geen m ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jij geeft de schuld aan de multiculturele samenleving?? Dus als er geen moskee was, zouden zij zich ook niet hebben verveeld en waren er geen moskeeruiten ingegooid? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het uiteraard niet eens met de houding van het kabinet.
Lui zoals Geert Wilders plukken de vruchten van de overheersend negatieve sfeer. Is dat bevorderend? Nee denk ik. Met uitspraken als: "hoofddoekjes lust ik rauw" toont hij ook totaal geen respect voor anderen. Aan de andere kant: een school waar Mohammed B. als held vereerd wordt door kinderen tussen 6 en 12 jaar oud, is natuurlijk ook zo fout als het maar zijn kan. bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003743.html Ook hier gaat het om opvoeding en respect. Deze kinderen zijn nog jong en onschuldig, maar worden nu al gekneed voor een bepaald gedachtengoed. Ik weet wel dat Theo van Gogh mensen enorm choqueerde, maar dat is in de kunstwereld niet vreemd. Het is aan de toeschouwer om te reageren daarop. Zonder kunstenaars zou er geen vernieuwing zijn in de maatschappij. Respect hebben voor anderen begint bij opvoeding en bij jezelf. De maatschappij, dat ben jij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() zeg eens hoe jij er over denkt dan, wat doe je niet |
![]() |
||
Citaat:
Want ik snap het verband niet helemaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder: wat wilde je aan de multiculturele samenleving doen? Afschaffen? |
![]() |
||
Citaat:
terreur hard aanpakken, (welke groep danook), immigratie stoppen, onafhankelijk blijven. En zorgen dat de mensen die zoals jij denken ook eens wakker worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar jij zegt dus, dat we allemaal in kleine aparte landjes moeten leven ,waar maar 1 bevolkingsgroep leeft. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als inspiratie gebruikt Wilders trouwens de VS. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wie komt er dom over? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet wel zeker, dat Wilder dingen roept, die WEL totaal onhaalbare dingen noemt, en alles afschuift op de zogenaamde ''multiculturele samenleving'' dat slaat nergens op. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wilders is degene die tenminste PROBEERT er iets aan te doen, dat valt van de linkse politiek niet te zeggen, die vinden alles goed zolang ze zelf maar in een mooie wijk wonen waar amper allochtonen wonen. Ze moeten de realiteit nu eens een keer onder ogen zien, voor het echt te laat is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het zijn gewoon randdebielen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 |