Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 14:17
dafelix
dafelix is offline
Dit is een typisch, 'god wat heb je eraan, hou op met zeuren'-topic, maar ik kan er niet over uit dat ik er zelf niet uitkom

Ik heb een site gemaakt in PHP (PHP skills zijn redelijk goed (geworden)), en ben bezig met Eggdrop (TCL scripting dus). Nu lijkt het me wreed om data vanuit mijn in PHP-gemaakte site te laten echo-en via Eggdrop. Oftewel, iemand maakt een topic aan op m'n site, PHP zorgt ervoor dat Eggdrop dat 'weet', Eggdrop zal vervolgens het kanaal onderspammen

Nu, ik was van plan om vanuit PHP een socket-verbinding te maken met m'n eggdrop, zodat PHP een 'seintje' gaf, inclusief topictitle en andere nutteloze informatie, waardoor eggdrop deze in de juiste vorm zet en het in het kanaal plaatst. Echter, lukte het mij (en mijn broer, die wel wat verstand heeft van TCL) een listening-socket te maken in Eggdrop, waardoor het feestje alsnog niet door kan gaan. Weet iemand hoe ik de listening-socket in TCL goed kan doen? Of een andere (betere) oplossing voor dit 'serieuze' probleem?

Overigens wil ik een directe verbinding met m'n eggdrop, dus niet dat PHP informatie in een bestand/DB/outputpage gooit en Eggdrop deze elke zoveel Xminuten uitleest

Tia
Oud 31-03-2005, 14:44
Verwijderd
Read and Learn

http://www.hotscripts.com/Detailed/17172.html
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 22:11
dafelix
dafelix is offline
fantastich **********, dit was precies wat ik zocht, waarom heb jij dit wel kunnen vinden?

thanks m8!
Oud 31-03-2005, 22:34
Verwijderd
Knowledge equals power

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten