Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 07:33
shy gurl
shy gurl is offline
Ik werk sinds twee maanden en ik ben er nog niet echt tevreden over zeg maar..
Ten eerste heb ik een contract voor vier uur per week en ik word gemiddeld voor 8 uur ingedeeld, het dubbele dus. Aan het begin heb ik het maar zo gelaten, omdat ik dacht dat het inwerken misschien snel achter elkaar moest. Nu ben ik echter helemaal ingewerkt dus ik snap niet waarom ik zou vaak ingedeeld word (of ja, eigenlijk wel, ik ben één van de enige van 16 jaar en dan ben je natuurlijk lekker goedkoop.. )
En ten tweede word ik naar mijn idee veel te lang ingedeeld. Ik heb het even nagezocht en op internet stond hier het volgende over:

Maximale arbeidstijden:
- Per dienst maximaal 9 uur .
- Per week maximaal 45 uur.
- Per 4 weken gemiddelde arbeidstijd van 40 uur per week.

Verder geldt de regel schooltijd = arbeidstijd. Dit betekent; als
je op een dag 6 uur op school zit, dat je die dag nog maar 3
uur mag werken.

Ik moet ook vaak op vrijdag werken en dan heb ik van 9.15-16.15. Dan moet ik om 17.00 beginnen dus ik kan tussendoor niet naar huis toe..En dan moet ik door tot 22.00 zonder pauze. Als je schooltijd als werktijd rekent, kom ik op 13 uur...Dat klopt dus niet echt...

Wat zouden jullie doen? Ik heb al een keer wat van die vier uur gezegd maar daar reageren ze niet echt op (althans, niet in de roosters)Het laatste heb ik nog nooit aangekaart, omdat ik niet zeker wist of het zo was, maar dat blijkt dus wel zo te zijn.

In ieder geval bedankt voor het lezen van mn lange verhaal
Oud 09-04-2005, 08:31
dwight88
dwight88 is offline
die 4 uur geeft waarschijnlijk je minimaal-aantal contracturen aan, je zal hoogstwaarschijnlijk (heb ik ook) een minimum van 16 uur per periode/maand hebben, wat neerkomt op 4 uur per week.

Dat van de arbeidstijden kan je zeker aankaarten. In de praktijk (Bij ons iig) wordt er hier en daar nog wel 's wat geschoven met uren waardoor de uren die op een dag gemaakt worden, verdeel worden over meerdere. als je echt op je strepen gaat staan, heb je wel een punt denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:15
Verwijderd
Damn. Wat loop je gigantisch te zeiken. Wees blij dat je werk hebt en ga gewoon werken. Pas als je in de problemen komt en te weinig tijd hebt voor vrienden/school dan zou ik er wat van zeggen.

Luie kutkinderen van tegenwoordig. 4 uur werken per week
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Jij gaat je schooltijd bij de arbeidstijd optellen? Hmz, dan kom je wel snel aan je 9 uur ja als je toevallig een drukke dag hebt

Ik vind ook dat je wel erg zeurt. En als ik je écht geen 8 uur wilt werken (wat niet veel is overigens) moet je dat gewoon zeggen. Klaar. Maar 8 uur is écht niet veel hoor... En ik moest ook altijd direct vanuit school door naar mn werk (dan had ik een schooldag van 8 lesuren en moest ik 's avonds 4 uur werken, dus....)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je moet niks.

Als het je niet bevalt ga je met ze praten, als ze weigeren veranderingen aan te brengen heb je de keuze tussen accepteren of ontslag nemen. Simpol.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow en schooltijd vind ik absoluut geen arbeidstijd. Alsof school zo zwaar is. Ik vind echt dat je zeurt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:43
hi
hi is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-04-2005 @ 13:34 :
Ow en schooltijd vind ik absoluut geen arbeidstijd. Alsof school zo zwaar is. Ik vind echt dat je zeurt.
Ik vind het pas zwaar als je zo'n 10 of 11 uur hebt gewerkt en om dan nog voor school te werken 's avonds!
Met citaat reageren
Verwijderd
Als zij vindt dat ze teveel werkt kan ze dat aankaarten, feit is gewoon dat ze teveel werkt. Als zij daar geen problemen mee heeft is het perfect, als ze er wel mee zit mag ze dat aankaarten bij haar baas.
Dit heeft niks met zeuren te maken.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-04-2005 @ 13:34 :
Ik vind echt dat je zeurt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
hi schreef op 09-04-2005 @ 13:43 :
Ik vind het pas zwaar als je zo'n 10 of 11 uur hebt gewerkt en om dan nog voor school te werken 's avonds!
Dat is wat anders, dát is zwaar ja.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:11
JH
JH is offline
Om te beginnen 8 uur werken in een weekje is niet veel. Als dat echter zo uitkomt dat je ook nog een drukke schooldag erbij hebt dan heb je in feite gewoon pech dan moet je de werktijden verzetten als je dat zo nodig vindt.
Kan me er overigens wel iets bij voorstellen heb zelf ook wel eens dat ik eerst een dag school heb vervolgens rap moet gaan werken en dan de volgende ochtend weer om 6 uur op om te gaan werken. Dat is gewoon niet echt lekker.
Maar je moet ook niet te erg er over gaan zeuren dat is in dit geval onzin.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:42
Lane
Lane is offline
Als zij een baantje heeft genomen in de veronderstelling dat ze 4 uur per week moest werken, en er dan later achterkomt dat ze 8 uur moet werken, dan vind ik het wel begrijpelijk dat ze er iets van wil zeggen.

Ik zelf vind 8 uur ook wel meevallen, maar als ik een baantje neem van 4 uur, dan ga ik ervanuit dat ik ook maar 4 uur hoef te werken.

Als je schoolwerk er niet onder lijdt, dan zou ik gewoon blijven. Werken is goed voor je. Maar als je echt vind dat je teveel werkt, dan zou je erover moeten praten, of misschien eens naar een ander baantje kijken?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:42
shy gurl
shy gurl is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-04-2005 @ 13:15 :
Damn. Wat loop je gigantisch te zeiken. Wees blij dat je werk hebt en ga gewoon werken. Pas als je in de problemen komt en te weinig tijd hebt voor vrienden/school dan zou ik er wat van zeggen.

Luie kutkinderen van tegenwoordig. 4 uur werken per week
Het werk is heus niet het enige wat ik doe. Ik moet elke dag tot 16.15 naar school, ik pas twee avonden op en ik zit op volleybal wat betekent dat ik twee uur per week train en op zaterdag een wedstrijd heb. Ik vind mezelf eerlijk gezegd niet lui..
Oud 10-04-2005, 10:53
Roos
Roos is offline
zeg tegen je baas dat je maar 4 uur wil werken i.p.v. 8.

hoe moeilijk
Oud 10-04-2005, 11:19
Verwijderd
even iets heel anders. je mag niet van 17:00- 22:00 uur achter elkaar werken zonder pauze. je hebt elke 4 uur recht op een minimaal een kwartier pauze.

dat zou ik ook maar even aankaarten
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 12:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 10-04-2005 @ 12:19 :
even iets heel anders. je mag niet van 17:00- 22:00 uur achter elkaar werken zonder pauze. je hebt elke 4 uur recht op een minimaal een kwartier pauze.

Idd toen i kdit topic las vannacht had ik dat al maar was ik te lui om te antwoorden (veel drank ).
Als je er problemen mee hebt moet je dat tegen hem zeggen.
Jij hebt er denk ik zelf mee ingestemd om er te gaan werken op de vrijdag , aangezien met de werktijden ook rekening met de wensen van werknemer moet worden gehouden.

grtz
ivo
Oud 10-04-2005, 14:14
starslayer
starslayer is offline
Enige optie is praten met je baas hierover.

Hij rekent de schooltijd niet mee.

Ik werk zelf in een bedrijf als bedrijfsleider. En onze dienst is altijd van 18.00 - 01.00 uur (7 uur).

Het zou voor mij persoonlijk onmogelijk zijn om rekening te houden met de schooltijden van de medewerkers voor hun dienst.

Want dan moet ik om 22.00 uur iemand anders laten komen.

Mijn simpele conclusie zou zijn, ONTSLAAN.

Gaat wel lastig met een 4 uur contract, maar die loopt ook neem ik aan binnen een termijn af.

Klinkt grof maar dat is de praktijk. Iemand is flexibel en je weet vooraf welke tijden je gaat werken (neem ik aan)

Je kan ook proberen een andere dag te krijgen. Je bent lekker goedkoop als 16 jarige, dus misschien willen ze je niet kwijt.

En 4 uurtjes, het personeel bij mijn werk zeurt juist dat ze meer willen werken, ondanks hun 35 urige werkweek.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 16:34
Carriteras
Carriteras is offline
Ik vind het vreemd dat schooltijd mee wordt gerekend bij je werktijden. In 1 week heb ik eens gewoon school gehad + 31 uur gewerkt. Ik had het naar m'n zin en dat vind ik het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 18:36
ikbenschipper1
Citaat:
Carriteras schreef op 10-04-2005 @ 17:34 :
Ik vind het vreemd dat schooltijd mee wordt gerekend bij je werktijden. In 1 week heb ik eens gewoon school gehad + 31 uur gewerkt. Ik had het naar m'n zin en dat vind ik het belangrijkste
Klopt, zoalng je het zelf geen probleem vind moet je er ook geen probleem van maken
Oud 10-04-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
starslayer schreef op 10-04-2005 @ 15:14 :
Enige optie is praten met je baas hierover.

Hij rekent de schooltijd niet mee.

Ik werk zelf in een bedrijf als bedrijfsleider. En onze dienst is altijd van 18.00 - 01.00 uur (7 uur).

Het zou voor mij persoonlijk onmogelijk zijn om rekening te houden met de schooltijden van de medewerkers voor hun dienst.

Want dan moet ik om 22.00 uur iemand anders laten komen.

Mijn simpele conclusie zou zijn, ONTSLAAN.

Gaat wel lastig met een 4 uur contract, maar die loopt ook neem ik aan binnen een termijn af.

Klinkt grof maar dat is de praktijk. Iemand is flexibel en je weet vooraf welke tijden je gaat werken (neem ik aan)

Je kan ook proberen een andere dag te krijgen. Je bent lekker goedkoop als 16 jarige, dus misschien willen ze je niet kwijt.

En 4 uurtjes, het personeel bij mijn werk zeurt juist dat ze meer willen werken, ondanks hun 35 urige werkweek.
Ik denk dat jouw personeel, met een 35-urige werkweek, daarnaast ook geen opleiding o.i.d. volgt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 10:51
Balance
Balance is offline
Heel simpel: jij hebt ergens mee ingestemd en hij heeft ergens mee ingestemd. Dat is: 4 uur per week. Vertel dus nogmaals dat je maar 4 uur per week wil werken. Plant hij je toch meer dan 4 uur in zeg dan dat het niet gaat en dat je die dag dus niet komt werken. Hij zoekt zelf maar een ander: dat is niet jouw probleem.

Over dat schoolgebeuren: dat wist je natuurlijk ook al toen je die baan aannam. Daar zou ik niet over gaan klagen; het is de consequentie van werk hebben dat je het dan ook druk krijgt. Je kunt niet verwachten dat hij zich in allerlei bochten wringt om het jou plezierig te maken. Maar aan het aantal uren in je contract heeft hij zich wel gewoon te houden.
Oud 11-04-2005, 11:06
Verwijderd
Werk je toevallig bij McDonalds?

Als je geen 8 uur wilt werken moet je gewoon je beschikbaarheid ff aanpassen, is zo gebeurt.
Ik weet niet hoe je vrij moet vragen, maar bij ons is daar een bak voor. Schrijf gewoon een briefje en stop die in die bak, en klaar

Verder. ale je van 5 tot 1o werkt, dan zijn 5 uurtjes, heb je volgens mij als 16-jarige wel recht op eetpauze, maar dat weet ik niet zeker.
In ieder geval wel op een drinkpauze.

Als je het verder niet erg vind dat je op vrijdag zoveel op school zit en werkt, kun je natuurlijk ook zeggen dat je in plaats van om 5 uur, om 6 uur wilt beginnen, dan heb je nog een uurtje meer om ff wat te eten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 10-04-2005 @ 12:19 :

Ach, ik heb in een snackbar gewerkt en daar had ik ook nooit een pauze. Mijn vriend werkt in een eetcafe en heeft ook geen pauze. Je kan ook per slot van rekening niet ergens weglopen als jij de enige bent die werkt. Zo'n ramp hoeft dat niet altijd te zijn.

En inderdaad, als je het echt zo'n ramp vind, zég het dan gewoon. Waarom moet je daarover advies vragen?! Per slot van rekening ben je er voor jezelf al uit dat je het te veel vindt omdat je nog zoveel andere bezigheden hebt (je hebt niet veel meer bezigheden dan anderen, maar goed).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 15:11 :
Ach, ik heb in een snackbar gewerkt en daar had ik ook nooit een pauze. Mijn vriend werkt in een eetcafe en heeft ook geen pauze. Je kan ook per slot van rekening niet ergens weglopen als jij de enige bent die werkt. Zo'n ramp hoeft dat niet altijd te zijn.
Maar andere kant mag je heus wel voor je eigen rechten opkomen en hoef je niet over je heen te laten lopen. Als je 8 uur moet werken heb je tenminste recht op 15 min pauze en iets van eten.

@ Shy Gurl:
Een vierurencontract is een standaardcontract voor ten minste 4 uur per week. Zoals ik uit je verhaal op maak heb je eigenlijk geen zin om 8uur per week te werken en heb je er eigenlijk ook helemaal geen tijd voor. Ik zou een serieus gesprek met je baas aangaan om duidelijkheid te creeeren. Je moet dan zelf uitmaken of je wilt blijven werken of wilt stoppen. Maar dan weet je in iedere geval waar je aan toe bent. 4 uur in de week werken is trouwens wel heel erg weinig. Ik ken niemand die zo weinig werkt en misschien is het wel helemaal niet mogelijk om een bijbaantje te hebben van 4u per week.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:43
Verwijderd
Someone, aangezien ze een contract heeft van 4 uur, is het mogelijk om een bijbaantje van 4 uur te hebben, anders zouden die standaartcontracten wel voor 6 of 8 uur zijn...
En zo vreemd is het niet om een bijbaantje van 4 uur te willen.
Als je door de weeks naar school gaat, en het weekend graag vrij wilt houden voor andere dingen, kan ik best begrijpen dat je op vrijdagavond geen 5 uur wilt werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 21:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Corinne schreef op 11-04-2005 @ 18:43 :
Someone, aangezien ze een contract heeft van 4 uur, is het mogelijk om een bijbaantje van 4 uur te hebben, anders zouden die standaartcontracten wel voor 6 of 8 uur zijn...
Als je door de weeks naar school gaat, en het weekend graag vrij wilt houden voor andere dingen, kan ik best begrijpen dat je op vrijdagavond geen 5 uur wilt werken.
Veel werkgevers accepteren het niet als jij niet inzetbaar wilt zijn in het weekend. Begrijpelijk, want er zijn er zoveel die t weekend vrij willen houden... Minstens 1 keer in het weekend is niet veel gevraagd. Zeker niet met een 4 uren contract... 4 uur is niet veel.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:31
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
in dat geval lijkt het me handig om te overwegen OF je wel wilt werken. Zeker voor jonge-partimers zijn er op dit moment genoeg alternatieven (Voor jou 10 anderen... ) dus met moeilijke mensen zijn ze vrij snel klaar.... of je moet het geluk hebben dat je dan precies in hun straatje past.

Mijn ervaring is nu: naast een normale schoolweek (zegge 30 uur) is ht prima te doen om er nog 20 uur naast te werken per week. Heb ik het voordeel dat ik in de horeca werk en ik in het weekend, met name vrijdagavond en zondag geheel beschikbaar ben.. dit verschilt natuurlijk per persoon, maar mijn advies: stel niet teveel eisen, je ligt er zo uit....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:23
ikbenschipper1
Citaat:
dwight88 schreef op 11-04-2005 @ 22:31 :
in dat geval lijkt het me handig om te overwegen OF je wel wilt werken. Zeker voor jonge-partimers zijn er op dit moment genoeg alternatieven (Voor jou 10 anderen... ) dus met moeilijke mensen zijn ze vrij snel klaar.... of je moet het geluk hebben dat je dan precies in hun straatje past.

Mijn ervaring is nu: naast een normale schoolweek (zegge 30 uur) is ht prima te doen om er nog 20 uur naast te werken per week. Heb ik het voordeel dat ik in de horeca werk en ik in het weekend, met name vrijdagavond en zondag geheel beschikbaar ben.. dit verschilt natuurlijk per persoon, maar mijn advies: stel niet teveel eisen, je ligt er zo uit....
idd het kan in princiepe prima als je maar wat avonden werkt,
je zegt voor jou 10 andere is soms nog wel penibel want wij hebben al eenweek of 4 een vacature voor de dinsdag en donderdag die nog altijd niet opgevuld is..... (Albert Heijn)
Tis niet anders maar vervelend is het zeker.
Ik werk zelf 20 uur in de week (ongeveer) en daarnaast 16 uur school 6 uur reistijd en nog een aantal vrijwillegerswerk dingen erbij Maar goed ik zit dan ook maar 16 uur op school......

grtz
ivo
Oud 12-04-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Okee ze kan het wel willen maar dat is gewoon onmogelijk.
Bekijk het nou eens zelf. Geen 5 uur achter elkaar willen werken: dan werk je dus maar 1 of 2 uur per dag. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Geen enkel bedrijf kan daar iets mee.
Of je werkt wel of je werkt niet. En als je door de week geen tijd hebt dan moet je wel in het weekend werken. En als je dat niet wil heb je gewoon pech...
4 uur kan theoretisch wel dat was een fout van mij

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 12-04-2005 @ 21:35 :
Okee ze kan het wel willen maar dat is gewoon onmogelijk.
Bekijk het nou eens zelf. Geen 5 uur achter elkaar willen werken: dan werk je dus maar 1 of 2 uur per dag. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Geen enkel bedrijf kan daar iets mee.
Of je werkt wel of je werkt niet. En als je door de week geen tijd hebt dan moet je wel in het weekend werken. En als je dat niet wil heb je gewoon pech...
4 uur kan theoretisch wel dat was een fout van mij
Nee, 1 of 2 uur is inderdaad wel onwijs weinig
(Al zijn er bij ons wel 15-jarigen die voor 2 uurtjes komen werken, dan moeten ze eerst naar school, beginnen om 5 uur, en moeten om 7 uur naar huis, omdat ze niet langer mogen werken...)
Maar ik bedoelde meer dat ze misschien net dat vijfde uurtje een uurtje te lang vindt..

Maar shy gurl, waarom reageer je zelf niet meer?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:25
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
wat een gezeur, jonge ik werk per week 20 uur na schooltijd, whats the big deal, soms werk ik zelfs even voor school aan als mn baas in nood is.
en idd, wees blij dat je werk hebt

oja, en 8uur is echt poepweinig hoor, en over je andere bezigheden, dat zijn echt niet meer dan anderen hoor. ik pas zelf ook 2 avonden in de week op, en 2 avonden in de week sport dus...pff

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 09:36
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 13-04-2005 @ 22:25 :
wat een gezeur, jonge ik werk per week 20 uur na schooltijd, whats the big deal, soms werk ik zelfs even voor school aan als mn baas in nood is.

oja, en 8uur is echt poepweinig hoor, en over je andere bezigheden, dat zijn echt niet meer dan anderen hoor. ik pas zelf ook 2 avonden in de week op, en 2 avonden in de week sport dus...pff
Heel makkelijk wat jij nou doet he? Ben je zo trots op jezelf?

Het gaat er niet om of het nou veel of weinig is, het gaat erom dat ts het te veel vind, en op dat moment wordt het dus een probleem en is het geen gezeur meer.
Enige advies: praat er over op je werk!
Dat het officieel niet mag, maakt niet zoveel uit, ik ken geen enkele werkgever die schooluren mee telt.
Maar als je het gewoon niet wílt, dan zul je dat duidelijk moeten maken.
Oud 14-04-2005, 09:51
ikbenschipper1
Citaat:
Konijn schreef op 14-04-2005 @ 10:36 :
Heel makkelijk wat jij nou doet he? Ben je zo trots op jezelf?

Het gaat er niet om of het nou veel of weinig is, het gaat erom dat ts het te veel vind, en op dat moment wordt het dus een probleem en is het geen gezeur meer.
Enige advies: praat er over op je werk!
Dat het officieel niet mag, maakt niet zoveel uit, ik ken geen enkele werkgever die schooluren mee telt.
Maar als je het gewoon niet wílt, dan zul je dat duidelijk moeten maken.
Ons nieuwe rooster systeem bij Albert Heijn doet dat heel netjes wel, en dat is som verdomde lastig..... Maar uiteindelijk houden we er og steeds geen rekening mee hoor ;-)
Oud 14-04-2005, 15:36
shy gurl
shy gurl is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 13-04-2005 @ 22:25 :

wat ik me dan afvraag is wanner je het allemaal doet. Ik zal even laten zien wat ik in een normale week doe..misschien heb jij minder school ofzo, want ik kan er niet eens twntig uur werk bij doen en dan ook nog twee avonden oppassen en twee avonden trraingen..

Maandag --> school van 8.30-16.15. ben ik om 17.00 thuis, ga ik eten, van 19.30-20.30 training en dan ben ik om 21.15 thuis..dus dan is de dag om..
dinsdag--> zelfde tijd school, weer om 17.00 thuis, eten, oppassen van 18.00-22.30, dag om
woensdag --> zelfde tijd school, weer om 17.00 thuis, eten, training van 18.00-19.00 en daarna ga ik het nodige huiswerk inhalen omdat ik de rest van de week nog niks gedaanheb
donderdag--> zelfde tijd school voor de afwisseling, eten, oppassen van 18.00-22.30
vrijdag --> 9.15-16.15 school voor de verandering, dan dus de avond werken (meestal van 17.00-22.00)
zaterdag --> 's ochtends wedstrijd fluiten, 's middags zelf een wedstrijd, 's avonds ben ik thuis.
zondag --> overdag ga ik huiswerk maken omdat ik daar in de rest van de week bijna geen tijd voor heb en dan werken meestal van 15.00-20.00
Dit is dus een gemiddelde week van mij...ik vraag me af wanneer jij dan nog tien uur erbij zou willen werken...ik vind het eerlijk gezegd niet poepweinig maar daar kunnen we natuurlijk van mening over verschillen
Oud 14-04-2005, 15:38
shy gurl
shy gurl is offline
Trouwens, bedankt voor de andere reacties nog
Oud 14-04-2005, 17:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Maakt niet uit dat jij het zo druk hebt. Ik had het ook minstens zo druk als jij en heb er toen 7 uur bij gewerkt. 4 uur is weinig... Maar maakt niet uit, ga gewoon naar je baas zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:48
ikbenschipper1
Je werkt in mijn ogen ook bijna 20 uur,
10 uur bij je baantje en 9 uur oppassen
Oud 15-04-2005, 11:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 14-04-2005 @ 23:48 :
Je werkt in mijn ogen ook bijna 20 uur,
10 uur bij je baantje en 9 uur oppassen
Oppassen is niet werken Ik doe dat ook en het voelt absoluut niet als werken.

Daarbij past zij 's avonds op en zegt ze dat ze doordeweeks bijna geen tijd heeft voor huiswerk. Dat kan toch makkelijk dan? Of zijn die kinderen zo vervelend druk en blijven ze aso lang op? Kan me niet voorstellen.

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:58
Verwijderd
Arbeidstijdenwet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
eddie schreef op 15-04-2005 @ 12:58 :
Arbeidstijdenwet
Dan alsnog. Ik heb nog nóóit een werkgever gehad die met mijn schooltijd rekening hield.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2005 @ 18:19 :
Dan alsnog. Ik heb nog nóóit een werkgever gehad die met mijn schooltijd rekening hield.
Een werkgever zal zoiets helaas nooit uit zichzelf doen. Dan heeft hij namelijk meer personeel nodig.
Er zullen ongetwijfeld werkgevers zijn die het niet weten of die er wel rekening mee houden.

De rest denkt: 'Voor jou 20 anderen'.

Je hebt moeite om een bij-baan te vinden en dus zul je ze niet zo snel 'op je strepen' gaan staan, want wanneer je lastig bent wordt je er zo uitgewerkt.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het officieel niet mag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten