Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 16:08
RIV
RIV is offline
hey,
bedankt alvast voor de reacties, maar ik schrijf dit vooral omdat ik het kwijt moet.
Ik slaap al een paar weken slecht, ben chagrijnig, heb eigenlijk helemaal nergens meer zin of plezier in...
Misschien zou ik hulp moeten gaan zoeken, maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in en schaam ik me misschien wel te veel voor.
Ik heb helemaal geen plezier in de dingen die ik eerst leuk vond.

Waarschijnlijk zou degene bij wie ik hulp zoek gewoon vinden dat ik me aanstel.
Ik ben niet van plan zelfmoord te plegen ofzo, maar als ik door wat voor reden dan ook zou sterven zou het me helemaal niks uitmaken.

Mensen die er net zo over denken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 16:10
Nona
Nona is offline
Wat is er allemaal in de hand in je leven? Waarom voel je je dan zo chagerijnig?

Hulp zoeken is jouw beslissing. Niemand weet zo veel over de situatie als jij, en als jij denkt dat het verstandig is... Je hoeft je in ieder geval nergens voor te schamen!
Oud 31-03-2005, 16:12
RIV
RIV is offline
tja das nou juist ook het probleem, ik weet niet echt wat er aan de hand is en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger..
Ik heb wel familie verloren, maar daar zal het wel niet aan ligge, want dat heb ik gewoon normaal verwerkt d8 ik.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
RIV schreef op 31-03-2005 @ 17:12 :
tja das nou juist ook het probleem, ik weet niet echt wat er aan de hand is en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger..
Ik heb wel familie verloren, maar daar zal het wel niet aan ligge, want dat heb ik gewoon normaal verwerkt d8 ik.
Hoe is het bij je thuis? Is het gezellig, kun je het goed met je ouders vinden?
hoe gaat het op school? Veel vrienden, is het gezellig?
Oud 31-03-2005, 16:16
Nona
Nona is offline
Heb je nog andere dingen die stress op kunnen leveren? School, thuis, hobbies...?

Of het kan natuurlijk gewoon even een moeilijke fase van de puberteit zijn.
Oud 31-03-2005, 16:19
RIV
RIV is offline
Ik heb een broer die er zo ongeveer nooit is, maar daar kan ik het wel goed mee vinden.
Ik heb gewoon aardige ouders die goed voor me zorgen.
Ik d8 toch wel redelijk veel vrienden en tja gezellig...
Aangezien ik zo ongeveer nergens meer zin in heb is dat moeilijk te zeggen. Kvond het wel altijd heel gezellig d8 ik

Als hobbies heb ik schaken, voetballen, tennis en computeren.
Op school heb ik het de laatste tijd redelijk druk, maar ik heb altijd wel tijd over.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
RIV schreef op 31-03-2005 @ 17:19 :
Ik heb een broer die er zo ongebeer nooit is, maar daar kan ik het wel goed mee vinden.
Ik heb gewoon aardige ouders die goed voor me zorgen.
Ik d8 toch wel redelijk veel vrienden en tja gezellig...
Aangezien ik zo ongeveer nergens meer zin in heb is dat moeilijk te zeggen. Kvond het wel altijd heel gezellig d8 ik
Gelukkig is dat iig goed dan...

Maar wat Kruimel zegt kan heel goed. Ik heb op jouw leeftijd ook een tijdje nergens zin in gehad. Je probeert uit te vinden wie je bent, wat je leuk vindt en dat kan heel verwarrend zijn en tijd kosten...

Misschien kuin je er eens met je ouders over praten, die zijn ook zo jong geweest als jij. Misschien lucht het wel op en misschien weten ze wel raad...
Oud 31-03-2005, 16:23
RIV
RIV is offline
ik weet niet...
ik vind gewoon de dingen die ik altijd leuk vond niet meer leuk...
Ik slaap slecht en ben bang dat dat zo zal blijven...
Ik heb goede ouders maar ze zijn nogal ehmz... ouderwets..
Ik denk niet dat ze het zullen begrijpen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
RIV schreef op 31-03-2005 @ 17:23 :
ik weet niet...
ik vind gewoon de dingen die ik altijd leuk vond niet meer leuk...
Ik heb goede ouders maar ze zijn nogal ehmz... ouderwets..
Ik denk niet dat ze het zullen begrijpen
Ze zijn zelf ook jong geweest en hebben waarschijnlijk zich ook niet altijd even fijn gevoeld toen ze 14 waren... Zeker als je slecht slaapt, is het belangrijk dat je daar wat aan doet. Want een gezonde jongere moet niet slecht slapen...
Oud 31-03-2005, 16:33
Verwijderd
Ouderwetse ouders begrijpen soms meer of heel andere dingen dan je van te voren denkt. Als je er niet met je ouders over wilt praten of ze begrijpen het idd niet, zoek dan iemand anders om mee te praten. Misschien een familielid, een docent, een vriend(in) of wie dan ook. Probeer iig iemand te zoeken om mee te praten, vaak lucht dat alleen al erg op.

En probeer ondanks de 'geen zin' toch dingen te (blijven) doen, desnoods andere dingen dan je altijd deed, maar ga niet niets-doen. En zoek zo nu en dan afleiding, kan ook goed werken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:41
RIV
RIV is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2005 @ 17:33 :
Ouderwetse ouders begrijpen soms meer of heel andere dingen dan je van te voren denkt. Als je er niet met je ouders over wilt praten of ze begrijpen het idd niet, zoek dan iemand anders om mee te praten. Misschien een familielid, een docent, een vriend(in) of wie dan ook. Probeer iig iemand te zoeken om mee te praten, vaak lucht dat alleen al erg op.

En probeer ondanks de 'geen zin' toch dingen te (blijven) doen, desnoods andere dingen dan je altijd deed, maar ga niet niets-doen. En zoek zo nu en dan afleiding, kan ook goed werken.
Je zou niet zeggen dat ze jong zijn geweest..
Ik wil je overigens ook niet opzadelen met mijn problemen

Ik heb er al met goede vrienden over proberen te praten,
maar het antwoord was meer, ow... ok ... en dan snel een ander onderwerp beginnen

Ik doe wat ik normaal ook doe, ga gewoon naar school, blijf gewoon doen wat ik eerst leuk vond. Maar ik weet niet hoeveel langer ik dat nog vol houd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:36
malaika
malaika is offline
Citaat:
dat had ik ook een tijdje...je maakt je zorgen, en daarom slaap je nog slechter, dat was in ieder geval bij mij zo. dus: probeer je er overheen te zetten het klinkt dom, maar als je je in eerste instantie niet meer zorgen maakt over het slapen, zal je vanzelf weer beter slapen... en je zei da je best goed met je broer op kan schieten..mss kan je met hem praten?
sterkte...
Oud 31-03-2005, 17:55
RIV
RIV is offline
allereerst bedankt allemaal voor de reacties,
ik kan best goed met m'n broer opschieten, maar helaas niet goed genoeg om hem te willen storen voor mijn problemen.

Ik weet niet of ik me er over heen wil zetten..
aan de ene kant denk ik; ik wil mijn ouwe levensbeeld weer terug,
maar aan de andere kant heb ik een idee dat dat een illusie was en dat ik beter af ben met weten dat ik eigenlijk helemaal niets heb en alles voor niets doe. Hoewel het beeld wat ik nu heb ook de illusie kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 19:46
malaika
malaika is offline
eigelijk een dom idee: ik geef jou een advies ik zou ut mn zus of broer ook niet vragen..ik ben veelste bang voor hun reactie...
Oud 31-03-2005, 19:48
RIV
RIV is offline
precies, misschien zullen ze je nooit meer zo aan kijken zoals ze eerst deden..
en wat is er raar aan mij een advies geven?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 19:57
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
RIV schreef op 31-03-2005 @ 17:08 :
hey,
bedankt alvast voor de reacties, maar ik schrijf dit vooral omdat ik het kwijt moet.
Ik slaap al een paar weken slecht, ben chagrijnig, heb eigenlijk helemaal nergens meer zin of plezier in...
Misschien zou ik hulp moeten gaan zoeken, maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in en schaam ik me misschien wel te veel voor.
Ik heb helemaal geen plezier in de dingen die ik eerst leuk vond.

Waarschijnlijk zou degene bij wie ik hulp zoek gewoon vinden dat ik me aanstel.
Ik ben niet van plan zelfmoord te plegen ofzo, maar als ik door wat voor reden dan ook zou sterven zou het me helemaal niks uitmaken.

Mensen die er net zo over denken?
Ik heb precies hetzelfde.
Ik weet ook precies waar het aan ligt en dat ik met de mensen die me dit gevoel bezorgd hebben moet praten, maar daar heb ik zo heel erg geen zin in
Oud 31-03-2005, 20:02
RIV
RIV is offline
tja er blijken toch nog redelijk wat mensen te zijn die zo denken en gelijk geef ik ze =[
als je er prive over wil praten moet je het maar zeggen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:10
Wiltine
Wiltine is offline
Praat er misschien eens over met een docent?

Dat is niet te persoonlijk, daar kun je afstand van nemen. Een docent heeft waarschijnlijk dagelijks met dergelijke problemen te maken en kan je misschien beter advies geven dan wij omdat hij/zij je persoonlijk kent.

sterkte iig!
Oud 31-03-2005, 20:13
RIV
RIV is offline
bedankt voor de tip,
maar docenten zullen het waarschijnlijk doorvertellen aan m'n ouders en daar heb ik eigenlijk weinig zin in.
+ dat ze ook nog kunnen denken dat een potje kom zeuren..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:18
looneylover
looneylover is offline
k heb precies het zelfde probleem...
dingen die k vroeger leuk vond vind k nu niks aan...
ech niks boeit me meer enzo..

maar k heb wel hulp gezocht... k ben naar de schoolbegeleiders gegaan... en die helpe me ech wel...
die luisteren tenminste gewoon en ze wete waar ze het over hebben
k zou als k jou was dat ook maar gaan doen je voelt je er toch wel beter door
k in ieder geval wel... niet helemaal maar je kan tenminste je verhaal altijd kwijt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:22
RIV
RIV is offline
ik ben niet echt een lieverte op school, ze zullen wel denken, owjeeh daar heb je hem ook weer...
Misschien kan ik daar me verhaal kwijt, maar dat doe ik dan nog liever aan vrienden die niet luisteren.
+ dat ook al voel ik me iets beter dat van een verhaal vertellen, het nergens zin in hebben waarschijnlijk niet weg gaat..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:26
looneylover
looneylover is offline
nou daar kan je je goe in vergissen k was ook zo iemand van oh daar heb je haar ook weer enzo... elke leraar haatte mij omdat k nooit iets dee en meteen begon te flippen als er iets was en niks dee en de mentor vroeg een keer waarom k zo deed heb k alles half verteld en had ze me doorgestuurd naar de schoolbegeleiders...maar toen k met die gene ging prate is het ech een stuk minder geworden enzo...
mijn vrienden luisteren ook nooit naar mij.. maar ze willen wel altijd da k naar hun luister en daar wordt je ook nie ech goe van...
maar misschien da je het toch maar moet proberen...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:29
RIV
RIV is offline
tja als m'n mentor zou vragen waarom ik zo doe zou ik het hem misschien wel uit kunnen leggen, maar ik denk niet dat ik nog genoeg energie heb om er zelf heen te gaan =[
+ dat ik nog steeds niet inzie hoe zo'n gesprek mij kan helpen =[
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:32
looneylover
looneylover is offline
nou k had ook precies het zelfde als jou...
k zag het nut er ook niet van in enzo...
maar toch op een ofandere manier heeft het me toch geholpen...
en bij mij was het zo da k zelf nie naar de mentor hoefde maar da die naar mij kwam omdat ze zag da er iets met me was... k begon ook allemaal te huilen en k zag het ff nie zitte enzo...
maar ja moet het eingelijk ook alleen doen als je er vertrouwen in hebt in het begin is het wel raar maar na een tijdje valt het wel mee...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:38
RIV
RIV is offline
tja, als me mentor naar me toe zou komen zou ik het misschien wel kunnen vertellen ja =[
zou je me ook kunnen vertellen op welke manier het je geholpen heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 20:41
looneylover
looneylover is offline
nou het luchte op om alles te vertellen wat k voelde en hoe k me voelde... k werd ook een tijd gepest en daardoor voelde k me ook al een stuk minder enzo..
k had altijd het gevoel waarom zou k moeten leven enzo...
en als je dat toch tegen een vertrouwdpersoon kan vertellen die gewoon luisterd en niet erdoorheen zitten te praten (dus niet zoals mijn vrienden enzo) dan lucht het toch op...
ze begrijpen meestal toch wel wa je bedoelt enzo...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:59
RIV
RIV is offline
tja het is misschien een idee..
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 21:00
looneylover
looneylover is offline
asljeblieft...
k moe nu gaan...
doeidoei
xjes
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:30
RIV
RIV is offline
dit doet het em...
in plaats van de normale 2 tot 4 uur slaap heb ik helemaal niet geslapen vanacht....
kweet echt niet meer wat ik moet =S
Ik durf ook geen slaappillen te halen, want dan zouden m'n ouders der achter komen..
wat nu? =[
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:53
Verwijderd
Ik blijf bij mijn vorige post: zoek iemand om mee te praten. Iets anders kan ik je niet aanraden. Zomaar aan de slaappillen beginnen is btw niet echt handig en bovendien waarschijnlijk ook niet nodig. Je kunt een probleem nu eenmaal beter bij de oorzaak aan kunt pakken dan aan bij het gevolg. Is soms moeilijker, maar vaak wel een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:24
RIV
RIV is offline
ik heb het een goede vriend al vertelt, maar ik heb niet het gevoel dat het werkt =[
maar toch bedankt voor de tip...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:26
Verwijderd
Nee, want je hebt er niet echt met hem over gepraat en/of er met hem over kunnen praten, toch? Dan vind ik het logisch dat het niet werkte ed, die ervaring zegt, denk ik, dan ook niet echt iets over of het wel of niet zou kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 18:31
RIV
RIV is offline
ik denk dat degene met wie ik erover heb gepraat gewoon te ehmz.. onschuldig was..
Echt een levens genieter..
Hij wist niet eens wat levenslust betekende, omdat het voor hem te zelfsprekend is je altijd goed te voelen denk ik...
Tja en dat lucht ook niet echt op dan =[
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten