Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie er niet meteen het absurdistische in. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: Sketch, je sig ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
(Het gaat weliswaar over toneel, maar het principe zal hetzelfde zijn) Citaat:
Offtopic: @ Thoughtful: Ik heb nu voortdurend dat melodietje in m'n hoofd, krijg het er niet uit. Je wordt er wel vrolijk van ![]() Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 11:46. |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Sketch schreef op 01-04-2005 @ 11:57 :
Wat ik me herinner van de literatuurlessen over absurdisme: (Het gaat weliswaar over toneel, maar het principe zal hetzelfde zijn) Dat zie ik er niet echt in terug, maar dat ligt misschien aan mij. Ik begrijp je wat je bedoelt. Absurdisme komt ook oorspronkelijk vanuit het theater. Het is een genre dat langzamerhand iets oppervlakkiger is geworden. De caberatier Hans Teeuwen, televisie trio Jiskefet en striptekenaar Gummbah zijn voorbeelden van het hedendaagse absurdisme. Een soort van humor zonder enkele boodschap met onvoorspelbare wendingen. Als je me gedicht helemaal goed zou kunnen opvatten, dan zou je ook begrijpen dat dit gedicht de spot drijft met geclicheerde poëzie. Het thema is immers de liefde en er komt geen enkele manier van diepgang in de inhoud van dit gedicht voor. De achtergrond van het gedicht is daarentegen intressanter. Het geheel vormt namelijk een contrast tussen het vulgaire taalgebruik en het veelgebruikte, intense onderwerp. Ook dat is wat het geheel van dit gedicht absurd maakt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met je gadver. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De koran verplicht de vrouw niet om zicht te bedekken SweetGirl___ | 30 | 03-04-2012 23:24 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
ARTistiek |
[foto] Ik ook maar eens een foto.. Onlyme | 45 | 28-09-2003 11:35 | |
ARTistiek |
Wie wil er vandaag nog gratis mee naar opening Manet-tentoonstelling in het vGogh Gaia | 2 | 19-12-2002 15:58 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |