Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 06:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb gehoord dat als je je haar wilt bleken/blonderen, dat je dan beter niet kunt gaan zwemmen vanwege het chloor die je haar groen kan maken. (Mijn zus heeft het wel eens gehad )

Nu vroeg ik me af hoe lang je niet mag zwemmen als je het net gebleekt hebt? Of heb je hier altijd wel kans op?

En, als ik na het blonderen er meteen een andere kleur overheen gooi, zal mijn haar dan nog groen worden als ik ga zwemmen?
Oud 30-03-2005, 06:46
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Volgens mij is het alleen zo dat je haar groen wordt als je haar echt langdurig bloot gesteld wordt aan chloor.
Ik had mijn haar niet eens geblondeerd, was gewoon blond van mezelf, en toen na 3 weken iedere dag zwemmen was het ook groen.

Maar ik ben geen haar-expert.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 07:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik wil één keer per week gaan zwemmen. En sowieso na elke keer zwemmen goed je haar wassen.

Helpt een badmuts nog wat?
Oud 30-03-2005, 08:50
sgaapje
sgaapje is offline
Volgens mij kan één keer per weer zwemmen echt wel hoor, en zal haar wassen erna ook wel helpen. Ik heb zelf al best vaak delen van mijn haar geblondeerd, en het is nog nooit groen geworden. Terwijl ik als ik op vakantie zo'n 2 weken lang bijna dagelijks zwem.
De ervaring van natural-blondjes die ik ken is dat het pas groen wordt na 3 weken intensief zwembad-liggen op vakantie
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:55
Mara
Mara is offline
En anders ketchup d'r in smeren
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook met mijn haar met blonde streepjes erin in chloor water gezwommen en ik had erna niet ineens groene streepjes dus ik denk dat een keertje wel kan
Oud 30-03-2005, 22:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Lang geleden zat er een jongen bij mij op zwemmen die zijn haar geblondeerd had, en hij had op een gegeven moment serieus groen haar van het chloor. Hij zwom 3 keer in de week een uur, volgens mij.
Een badmuts kan nog wel wat helpen, maar nooit helemaal. Je kunt het het beste aan een kapper vragen, lijkt me. Die zullen het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:30
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 08:12 :

Dit meen je toch niet
Oud 31-03-2005, 20:01
Arwyn
Arwyn is offline
Een meisje bij mij op zwemmen dacht iid ook dat je haar groen kon worden van het chloor.
Zij smeerde er voor het zwemmen een beetje wax in en heb bij haar nooit ook maar een beetje groen gezien. Maar ik ben zelf ook blond en heb ook nooit last gehast van iets groenigs in m'n haar terwijl ik toch regelmatig zwem...
Maar anders denk ik dat wax dus wel helpt
Oud 31-03-2005, 21:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Apomes schreef op 31-03-2005 @ 12:30 :
Dit meen je toch niet
Niet zo'n dom mutsje, maar een 'echte' badmuts, van Speedo bijvoorbeeld, kan best hoor. Moet je maar eens bij het wedstrijdzwemmen/synchroonzwemmen gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 21:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 07:24 :
Ik heb gehoord dat als je je haar wilt bleken/blonderen, dat je dan beter niet kunt gaan zwemmen vanwege het chloor die je haar groen kan maken. (Mijn zus heeft het wel eens gehad )
Heeft volgens mij niks met bleken of blonderen te maken. Mensen die van nature heel licht blond haar hebben (en het natuurlijk niet verven) kunnen ook een groene gloed in hun haar krijgen.
Oud 01-04-2005, 06:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Apomes schreef op 31-03-2005 @ 12:30 :
Dit meen je toch niet
Je denkt verkeerd
Niet zo'n badmuts die je opzet als je gaat douchen, maar een strakke van rubber.
Ik heb ooit een oranje gekocht () toen ik op wedstrijd zwemmen zat.
Oud 01-04-2005, 08:33
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Een badmuts helpt hoor!
Oud 01-04-2005, 08:38
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 30-03-2005 @ 08:12 :
Ik wil één keer per week gaan zwemmen. En sowieso na elke keer zwemmen goed je haar wassen.

een badmuts is wel hip! (moet je ook een zwembandje doen)
Oud 01-04-2005, 10:28
annetjuh
annetjuh is offline
chloor bleekt. dus ook zwemwater. Ik had mijn haar rood en het werd op ten duur oranje, maar ja, ik zwemde al met badmus. Ik zwemde als sport. dat is heel normaal.
Maar 1 keer in de week "vrij" zwemmen was funnest.

Regels voor berichten