Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben geen jehova's getuige, maar hier is wel hun site waarop je vrij veel informatie kunt vinden:
http://www.watchtower.org/languages/...y/jt/index.htm |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
in openbaringen staat een tekst die vermeldt die geinterpreteerd wordt alsof er 144.000 mensen in de hemel passen. jammer voor die mensen na die 144.000 zou je denken, maar daar is wat op gevonden. we hebben de zgn mordecha-naomi-klasse, de eerste jehova's, de opkomst dus. deze mensen gaan naar de hemel, net als de tweede 'lichting', de ester-ruth-klasse. in 1929 waren er 144.000 jehova's geweest. de rest die daarna nog bekeerd was komt nu niet meer in de hemel maar op de nieuwe aarde (jonadab-klasse). Citaat:
verder is de jehova's-organisatie nogal hieracrchisch ingericht, er zijn veel rangen. nja goed, als je meer wilt horen oer duizendjarige vrederijken en het ontstaan, hoor ik wel, maar nu heb ik even geen tijd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen verder zijn jehova getuige gewoon christenen, alleen veel strenger. Ze vieren geen verjaardagen etc. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Pfft ik denk dat ik maar gewoon lekker bij et "niet geloven" blijf stukken makkelijker. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
charles taze russell (1852-1916) is de grondlegger van deze religie. hij zat in een presbyteriaanse kerk, maar blijkbaar vond hij het leven daar niet meer leuk genoeg. hij ontmoette adventisten -je weet wel, die olijke wezentjes- en zij voorspelde dat in 1874 jezus zou wederkomen. je kent het wel, die voorspellingen. onze russell ging toen zelf ook voorspellen, dat werd 1914. helaas ging dat ook neit door, maar jehova's bleven hem als oprichter eren. blijkbaar schijnt het niet belangrijk te zijn dat een voorspelling niet uitkomt? hij ging verschillende dingen publiceren en kreeg zo mensen achter zich. toen het in 1914 niet uitkwam, wist men een omweg - de laatste dagen braken toen pas aan. jezus zat nu als koning in de hemel en de laatste dagen zouden aanbreken. een andere latere vooraanstaande leider, de heer rutherford zei dat de wederkomst nu in 1925 zou plaats vinden. hij had in california een paleis laten bouwen voor abraham, izak en jakob, maar na 1925 ging hij er zelf maar in wonen ![]() de derde president hield het op 1975. deze meneer heette knorr overigens. beetje duister zaakje rond dat jaartal, er werden wat mensen uit de weg geruimd. god zou de jehova's helpen met strijden oid, maar dat bleek niet het geval te zijn. nieuw jaartal, 1985. komt niet uit. jehova's gaan een beetje raar doen rond die tijd, ze worden dan bijv. aangespoord geen kinderen meer te krijgen. gaat de tijd voorbij, nou ja, volgende voorspelling weer. men stapt de sekte binnen, wordt omver gepraat of toont interesse. men raakt verstrikt, om het zo eens te zeggen. men werkt hard, betaalt veel geld voor de organisatie, wordt min of meer geisoleerd van de samenleving. wil men weg, dan krijgt men vervloekingen naar het hoofd geslingerd. dan bedenk je je wel. en waarom zou je hier niet in kunnen geloven? volgens mij hebben ze een eigen vertaalde bijbel (nieuwe wereldvertaling van de heilige schrift), dat verklaard ook een boel. maar ze interpreteren sommige dingen zo raar. een voorbeeld wat ik vond: voorwaar zeg ik u: heden zult gij met mij in het paradijs zijn wordt vertaald met voorwaar, ik zeg u heden: gij zult met mij in het paradijs zijn. om te bewijzen dat je niet gelijk in de hemel bent als je dood gaat. en zulk soort dingen meer. en daarnaast hebben ze natuurlijk ook hun eigen boeken en publicaties die ze als waar beschouwen. verschillen: * jezus' komst is niet te voorspellen. jehova's doen niets liever en zijn ook erg met de eindtijd bezig. * jehova's houden zich ook aan wat joodse wetten, ze roken niet, zijn tegen bloedtransfusie etc. * er is ook altijd een gedoe met verjaardagen vieren ed, omdat job en jeremia hun geboortedag vervloekte. ook sinterklaas wordt ik gemeden -dacht ik- en zulk soort dingen meer. nederland: 31.000 leden. wereldwijd: 4,5 miljoen leden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het leven is heilig. Om een leven te behouden is alles toegestaan. Dus zijn bloedtransfusies zeker geen probleem. In Israel loopt een druk programma om bloed te geven voor terreurslachtoffers.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() @femic, Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ze hebben eigenlijk maar één boek met 'regels' en dat is de bijbel ![]()
|
@=zwart wit=
tsjah, op zich kun je me niet veel meer vertellen wat ik weten wil, maar de antwoorden van de vragen waar jij geen antwoord op weet zou ik graag uit de mond van een getuige willen horen, maar ik geloof dat die hier niet zijn, misschien mogen ze wel geen internet, die mensen uit ons dorp hebben ook geen tv meer sinds ze bij die sekte zitten.
||
Citaat:
"I never can be a johova-witness, I didn't see the accident"
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En die mensen uit jouw dorp zijn waarschijnlijk geen Jehova's getuigen. Want (nogmaals) Jehova's getuigen zijn geen lid van een sekte. Jehova's getuigen mogen 'gewoon' roken en drinken, tv kijken, internetten enz. enz. In het dagelijks leven merk je niet aan een Jehova's getuige dat hij/zij er één is, behalve dan dat ze geen verjaardagen vieren en de meeste feestdagen ook niet vieren.
||
![]() |
Citaat:
Dat is iets wat iedereen doet en daarom zijn er ook zoveel geloven die gebaseerd zijn op de Bijbel. En als de Bijbel dan iets verdraaid wordt maakt het niet uit omdat ze zelf geloven dat dat de beste oplossing is en ze geloven dan ook echt dat hun intepretatie de beste is omdat die overeenkomt hun geloof Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 23:03. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en even wat onzin de wereld helpen; -voet tussen deuren is onzin -rond half 9 voor je deur is ook onzin -opdringering zijn ze helemaal niet.. -alchol mag wel, maar drink met mate |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens vind ik het knap dat je voor alle jehova's kunt praten. |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn hier in totaal drie van die eikels geweest die hun voet tussen de deur staken en er voor tienen waren. |
![]() |
|
![]() |
IK ben ze nooit tegengekomen. Ze durven waarschijnlijk niet... Terwijl er 300 a 400 meter verderop een synagoge is. Merendeel is hier allochtoon (Marokkaans/Turks meestal). Voordat ze het weten krijgen ze een granaat voor hun neus
![]()
|
misschien zijn er ook wel verschillende soorten jehova's
![]() net als er 'gewone' christenen zijn die niet roken, niet drinken, geen tv hebben, geen open internet hebben enz. en net als er 'gewone' christenen zijn die 'opdringerig' zijn, die voeten tussen deuren plaatsen en zich vreemd gedragen etc. de meeste mensen zijn verschillend, en al helemaal binnen een geloof. |
![]() |
||
Citaat:
En Nanahara, jij wilt dat iedereen moslim wordt. Ooit eens gehoord van "mensen in hun waarde laten"? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De wereld hangt van relativiteit aan elkaar, en zelfs geloof doet daar aan mee. God en Christus bestaan nog, in de gedachtes van mensen. Of ze bestaan zoals mensen WILLEN dat ze bestaan is een andere kwestie waar mensen over vechten (Israel bijvoorbeeld).
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En nu verder ontopic, pm maar als er nog onduidelijkheden zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen Nienna* | 52 | 04-02-2013 17:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jehova getuiges weigeren bloedtransfusie De Veroorzaker | 244 | 10-09-2009 11:43 | |
Wat vind jij van Jehova's? Elmoo | 86 | 06-03-2005 09:53 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Jehova's en wetenschap & techniek H@nk | 7 | 05-12-2002 19:17 | |
Liefde & Relatie |
Is geloof echt belangrijk?? Diedo | 17 | 20-04-2002 11:55 |