Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 14:02
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik weet niet of hier jehova getuigen zijn, maar als ze er zijn, wil ik jullie vragen om wat meer te vertellen over je geloof.
Waarom ben je jehova en geen christen?
geloof je dat je eerder naar de hemel gaat dan andere mensen?
Wat geloof je nou precies, en wat is precies het verschil tussen het jehovaisme en het christendom?
etc.
Oud 21-02-2005, 14:22
cartman666
cartman666 is offline
Ik ben geen jehova's getuige, maar hier is wel hun site waarop je vrij veel informatie kunt vinden:
http://www.watchtower.org/languages/...y/jt/index.htm
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:05
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 21-02-2005 @ 15:02 :
Waarom ben je jehova en geen christen?
je bent toch niet blond .

Citaat:
geloof je dat je eerder naar de hemel gaat dan andere mensen?
dat neem ik aan van wel. alle jehova's vertrekken naar de hemel.
in openbaringen staat een tekst die vermeldt die geinterpreteerd wordt alsof er 144.000 mensen in de hemel passen. jammer voor die mensen na die 144.000 zou je denken, maar daar is wat op gevonden. we hebben de zgn mordecha-naomi-klasse, de eerste jehova's, de opkomst dus. deze mensen gaan naar de hemel, net als de tweede 'lichting', de ester-ruth-klasse. in 1929 waren er 144.000 jehova's geweest. de rest die daarna nog bekeerd was komt nu niet meer in de hemel maar op de nieuwe aarde (jonadab-klasse).

Citaat:
Wat geloof je nou precies, en wat is precies het verschil tussen het jehovaisme en het christendom?
een belangrijk verschil is dat jezus geen god is. hij is de zoon van god, en hij is niet uit eeuwigheid. god de vader is het hoogst, daaronder staat de zoon. de heilige geest is volgens jehova's ook geen god, hij is meer een 'iets' dan een 'persoon'.
verder is de jehova's-organisatie nogal hieracrchisch ingericht, er zijn veel rangen.

nja goed, als je meer wilt horen oer duizendjarige vrederijken en het ontstaan, hoor ik wel, maar nu heb ik even geen tijd.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:53
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wat willen ze ermee bereiken met dat Jezus geen god is? Is hij een halfgod/held zoon van vrouw en god? Jesus our hero.
Oud 22-02-2005, 15:43
computer
computer is offline
Als ze maar voor m'n deur wegblijven. Oke op zich rond een uur of 3 kan ik dat nog wel ehbben maar om ACHT UUR "S OCHTENDS. Nee daar werd ik niet vrolijk van
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 21-02-2005 @ 15:02 :
Ik weet niet of hier jehova getuigen zijn, maar als ze er zijn, wil ik jullie vragen om wat meer te vertellen over je geloof.
Waarom ben je jehova en geen christen? geloof je dat je eerder naar de hemel gaat dan andere mensen?
etc.
in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

verder zijn jehova getuige gewoon christenen, alleen veel strenger. Ze vieren geen verjaardagen etc.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:16
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
* hel bestaat niet. goddeloze worden gestraft met het niet voortbestaan.
* na het sterven slaap je, er is geen bewust leven na de dood.
* lichaam en ziel hebben nauwere verbinding als bij het christendom (buiten het lichaam geen bewustzijn enzo).
* jezus opstanding is niet lichamelijk (oftewel, eigenlijk is jezus in zijn geheel niet opgestaan).
* jezus verschijning aan de discipelen was in een schijnlichaam.
* iedere jehova's getuige komt in de hemel (en verder de visie op hemel en nieuwe aarde)
* jezus en de hg vormen geen godheid
* structuur van rangen en standen die in het christendom veel minder wordt gekend.

(er van uitgaande dat het christendom enkel protestantisme en katholicisme omvat)

ik denk dat dit verder wel de belangrijkste punten van verschil vormen. maar verder natuurlijk ook het extreme doen van goede werken, de isolatie die jehova's eigenlijk tot een sekte vormt, het geld geven en tijd opofferen voor de organisatie etc.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:24
V-8
V-8 is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-02-2005 @ 22:16 :

* iedere jehova's getuige komt in de hemel (en verder de visie op hemel en nieuwe aarde)
Dus als ik het goed begrijp zien de Jehova`s de hemel als een mooie droom. Maar is het dan niet zo dat een ieder zijn eigen hemel kan dromen. Hemel is dan namelijk geen plaats meer, maar een creatie van een ieders eigen fantasie.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
V-8 schreef op 22-02-2005 @ 22:24 :
Dus als ik het goed begrijp zien de Jehova`s de hemel als een mooie droom.
nee, dan begrijp je 'm niet goed.

Citaat:
Maar is het dan niet zo dat een ieder zijn eigen hemel kan dromen. Hemel is dan namelijk geen plaats meer, maar een creatie van een ieders eigen fantasie.
geen bewust leven na de dood wil zeggen, geen direct bewust leven na de dood. dat wil zeggen dat er eerst een slaap is tot de wederkomst van jezus (denk ik?). als je sterft als gelovige, ben je niet gelijk in de hemel (of nieuwe aarde). laat je het leven als ongelovige, dan ben je gelijk over.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:42
Femic
Femic is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-02-2005 @ 16:49 :

verder zijn jehova getuige gewoon christenen, alleen veel strenger. Ze vieren geen verjaardagen etc.
Ja, bijna...
Oud 22-02-2005, 23:45
V-8
V-8 is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-02-2005 @ 22:54 :
nee, dan begrijp je 'm niet goed.

geen bewust leven na de dood wil zeggen, geen direct bewust leven na de dood. dat wil zeggen dat er eerst een slaap is tot de wederkomst van jezus (denk ik?). als je sterft als gelovige, ben je niet gelijk in de hemel (of nieuwe aarde). laat je het leven als ongelovige, dan ben je gelijk over.
Ok je hebt dan dus zegmaar een soort van "crossover" tijd oid voordat je in de hemel komt.
Pfft ik denk dat ik maar gewoon lekker bij et "niet geloven" blijf stukken makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
V-8 schreef op 23-02-2005 @ 00:45 :
Pfft ik denk dat ik maar gewoon lekker bij et "niet geloven" blijf stukken makkelijker.
idd, als het toch over is? mss willen ze niet de woede van de mensheid op hun hoofd halen door te claimen dat er een hel bestaat. ze geloven trouwens in de bijbel, waar duidelijk zat wordt verwezen naar de hel. maar volgens ene meneer russell (vooraanstaande getuige) is dat allemaal verkeerd geinterpreteerd. zo spreekt paulus bijvoorbeeld nooit over verdoemenissen. conclusie, hel bestaat niet. dat jezus dat wel doet en spreekt over eeuwige pijnen wordt afgedaan met dat er toch wel op de algemene vernietiging zou worden gedoelt. beetje jammer, letterlijke teksten met hel incluis worden nogal dom omver gepraat. alhoewel jehova's natuurlijk ook hun eigen versie hebben van de bijbel, dat is tenslotte wel zo makkelijk .
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:49
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat ik net las -en ook opmerkelijk is- aartsvaders en profeten en oudtestamentische heiligen komen ook op de nieuwe aarde ipv in de hemel. zij mogen god niet eens met vader aanspreken. de eerste klasse jehova's zijn blijkbaar beter?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:59
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-02-2005 @ 22:16 :
* hel bestaat niet. goddeloze worden gestraft met het niet voortbestaan.
* lichaam en ziel hebben nauwere verbinding als bij het christendom (buiten het lichaam geen bewustzijn enzo).
* jezus opstanding is niet lichamelijk (oftewel, eigenlijk is jezus in zijn geheel niet opgestaan).
* jezus verschijning aan de discipelen was in een schijnlichaam.
* jezus en de hg vormen geen godheid
hg -> beetje meer respect he.
Citaat:
* structuur van rangen en standen die in het christendom veel minder wordt gekend.

(er van uitgaande dat het christendom enkel protestantisme en katholicisme omvat)

ik denk dat dit verder wel de belangrijkste punten van verschil vormen. maar verder natuurlijk ook het extreme doen van goede werken, de isolatie die jehova's eigenlijk tot een sekte vormt, het geld geven en tijd opofferen voor de organisatie etc.
Maar waarom hebben ze dit verzonnen? Hoe zijn ze er bij gekomen? Wat was de aanleiding dat iemand bedacht: laat ik eens een sekte opstarten. En hoe kan het dat hij/zij zoveel volgelingen heeft gekregen? Wie heeft het trouwens verzonnen? Waar baseren zij die punten die jij opgenoemd hebt op? Op openbaringen van een mens ofzo? Op een verdraaide uitleg van de bijbel?
Oud 23-02-2005, 10:00
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-02-2005 @ 22:05 :

dat neem ik aan van wel. alle jehova's vertrekken naar de hemel.
in openbaringen staat een tekst die vermeldt die geinterpreteerd wordt alsof er 144.000 mensen in de hemel passen. jammer voor die mensen na die 144.000 zou je denken, maar daar is wat op gevonden. we hebben de zgn mordecha-naomi-klasse, de eerste jehova's, de opkomst dus. deze mensen gaan naar de hemel, net als de tweede 'lichting', de ester-ruth-klasse. in 1929 waren er 144.000 jehova's geweest. de rest die daarna nog bekeerd was komt nu niet meer in de hemel maar op de nieuwe aarde (jonadab-klasse).
[/B]
:')
Oud 23-02-2005, 10:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Femic schreef op 22-02-2005 @ 23:42 :
Ja, bijna...
jehova is de naam van de christelijk god ofzo, dacht ik, boeit me niet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:48
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 23-02-2005 @ 10:59 :
hg -> beetje meer respect he.
hartelijk gefeliciteerd.

Citaat:
Maar waarom hebben ze dit verzonnen? Hoe zijn ze er bij gekomen? Wat was de aanleiding dat iemand bedacht: laat ik eens een sekte opstarten. En hoe kan het dat hij/zij zoveel volgelingen heeft gekregen? Wie heeft het trouwens verzonnen? Waar baseren zij die punten die jij opgenoemd hebt op? Op openbaringen van een mens ofzo? Op een verdraaide uitleg van de bijbel?
nou, laten we er vanuit gaan dat dit de juiste weg is voor deze mensen. en dat het voorgeslacht dwalenende werd. *zoekt informatie*.

charles taze russell (1852-1916) is de grondlegger van deze religie. hij zat in een presbyteriaanse kerk, maar blijkbaar vond hij het leven daar niet meer leuk genoeg. hij ontmoette adventisten -je weet wel, die olijke wezentjes- en zij voorspelde dat in 1874 jezus zou wederkomen. je kent het wel, die voorspellingen. onze russell ging toen zelf ook voorspellen, dat werd 1914. helaas ging dat ook neit door, maar jehova's bleven hem als oprichter eren. blijkbaar schijnt het niet belangrijk te zijn dat een voorspelling niet uitkomt? hij ging verschillende dingen publiceren en kreeg zo mensen achter zich. toen het in 1914 niet uitkwam, wist men een omweg - de laatste dagen braken toen pas aan. jezus zat nu als koning in de hemel en de laatste dagen zouden aanbreken. een andere latere vooraanstaande leider, de heer rutherford zei dat de wederkomst nu in 1925 zou plaats vinden. hij had in california een paleis laten bouwen voor abraham, izak en jakob, maar na 1925 ging hij er zelf maar in wonen .
de derde president hield het op 1975. deze meneer heette knorr overigens. beetje duister zaakje rond dat jaartal, er werden wat mensen uit de weg geruimd. god zou de jehova's helpen met strijden oid, maar dat bleek niet het geval te zijn.
nieuw jaartal, 1985. komt niet uit. jehova's gaan een beetje raar doen rond die tijd, ze worden dan bijv. aangespoord geen kinderen meer te krijgen. gaat de tijd voorbij, nou ja, volgende voorspelling weer.

men stapt de sekte binnen, wordt omver gepraat of toont interesse. men raakt verstrikt, om het zo eens te zeggen. men werkt hard, betaalt veel geld voor de organisatie, wordt min of meer geisoleerd van de samenleving. wil men weg, dan krijgt men vervloekingen naar het hoofd geslingerd. dan bedenk je je wel. en waarom zou je hier niet in kunnen geloven?

volgens mij hebben ze een eigen vertaalde bijbel (nieuwe wereldvertaling van de heilige schrift), dat verklaard ook een boel. maar ze interpreteren sommige dingen zo raar. een voorbeeld wat ik vond: voorwaar zeg ik u: heden zult gij met mij in het paradijs zijn wordt vertaald met voorwaar, ik zeg u heden: gij zult met mij in het paradijs zijn. om te bewijzen dat je niet gelijk in de hemel bent als je dood gaat. en zulk soort dingen meer. en daarnaast hebben ze natuurlijk ook hun eigen boeken en publicaties die ze als waar beschouwen.

verschillen:
* jezus' komst is niet te voorspellen. jehova's doen niets liever en zijn ook erg met de eindtijd bezig.
* jehova's houden zich ook aan wat joodse wetten, ze roken niet, zijn tegen bloedtransfusie etc.
* er is ook altijd een gedoe met verjaardagen vieren ed, omdat job en jeremia hun geboortedag vervloekte. ook sinterklaas wordt ik gemeden -dacht ik- en zulk soort dingen meer.

nederland: 31.000 leden. wereldwijd: 4,5 miljoen leden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:50
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-02-2005 @ 11:48 :

* jehova's houden zich ook aan wat joodse wetten, ze roken niet, zijn tegen bloedtransfusie etc.
Joden zijn niet tegen bloedtransfusies.
Oud 23-02-2005, 10:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 23-02-2005 @ 11:50 :
Joden zijn niet tegen bloedtransfusies.
nee? zat de ziel niet in het bloed? mocht je ook geen vlees eten waar nog spoortjes bloed in zaten?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-02-2005 @ 11:58 :

nee? zat de ziel niet in het bloed? mocht je ook geen vlees eten waar nog spoortjes bloed in zaten?
Dat van dat bloed mogen Moslims ook niet, maar iig niet om die rede. Welke rede wel weet ik niet. Maar het is sowieso vies.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:03
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nee?
neen.

Citaat:
zat de ziel niet in het bloed?
neen.

Citaat:
mocht je ook geen vlees eten waar nog spoortjes bloed in zaten?
Bloed is leven, en leven eet je niet.

Het leven is heilig. Om een leven te behouden is alles toegestaan.
Dus zijn bloedtransfusies zeker geen probleem. In Israel loopt een druk programma om bloed te geven voor terreurslachtoffers.
Oud 23-02-2005, 11:12
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-02-2005 @ 11:59 :
Dat van dat bloed mogen Moslims ook niet, maar iig niet om die rede. Welke rede wel weet ik niet. Maar het is sowieso vies.
Joden mogen 't wel.
Oud 23-02-2005, 12:55
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:

charles taze russell (1852-1916) is de grondlegger van deze religie. hij zat in een presbyteriaanse kerk, maar blijkbaar vond hij het leven daar niet meer leuk genoeg. hij ontmoette adventisten -je weet wel, die olijke wezentjes- en zij voorspelde dat in 1874 jezus zou wederkomen. je kent het wel, die voorspellingen. onze russell ging toen zelf ook voorspellen, dat werd 1914. helaas ging dat ook neit door, maar jehova's bleven hem als oprichter eren. blijkbaar schijnt het niet belangrijk te zijn dat een voorspelling niet uitkomt? hij ging verschillende dingen publiceren en kreeg zo mensen achter zich. toen het in 1914 niet uitkwam, wist men een omweg - de laatste dagen braken toen pas aan. jezus zat nu als koning in de hemel en de laatste dagen zouden aanbreken. een andere latere vooraanstaande leider, de heer rutherford zei dat de wederkomst nu in 1925 zou plaats vinden. hij had in california een paleis laten bouwen voor abraham, izak en jakob, maar na 1925 ging hij er zelf maar in wonen .
de derde president hield het op 1975. deze meneer heette knorr overigens. beetje duister zaakje rond dat jaartal, er werden wat mensen uit de weg geruimd. god zou de jehova's helpen met strijden oid, maar dat bleek niet het geval te zijn.
nieuw jaartal, 1985. komt niet uit. jehova's gaan een beetje raar doen rond die tijd, ze worden dan bijv. aangespoord geen kinderen meer te krijgen. gaat de tijd voorbij, nou ja, volgende voorspelling weer.

men stapt de sekte binnen, wordt omver gepraat of toont interesse. men raakt verstrikt, om het zo eens te zeggen. men werkt hard, betaalt veel geld voor de organisatie, wordt min of meer geisoleerd van de samenleving. wil men weg, dan krijgt men vervloekingen naar het hoofd geslingerd. dan bedenk je je wel. en waarom zou je hier niet in kunnen geloven?

volgens mij hebben ze een eigen vertaalde bijbel (nieuwe wereldvertaling van de heilige schrift), dat verklaard ook een boel. maar ze interpreteren sommige dingen zo raar. een voorbeeld wat ik vond: voorwaar zeg ik u: heden zult gij met mij in het paradijs zijn wordt vertaald met voorwaar, ik zeg u heden: gij zult met mij in het paradijs zijn. om te bewijzen dat je niet gelijk in de hemel bent als je dood gaat. en zulk soort dingen meer. en daarnaast hebben ze natuurlijk ook hun eigen boeken en publicaties die ze als waar beschouwen.

verschillen:
* jezus' komst is niet te voorspellen. jehova's doen niets liever en zijn ook erg met de eindtijd bezig.
* er is ook altijd een gedoe met verjaardagen vieren ed, omdat job en jeremia hun geboortedag vervloekte. ook sinterklaas wordt ik gemeden -dacht ik- en zulk soort dingen meer.

nederland: 31.000 leden. wereldwijd: 4,5 miljoen leden.
ok, maar waarom doen ze dit nou? Wat is het doel van al die gastjes om al die voorspellingen te doen. Waarom hebben ze dit opgestart? De leiders geloven neem ik aan zelf ook niet in wat ze voorspellen. En hoe kan het dat mensen en ook ex-christenen blijven geloven in die voorspellingen die tot nu toe nog nooit uitgekomen zijn? Er staat toch duidelijk in de bijbel hoe je een valse profeet kunt herkennen, doordat wat hij profeteert niet uitkomt. Hebben ze die tekst ook geschrapt uit hun bijbel? En waarom zijn Jehova's trouwens zo gesloten. In ieder geval, in ons dorp wonen getuigen, of iig aanhangers van een sekte die er op lijkt, en die waren eerst gewoon christen, maar ze vertellen helemaal niets over het jehovaisme, terwijl christenen dat meestal wel doen. Hun kinderen reppen er ook nooit met een woord over, (zitten trouwens op de driestar).
Oud 23-02-2005, 14:57
Femic
Femic is offline
Ze mogen geen bloed van anderen, omdat in de bijbel staat (volgens hun interpretatie) dat het bloed heilig is en dat je geen vreemd bloed in je mag hebben. Daarbij zeggen veel Jehova's getuigen dat bloedtransfusies gevaarlijk zijn (er zitten ook gevaren aan, daar niet van) en er zijn tegenwoordig voldoende alternatieven.
Verder is het onzin dat Jehova's getuigen niet mogen roken, ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

Citaat:
En waarom zijn Jehova's trouwens zo gesloten.
Dat is geen eigenschap van Jehova's getuigen, maar van die mensen. Ik ken een aantal Jehova's getuigen die juist spontaan en open zijn. Ook altijd bereid om uitleg te geven over hun geloof.

Citaat:
of iig aanhangers van een sekte die er op lijkt,
De Jehova's getuigen zijn geen sekte.

Citaat:
maar ze vertellen helemaal niets over het jehovaisme,
Dat is wel vreemd ja, juist omdat de Jehova's getuigen hun 'boodschap' aan zoveel mogelijk mensen willen overdragen. Maar nogmaals, dat is dan de aard van die mensen en niet van álle Jehova's getuigen.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 23-02-2005 @ 13:55 :
ok, maar waarom doen ze dit nou? Wat is het doel van al die gastjes om al die voorspellingen te doen. Waarom hebben ze dit opgestart? De leiders geloven neem ik aan zelf ook niet in wat ze voorspellen.
ik neem voor het gemak maar aan dat ze er wel in geloven. waarom ze het doen? omdat ze de waarheid in pacht (denken te) hebben. waarom ze dat op hebben gestart? omdat de presbyteriaanse kerk in hun ogen van het ware pad afdwaalde. dit is een geloof. en waarom iemand in een geloof gelooft. tsja.

Citaat:
En hoe kan het dat mensen en ook ex-christenen blijven geloven in die voorspellingen die tot nu toe nog nooit uitgekomen zijn?
mss moeilijk. maar waarom blijf jij in god geloven als je hem nog nooit gezien hebt? en dan is dit wel wat anders, maar geloof is toch op de een of andere manier blind. en een vergissing is menselijk .

Citaat:
Er staat toch duidelijk in de bijbel hoe je een valse profeet kunt herkennen, doordat wat hij profeteert niet uitkomt. Hebben ze die tekst ook geschrapt uit hun bijbel?
ik weet het niet.

Citaat:
En waarom zijn Jehova's trouwens zo gesloten. In ieder geval, in ons dorp wonen getuigen, of iig aanhangers van een sekte die er op lijkt, en die waren eerst gewoon christen, maar ze vertellen helemaal niets over het jehovaisme, terwijl christenen dat meestal wel doen. Hun kinderen reppen er ook nooit met een woord over, (zitten trouwens op de driestar).
zal wel meevallen met driestar en jehova's. je hebt heel veel andere groeperingen, adventistenstromingen ed die mss iets weg hebben van jehova's en op het eerste gezicht op elkaar lijken. en mss komt dat idd omdat die mensen gewoon gesloten zijn, jehova's staan toch altijd aan de deur iedereen te bekeren? dat is niet bepaald gesloten, toch. mss moet je eerst kijken naar de kenmerken voordat je kunt zeggen dat ze getuigen zijn. ik ken ook wat mensen die daar op lijkende stromingen aanhangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 10:49
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 23-02-2005 @ 12:12 :
Joden mogen 't wel.
conservatieve joden mogen 't niet . nee, ik weet het niet. maar ik verzin dit ook niet allemaal zelf.

@femic,
Citaat:
Verder is het onzin dat Jehova's getuigen niet mogen roken, ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
mogen ze wel alcohol gebruiken dan? en anders is het mss ook een selecte groep.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 09:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-02-2005 @ 11:49 :
conservatieve joden mogen 't niet . nee, ik weet het niet. maar ik verzin dit ook niet allemaal zelf.
conservatieven doen het ook
Oud 25-02-2005, 12:34
Femic
Femic is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-02-2005 @ 11:49 :
@femic,
mogen ze wel alcohol gebruiken dan? en anders is het mss ook een selecte groep.
Yep, Jehova's Getuigen mogen ook gewoon alcohol gebruiken.
Ze hebben eigenlijk maar één boek met 'regels' en dat is de bijbel
Oud 26-02-2005, 13:14
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
@=zwart wit=

tsjah, op zich kun je me niet veel meer vertellen wat ik weten wil, maar de antwoorden van de vragen waar jij geen antwoord op weet zou ik graag uit de mond van een getuige willen horen, maar ik geloof dat die hier niet zijn, misschien mogen ze wel geen internet, die mensen uit ons dorp hebben ook geen tv meer sinds ze bij die sekte zitten.
Oud 26-02-2005, 13:38
Verwijderd
Wat ik mij afvraag is: waar zijn ze nu eigenlijk getuige van geweest?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 15:48
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-02-2005 @ 14:38 :
Wat ik mij afvraag is: waar zijn ze nu eigenlijk getuige van geweest?
Zoals een vriend van mij in zijn MSN naam had:
"I never can be a johova-witness, I didn't see the accident"
Oud 26-02-2005, 18:53
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 26-02-2005 @ 14:14 :
..zou ik graag uit de mond van een getuige willen horen,
ik hoop voor je dat ze spoedig bij je deur staan .
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:38
Femic
Femic is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 26-02-2005 @ 14:14 :
zou ik graag uit de mond van een getuige willen horen, maar ik geloof dat die hier niet zijn, misschien mogen ze wel geen internet, die mensen uit ons dorp hebben ook geen tv meer sinds ze bij die sekte zitten.
Waarom zoek je niet eens een getuige op dan? Via internet wellicht?
En die mensen uit jouw dorp zijn waarschijnlijk geen Jehova's getuigen. Want (nogmaals) Jehova's getuigen zijn geen lid van een sekte. Jehova's getuigen mogen 'gewoon' roken en drinken, tv kijken, internetten enz. enz. In het dagelijks leven merk je niet aan een Jehova's getuige dat hij/zij er één is, behalve dan dat ze geen verjaardagen vieren en de meeste feestdagen ook niet vieren.
Oud 06-03-2005, 00:15
Reng
Reng is offline
Citaat:

[/B]
Zij geloven in iets. Daar zijn ze vast van overtuigd. De Bijbel gebruiken ze alleen maar om hun geloof bevestigd te zien worden. Datgene wat ze geloven staat voor hen vast en ze lezen de Bijbel zo dat dat overeen komt met hun geloof.
Dat is iets wat iedereen doet en daarom zijn er ook zoveel geloven die gebaseerd zijn op de Bijbel.
En als de Bijbel dan iets verdraaid wordt maakt het niet uit omdat ze zelf geloven dat dat de beste oplossing is en ze geloven dan ook echt dat hun intepretatie de beste is omdat die overeenkomt hun geloof

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:37
cupido777
cupido777 is offline
Citaat:
Femic schreef op 28-02-2005 @ 13:38 :
Waarom zoek je niet eens een getuige op dan? Via internet wellicht?
En die mensen uit jouw dorp zijn waarschijnlijk geen Jehova's getuigen. Want (nogmaals) Jehova's getuigen zijn geen lid van een sekte. Jehova's getuigen mogen 'gewoon' roken en drinken, tv kijken, internetten enz. enz. In het dagelijks leven merk je niet aan een Jehova's getuige dat hij/zij er één is, behalve dan dat ze geen verjaardagen vieren en de meeste feestdagen ook niet vieren.
roken mogen ze dus niet..
en even wat onzin de wereld helpen;

-voet tussen deuren is onzin
-rond half 9 voor je deur is ook onzin
-opdringering zijn ze helemaal niet..
-alchol mag wel, maar drink met mate
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:40
RanC
RanC is offline
Citaat:
cupido777 schreef op 06-03-2005 @ 12:37 :
-voet tussen deuren is onzin
Nee hoor.

Citaat:
-rond half 9 voor je deur is ook onzin
Nee hoor

Citaat:
-opdringering zijn ze helemaal niet..
Opdringerig misschien niet. Zeurderig, betweterig en arrogant wel.

Overigens vind ik het knap dat je voor alle jehova's kunt praten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:02
cupido777
cupido777 is offline
ken er namelijk genoeg,
en meestal pas om 10:00 ofso..,
voet tussen deur, als jij bewijzen kunt tonen .. vroeger misschien 30 jaar terug..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:24
Tiño
Tiño is offline
heb hier nog een jehova schoen legge...
Oud 06-03-2005, 12:54
RanC
RanC is offline
Citaat:
cupido777 schreef op 06-03-2005 @ 13:02 :
ken er namelijk genoeg,
en meestal pas om 10:00 ofso..,
voet tussen deur, als jij bewijzen kunt tonen .. vroeger misschien 30 jaar terug..
Kun jij bewijzen dat er geen enkele Jehova is die het wél zijn voeten tussen de deur steekt?

Er zijn hier in totaal drie van die eikels geweest die hun voet tussen de deur staken en er voor tienen waren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:39
Hydrogen
Hydrogen is offline
IK ben ze nooit tegengekomen. Ze durven waarschijnlijk niet... Terwijl er 300 a 400 meter verderop een synagoge is. Merendeel is hier allochtoon (Marokkaans/Turks meestal). Voordat ze het weten krijgen ze een granaat voor hun neus En als ze ooit hier komen, krijgen ze geen enkele reactie. Ik kan namelijk beneden zien wie er voor de deur staat. Christelijke bekeerders hadden we hier vroeger wel, maar voor hun deed ik de deur niet eens open.
Oud 06-03-2005, 13:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik denk dat jullie last hebben van Jehova's om dat jullie in sterk geconcentreerde Nederlandse wijken wonen met een synagoge in de buurt? Ik heb namelijk nooit een jehova gezien in een achterstandswijk
Oud 06-03-2005, 13:42
Donny must die
Donny must die is offline
jehova getuigen zijn aardige mensen alles behalve een sekte iig. Ik wil dat ze moslim zijn
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:55
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
misschien zijn er ook wel verschillende soorten jehova's ?

net als er 'gewone' christenen zijn die niet roken, niet drinken, geen tv hebben, geen open internet hebben enz.
en net als er 'gewone' christenen zijn die 'opdringerig' zijn, die voeten tussen deuren plaatsen en zich vreemd gedragen etc.

de meeste mensen zijn verschillend, en al helemaal binnen een geloof.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:08
RanC
RanC is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 06-03-2005 @ 14:40 :
Ik denk dat jullie last hebben van Jehova's om dat jullie in sterk geconcentreerde Nederlandse wijken wonen met een synagoge in de buurt? Ik heb namelijk nooit een jehova gezien in een achterstandswijk
Nee, maar ik woon in dezelfde regio waar het grootste "Jehovafort" van Nederland staat en ook vrijwel het grootste aantal Jehova's woont.

En Nanahara, jij wilt dat iedereen moslim wordt. Ooit eens gehoord van "mensen in hun waarde laten"?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:16
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-03-2005 @ 15:08 :
Nee, maar ik woon in dezelfde regio waar het grootste "Jehovafort" van Nederland staat en ook vrijwel het grootste aantal Jehova's woont.

En Nanahara, jij wilt dat iedereen moslim wordt. Ooit eens gehoord van "mensen in hun waarde laten"?
Stel je niet aan RanC. Dat mag ze toch willen? Ik wil ook dat iedereen christen word, maarja, dat wil niet iedereen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 06-03-2005 @ 15:16 :
Stel je niet aan RanC. Dat mag ze toch willen? Ik wil ook dat iedereen christen word, maarja, dat wil niet iedereen.
iets willen dat andere jou gedachte gang overnemen is ondoctrinatie, indoctrinatie is voor nazi honden
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:19
RanC
RanC is offline
Citaat:
Daar neem ik aanstoot aan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:21
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
En dan hangt het er weer van af wat 'Christen' is. Ik heb al vele malen mensen horen roepen dat 'zij daar' 'geen echte christenen' zijn. Ik ben zelf niet gelovig, maar als ik me moet spiegelen naar de wereldwijde religies, dan hoor ik (zeker qua opvoeding en achtergrond) bij de christenen, maar ik zie geen refo (afkorting voor gereformeerd, talrijk in deze regionen) mijn een christen noemen.

De wereld hangt van relativiteit aan elkaar, en zelfs geloof doet daar aan mee. God en Christus bestaan nog, in de gedachtes van mensen. Of ze bestaan zoals mensen WILLEN dat ze bestaan is een andere kwestie waar mensen over vechten (Israel bijvoorbeeld).
Oud 06-03-2005, 14:24
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 06-03-2005 @ 15:21 :
En dan hangt het er weer van af wat 'Christen' is. Ik heb al vele malen mensen horen roepen dat 'zij daar' 'geen echte christenen' zijn. Ik ben zelf niet gelovig, maar als ik me moet spiegelen naar de wereldwijde religies, dan hoor ik (zeker qua opvoeding en achtergrond) bij de christenen, maar ik zie geen refo (afkorting voor gereformeerd, talrijk in deze regionen) mijn een christen noemen.

De wereld hangt van relativiteit aan elkaar, en zelfs geloof doet daar aan mee. God en Christus bestaan nog, in de gedachtes van mensen. Of ze bestaan zoals mensen WILLEN dat ze bestaan is een andere kwestie waar mensen over vechten (Israel bijvoorbeeld).
Offtopic: waar kom jij nou vandaan?
Oud 06-03-2005, 14:30
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
RanC schreef op 06-03-2005 @ 15:19 :
Daar neem ik aanstoot aan.
Jij wil toch ook dat iedereen stopt met geloven? Er is een wereld van verschil tussen iets willen en dingen doen om je wil door te voeren. Ik nam aan dat jij en Pignati dat wel door zouden hebben, overschatting blijkbaar.
En nu verder ontopic, pm maar als er nog onduidelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten