Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 12:12
Verwijderd
Ik wil binnenkort misschien zoiets (toneel,acteren,musical,dans) als hobby (?) gaan doen naast mijn school, maar niet zozeer als vaste opleiding maargewoon als hobby, ik woon in Amsterdam, maar ik weet mijn god niet wat ik dan precies moet gaan zoeken, ik heb al wat op internet gaan kijken maar dat zijnallemaal van die opleidingen voor als je klaar bent met school en zo super professioneel..

Heeft iemand misschien wat meer info over waar ik het beste kan gaan zoeken enz. Misschien wat tips?

(sorry dat dit al het zoveelste topic hierover is...)
Advertentie
Oud 10-06-2002, 20:42
alpha
alpha is offline
Iedereen heeft het telkens over jeugdtheaterschool hofplein . Het moet een bekende jeugdtheaterschool zijn. Ik denk dat je namelijk het best op een jeugdtheaterschool kunt gaan of amateurtheater maar dan maakt je een stuk en voer je het op, meer niet. Bij een jeugdtheaterschool krijg je (meestal) les van een docent met diploma en leer je dus veel dingen. Veel groepen doen dan nog wel mee met bijvoorbeeld jeugdtheaterfestivals, dat is een keer in het jaar volgens mij. Wij doen namelijk ook altijd mee, ik zit op de jeugtheaterschool van het CQ maar dat is een beetje bij je uit de buurt, ligt in Drenthe.

Hee succes!
Oud 10-06-2002, 20:45
alpha
alpha is offline
het is bij ons (over het algemeen) trouwens niet zo dat je huiswerk krijgt. Maar ja, dat ligt aan de soort jeugdtheaterschool en wat voor niveau je doet. Het is dus niet een vaste opleiding ofzo, valt gezellig naast een studie te doen.

deze reactie hoort nog bij die ervoor.
Oud 11-06-2002, 13:33
Verwijderd
heej bedankt voor je reactie, en ik heb op die site gekeken ziet er hardstikke leuk uit maar Rotterdan is best wel ver weg van hier om 1x per weer heen te gaan !! Weet niemand een geljik soortig iets zoals die Jeugdtheater hofplein alleen dan in Amsterdam???
Oud 14-06-2002, 10:30
scala
scala is offline
Ik sluit mij aan bij alphahet is echt een goede manier om er achter te komen of je het echt leuk vindt, of je ermee door wil gaan en natuurlijk om ervaring op te doen! verder leer je dan mensen kennen waar je veel van kunt leren, die vaak al allerlei dingen hebben gedaan en zo dus veel contacten opdoet, die later nog van pas kunnen komen!

Ik woon in Almere en dans al erg lang. Zag 3 jaar geleden een advertentie hangen van de Theatermakerij, deed auditie en kwam erdoor kheb een jaar lang, elk weekend, les gehad in toneel, zang en dans, met als slot 2 musicalpresentaties. Het 2e jaar hebben we een musical op poten gezet(Merlijn de Tovenaar en het Zwaard in de Steen), waarmee we door het hele land hebben gespeeld, van Leeuwarden tot Bredabehalve onwijs gezellig ook erg leerzaam
zo kwam in een btje in 'het wereldje' en sindsdien heb ik verschillende dingen gedaan zoals toneelstukken, optredens, gespeeld tijdens een theaterfestival enzovoorts.

Dus ik zou zeggen, ga eens informeren, bij het CKV bijvoorbeeld, kijk eens in het telefoonboek, ga eens langs bij wat dansscholen, let goed op advertenties en flyers en zoek nog es goed op internet

Deze site is misschien wel handig:
http://theater.pagina.nl/
(en dan vooral 'theater door jongeren' waar overigens de theatermakerij ook bij staat)
Deze site is van mijn jeugdtheaterschool:
www.theatermakerij.nl
(en dan bij 'producties' op "merlijn..." klikken)tis wel in almere, maar dan kun je even kijken hoe 't werkt, foto's bekijken enzovoorts, misschien wel leuk om te zien?

nou euh succes iig en veel plezier natuurlijk
Groetjes Marleen

Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 10:35.
Oud 15-06-2002, 13:34
purplerose
purplerose is offline
Hey je kan je inschrijven bij het hofpleintheater die zit overal wel ik doe het ook en ik doe hte ook als hobby je krijgt dan toneel, zang en dans je kan op www.jeugdtheaterhofplein.nl kijken voor meer info
Oud 20-06-2002, 11:41
Verwijderd
sjit bedankt voro de tips maar heb nog niet iets kunnen vinden iig niet jeugdtheater in amsterdam!! Ik ken wel de Krakeling, heeft iemand daar ervaring mee? tis wel een jeugdtheater IN amsterdam!
Oud 20-06-2002, 21:25
alpha
alpha is offline
in een ander topic hebben ze het over de Amsterdamse Jeugdtheaterschool Kunstweb :www.kunstweb.nl Ik weet niet of het wat is?
Oud 20-06-2002, 23:25
Tampert
Tampert is offline
je kunt kijken of er van school uit niet een stuk op de planken kan worden gebracht? ik heb 6 jaar drama gedaan op de middelbare school (waarvan de laatste drie jaren stukkken op het toneel brengen) en nu ik het één jaar niet meer doe voel ik me leeg ...

Je kunt eventueel ook STA! proberen, al is dat meer op studenten gericht. Maar wel puur recreatief van aard...
Oud 21-06-2002, 16:30
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef:
in een ander topic hebben ze het over de Amsterdamse Jeugdtheaterschool Kunstweb :www.kunstweb.nl Ik weet niet of het wat is?
Dat moet je zeker doen! Het is super leuk, ik doe het nu 4 jaar en het is geweldig.
Advertentie

Regels voor berichten